Educació xifra el seguiment de la vaga en el 21,4% mentre els sindicats l’eleven fins al 68%

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha xifrat el seguiment de la vaga educativa convocada aquest dijous a la Comunitat Valenciana per a protestar contra les polítiques del PP i Vox –partits de govern en aquesta autonomia– en el 21,45 per cent, mentre que la Plataforma per l’Ensenyament Públic ha elevat aquestes dades fins al 68%, un registre “molt satisfactori” per a l’entitat convocant.

Per part de Conselleria, segons les dades facilitades pels centres educatius al llarg del dia, fins a les 17.30 hores, dels 69.840 docents de la Comunitat Valenciana que estaven cridats a la vaga s’han sumat 14.980, la qual cosa representa un 21,45% del total.

Per províncies, el seguiment de la vaga a Alacant ha sigut del 20,44%, amb 5.579 docents d’un total de 27.290; en la de Valencia ha aconseguit el 22,81%, la qual cosa correspon a 7.446 docents de 32.648, i en la de Castelló el seguiment s’ha situat en el 19,74%, la qual cosa significa 1.955 docents de 9.902.

En la recopilació de dades s’ha tingut en compte tot el personal docent de la Formació d’Adults, Educació Especial, Infantil, Primària, Règim Especial i Secundària dels centres públics de la Comunitat Valenciana, apunten des del departament de Campanar.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, havia subratllat durant el matí que, segons les dades recaptades a través de la inspecció educativa, “els centres estan funcionant amb absoluta normalitat i no hi ha absolutament cap incident digne d’esment”.

Del seu costat, Plataforma per l’Ensenyament Públic ha sostingut que el seguiment de la vaga, quant al professorat, ha sigut d’un 68%, mentre que en el col·lectiu d’educadors ha sigut d’un 57%. Per províncies, a València el seguiment ascendeix al 71%, a Alacant se situa en el 69% i a Castelló, en el 65%.

Un total de 491 centres educatius dels més d’1.500 han contestat l’enquesta del seguiment de la vaga, amb dades fins a les 15.00 hores, per la qual cosa el suport ha resultat “molt satisfactori”, segons la plataforma.

En qualsevol cas, el col·lectiu ha mostrat la seua “satisfacció” amb el seguiment d’aquesta jornada i ha subratllat que les mobilitzacions celebrades durant el matí d’aquest dijous han “superat les expectatives previstes”. Per tot això, ha exigit a la Conselleria d’Educació i al Consell que atenguen “les reivindicacions de la comunitat educativa”.

Últimes notícies

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.