Educació estableix els servicis mínims als centres de la Comunitat Valenciana per a la jornada de vaga

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria d'Educació ha definit els servicis mínims per a la vaga de demà als centres educatius valencians. Es mantindran els essencials, com un membre de l'equip directiu per centre i varis professors segons l'etapa i tipus d'ensenyament.

A tots els centres haurà d’haver-hi una persona de l’equip directiu, així com les que corresponguen segons l’etapa educativa oferida

VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha establit els servicis mínims als centres educatius de la Comunitat Valenciana per a la jornada de vaga convocada per a demà dijous, 23 de maig, pels sindicats STEPV, CCOO, UGT i COS (Coordinadora Obrera Sindical).

L’administració recalca, en un comunicat, que «s’han determinat les mesures necessàries per a assegurar els servicis essencials mínims que hauran de prestar-se mentre dure la situació de vaga als centres públics de titularitat de la Generalitat per a garantir el dret a l’educació de l’alumnat». Es tracta, incideixen, «de les mateixes instruccions de servicis mínims d’anys anteriors».

D’aquesta manera, a tots els centres haurà d’haver-hi una persona responsable membre de l’equip directiu, a exclusió d’activitats lectives. A més, als centres d’Educació Infantil i Primària, es comptarà amb un mestre per etapa educativa, amb un mínim d’un per cada quatre unitats.

Per la seua banda, en els centres d’Educació Infantil hauran d’estar presents dos educadors d’educació infantil quan el centre tinga cinc o menys unitats, i tres en el cas de més de cinc unitats.

Als centres específics d’Educació Especial es comptarà amb la presència de dos educadors d’educació especial per cada cinc unitats.

SECUNDÀRIA I IDIOMES

Així mateix, als centres que imparteixen Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional, ensenyaments d’idiomes i ensenyaments artístics hi haurà un professor o una professora per etapa educativa, amb un mínim d’un per cada deu unitats.

Finalment, als centres d’ensenyament amb internat, a més dels servicis establits d’acord amb la tipologia del centre, es prestaran els propis dels dies festius.

Els servicis mínims s’han establit «amb la finalitat d’evitar qualsevol tipus d’incidència i de garantir el dret a l’educació de l’alumnat, reconegut expressament com a dret fonamental en l’article 27 de la Constitució Espanyola», conclouen fonts del departament que dirigeix José Antonio Rovira.

Últimes notícies

Fallas 2027: horaris per als petards i zones lliures a València

Les normes per a les Fallas 2027 a València limitaran els petards de nit, establiran espais sense pirotècnia i prohibiran les parades de mojitos.

Alacant anuncia els Reis Mags i les Carteres Reials de 2027

Nacho Lloret, César Quintanilla i Javier Portillo representaran els Reis Mags en la cavalcada d’Alacant del 5 de gener de 2027. També s’han anunciat les tres Carteres Reials.

Alacant i Castelló, en avís groc per pluges intenses

L’avís groc afecta el litoral sud d’Alacant i el litoral nord de Castelló entre dimecres 4 i dijous 5 de novembre. Les pluges poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

Xixona busca suport europeu per a protegir el torró

Xixona ha demanat suport europeu per a promocionar i protegir el torró. La reunió també ha abordat les dificultats dels xicotets productors i la falta d’ajudes per a la Fira de Nadal de 2026.

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.

Demanen set anys de presó per una agressió sexual a Alacant

La Fiscalía ha sol·licitat set anys de presó per a un voluntari d’una associació LGTBI+ acusat d’agredir sexualment un migrant senegalés. El judici s’ha celebrat a Alacant.

Una gestoria haurà de pagar 20.709 euros a un treballador acomiadat

Una gestoria ha sigut condemnada a pagar 20.709,26 euros a un treballador estranger que va perdre la faena per errors en el seu permís de residència i treball.

La Comunitat Valenciana afronta més risc en la despesa pública

L’AIReF alerta del risc d’incomplir la regla de despesa en 2026 i 2027. També preveu més deute i un dèficit superior a l’1,5% del PIB.