El Banc d’Espanya destina 150 ajudes de 1.000 euros per a estudiants afectats per la dana

VALÈNCIA

La Comissió Executiva del Banc d’Espanya ha pres la decisió de concedir 150 ajudes de 1.000 euros a estudiants de les zones que van ser danyades per la dana que va tenir lloc el 29 d’octubre a València. Aquestes ajudes es reparteixen equitativament, amb un 50% destinat a estudiants de formació professional i un altre 50% a estudiants de grau universitari empadronats en els municipis afectats.

El programa d’ajudes s’adreça especialment a estudiants que cursen àrees d’economia, finances i administració i direcció d’empreses. Segons ha comunicat l’entitat, les branques majors entre els beneficiaris són administració i finances per a la formació professional i administració i direcció d’empreses per als universitaris.

En total, es van registrar més d’1.000 sol·licituds vàlides, i d’aquestes, 575 complien els requisits necessaris per accedir a les ajudes. Els criteris de concessió, aprovats en la Comissió Executiva del 17 de desembre, inclouen dos aspectes importants.

El primer d’ells és la vulnerabilitat de la persona sol·licitant, que pot ser acreditada mitjançant la percepció de l’Ingrés Mínim Vital (IMV), ja siga de manera directa o a través de la unitat de convivència. Com a resultat d’aquest criteri, s’han concedit 18 de les 150 ajudes.

En segon terme, l’ordre de concessió es basa en el mèrit acadèmic, mesurat segons l’expedient acadèmic de l’estudiant en el curs anterior. A aquestes ajudes s’hi suma també la donació de 1.500 equips informàtics per part de la Fundació Adelias, que té èxit d’especialitzar-se en la lluita contra la bretxa digital en població vulnerable. Aquesta acció posa de manifest el compromís social institucional del Banc d’Espanya amb les zones que han patit les conseqüències d’aquesta catàstrofe.

Últimes notícies

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.