Educació transferirà per endavant el 5% dels pagaments a la Seguretat Social de l’alumnat de FP

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació asegura que transferirà per endavant el 5% dels pagaments a la Seguretat Social de l’alumnat de Formació Professional (FP) en pràctiques davant de «la falta de resposta del Ministeri».

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, ha lamentat –després de participar de forma telemàtica en la Conferència d’Educació convocada pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, en la qual també ha participat el conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira- que «el Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports no indica quan va a complir el seu compromís de transferir a les comunitats autònomes el 5% no bonificat de les cotitzacions a la Seguretat Social de l’alumnat de Formació Professional en pràctiques».

En este sentit, Daniel McEvoy ha anunciat que la Conselleria d’Educació avançarà els pagaments «per a evitar perjuís a centres i empreses, per la qual cosa ja està treballant perquè al setembre estos centres puguen disposar de les quanties econòmiques corresponents».

En la trobada s’ha donat a conèixer el repartiment de crèdit per a Formació Professional (MRR I FSE), així com per a diferents programes de cooperació territorial.

Quant al crèdit de Formació Professional, la Comunitat Valenciana rebrà 3.174.685 euros per a Qualitat en el Sistema de Formació Professional; 331.499 euros per a Formació del professorat dels sistemes productius; 6.480.000 euros per a Creació de cicles formatius bilingües de grau mitjà, grau superior i cursos d’especialització; 2.640.000 euros per a Conversió d’aules en espais de tecnologia aplicada; i 5.512.500 euros per a Redimensionament de l’oferta de Formació Professional.

McEvoy ha criticat que el Ministeri, que es va comprometre a assumir la Seguretat Social de l’alumnat en pràctiques a través del Programa de Cooperació Territorial de Qualitat en el Sistema de Formació Professional, «no haja incrementat esta partida en la proporció que hauria d’haver-ho fet».

PROGRAMES DE COOPERACIÓ TERRITORIAL

Quant al repartiment de crèdit de programes de cooperació territorial, el secretari autonòmic d’Educació s’ha «sorprès» en conèixer que «es van a repartir 95 milions per als programes de reforç de lectura i la competència matemàtica, quan el president del Govern, Pedro Sánchez, va anunciar que es destinaria un fons de 500 milions d’euros».

En el repartiment, s’ha indicat que a la Comunitat Valenciana se li atorgaran 6.474.000 euros per al Programa Codi Escola 4.0 per a acompanyament del professorat; 7.367.451 euros per al Programa de Llibres de Text i Material Didàctic: 2.306.899 euros per al Programa d’Educació inclusiva (FSE+); 711.191 euros per al Programa d’Educació inclusiva; 11.766.511 euros per al Programa per a l’orientació, avanç i enriquiment educatiu en centres d’especial complexitat educativa, programa PROA+ (FSE+); 506.905 euros per al Programa de Benestar emocional en l’àmbit educatiu; 3.268.534 euros per al Programa de Reforç de la comprensió lectora; 7.559.510 euros per al Programa de Reforç de la competència matemàtica; i 7.910.320 euros per a Educació Infantil 0-3 anys.

Segons Daniel McEvoy, «la Conferència d’Educació de hui hauria d’haver-se convocat fa mesos, i no a la fi de juliol quan tenim ja la planificació del curs feta i els centres estan sol·licitant els fons del professorat corresponent als programes».

D’altra banda, les comunitats autònomes han sol·licitat al Ministeri d’Educació un pla de xoc d’infraestructures educatives perquè els fons arriben a qüestions tan importants com és l’eficiència energètica o la sostenibilitat dels edificis, entre altres qüestions.

Últimes notícies

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.