El Banc d’Espanya destina 150 ajudes de 1.000 euros per a estudiants afectats per la dana

VALÈNCIA

La Comissió Executiva del Banc d’Espanya ha pres la decisió de concedir 150 ajudes de 1.000 euros a estudiants de les zones que van ser danyades per la dana que va tenir lloc el 29 d’octubre a València. Aquestes ajudes es reparteixen equitativament, amb un 50% destinat a estudiants de formació professional i un altre 50% a estudiants de grau universitari empadronats en els municipis afectats.

El programa d’ajudes s’adreça especialment a estudiants que cursen àrees d’economia, finances i administració i direcció d’empreses. Segons ha comunicat l’entitat, les branques majors entre els beneficiaris són administració i finances per a la formació professional i administració i direcció d’empreses per als universitaris.

En total, es van registrar més d’1.000 sol·licituds vàlides, i d’aquestes, 575 complien els requisits necessaris per accedir a les ajudes. Els criteris de concessió, aprovats en la Comissió Executiva del 17 de desembre, inclouen dos aspectes importants.

El primer d’ells és la vulnerabilitat de la persona sol·licitant, que pot ser acreditada mitjançant la percepció de l’Ingrés Mínim Vital (IMV), ja siga de manera directa o a través de la unitat de convivència. Com a resultat d’aquest criteri, s’han concedit 18 de les 150 ajudes.

En segon terme, l’ordre de concessió es basa en el mèrit acadèmic, mesurat segons l’expedient acadèmic de l’estudiant en el curs anterior. A aquestes ajudes s’hi suma també la donació de 1.500 equips informàtics per part de la Fundació Adelias, que té èxit d’especialitzar-se en la lluita contra la bretxa digital en població vulnerable. Aquesta acció posa de manifest el compromís social institucional del Banc d’Espanya amb les zones que han patit les conseqüències d’aquesta catàstrofe.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.