16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Educació xifra el seguiment de la vaga en el 21,4% mentre els sindicats l’eleven fins al 68%

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha xifrat el seguiment de la vaga educativa convocada aquest dijous a la Comunitat Valenciana per a protestar contra les polítiques del PP i Vox –partits de govern en aquesta autonomia– en el 21,45 per cent, mentre que la Plataforma per l’Ensenyament Públic ha elevat aquestes dades fins al 68%, un registre “molt satisfactori” per a l’entitat convocant.

Per part de Conselleria, segons les dades facilitades pels centres educatius al llarg del dia, fins a les 17.30 hores, dels 69.840 docents de la Comunitat Valenciana que estaven cridats a la vaga s’han sumat 14.980, la qual cosa representa un 21,45% del total.

Per províncies, el seguiment de la vaga a Alacant ha sigut del 20,44%, amb 5.579 docents d’un total de 27.290; en la de Valencia ha aconseguit el 22,81%, la qual cosa correspon a 7.446 docents de 32.648, i en la de Castelló el seguiment s’ha situat en el 19,74%, la qual cosa significa 1.955 docents de 9.902.

En la recopilació de dades s’ha tingut en compte tot el personal docent de la Formació d’Adults, Educació Especial, Infantil, Primària, Règim Especial i Secundària dels centres públics de la Comunitat Valenciana, apunten des del departament de Campanar.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, havia subratllat durant el matí que, segons les dades recaptades a través de la inspecció educativa, “els centres estan funcionant amb absoluta normalitat i no hi ha absolutament cap incident digne d’esment”.

Del seu costat, Plataforma per l’Ensenyament Públic ha sostingut que el seguiment de la vaga, quant al professorat, ha sigut d’un 68%, mentre que en el col·lectiu d’educadors ha sigut d’un 57%. Per províncies, a València el seguiment ascendeix al 71%, a Alacant se situa en el 69% i a Castelló, en el 65%.

Un total de 491 centres educatius dels més d’1.500 han contestat l’enquesta del seguiment de la vaga, amb dades fins a les 15.00 hores, per la qual cosa el suport ha resultat “molt satisfactori”, segons la plataforma.

En qualsevol cas, el col·lectiu ha mostrat la seua “satisfacció” amb el seguiment d’aquesta jornada i ha subratllat que les mobilitzacions celebrades durant el matí d’aquest dijous han “superat les expectatives previstes”. Per tot això, ha exigit a la Conselleria d’Educació i al Consell que atenguen “les reivindicacions de la comunitat educativa”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.