Educació envia instruccions perquè famílies de centres desplaçats per la dana trien llengua base ‘amb garanties’

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria d'Educació ha enviat instruccions perquè les famílies dels centres desplaçats per la dana del 29 d'octubre participen en la consulta per triar la llengua base, assegurant que tindran accés a informació i mitjans electrònics per participar.

Els progenitors de huit col·legis i IES tindran assignats com a punt d’informació altres centres dels seus mateixos municipis

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha enviat instruccions específiques perquè les famílies de centres desplaçats a conseqüència de la dana del passat 29 d’octubre puguen participar en la consulta per a triar la llengua base –castellà o valencià– «amb totes les garanties».

Segons arreplega el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) d’este divendres el CEIP Platero y yo (Aldaia), l’escola infantil El Rabisancho (Alfafar), el CEIP Blasco Ibáñez (Beniparrell), l’IES Berenguer Dalmau (Catarroja), el CEP Lluís Vives i l’escola infantil Ausiàs March (Massanassa) i els CEIP l’Horta i Rosa Serrano (Paiporta), que estan desplaçats, tindran assignats com a punts d’informació altres centres dels seus municipis.

El director general d’Ordenació Educativa i Política Lingüística, Ignacio Martínez, ha mantingut este divendres una reunió amb equips directius dels centres i inspectors per a traslladar esta informació, que a més ja s’havia comunicat telefònicament en els dies previs als centres.

Amb la finalitat de garantir la participació de totes les famílies i d’establir un procés senzill de participació, a l’interior dels centres i llocs s’habilitaran taulers d’anuncis, en els quals es publicaran els censos provisionals i definitius de participants en la consulta conforme els termes que s’establixen en els articles 6 i 7 de l’Ordre 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es regula i convoca el procediment.

Així mateix, en estos taulers d’anuncis es publicaran els llistats d’alumnat, els representants legals del qual hagen optat per una o una altra llengua base, al fet que es referix l’article 13 de l’Ordre 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

DISPONIBILITAT DE MITJANS ELECTRÒNICS

Els representants legals de l’alumnat escolaritzat en els centres desplaçats citats anteriorment que no tinguen accés i disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris per a participar en la consulta podran fer ús dels mitjans posats a disposició per qualsevol centre públic o privat concertat, pròxim al seu domicili.

Estos centres posaran a la disposició de les persones interessades un espai proveït d’algun ordinador amb connexió a Internet per a poder participar en la consulta. Els espais tindran l’accessibilitat adequada i estaran proveïts de les mesures necessàries per a garantir la llibertat i la confidencialitat a l’hora d’emplenar la consulta, detalla la Conselleria en un comunicat.

Finalment, la resolució arreplega que l’Administració educativa i les adreces dels centres públics i concertats informaran als representants legals i famílies sobre els llocs que actuaran com a punts d’informació, així com de l’horari d’atenció en què es posarà a la disposició d’estos els mitjans electrònics que garantisquen la participació en esta consulta.

Últimes notícies

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.