Educació envia als centres de Secundària, FP i EOI la dotació de personal docent per a 2024-2025

Tots els grups de Formació Professional comptaran amb un tutor de FP Dual en primer curs

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha enviat als centres públics de Secundària, Formació Professional i Escoles Oficials d’Idiomes (EOI) de la Comunitat Valenciana la dotació de personal docent que disposaran i que determinarà l’organització del pròxim curs escolar 2024-2025.

Este personal s’ha establit en funció de la legislació vigent i de les instruccions de la directora general de Personal Docent, Sonia Sancho, per a la dotació de plantilles per al pròxim curs, expliquen des del departament que dirigix José Antonio Rovira.

La Conselleria d’Educació ha «simplificat» el procés de determinació respecte a anys anteriors, augmentant l’autonomia dels centres perquè decidisquen quines especialitats docents necessiten, destaquen.

Perquè els centres de Secundària puguen seguir aplicant amb èxit els Projectes Educatius de Centre podran comptar amb la dotació de recursos personals addicionals determinats per a l’aplicació del Programa d’Actuació per a la Millora (PAM).

Quant a la dotació de personal especialitzat de Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge, s’ha indicat que als IES s’ajustarà a les instruccions de la Direcció general de Personal Docent per a la definició de les plantilles de professorat per a atendre les necessitats específiques de cada centre.

D’altra banda, en els instituts de Secundària de la Comunitat Valenciana s’han incrementat per al pròxim curs les Unitats Específiques en Centres Ordinaris (UECO) per a atendre a alumnat amb necessitats especials amb la dotació de personal corresponent.

En relació amb FP, el pròxim curs comptarà amb la novetat que tots els grups disposaran d’un tutor de FP Dual en primer curs. A més, s’amplien les funcions de la figura del tutor de formació en empresa o organisme equiparat perquè participarà en l’avaluació, informant i valorant l’adquisició de resultats d’aprenentatge associats als diferents mòduls professionals. La tasca es desenvoluparà en col·laboració amb els professors del centre educatiu i la resta de l’equip educatiu.

EN LES EOI S’ESTUDIARÀ DESPRÉS DE LA «MATRÍCULA REAL»

Quant a les EOI, recorden que «es va a complementar l’ensenyament presencial amb la semipresencial i online, dotant als centres amb les plantilles necessàries». Les EOI han començat el procés de matriculació, que durarà fins al 30 de juliol, per l’una vegada es determine la matrícula real s’estudiarà la necessitat dels centres.

Amb esta dotació de personal, subratlla l’administració autonòmica, «tots els centres de Secundària, FP i EOI comptaran amb els docents necessaris perquè el curs 2024-2025 transcórrega amb èxit».

A més, la previsió de la Conselleria d’Educació és que al llarg del pròxim curs es vagen incorporant més docents en totes les etapes educatives fins a aconseguir un increment d’1.000 docents més a la fi de curs, conclouen.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.