Educació envia als centres de Secundària, FP i EOI la dotació de personal docent per a 2024-2025

Tots els grups de Formació Professional comptaran amb un tutor de FP Dual en primer curs

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha enviat als centres públics de Secundària, Formació Professional i Escoles Oficials d’Idiomes (EOI) de la Comunitat Valenciana la dotació de personal docent que disposaran i que determinarà l’organització del pròxim curs escolar 2024-2025.

Este personal s’ha establit en funció de la legislació vigent i de les instruccions de la directora general de Personal Docent, Sonia Sancho, per a la dotació de plantilles per al pròxim curs, expliquen des del departament que dirigix José Antonio Rovira.

La Conselleria d’Educació ha «simplificat» el procés de determinació respecte a anys anteriors, augmentant l’autonomia dels centres perquè decidisquen quines especialitats docents necessiten, destaquen.

Perquè els centres de Secundària puguen seguir aplicant amb èxit els Projectes Educatius de Centre podran comptar amb la dotació de recursos personals addicionals determinats per a l’aplicació del Programa d’Actuació per a la Millora (PAM).

Quant a la dotació de personal especialitzat de Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge, s’ha indicat que als IES s’ajustarà a les instruccions de la Direcció general de Personal Docent per a la definició de les plantilles de professorat per a atendre les necessitats específiques de cada centre.

D’altra banda, en els instituts de Secundària de la Comunitat Valenciana s’han incrementat per al pròxim curs les Unitats Específiques en Centres Ordinaris (UECO) per a atendre a alumnat amb necessitats especials amb la dotació de personal corresponent.

En relació amb FP, el pròxim curs comptarà amb la novetat que tots els grups disposaran d’un tutor de FP Dual en primer curs. A més, s’amplien les funcions de la figura del tutor de formació en empresa o organisme equiparat perquè participarà en l’avaluació, informant i valorant l’adquisició de resultats d’aprenentatge associats als diferents mòduls professionals. La tasca es desenvoluparà en col·laboració amb els professors del centre educatiu i la resta de l’equip educatiu.

EN LES EOI S’ESTUDIARÀ DESPRÉS DE LA «MATRÍCULA REAL»

Quant a les EOI, recorden que «es va a complementar l’ensenyament presencial amb la semipresencial i online, dotant als centres amb les plantilles necessàries». Les EOI han començat el procés de matriculació, que durarà fins al 30 de juliol, per l’una vegada es determine la matrícula real s’estudiarà la necessitat dels centres.

Amb esta dotació de personal, subratlla l’administració autonòmica, «tots els centres de Secundària, FP i EOI comptaran amb els docents necessaris perquè el curs 2024-2025 transcórrega amb èxit».

A més, la previsió de la Conselleria d’Educació és que al llarg del pròxim curs es vagen incorporant més docents en totes les etapes educatives fins a aconseguir un increment d’1.000 docents més a la fi de curs, conclouen.

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.