18 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Educació transferirà per endavant el 5% dels pagaments a la Seguretat Social de l’alumnat de FP

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació asegura que transferirà per endavant el 5% dels pagaments a la Seguretat Social de l’alumnat de Formació Professional (FP) en pràctiques davant de “la falta de resposta del Ministeri”.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, ha lamentat –després de participar de forma telemàtica en la Conferència d’Educació convocada pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, en la qual també ha participat el conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira- que “el Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports no indica quan va a complir el seu compromís de transferir a les comunitats autònomes el 5% no bonificat de les cotitzacions a la Seguretat Social de l’alumnat de Formació Professional en pràctiques”.

En este sentit, Daniel McEvoy ha anunciat que la Conselleria d’Educació avançarà els pagaments “per a evitar perjuís a centres i empreses, per la qual cosa ja està treballant perquè al setembre estos centres puguen disposar de les quanties econòmiques corresponents”.

En la trobada s’ha donat a conèixer el repartiment de crèdit per a Formació Professional (MRR I FSE), així com per a diferents programes de cooperació territorial.

Quant al crèdit de Formació Professional, la Comunitat Valenciana rebrà 3.174.685 euros per a Qualitat en el Sistema de Formació Professional; 331.499 euros per a Formació del professorat dels sistemes productius; 6.480.000 euros per a Creació de cicles formatius bilingües de grau mitjà, grau superior i cursos d’especialització; 2.640.000 euros per a Conversió d’aules en espais de tecnologia aplicada; i 5.512.500 euros per a Redimensionament de l’oferta de Formació Professional.

McEvoy ha criticat que el Ministeri, que es va comprometre a assumir la Seguretat Social de l’alumnat en pràctiques a través del Programa de Cooperació Territorial de Qualitat en el Sistema de Formació Professional, “no haja incrementat esta partida en la proporció que hauria d’haver-ho fet”.

PROGRAMES DE COOPERACIÓ TERRITORIAL

Quant al repartiment de crèdit de programes de cooperació territorial, el secretari autonòmic d’Educació s’ha “sorprès” en conèixer que “es van a repartir 95 milions per als programes de reforç de lectura i la competència matemàtica, quan el president del Govern, Pedro Sánchez, va anunciar que es destinaria un fons de 500 milions d’euros”.

En el repartiment, s’ha indicat que a la Comunitat Valenciana se li atorgaran 6.474.000 euros per al Programa Codi Escola 4.0 per a acompanyament del professorat; 7.367.451 euros per al Programa de Llibres de Text i Material Didàctic: 2.306.899 euros per al Programa d’Educació inclusiva (FSE+); 711.191 euros per al Programa d’Educació inclusiva; 11.766.511 euros per al Programa per a l’orientació, avanç i enriquiment educatiu en centres d’especial complexitat educativa, programa PROA+ (FSE+); 506.905 euros per al Programa de Benestar emocional en l’àmbit educatiu; 3.268.534 euros per al Programa de Reforç de la comprensió lectora; 7.559.510 euros per al Programa de Reforç de la competència matemàtica; i 7.910.320 euros per a Educació Infantil 0-3 anys.

Segons Daniel McEvoy, “la Conferència d’Educació de hui hauria d’haver-se convocat fa mesos, i no a la fi de juliol quan tenim ja la planificació del curs feta i els centres estan sol·licitant els fons del professorat corresponent als programes”.

D’altra banda, les comunitats autònomes han sol·licitat al Ministeri d’Educació un pla de xoc d’infraestructures educatives perquè els fons arriben a qüestions tan importants com és l’eficiència energètica o la sostenibilitat dels edificis, entre altres qüestions.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.