18.5 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Educació preveu que entre esta setmana i la pròxima l’alumnat de 7 centres de Paiporta reprenga l’activita

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació i l’Ajuntament de Paiporta, una de les localitats més afectades per la dana, ultimen la “imminent” volta a les aules de l’alumnat del municipi .

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, ha visitat este dimarts el municipi per a comprovar l’evolució dels centres educatius. Durant la visita, s’ha reunit amb l’alcaldessa, María Isabel Albalat, i tècnics municipals, així com amb membres de la Direcció territorial, representants de la UME i de Tragsa per a abordar la volta a les classes de l’alumnat i les necessitats de cadascun dels centres que encara no han pogut reobrir les seues portes.

McEvoy ha visitat els tres centres del municipi que tenen previst obrir en els pròxims dies: CEIP Jaume I, CEIP Lluís Vives i CEIP Ausiàs March.

Des de la Conselleria d’Educació preveuen que, entre finals d’esta setmana i principis de la pròxima, tot l’alumnat de Paiporta de totes les etapes educatives en els set centres afectats haurà reprès l’activitat lectiva en el seu propi centre o reubicat en un altre. D’estos alumnes, els de l’IES Andreu Alfaro ja van tornar a l’activitat lectiva el divendres de la setmana passada, recorden.

INCORPORACIÓ PROGRESSIVA

Així mateix, l’alumnat de l’IES la Sènia s’està incorporant de forma progressiva, mentre que els estudiants del CEIP l’Horta necessitaran la instal·lació d’aules prefabricades, per la qual cosa seran reubicats en els CEIP Les Arts i Almudena Muñoz de València.

Finalment, l’alumnat del CEIP Rosa Serrano es va a reubicar al CEIP Amparo Alabau d’Alaquàs, previsiblement el dilluns 9 de desembre.

Tot l’alumnat reubicat comptarà amb servici de transport oferit per la Conselleria tant per a estudiants com para docents. Així mateix, comptaran amb servici de menjador, encara que abans de la riuada no foren usuaris, conclouen des del departament de Campanar.

Últimes notícies

Espanya s’imposa 1-0 a Bèlgica a València amb defensa de ferro

Espanya va véncer 1-0 a Bèlgica a València gràcies a un gol de Sofía Rogoski i a una exhibició defensiva que va neutralitzar onze penal córners. Les porteres i un rebuig sobre la línia en el tram final van sostindre el triomf.

S’entrega a Catarroja el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc

El sospitós de causar la mort per arma de foc d'un home de 46 anys a Catarroja s'ha entregat a la Guàrdia Civil i ha sigut detingut. El SAMU només ha pogut certificar la defunció després d'un avís que alertava d'un home ensangonat en les escales d'un edifici.

Pérez Llorca assistix al centenari de la coronació de la patrona de Benidorm

Pérez Llorca ha assistit al centenari de la coronació de la Verge del Sufragi a Benidorm. La romeria i una missa de campanya han tancat el programa commemoratiu.

Un home de 46 anys mor per un tret en les escales d’un edifici de Catarroja

Un home de 46 anys ha mort este diumenge a Catarroja per una ferida d'arma de foc. El CICU i la Guàrdia Civil han rebut avisos i s'ha obert una investigació.

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.

Bombers revisen les façanes de la plaça de l’Ajuntament per a les mascletaes

El Servici de Bombers de València ha iniciat la inspecció dels 29 edificis que envolten la plaça de l'Ajuntament per a previndre despreniments durant les mascletaes. Els treballs es prolongaran fins al 22 de febrer i permetran esmenar xicotets desperfectes abans de l'inici de les Falles l'1 de març.