Educació anuncia la consulta pública sobre l’ordre de plantilles docents

STEPV llançarà una campanya d’al·legacions per a «exigir l’aplicació immediata dels acords de plantilles i complir les interlocutòries del TSJ»

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació ha publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOGV) l’anunci de consulta pública prèvia del projecte d’ordre per la qual es fixen els criteris per a la dotació de plantilles.

Així, «amb l’objectiu de reforçar i garantir la participació ciutadana en el procediment d’elaboració dels projectes normatius, s’anuncia una consulta pública prèvia en relació amb la proposta d’ordre de la Conselleria d’Educació per la qual es fixen els criteris per a la dotació de plantilles de llocs de treball i es publiquen les plantilles tipus de les escoles infantils (segon cicle), col·legis públics d’Educació Infantil i d’Educació Primària, i centres d’Educació Especial, així com criteris de dotació de plantilles dels centres docents que impartixen ESO, Batxillerat, FPA, Formació Professional, i EOI i conservatoris».

S’establixen quinze dies naturals a partir d’este dijous «amb la finalitat de recaptar l’opinió de les persones i les organitzacions potencialment afectades». Les aportacions i les opinions referides al projecte es realitzaran dins del termini abans citat a través del Portal de Participació ciutadana de la Generalitat GVA Participa. Al fil d’esta publicació, el Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha assenyalat que la Conselleria «es reitera a substituir els acords de plantilles per una ordre».

«Este fet representa un pas més per a deixar sense efecte definitivament els acords de plantilles docents, malgrat les interlocutòries del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) que obliguen a la Conselleria d’Educació a aplicar-los immediatament», adverteix STEPV.

Este sindicat avança que engegarà una campanya d’al·legacions per a «exigir l’aplicació immediata dels acords de plantilles docents i el compliment de les interlocutòries judicials, que la Conselleria està dilatant en el temps perquè no s’apliquen».

Així mateix, recorda que dilluns que ve, 16 de desembre, STEPV, CCOO i UGT han convocat una concentració a les 10.30 hores en la Conselleria d’Educació per a exigir l’aplicació de les plantilles docents.

Últimes notícies

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.