El 21% de les vendes d’habitatges a València es tanquen en menys d’una setmana, segons Idealista

Durant el primer trimestre de 2025, un 21% dels habitatges venuts a València es van tancar en menys d’una setmana, segons un estudi publicat pel portal Idealista. Aquesta dada se suma a la tendència nacional, que mostra que a Espanya, el 16% dels habitatges venuts va tardar menys d’una setmana a trobar comprador.

A més, l’estudi revela que un 22% dels habitatges es van vendre entre una setmana i un mes, mentre que un altre 22% va tardar entre un i tres mesos. Aquest increment dels habitatges venuts ràpidament està marcat per un creixement en les vendes exprés; en el primer trimestre de 2024, aquesta taxa era del 13%.

Entre les capitals, Granada lidera amb un sorprenent 31% d’habitatges venuts en menys de set dies, seguida de Terol amb un 29% i Madrid amb un 23%. Altres ciutats com Pamplona, Zaragoza, Barcelona i València presenten un 21% de vendes exprés. Bilbao, Sòria i Segòvia se situen amb un 20%.

Pel que fa a les ciutats amb una baixa taxa de vendes exprés, destaca Palència amb un 6%, mentre que altres, com Guadalajara i Cadis, mantenen un 9%.

Contràriament, en cinc capitals s’ha registrat una disminució en la taxa de vendes en menys d’una setmana, amb Albacete a la capdavantera d’aquesta reducció, passant del 16% de l’any passat al 9% d’enguany.

Aquestes dades reflecteixen una dinàmica de mercat en constant evolució, que pot ser un indicador de la demanda actual i les facilitats per vendre en un entorn cada vegada més competitiu.

Últimes notícies

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.

Almoradí espera el resultat de la investigació abans de declarar dol per la mort d’una veïna

L’Ajuntament d’Almoradí ha decidit esperar el resultat de la investigació de la Guàrdia Civil sobre la mort d’una veïna de 56 anys abans de decretar dies de dol o altres actes institucionals. El marit, de 61 anys i amb una denúncia prèvia per maltractament l’any 2008, ha sigut detingut mentre la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género estudia si es tracta d’un crim masclista.

Vox pressiona el PP per a retallar l’AVL però garantix els pressupostos a la ciutadania

Vox manté l’única esmena viva als pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb una retallada de quasi un milió a l’AVL, i pressiona el PP perquè la recolze, encara que garantix que no bloquejarà els comptes.

El Tribunal Superior manté els 28 anys de presó pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València

El TSJCV ha confirmat la pena de 28 anys de presó per al jove condemnat pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València, rebutjant tots els motius del recurs de la defensa. La resolució encara es pot recórrer en cassació davant el Tribunal Supremo.

La nova senda d’estabilitat deixa la Comunitat Valenciana sense 542 milions entre 2027 i 2029

La reedició de la senda d’estabilitat per al període 2027-2029, que el Congrés previsiblement tornarà a rebutjar, elimina el marge de dèficit autonòmic del 0,1 % del PIB i lleva 542 milions a la Comunitat Valenciana.

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.