Educació transferirà per endavant el 5% dels pagaments a la Seguretat Social de l’alumnat de FP

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació asegura que transferirà per endavant el 5% dels pagaments a la Seguretat Social de l’alumnat de Formació Professional (FP) en pràctiques davant de «la falta de resposta del Ministeri».

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, ha lamentat –després de participar de forma telemàtica en la Conferència d’Educació convocada pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, en la qual també ha participat el conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira- que «el Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports no indica quan va a complir el seu compromís de transferir a les comunitats autònomes el 5% no bonificat de les cotitzacions a la Seguretat Social de l’alumnat de Formació Professional en pràctiques».

En este sentit, Daniel McEvoy ha anunciat que la Conselleria d’Educació avançarà els pagaments «per a evitar perjuís a centres i empreses, per la qual cosa ja està treballant perquè al setembre estos centres puguen disposar de les quanties econòmiques corresponents».

En la trobada s’ha donat a conèixer el repartiment de crèdit per a Formació Professional (MRR I FSE), així com per a diferents programes de cooperació territorial.

Quant al crèdit de Formació Professional, la Comunitat Valenciana rebrà 3.174.685 euros per a Qualitat en el Sistema de Formació Professional; 331.499 euros per a Formació del professorat dels sistemes productius; 6.480.000 euros per a Creació de cicles formatius bilingües de grau mitjà, grau superior i cursos d’especialització; 2.640.000 euros per a Conversió d’aules en espais de tecnologia aplicada; i 5.512.500 euros per a Redimensionament de l’oferta de Formació Professional.

McEvoy ha criticat que el Ministeri, que es va comprometre a assumir la Seguretat Social de l’alumnat en pràctiques a través del Programa de Cooperació Territorial de Qualitat en el Sistema de Formació Professional, «no haja incrementat esta partida en la proporció que hauria d’haver-ho fet».

PROGRAMES DE COOPERACIÓ TERRITORIAL

Quant al repartiment de crèdit de programes de cooperació territorial, el secretari autonòmic d’Educació s’ha «sorprès» en conèixer que «es van a repartir 95 milions per als programes de reforç de lectura i la competència matemàtica, quan el president del Govern, Pedro Sánchez, va anunciar que es destinaria un fons de 500 milions d’euros».

En el repartiment, s’ha indicat que a la Comunitat Valenciana se li atorgaran 6.474.000 euros per al Programa Codi Escola 4.0 per a acompanyament del professorat; 7.367.451 euros per al Programa de Llibres de Text i Material Didàctic: 2.306.899 euros per al Programa d’Educació inclusiva (FSE+); 711.191 euros per al Programa d’Educació inclusiva; 11.766.511 euros per al Programa per a l’orientació, avanç i enriquiment educatiu en centres d’especial complexitat educativa, programa PROA+ (FSE+); 506.905 euros per al Programa de Benestar emocional en l’àmbit educatiu; 3.268.534 euros per al Programa de Reforç de la comprensió lectora; 7.559.510 euros per al Programa de Reforç de la competència matemàtica; i 7.910.320 euros per a Educació Infantil 0-3 anys.

Segons Daniel McEvoy, «la Conferència d’Educació de hui hauria d’haver-se convocat fa mesos, i no a la fi de juliol quan tenim ja la planificació del curs feta i els centres estan sol·licitant els fons del professorat corresponent als programes».

D’altra banda, les comunitats autònomes han sol·licitat al Ministeri d’Educació un pla de xoc d’infraestructures educatives perquè els fons arriben a qüestions tan importants com és l’eficiència energètica o la sostenibilitat dels edificis, entre altres qüestions.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.