El 10K València aconseguix 11.555 euros ‘solidaris’ per a ajudar a afectats per la dana

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El 10K València Ibercaja by Kiprun ha tingut un important vessant solidari gràcies a les aportacions dels corredors i a la recaptació de la venda dels dorsals de les carreres infantils, que es van celebrar el dia previ a la prova, de manera que ha aconseguit reunir un total d’11.555 euros per a ajudar a afectats per la dana del passat 29 d’octubre.

D’una banda, el 10K València ha sumat 9.664 euros gràcies a les donacions que van realitzar 2.600 corredors, del 10K i 5K, durant el procés d’inscripció, per la qual cosa el 15,76 per cent dels inscrits van optar per aportar el seu «granet d’arena» a la causa solidària d’esta edició, segons ha destacat l’Ajuntament de València en un comunicat.

El 100% d’esta recaptació s’ha destinat de forma íntegra a l’Associació Espanyola Contra el Càncer a València, entitat solidària de les carreres que canalitzarà estes aportacions per a les ajudes socials engegades per la mateixa per a ajudar als pacients de càncer i els seus familiars afectats per la dana.

L’organització va fer lliurament d’esta recaptació solidària en nom dels corredors a Contra el Càncer a València. En concret, el xec va ser lliurat al seu president, Tomás Trénor, per part del director del 10K València, Álex Aparicio, acompanyats pel director de l’Oficina Central d’Ibercaja a València, Enrique Ibáñez, el responsable de València Ciutat del Running, Álex Heras, i la líder de Running en Decathlon València, Amparo Menéndez.

Durant el lliurament, l’organització va recordar que l’Associació Espanyola Contra el Càncer a València seguirà sent l’entitat solidària de les proves durant les dues pròximes edicions.

D’altra banda, gràcies a la venda dels dorsals als prop de 700 participants del 10Kids València Quirónsalud, que es van celebrar el dia previ al 10K València, la prova ha reunit un total d’1.891 euros «100% solidaris».

La carrera ha destinat este import de forma íntegra a la plataforma ‘Mou un dit per Miguel’, a través de l’associació Per este somriure per a ajudar a Miguel, un jove paraplègic de 18 anys d’Albal afectat per la dana que viu connectat a una màquina per a poder respirar. D’esta manera, cadascun dels joves corredors que van gaudir d’esta edició del 10Kids també han ajudat a un altre jove afectat per la tragèdia.

PRÒXIMA EDICIÓ

D’altra banda, el 10K ja té data per a la qual serà la seua 18ª edició i amb la qual aconseguix la seua ‘majoria d’edat’ i se celebrarà el 2026 el diumenge 11 de gener. L’organització així ho va comunicar a tots els seus corredors inscrits en esta última edició.

Està previst tornar a celebrar de nou el 5K València Anem i s’ha avançat que es treballa per a «acabar de perfilar» els detalls de l’obertura del procés d’inscripcions per a ambdues distàncies en «pròximes dates».

Últimes notícies

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.