Educació envia als centres de Secundària, FP i EOI la dotació de personal docent per a 2024-2025

Tots els grups de Formació Professional comptaran amb un tutor de FP Dual en primer curs

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha enviat als centres públics de Secundària, Formació Professional i Escoles Oficials d’Idiomes (EOI) de la Comunitat Valenciana la dotació de personal docent que disposaran i que determinarà l’organització del pròxim curs escolar 2024-2025.

Este personal s’ha establit en funció de la legislació vigent i de les instruccions de la directora general de Personal Docent, Sonia Sancho, per a la dotació de plantilles per al pròxim curs, expliquen des del departament que dirigix José Antonio Rovira.

La Conselleria d’Educació ha «simplificat» el procés de determinació respecte a anys anteriors, augmentant l’autonomia dels centres perquè decidisquen quines especialitats docents necessiten, destaquen.

Perquè els centres de Secundària puguen seguir aplicant amb èxit els Projectes Educatius de Centre podran comptar amb la dotació de recursos personals addicionals determinats per a l’aplicació del Programa d’Actuació per a la Millora (PAM).

Quant a la dotació de personal especialitzat de Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge, s’ha indicat que als IES s’ajustarà a les instruccions de la Direcció general de Personal Docent per a la definició de les plantilles de professorat per a atendre les necessitats específiques de cada centre.

D’altra banda, en els instituts de Secundària de la Comunitat Valenciana s’han incrementat per al pròxim curs les Unitats Específiques en Centres Ordinaris (UECO) per a atendre a alumnat amb necessitats especials amb la dotació de personal corresponent.

En relació amb FP, el pròxim curs comptarà amb la novetat que tots els grups disposaran d’un tutor de FP Dual en primer curs. A més, s’amplien les funcions de la figura del tutor de formació en empresa o organisme equiparat perquè participarà en l’avaluació, informant i valorant l’adquisició de resultats d’aprenentatge associats als diferents mòduls professionals. La tasca es desenvoluparà en col·laboració amb els professors del centre educatiu i la resta de l’equip educatiu.

EN LES EOI S’ESTUDIARÀ DESPRÉS DE LA «MATRÍCULA REAL»

Quant a les EOI, recorden que «es va a complementar l’ensenyament presencial amb la semipresencial i online, dotant als centres amb les plantilles necessàries». Les EOI han començat el procés de matriculació, que durarà fins al 30 de juliol, per l’una vegada es determine la matrícula real s’estudiarà la necessitat dels centres.

Amb esta dotació de personal, subratlla l’administració autonòmica, «tots els centres de Secundària, FP i EOI comptaran amb els docents necessaris perquè el curs 2024-2025 transcórrega amb èxit».

A més, la previsió de la Conselleria d’Educació és que al llarg del pròxim curs es vagen incorporant més docents en totes les etapes educatives fins a aconseguir un increment d’1.000 docents més a la fi de curs, conclouen.

Últimes notícies

Detinguda a Gavarda una parella que robava a majors amb el mètode de labraç a Càrcer

La Guàrdia Civil ha detingut a Gavarda un home i una dona, de 19 i 20 anys i nacionalitat romanesa, acusats de robar una joia a un veí dedad avançada de Càrcer amb el mètode de labraç i relacionats amb dos assalts més a Jaén i Almería.

Huit morts atribuïts a la calor extrema en la Comunitat Valenciana en només tres dies

La calor extrema ha deixat huit morts en tres dies a la Comunitat Valenciana, totes persones majors excepte una, enmig d’una onada amb valors pròxims o superiors als 40 graus.

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.