Educació envia als centres de Secundària, FP i EOI la dotació de personal docent per a 2024-2025

Tots els grups de Formació Professional comptaran amb un tutor de FP Dual en primer curs

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha enviat als centres públics de Secundària, Formació Professional i Escoles Oficials d’Idiomes (EOI) de la Comunitat Valenciana la dotació de personal docent que disposaran i que determinarà l’organització del pròxim curs escolar 2024-2025.

Este personal s’ha establit en funció de la legislació vigent i de les instruccions de la directora general de Personal Docent, Sonia Sancho, per a la dotació de plantilles per al pròxim curs, expliquen des del departament que dirigix José Antonio Rovira.

La Conselleria d’Educació ha «simplificat» el procés de determinació respecte a anys anteriors, augmentant l’autonomia dels centres perquè decidisquen quines especialitats docents necessiten, destaquen.

Perquè els centres de Secundària puguen seguir aplicant amb èxit els Projectes Educatius de Centre podran comptar amb la dotació de recursos personals addicionals determinats per a l’aplicació del Programa d’Actuació per a la Millora (PAM).

Quant a la dotació de personal especialitzat de Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge, s’ha indicat que als IES s’ajustarà a les instruccions de la Direcció general de Personal Docent per a la definició de les plantilles de professorat per a atendre les necessitats específiques de cada centre.

D’altra banda, en els instituts de Secundària de la Comunitat Valenciana s’han incrementat per al pròxim curs les Unitats Específiques en Centres Ordinaris (UECO) per a atendre a alumnat amb necessitats especials amb la dotació de personal corresponent.

En relació amb FP, el pròxim curs comptarà amb la novetat que tots els grups disposaran d’un tutor de FP Dual en primer curs. A més, s’amplien les funcions de la figura del tutor de formació en empresa o organisme equiparat perquè participarà en l’avaluació, informant i valorant l’adquisició de resultats d’aprenentatge associats als diferents mòduls professionals. La tasca es desenvoluparà en col·laboració amb els professors del centre educatiu i la resta de l’equip educatiu.

EN LES EOI S’ESTUDIARÀ DESPRÉS DE LA «MATRÍCULA REAL»

Quant a les EOI, recorden que «es va a complementar l’ensenyament presencial amb la semipresencial i online, dotant als centres amb les plantilles necessàries». Les EOI han començat el procés de matriculació, que durarà fins al 30 de juliol, per l’una vegada es determine la matrícula real s’estudiarà la necessitat dels centres.

Amb esta dotació de personal, subratlla l’administració autonòmica, «tots els centres de Secundària, FP i EOI comptaran amb els docents necessaris perquè el curs 2024-2025 transcórrega amb èxit».

A més, la previsió de la Conselleria d’Educació és que al llarg del pròxim curs es vagen incorporant més docents en totes les etapes educatives fins a aconseguir un increment d’1.000 docents més a la fi de curs, conclouen.

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.