9.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Educació anuncia la consulta pública sobre l’ordre de plantilles docents

STEPV llançarà una campanya d’al·legacions per a “exigir l’aplicació immediata dels acords de plantilles i complir les interlocutòries del TSJ”

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació ha publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOGV) l’anunci de consulta pública prèvia del projecte d’ordre per la qual es fixen els criteris per a la dotació de plantilles.

Així, “amb l’objectiu de reforçar i garantir la participació ciutadana en el procediment d’elaboració dels projectes normatius, s’anuncia una consulta pública prèvia en relació amb la proposta d’ordre de la Conselleria d’Educació per la qual es fixen els criteris per a la dotació de plantilles de llocs de treball i es publiquen les plantilles tipus de les escoles infantils (segon cicle), col·legis públics d’Educació Infantil i d’Educació Primària, i centres d’Educació Especial, així com criteris de dotació de plantilles dels centres docents que impartixen ESO, Batxillerat, FPA, Formació Professional, i EOI i conservatoris”.

S’establixen quinze dies naturals a partir d’este dijous “amb la finalitat de recaptar l’opinió de les persones i les organitzacions potencialment afectades”. Les aportacions i les opinions referides al projecte es realitzaran dins del termini abans citat a través del Portal de Participació ciutadana de la Generalitat GVA Participa. Al fil d’esta publicació, el Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha assenyalat que la Conselleria “es reitera a substituir els acords de plantilles per una ordre”.

“Este fet representa un pas més per a deixar sense efecte definitivament els acords de plantilles docents, malgrat les interlocutòries del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) que obliguen a la Conselleria d’Educació a aplicar-los immediatament”, adverteix STEPV.

Este sindicat avança que engegarà una campanya d’al·legacions per a “exigir l’aplicació immediata dels acords de plantilles docents i el compliment de les interlocutòries judicials, que la Conselleria està dilatant en el temps perquè no s’apliquen”.

Així mateix, recorda que dilluns que ve, 16 de desembre, STEPV, CCOO i UGT han convocat una concentració a les 10.30 hores en la Conselleria d’Educació per a exigir l’aplicació de les plantilles docents.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.