Educació envia instruccions perquè famílies de centres desplaçats per la dana trien llengua base ‘amb garanties’

Els progenitors de huit col·legis i IES tindran assignats com a punt d’informació altres centres dels seus mateixos municipis

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha enviat instruccions específiques perquè les famílies de centres desplaçats a conseqüència de la dana del passat 29 d’octubre puguen participar en la consulta per a triar la llengua base –castellà o valencià– «amb totes les garanties».

Segons arreplega el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) d’este divendres el CEIP Platero y yo (Aldaia), l’escola infantil El Rabisancho (Alfafar), el CEIP Blasco Ibáñez (Beniparrell), l’IES Berenguer Dalmau (Catarroja), el CEP Lluís Vives i l’escola infantil Ausiàs March (Massanassa) i els CEIP l’Horta i Rosa Serrano (Paiporta), que estan desplaçats, tindran assignats com a punts d’informació altres centres dels seus municipis.

El director general d’Ordenació Educativa i Política Lingüística, Ignacio Martínez, ha mantingut este divendres una reunió amb equips directius dels centres i inspectors per a traslladar esta informació, que a més ja s’havia comunicat telefònicament en els dies previs als centres.

Amb la finalitat de garantir la participació de totes les famílies i d’establir un procés senzill de participació, a l’interior dels centres i llocs s’habilitaran taulers d’anuncis, en els quals es publicaran els censos provisionals i definitius de participants en la consulta conforme els termes que s’establixen en els articles 6 i 7 de l’Ordre 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es regula i convoca el procediment.

Així mateix, en estos taulers d’anuncis es publicaran els llistats d’alumnat, els representants legals del qual hagen optat per una o una altra llengua base, al fet que es referix l’article 13 de l’Ordre 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

DISPONIBILITAT DE MITJANS ELECTRÒNICS

Els representants legals de l’alumnat escolaritzat en els centres desplaçats citats anteriorment que no tinguen accés i disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris per a participar en la consulta podran fer ús dels mitjans posats a disposició per qualsevol centre públic o privat concertat, pròxim al seu domicili.

Estos centres posaran a la disposició de les persones interessades un espai proveït d’algun ordinador amb connexió a Internet per a poder participar en la consulta. Els espais tindran l’accessibilitat adequada i estaran proveïts de les mesures necessàries per a garantir la llibertat i la confidencialitat a l’hora d’emplenar la consulta, detalla la Conselleria en un comunicat.

Finalment, la resolució arreplega que l’Administració educativa i les adreces dels centres públics i concertats informaran als representants legals i famílies sobre els llocs que actuaran com a punts d’informació, així com de l’horari d’atenció en què es posarà a la disposició d’estos els mitjans electrònics que garantisquen la participació en esta consulta.

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.