Educo alerta sobre les conseqüències de la calamitat: ‘Assignatures pendents com mòduls prefabricats, congestió i alumnat reubicat’

**Educo**, l’ONG dedicada a la infància i educació, ha fet una crida urgent a les autoritats per abordar les “assignatures pendents” sis mesos després de la dramàtica **calamitat** que va afectar diversos centres educatius. **Mòduls prefabricats**, **congestió** d’aules, i l’**alumnat reubicat** a altres escoles són alguns dels temes que acaparen les seves preocupacions.

La **directora general d’Educo**, Pilar Orenes, ha explicat que la situació dels alumnes que han de traslladar-se a altres escoles és alarmant, ja que arriben tard a classe degut a la falta de **transports adequats**. “Això dificulta enormement que els xiquets i xiquetes puguen gaudir del seu dret a una educació de qualitat i augmenta el risc d’abandó escolar, especialment entre els infants més vulnerables”, ha afirmat.

Educo també ha destacat la **absència d’informació** que pateix el professorat respecte als plans de reconstrucció escolar, la qual cosa provoca un considerable desgast emocional i **ansietat**. Les famílies comparteixen aquesta preocupació, sense saber si els seus fills podran tornar al seu antic centre educatiu.

La situació del **benestar psicosocial** dels xiquets damnificats és una de les prioritats d’Educo. Després de mitja dotzena de mesos post-calamitat, l’ONG ha alertat que molts infants encara es mostren **espantats per la calamitat** quan plou o viuen en domicilis on els efectes de la tragèdia són visibles. “Si volem evitar que aquesta experiència marqui les seves vides per sempre, hem de garantir que reben el suport emocional necessari”, ha subratllat Orenes.

Davant d’aquesta realitat, Educo exigeix un **pla de rehabilitació** concret per als 13 centres totalment destruïts, amb un calendari clar i que la reconstrucció es realitzi en **terrenys segurs i adequats** per prevenir futures catàstrofes. A més, reclamen més recursos tant econòmics com de personal, per tal de millorar la **qualitat de l’ensenyament** i atendre el creixent nombre d’alumnes.

Segons l’ONG, durant els primers mesos de la crisi, **el 80% de les famílies** amb les qual van contactar van comunicar que els seus fills havien experimentat canvis comportamentals negatius, incloent **por**, **ansietat** i **tristesa**. En resposta, Educo ha treballat per proporcionar suport emocional a més de mil xiquets, així com recórrer a **beques menjador** per oferir més de dues mil menjars.

Educo continuarà proporcionant suport psicosocial i intensificant el seu treball per recuperar les classes perdudes, a més d’assegurar activitats extraescolars per als més vulnerables.

La manca de **preparatius** davant futures catàstrofes també preocupa a l’ONG, que alerta que quasi mil centres educatius es troben en zones inundables. Orenes ha ressaltat la importància de les polítiques educatives aprovades pel govern central, però també ha assenyalat que queda molt per fer per garantir la seguretat i continuïtat educativa en contextos d’emergència.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València invertirà més de 800.000 euros per a renovar la imatge i la llum del Mercat Central

L'Ajuntament de València impulsa un projecte de més de 800.000 euros per a netejar i restaurar les façanes del Mercat Central, recuperar els seus colors originals i millorar la il·luminació de l'edifici modernista.

Benidorm guarda tres minuts de silenci pels dos operaris morts en desplomar-se una bastida

L'Ajuntament de Benidorm ha guardat tres minuts de silenci pels dos operaris morts després de desplomar-se una bastida en una obra, en un acte amb àmplia participació ciutadana.

La Generalitat obri expedient per infracció molt greu a la promotora de vivenda pública de Sant Joan

La conselleria de Vivenda ha iniciat un expedient sancionador per una possible infracció molt greu en la promoció de 131 vivendes de protecció pública en Nou Nazareth, a Sant Joan d'Alacant.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

Ángel Lluna defén davant Les Corts la independència del Síndic de Greuges, denúncia la deterioració de la bona administració i assenyala greus problemes en servicis socials, vivenda i transparència.

Protecció Civil provarà el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà entre el 24 d'abril i el 13 de maig un simulacre del sistema d'alertes ÉS-Alert en 61 municipis pròxims a centrals nuclears, aconseguint a més de 75.000 habitants.

Les inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores de Transports defenen davant el Suprem que l'auditoria sobre contractes de màscares es va fer sense indicacions externes i sense vulnerar la legalitat.

Protecció Civil prova el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà un simulacre del sistema ÉS-Alert en 61 municipis situats al voltant de centrals nuclears per a comprovar la resposta dels plans d'emergència.

Busquen a un agressor sexual de Castelló que havia d’haver ingressat a la presó a principis d’abril

Les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat busquen a un home de 45 anys, condemnat per agressions sexuals i coaccions, que no va ingressar a la presó a principis d'abril i el parador del qual es desconeix.