El Banc d’Espanya destina 150 ajudes de 1.000 euros per a estudiants afectats per la dana

VALÈNCIA

La Comissió Executiva del Banc d’Espanya ha pres la decisió de concedir 150 ajudes de 1.000 euros a estudiants de les zones que van ser danyades per la dana que va tenir lloc el 29 d’octubre a València. Aquestes ajudes es reparteixen equitativament, amb un 50% destinat a estudiants de formació professional i un altre 50% a estudiants de grau universitari empadronats en els municipis afectats.

El programa d’ajudes s’adreça especialment a estudiants que cursen àrees d’economia, finances i administració i direcció d’empreses. Segons ha comunicat l’entitat, les branques majors entre els beneficiaris són administració i finances per a la formació professional i administració i direcció d’empreses per als universitaris.

En total, es van registrar més d’1.000 sol·licituds vàlides, i d’aquestes, 575 complien els requisits necessaris per accedir a les ajudes. Els criteris de concessió, aprovats en la Comissió Executiva del 17 de desembre, inclouen dos aspectes importants.

El primer d’ells és la vulnerabilitat de la persona sol·licitant, que pot ser acreditada mitjançant la percepció de l’Ingrés Mínim Vital (IMV), ja siga de manera directa o a través de la unitat de convivència. Com a resultat d’aquest criteri, s’han concedit 18 de les 150 ajudes.

En segon terme, l’ordre de concessió es basa en el mèrit acadèmic, mesurat segons l’expedient acadèmic de l’estudiant en el curs anterior. A aquestes ajudes s’hi suma també la donació de 1.500 equips informàtics per part de la Fundació Adelias, que té èxit d’especialitzar-se en la lluita contra la bretxa digital en població vulnerable. Aquesta acció posa de manifest el compromís social institucional del Banc d’Espanya amb les zones que han patit les conseqüències d’aquesta catàstrofe.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.