El Banc d’Espanya destina 150 ajudes de 1.000 euros per a estudiants afectats per la dana

VALÈNCIA

La Comissió Executiva del Banc d’Espanya ha pres la decisió de concedir 150 ajudes de 1.000 euros a estudiants de les zones que van ser danyades per la dana que va tenir lloc el 29 d’octubre a València. Aquestes ajudes es reparteixen equitativament, amb un 50% destinat a estudiants de formació professional i un altre 50% a estudiants de grau universitari empadronats en els municipis afectats.

El programa d’ajudes s’adreça especialment a estudiants que cursen àrees d’economia, finances i administració i direcció d’empreses. Segons ha comunicat l’entitat, les branques majors entre els beneficiaris són administració i finances per a la formació professional i administració i direcció d’empreses per als universitaris.

En total, es van registrar més d’1.000 sol·licituds vàlides, i d’aquestes, 575 complien els requisits necessaris per accedir a les ajudes. Els criteris de concessió, aprovats en la Comissió Executiva del 17 de desembre, inclouen dos aspectes importants.

El primer d’ells és la vulnerabilitat de la persona sol·licitant, que pot ser acreditada mitjançant la percepció de l’Ingrés Mínim Vital (IMV), ja siga de manera directa o a través de la unitat de convivència. Com a resultat d’aquest criteri, s’han concedit 18 de les 150 ajudes.

En segon terme, l’ordre de concessió es basa en el mèrit acadèmic, mesurat segons l’expedient acadèmic de l’estudiant en el curs anterior. A aquestes ajudes s’hi suma també la donació de 1.500 equips informàtics per part de la Fundació Adelias, que té èxit d’especialitzar-se en la lluita contra la bretxa digital en població vulnerable. Aquesta acció posa de manifest el compromís social institucional del Banc d’Espanya amb les zones que han patit les conseqüències d’aquesta catàstrofe.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.