Educo alerta sobre les conseqüències de la calamitat: ‘Assignatures pendents com mòduls prefabricats, congestió i alumnat reubicat’

**Educo**, l’ONG dedicada a la infància i educació, ha fet una crida urgent a les autoritats per abordar les “assignatures pendents” sis mesos després de la dramàtica **calamitat** que va afectar diversos centres educatius. **Mòduls prefabricats**, **congestió** d’aules, i l’**alumnat reubicat** a altres escoles són alguns dels temes que acaparen les seves preocupacions.

La **directora general d’Educo**, Pilar Orenes, ha explicat que la situació dels alumnes que han de traslladar-se a altres escoles és alarmant, ja que arriben tard a classe degut a la falta de **transports adequats**. “Això dificulta enormement que els xiquets i xiquetes puguen gaudir del seu dret a una educació de qualitat i augmenta el risc d’abandó escolar, especialment entre els infants més vulnerables”, ha afirmat.

Educo també ha destacat la **absència d’informació** que pateix el professorat respecte als plans de reconstrucció escolar, la qual cosa provoca un considerable desgast emocional i **ansietat**. Les famílies comparteixen aquesta preocupació, sense saber si els seus fills podran tornar al seu antic centre educatiu.

La situació del **benestar psicosocial** dels xiquets damnificats és una de les prioritats d’Educo. Després de mitja dotzena de mesos post-calamitat, l’ONG ha alertat que molts infants encara es mostren **espantats per la calamitat** quan plou o viuen en domicilis on els efectes de la tragèdia són visibles. “Si volem evitar que aquesta experiència marqui les seves vides per sempre, hem de garantir que reben el suport emocional necessari”, ha subratllat Orenes.

Davant d’aquesta realitat, Educo exigeix un **pla de rehabilitació** concret per als 13 centres totalment destruïts, amb un calendari clar i que la reconstrucció es realitzi en **terrenys segurs i adequats** per prevenir futures catàstrofes. A més, reclamen més recursos tant econòmics com de personal, per tal de millorar la **qualitat de l’ensenyament** i atendre el creixent nombre d’alumnes.

Segons l’ONG, durant els primers mesos de la crisi, **el 80% de les famílies** amb les qual van contactar van comunicar que els seus fills havien experimentat canvis comportamentals negatius, incloent **por**, **ansietat** i **tristesa**. En resposta, Educo ha treballat per proporcionar suport emocional a més de mil xiquets, així com recórrer a **beques menjador** per oferir més de dues mil menjars.

Educo continuarà proporcionant suport psicosocial i intensificant el seu treball per recuperar les classes perdudes, a més d’assegurar activitats extraescolars per als més vulnerables.

La manca de **preparatius** davant futures catàstrofes també preocupa a l’ONG, que alerta que quasi mil centres educatius es troben en zones inundables. Orenes ha ressaltat la importància de les polítiques educatives aprovades pel govern central, però també ha assenyalat que queda molt per fer per garantir la seguretat i continuïtat educativa en contextos d’emergència.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulada una xarxa que estafava bancs amb documents falsos i retirades en salons de joc a Vinaròs i Benicarló

La Guàrdia Civil atribueix a l’organització 484 operacions fraudulentes i un perjuí de 266.815 euros en diverses províncies

L’alcalde d’Alcoi se sotmet a una moció de confiança després de tombar l’oposició el pressupost de 2026

L'oposició d'Alcoi tomba el pressupost municipal de 2026 i força a l'alcalde Toni Frances a vincular la seua continuïtat a una moció de confiança lligada a l'aprovació dels comptes.

Morant reivindica la memòria democràtica enfront dels negacionistes en l’exposició Roses de Paterna

Diana Morant assegura que el Govern mantindrà la defensa de la memòria democràtica enfront dels negacionistes durant la seua visita a l'exposició Roses de Paterna, que recorda a dones afusellades en la paredassa del municipi.

Morant acusa a Pérez Llorca de servilisme a Vox per a mantindre’s en la butaca

Diana Morant acusa el president Juanfran Pérez Llorca i al PP valencià d'actuar amb servilisme cap a Vox per a conservar el poder i critica les seues decisions en avortament, memòria democràtica, fiscalitat i sanitat.

Cau a Castelló una xarxa d’estafes bancàries amb quatre detinguts i 266.815 euros defraudats

La Guàrdia Civil deté a quatre persones i investiga a altres cinc per una organització que va obrir 58 comptes amb documentació falsa i va realitzar 484 operacions fraudulentes.

Detingut per tres furts a pacients majors a l’hospital de Torrevieja

Un home de 62 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de tres furts a pacients majors estrangers a l'hospital de Torrevieja, on sostreia dispositius tecnològics i material mèdic de les habitacions.

L’ingrés mínim vital aconseguix a 93.539 llars valencianes i creix un 20% en un any

L'ingrés mínim vital va arribar al març a 93.539 llars de la Comunitat Valenciana, prop d'un 20% més que un any abans, en un context d'augment generalitzat d'esta prestació social a Espanya.

Condemnat a nou anys de presó per una onada d’incendis a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant condemna a nou anys de presó a un home per una sèrie d'incendis a la Vila Joiosa en 2023 i 2024, amb risc per a veïns i locals.