El Banc d’Espanya destina 150 ajudes de 1.000 euros per a estudiants afectats per la dana

VALÈNCIA

La Comissió Executiva del Banc d’Espanya ha pres la decisió de concedir 150 ajudes de 1.000 euros a estudiants de les zones que van ser danyades per la dana que va tenir lloc el 29 d’octubre a València. Aquestes ajudes es reparteixen equitativament, amb un 50% destinat a estudiants de formació professional i un altre 50% a estudiants de grau universitari empadronats en els municipis afectats.

El programa d’ajudes s’adreça especialment a estudiants que cursen àrees d’economia, finances i administració i direcció d’empreses. Segons ha comunicat l’entitat, les branques majors entre els beneficiaris són administració i finances per a la formació professional i administració i direcció d’empreses per als universitaris.

En total, es van registrar més d’1.000 sol·licituds vàlides, i d’aquestes, 575 complien els requisits necessaris per accedir a les ajudes. Els criteris de concessió, aprovats en la Comissió Executiva del 17 de desembre, inclouen dos aspectes importants.

El primer d’ells és la vulnerabilitat de la persona sol·licitant, que pot ser acreditada mitjançant la percepció de l’Ingrés Mínim Vital (IMV), ja siga de manera directa o a través de la unitat de convivència. Com a resultat d’aquest criteri, s’han concedit 18 de les 150 ajudes.

En segon terme, l’ordre de concessió es basa en el mèrit acadèmic, mesurat segons l’expedient acadèmic de l’estudiant en el curs anterior. A aquestes ajudes s’hi suma també la donació de 1.500 equips informàtics per part de la Fundació Adelias, que té èxit d’especialitzar-se en la lluita contra la bretxa digital en població vulnerable. Aquesta acció posa de manifest el compromís social institucional del Banc d’Espanya amb les zones que han patit les conseqüències d’aquesta catàstrofe.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.