Educació envia als centres de Secundària, FP i EOI la dotació de personal docent per a 2024-2025

Tots els grups de Formació Professional comptaran amb un tutor de FP Dual en primer curs

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha enviat als centres públics de Secundària, Formació Professional i Escoles Oficials d’Idiomes (EOI) de la Comunitat Valenciana la dotació de personal docent que disposaran i que determinarà l’organització del pròxim curs escolar 2024-2025.

Este personal s’ha establit en funció de la legislació vigent i de les instruccions de la directora general de Personal Docent, Sonia Sancho, per a la dotació de plantilles per al pròxim curs, expliquen des del departament que dirigix José Antonio Rovira.

La Conselleria d’Educació ha «simplificat» el procés de determinació respecte a anys anteriors, augmentant l’autonomia dels centres perquè decidisquen quines especialitats docents necessiten, destaquen.

Perquè els centres de Secundària puguen seguir aplicant amb èxit els Projectes Educatius de Centre podran comptar amb la dotació de recursos personals addicionals determinats per a l’aplicació del Programa d’Actuació per a la Millora (PAM).

Quant a la dotació de personal especialitzat de Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge, s’ha indicat que als IES s’ajustarà a les instruccions de la Direcció general de Personal Docent per a la definició de les plantilles de professorat per a atendre les necessitats específiques de cada centre.

D’altra banda, en els instituts de Secundària de la Comunitat Valenciana s’han incrementat per al pròxim curs les Unitats Específiques en Centres Ordinaris (UECO) per a atendre a alumnat amb necessitats especials amb la dotació de personal corresponent.

En relació amb FP, el pròxim curs comptarà amb la novetat que tots els grups disposaran d’un tutor de FP Dual en primer curs. A més, s’amplien les funcions de la figura del tutor de formació en empresa o organisme equiparat perquè participarà en l’avaluació, informant i valorant l’adquisició de resultats d’aprenentatge associats als diferents mòduls professionals. La tasca es desenvoluparà en col·laboració amb els professors del centre educatiu i la resta de l’equip educatiu.

EN LES EOI S’ESTUDIARÀ DESPRÉS DE LA «MATRÍCULA REAL»

Quant a les EOI, recorden que «es va a complementar l’ensenyament presencial amb la semipresencial i online, dotant als centres amb les plantilles necessàries». Les EOI han començat el procés de matriculació, que durarà fins al 30 de juliol, per l’una vegada es determine la matrícula real s’estudiarà la necessitat dels centres.

Amb esta dotació de personal, subratlla l’administració autonòmica, «tots els centres de Secundària, FP i EOI comptaran amb els docents necessaris perquè el curs 2024-2025 transcórrega amb èxit».

A més, la previsió de la Conselleria d’Educació és que al llarg del pròxim curs es vagen incorporant més docents en totes les etapes educatives fins a aconseguir un increment d’1.000 docents més a la fi de curs, conclouen.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.