Educació xifra el seguiment de la vaga en el 21,4% mentre els sindicats l’eleven fins al 68%

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha xifrat el seguiment de la vaga educativa convocada aquest dijous a la Comunitat Valenciana per a protestar contra les polítiques del PP i Vox –partits de govern en aquesta autonomia– en el 21,45 per cent, mentre que la Plataforma per l’Ensenyament Públic ha elevat aquestes dades fins al 68%, un registre «molt satisfactori» per a l’entitat convocant.

Per part de Conselleria, segons les dades facilitades pels centres educatius al llarg del dia, fins a les 17.30 hores, dels 69.840 docents de la Comunitat Valenciana que estaven cridats a la vaga s’han sumat 14.980, la qual cosa representa un 21,45% del total.

Per províncies, el seguiment de la vaga a Alacant ha sigut del 20,44%, amb 5.579 docents d’un total de 27.290; en la de Valencia ha aconseguit el 22,81%, la qual cosa correspon a 7.446 docents de 32.648, i en la de Castelló el seguiment s’ha situat en el 19,74%, la qual cosa significa 1.955 docents de 9.902.

En la recopilació de dades s’ha tingut en compte tot el personal docent de la Formació d’Adults, Educació Especial, Infantil, Primària, Règim Especial i Secundària dels centres públics de la Comunitat Valenciana, apunten des del departament de Campanar.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, havia subratllat durant el matí que, segons les dades recaptades a través de la inspecció educativa, «els centres estan funcionant amb absoluta normalitat i no hi ha absolutament cap incident digne d’esment».

Del seu costat, Plataforma per l’Ensenyament Públic ha sostingut que el seguiment de la vaga, quant al professorat, ha sigut d’un 68%, mentre que en el col·lectiu d’educadors ha sigut d’un 57%. Per províncies, a València el seguiment ascendeix al 71%, a Alacant se situa en el 69% i a Castelló, en el 65%.

Un total de 491 centres educatius dels més d’1.500 han contestat l’enquesta del seguiment de la vaga, amb dades fins a les 15.00 hores, per la qual cosa el suport ha resultat «molt satisfactori», segons la plataforma.

En qualsevol cas, el col·lectiu ha mostrat la seua «satisfacció» amb el seguiment d’aquesta jornada i ha subratllat que les mobilitzacions celebrades durant el matí d’aquest dijous han «superat les expectatives previstes». Per tot això, ha exigit a la Conselleria d’Educació i al Consell que atenguen «les reivindicacions de la comunitat educativa».

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.