Educació envia instruccions perquè famílies de centres desplaçats per la dana trien llengua base ‘amb garanties’

Els progenitors de huit col·legis i IES tindran assignats com a punt d’informació altres centres dels seus mateixos municipis

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha enviat instruccions específiques perquè les famílies de centres desplaçats a conseqüència de la dana del passat 29 d’octubre puguen participar en la consulta per a triar la llengua base –castellà o valencià– «amb totes les garanties».

Segons arreplega el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) d’este divendres el CEIP Platero y yo (Aldaia), l’escola infantil El Rabisancho (Alfafar), el CEIP Blasco Ibáñez (Beniparrell), l’IES Berenguer Dalmau (Catarroja), el CEP Lluís Vives i l’escola infantil Ausiàs March (Massanassa) i els CEIP l’Horta i Rosa Serrano (Paiporta), que estan desplaçats, tindran assignats com a punts d’informació altres centres dels seus municipis.

El director general d’Ordenació Educativa i Política Lingüística, Ignacio Martínez, ha mantingut este divendres una reunió amb equips directius dels centres i inspectors per a traslladar esta informació, que a més ja s’havia comunicat telefònicament en els dies previs als centres.

Amb la finalitat de garantir la participació de totes les famílies i d’establir un procés senzill de participació, a l’interior dels centres i llocs s’habilitaran taulers d’anuncis, en els quals es publicaran els censos provisionals i definitius de participants en la consulta conforme els termes que s’establixen en els articles 6 i 7 de l’Ordre 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es regula i convoca el procediment.

Així mateix, en estos taulers d’anuncis es publicaran els llistats d’alumnat, els representants legals del qual hagen optat per una o una altra llengua base, al fet que es referix l’article 13 de l’Ordre 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

DISPONIBILITAT DE MITJANS ELECTRÒNICS

Els representants legals de l’alumnat escolaritzat en els centres desplaçats citats anteriorment que no tinguen accés i disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris per a participar en la consulta podran fer ús dels mitjans posats a disposició per qualsevol centre públic o privat concertat, pròxim al seu domicili.

Estos centres posaran a la disposició de les persones interessades un espai proveït d’algun ordinador amb connexió a Internet per a poder participar en la consulta. Els espais tindran l’accessibilitat adequada i estaran proveïts de les mesures necessàries per a garantir la llibertat i la confidencialitat a l’hora d’emplenar la consulta, detalla la Conselleria en un comunicat.

Finalment, la resolució arreplega que l’Administració educativa i les adreces dels centres públics i concertats informaran als representants legals i famílies sobre els llocs que actuaran com a punts d’informació, així com de l’horari d’atenció en què es posarà a la disposició d’estos els mitjans electrònics que garantisquen la participació en esta consulta.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.