Educació transferirà per endavant el 5% dels pagaments a la Seguretat Social de l’alumnat de FP

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació asegura que transferirà per endavant el 5% dels pagaments a la Seguretat Social de l’alumnat de Formació Professional (FP) en pràctiques davant de “la falta de resposta del Ministeri”.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, ha lamentat –després de participar de forma telemàtica en la Conferència d’Educació convocada pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, en la qual també ha participat el conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira- que “el Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports no indica quan va a complir el seu compromís de transferir a les comunitats autònomes el 5% no bonificat de les cotitzacions a la Seguretat Social de l’alumnat de Formació Professional en pràctiques”.

En este sentit, Daniel McEvoy ha anunciat que la Conselleria d’Educació avançarà els pagaments “per a evitar perjuís a centres i empreses, per la qual cosa ja està treballant perquè al setembre estos centres puguen disposar de les quanties econòmiques corresponents”.

En la trobada s’ha donat a conèixer el repartiment de crèdit per a Formació Professional (MRR I FSE), així com per a diferents programes de cooperació territorial.

Quant al crèdit de Formació Professional, la Comunitat Valenciana rebrà 3.174.685 euros per a Qualitat en el Sistema de Formació Professional; 331.499 euros per a Formació del professorat dels sistemes productius; 6.480.000 euros per a Creació de cicles formatius bilingües de grau mitjà, grau superior i cursos d’especialització; 2.640.000 euros per a Conversió d’aules en espais de tecnologia aplicada; i 5.512.500 euros per a Redimensionament de l’oferta de Formació Professional.

McEvoy ha criticat que el Ministeri, que es va comprometre a assumir la Seguretat Social de l’alumnat en pràctiques a través del Programa de Cooperació Territorial de Qualitat en el Sistema de Formació Professional, “no haja incrementat esta partida en la proporció que hauria d’haver-ho fet”.

PROGRAMES DE COOPERACIÓ TERRITORIAL

Quant al repartiment de crèdit de programes de cooperació territorial, el secretari autonòmic d’Educació s’ha “sorprès” en conèixer que “es van a repartir 95 milions per als programes de reforç de lectura i la competència matemàtica, quan el president del Govern, Pedro Sánchez, va anunciar que es destinaria un fons de 500 milions d’euros”.

En el repartiment, s’ha indicat que a la Comunitat Valenciana se li atorgaran 6.474.000 euros per al Programa Codi Escola 4.0 per a acompanyament del professorat; 7.367.451 euros per al Programa de Llibres de Text i Material Didàctic: 2.306.899 euros per al Programa d’Educació inclusiva (FSE+); 711.191 euros per al Programa d’Educació inclusiva; 11.766.511 euros per al Programa per a l’orientació, avanç i enriquiment educatiu en centres d’especial complexitat educativa, programa PROA+ (FSE+); 506.905 euros per al Programa de Benestar emocional en l’àmbit educatiu; 3.268.534 euros per al Programa de Reforç de la comprensió lectora; 7.559.510 euros per al Programa de Reforç de la competència matemàtica; i 7.910.320 euros per a Educació Infantil 0-3 anys.

Segons Daniel McEvoy, “la Conferència d’Educació de hui hauria d’haver-se convocat fa mesos, i no a la fi de juliol quan tenim ja la planificació del curs feta i els centres estan sol·licitant els fons del professorat corresponent als programes”.

D’altra banda, les comunitats autònomes han sol·licitat al Ministeri d’Educació un pla de xoc d’infraestructures educatives perquè els fons arriben a qüestions tan importants com és l’eficiència energètica o la sostenibilitat dels edificis, entre altres qüestions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.

La Generalitat estrena la nova planta de residus de Villena després d’una inversió de 12 milions

La Generalitat ha posat en marxa la renovada planta de tractament de residus de Villena, modernitzada i automatitzada després d'una inversió de més de 12 milions i preparada per a reduir al màxim les deixalles que acaben en abocador.

Dansa València porta de nou la dansa als carrers amb el cicle Moviments Urbans

Dansa València rellança el cicle Moviments Urbans per a convertir museus, places i ponts de València en escenaris de dansa contemporània oberts a tots els públics.

Labora llançarà ajudes als ajuntaments per a contractar dones desocupades majors de 45 anys

Labora prepara una nova convocatòria d'ajudes perquè els ajuntaments contracten dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforça la seua xarxa de Espais Labora amb la nova oficina de Burjassot.