Educació anuncia la consulta pública sobre l’ordre de plantilles docents

STEPV llançarà una campanya d’al·legacions per a «exigir l’aplicació immediata dels acords de plantilles i complir les interlocutòries del TSJ»

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació ha publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOGV) l’anunci de consulta pública prèvia del projecte d’ordre per la qual es fixen els criteris per a la dotació de plantilles.

Així, «amb l’objectiu de reforçar i garantir la participació ciutadana en el procediment d’elaboració dels projectes normatius, s’anuncia una consulta pública prèvia en relació amb la proposta d’ordre de la Conselleria d’Educació per la qual es fixen els criteris per a la dotació de plantilles de llocs de treball i es publiquen les plantilles tipus de les escoles infantils (segon cicle), col·legis públics d’Educació Infantil i d’Educació Primària, i centres d’Educació Especial, així com criteris de dotació de plantilles dels centres docents que impartixen ESO, Batxillerat, FPA, Formació Professional, i EOI i conservatoris».

S’establixen quinze dies naturals a partir d’este dijous «amb la finalitat de recaptar l’opinió de les persones i les organitzacions potencialment afectades». Les aportacions i les opinions referides al projecte es realitzaran dins del termini abans citat a través del Portal de Participació ciutadana de la Generalitat GVA Participa. Al fil d’esta publicació, el Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha assenyalat que la Conselleria «es reitera a substituir els acords de plantilles per una ordre».

«Este fet representa un pas més per a deixar sense efecte definitivament els acords de plantilles docents, malgrat les interlocutòries del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) que obliguen a la Conselleria d’Educació a aplicar-los immediatament», adverteix STEPV.

Este sindicat avança que engegarà una campanya d’al·legacions per a «exigir l’aplicació immediata dels acords de plantilles docents i el compliment de les interlocutòries judicials, que la Conselleria està dilatant en el temps perquè no s’apliquen».

Així mateix, recorda que dilluns que ve, 16 de desembre, STEPV, CCOO i UGT han convocat una concentració a les 10.30 hores en la Conselleria d’Educació per a exigir l’aplicació de les plantilles docents.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.