Educació xifra el seguiment de la vaga en el 21,4% mentre els sindicats l’eleven fins al 68%

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha xifrat el seguiment de la vaga educativa convocada aquest dijous a la Comunitat Valenciana per a protestar contra les polítiques del PP i Vox –partits de govern en aquesta autonomia– en el 21,45 per cent, mentre que la Plataforma per l’Ensenyament Públic ha elevat aquestes dades fins al 68%, un registre «molt satisfactori» per a l’entitat convocant.

Per part de Conselleria, segons les dades facilitades pels centres educatius al llarg del dia, fins a les 17.30 hores, dels 69.840 docents de la Comunitat Valenciana que estaven cridats a la vaga s’han sumat 14.980, la qual cosa representa un 21,45% del total.

Per províncies, el seguiment de la vaga a Alacant ha sigut del 20,44%, amb 5.579 docents d’un total de 27.290; en la de Valencia ha aconseguit el 22,81%, la qual cosa correspon a 7.446 docents de 32.648, i en la de Castelló el seguiment s’ha situat en el 19,74%, la qual cosa significa 1.955 docents de 9.902.

En la recopilació de dades s’ha tingut en compte tot el personal docent de la Formació d’Adults, Educació Especial, Infantil, Primària, Règim Especial i Secundària dels centres públics de la Comunitat Valenciana, apunten des del departament de Campanar.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, havia subratllat durant el matí que, segons les dades recaptades a través de la inspecció educativa, «els centres estan funcionant amb absoluta normalitat i no hi ha absolutament cap incident digne d’esment».

Del seu costat, Plataforma per l’Ensenyament Públic ha sostingut que el seguiment de la vaga, quant al professorat, ha sigut d’un 68%, mentre que en el col·lectiu d’educadors ha sigut d’un 57%. Per províncies, a València el seguiment ascendeix al 71%, a Alacant se situa en el 69% i a Castelló, en el 65%.

Un total de 491 centres educatius dels més d’1.500 han contestat l’enquesta del seguiment de la vaga, amb dades fins a les 15.00 hores, per la qual cosa el suport ha resultat «molt satisfactori», segons la plataforma.

En qualsevol cas, el col·lectiu ha mostrat la seua «satisfacció» amb el seguiment d’aquesta jornada i ha subratllat que les mobilitzacions celebrades durant el matí d’aquest dijous han «superat les expectatives previstes». Per tot això, ha exigit a la Conselleria d’Educació i al Consell que atenguen «les reivindicacions de la comunitat educativa».

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.