11.5 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Educació envia instruccions perquè famílies de centres desplaçats per la dana trien llengua base ‘amb garanties’

Els progenitors de huit col·legis i IES tindran assignats com a punt d’informació altres centres dels seus mateixos municipis

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha enviat instruccions específiques perquè les famílies de centres desplaçats a conseqüència de la dana del passat 29 d’octubre puguen participar en la consulta per a triar la llengua base –castellà o valencià– “amb totes les garanties”.

Segons arreplega el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) d’este divendres el CEIP Platero y yo (Aldaia), l’escola infantil El Rabisancho (Alfafar), el CEIP Blasco Ibáñez (Beniparrell), l’IES Berenguer Dalmau (Catarroja), el CEP Lluís Vives i l’escola infantil Ausiàs March (Massanassa) i els CEIP l’Horta i Rosa Serrano (Paiporta), que estan desplaçats, tindran assignats com a punts d’informació altres centres dels seus municipis.

El director general d’Ordenació Educativa i Política Lingüística, Ignacio Martínez, ha mantingut este divendres una reunió amb equips directius dels centres i inspectors per a traslladar esta informació, que a més ja s’havia comunicat telefònicament en els dies previs als centres.

Amb la finalitat de garantir la participació de totes les famílies i d’establir un procés senzill de participació, a l’interior dels centres i llocs s’habilitaran taulers d’anuncis, en els quals es publicaran els censos provisionals i definitius de participants en la consulta conforme els termes que s’establixen en els articles 6 i 7 de l’Ordre 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es regula i convoca el procediment.

Així mateix, en estos taulers d’anuncis es publicaran els llistats d’alumnat, els representants legals del qual hagen optat per una o una altra llengua base, al fet que es referix l’article 13 de l’Ordre 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

DISPONIBILITAT DE MITJANS ELECTRÒNICS

Els representants legals de l’alumnat escolaritzat en els centres desplaçats citats anteriorment que no tinguen accés i disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris per a participar en la consulta podran fer ús dels mitjans posats a disposició per qualsevol centre públic o privat concertat, pròxim al seu domicili.

Estos centres posaran a la disposició de les persones interessades un espai proveït d’algun ordinador amb connexió a Internet per a poder participar en la consulta. Els espais tindran l’accessibilitat adequada i estaran proveïts de les mesures necessàries per a garantir la llibertat i la confidencialitat a l’hora d’emplenar la consulta, detalla la Conselleria en un comunicat.

Finalment, la resolució arreplega que l’Administració educativa i les adreces dels centres públics i concertats informaran als representants legals i famílies sobre els llocs que actuaran com a punts d’informació, així com de l’horari d’atenció en què es posarà a la disposició d’estos els mitjans electrònics que garantisquen la participació en esta consulta.

Últimes notícies

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.