Educació envia instruccions perquè famílies de centres desplaçats per la dana trien llengua base ‘amb garanties’

Els progenitors de huit col·legis i IES tindran assignats com a punt d’informació altres centres dels seus mateixos municipis

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha enviat instruccions específiques perquè les famílies de centres desplaçats a conseqüència de la dana del passat 29 d’octubre puguen participar en la consulta per a triar la llengua base –castellà o valencià– «amb totes les garanties».

Segons arreplega el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) d’este divendres el CEIP Platero y yo (Aldaia), l’escola infantil El Rabisancho (Alfafar), el CEIP Blasco Ibáñez (Beniparrell), l’IES Berenguer Dalmau (Catarroja), el CEP Lluís Vives i l’escola infantil Ausiàs March (Massanassa) i els CEIP l’Horta i Rosa Serrano (Paiporta), que estan desplaçats, tindran assignats com a punts d’informació altres centres dels seus municipis.

El director general d’Ordenació Educativa i Política Lingüística, Ignacio Martínez, ha mantingut este divendres una reunió amb equips directius dels centres i inspectors per a traslladar esta informació, que a més ja s’havia comunicat telefònicament en els dies previs als centres.

Amb la finalitat de garantir la participació de totes les famílies i d’establir un procés senzill de participació, a l’interior dels centres i llocs s’habilitaran taulers d’anuncis, en els quals es publicaran els censos provisionals i definitius de participants en la consulta conforme els termes que s’establixen en els articles 6 i 7 de l’Ordre 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es regula i convoca el procediment.

Així mateix, en estos taulers d’anuncis es publicaran els llistats d’alumnat, els representants legals del qual hagen optat per una o una altra llengua base, al fet que es referix l’article 13 de l’Ordre 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

DISPONIBILITAT DE MITJANS ELECTRÒNICS

Els representants legals de l’alumnat escolaritzat en els centres desplaçats citats anteriorment que no tinguen accés i disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris per a participar en la consulta podran fer ús dels mitjans posats a disposició per qualsevol centre públic o privat concertat, pròxim al seu domicili.

Estos centres posaran a la disposició de les persones interessades un espai proveït d’algun ordinador amb connexió a Internet per a poder participar en la consulta. Els espais tindran l’accessibilitat adequada i estaran proveïts de les mesures necessàries per a garantir la llibertat i la confidencialitat a l’hora d’emplenar la consulta, detalla la Conselleria en un comunicat.

Finalment, la resolució arreplega que l’Administració educativa i les adreces dels centres públics i concertats informaran als representants legals i famílies sobre els llocs que actuaran com a punts d’informació, així com de l’horari d’atenció en què es posarà a la disposició d’estos els mitjans electrònics que garantisquen la participació en esta consulta.

Últimes notícies

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.

Les víctimes del terrorisme omplin Mutxamel de memòria, dignitat i convivència

Mutxamel ha acollit el primer acte del Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, coincidint amb el 35 aniversari de l’atemptat més greu patit al territori. El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat la seua dignitat i ha garantit que la seua memòria continuarà viva en les noves generacions.