Educació transferirà per endavant el 5% dels pagaments a la Seguretat Social de l’alumnat de FP

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació asegura que transferirà per endavant el 5% dels pagaments a la Seguretat Social de l’alumnat de Formació Professional (FP) en pràctiques davant de “la falta de resposta del Ministeri”.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, ha lamentat –després de participar de forma telemàtica en la Conferència d’Educació convocada pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, en la qual també ha participat el conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira- que “el Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports no indica quan va a complir el seu compromís de transferir a les comunitats autònomes el 5% no bonificat de les cotitzacions a la Seguretat Social de l’alumnat de Formació Professional en pràctiques”.

En este sentit, Daniel McEvoy ha anunciat que la Conselleria d’Educació avançarà els pagaments “per a evitar perjuís a centres i empreses, per la qual cosa ja està treballant perquè al setembre estos centres puguen disposar de les quanties econòmiques corresponents”.

En la trobada s’ha donat a conèixer el repartiment de crèdit per a Formació Professional (MRR I FSE), així com per a diferents programes de cooperació territorial.

Quant al crèdit de Formació Professional, la Comunitat Valenciana rebrà 3.174.685 euros per a Qualitat en el Sistema de Formació Professional; 331.499 euros per a Formació del professorat dels sistemes productius; 6.480.000 euros per a Creació de cicles formatius bilingües de grau mitjà, grau superior i cursos d’especialització; 2.640.000 euros per a Conversió d’aules en espais de tecnologia aplicada; i 5.512.500 euros per a Redimensionament de l’oferta de Formació Professional.

McEvoy ha criticat que el Ministeri, que es va comprometre a assumir la Seguretat Social de l’alumnat en pràctiques a través del Programa de Cooperació Territorial de Qualitat en el Sistema de Formació Professional, “no haja incrementat esta partida en la proporció que hauria d’haver-ho fet”.

PROGRAMES DE COOPERACIÓ TERRITORIAL

Quant al repartiment de crèdit de programes de cooperació territorial, el secretari autonòmic d’Educació s’ha “sorprès” en conèixer que “es van a repartir 95 milions per als programes de reforç de lectura i la competència matemàtica, quan el president del Govern, Pedro Sánchez, va anunciar que es destinaria un fons de 500 milions d’euros”.

En el repartiment, s’ha indicat que a la Comunitat Valenciana se li atorgaran 6.474.000 euros per al Programa Codi Escola 4.0 per a acompanyament del professorat; 7.367.451 euros per al Programa de Llibres de Text i Material Didàctic: 2.306.899 euros per al Programa d’Educació inclusiva (FSE+); 711.191 euros per al Programa d’Educació inclusiva; 11.766.511 euros per al Programa per a l’orientació, avanç i enriquiment educatiu en centres d’especial complexitat educativa, programa PROA+ (FSE+); 506.905 euros per al Programa de Benestar emocional en l’àmbit educatiu; 3.268.534 euros per al Programa de Reforç de la comprensió lectora; 7.559.510 euros per al Programa de Reforç de la competència matemàtica; i 7.910.320 euros per a Educació Infantil 0-3 anys.

Segons Daniel McEvoy, “la Conferència d’Educació de hui hauria d’haver-se convocat fa mesos, i no a la fi de juliol quan tenim ja la planificació del curs feta i els centres estan sol·licitant els fons del professorat corresponent als programes”.

D’altra banda, les comunitats autònomes han sol·licitat al Ministeri d’Educació un pla de xoc d’infraestructures educatives perquè els fons arriben a qüestions tan importants com és l’eficiència energètica o la sostenibilitat dels edificis, entre altres qüestions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.

Detinguts a Calp cinc hòmens per una sèrie de robatoris de rellotges de luxe a Madrid, Port Banús i Benidorm

La Policia Nacional ha arrestat a Calp a cinc hòmens per tres robatoris amb violència i un furt de rellotges d'alta gamma a Madrid, Port Banús i Benidorm, inclòs un valorat en 500.000 euros.

Un 35% dels espanyols mai ha eixit del municipi on va nàixer

L'INE revela que quasi el 35% dels espanyols sempre ha viscut en el seu municipi de naixement, mentres que la mobilitat interna i l'arribada de població estrangera dibuixen un mapa demogràfic divers.

El València Basket arranca a Lugo la defensa del seu tron de lliga

El València Basket visita la pista del Ensino Lugo en l'anada dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa, després d'una mala ratxa en la fase regular però amb la plantilla al complet i el repte de referendar els seus tres títols seguits.

La vaga mèdica en la Comunitat Valenciana deixa sense atendre més de 223.000 pacients

La vaga intermitent de metges en la Comunitat Valenciana ha provocat que més de 223.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de consultes, proves i cirurgies ajornades.

Aldama implica a Sánchez i al PSOE en les seues reunions amb Koldo en el Suprem

Víctor de Aldama declara en el Suprem que Pedro Sánchez li va agrair la seua labor en 2019 i que Koldo García li va plantejar suposades ajudes a constructores per a finançar al PSOE.

Marcelino pot firmar la millor temporada de la seua carrera en Primera amb el Vila-real

Marcelino García Toral pot tancar la millor temporada de la seua carrera en Primera si el Vila-real suma almenys 9 punts en les cinc jornades que queden de Lliga. El tècnic ja ha batut diversos dels seus registres anteriors amb el club castellonenc.

El Llevant s’aferra al golaveraje per a continuar creient en la permanència

El Llevant, penúltim a dos punts de la salvació, té el golaveraje particular bestiar amb quatre dels seus sis rivals directes en la lluita per evitar el descens.