17.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

El butlletí de Prevenció d’Incendis Forestals registra 4.620 mostres en el seu primer any

El butlletí mensual de Prevenció d’Incendis Forestals de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha presentat dades significatives en el seu primer any de publicació, recopilant 4.620 mostres de material vegetal, que equivalen a 151 quilos, per analitzar la humitat del combustible viu en les muntanyes valencianes.

La directora general de Prevenció d’Incendis Forestals, Rosa Tourís, ha subratllat la importància d’aquest butlletí com una eina vital per a entendre els riscos associats tant a l’inici com a la propagació d’incendis forestals. Segons les dades, el 2024 s’ha caracteritzat per un període “crític” en relació a la humitat del combustible, amb alt risc d’incendis. Actualment, la situació ha evolucionat, i ara predomina una càrrega d’humitat alta gràcies a les pluges recents, però encara és essencial no abaixar la guàrdia.

Les mostres recollides inclouen espècies arbòries com el Pinus halepensis i el Quercus ilex, a més de les arbustives com la Pistacea lentiscus i el Rosmarinus officinalis, que varien notablement en la seva resposta a condicions d’humitat extrem. Tourís ha destacat que aquest treball minuciós proporciona una visió clara de la situació de les masses forestals a la Comunitat Valenciana, facilitant una ràpida consulta de dades que han estat descarregades en 2.270 ocasions en només un any.

A més, la Conselleria ha recordat que durant el període de Setmana Santa i Pasqua entren en vigor mesures extraordinàries de prevenció d’incendis que prohibeixen l’ús de foc a prop de terrenys forestals, unes accions que són especialment necessàries donada l’augment de visitants en les muntanyes.

En aquest context, s’ha llançat la campanya ‘Stop al Foc 2025’, la qual busca fomentar el respecte pel patrimoni natural i la sensibilització sobre la importància de cuidar els nostres boscos, tractant-los com un bé familiar.

Últimes notícies

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.

Morals: el derbi és un partit especial i tenim l’oportunitat de fer història

José Luis Morales va subratllar que el València-Llevant del divendres a Mestalla és un dol diferent en el qual la classificació passa a un segon pla. Calero va elogiar el treball de Corberán en un acte previ al partit.

Gayà anticipa un derbi molt disputat i confia que caiga del costat del València

El capità del València va advertir que el derbi davant el Llevant serà molt disputat i que es decidirà per detalls. Corberán va celebrar el ple de Mestalla com un plus d'energia.

La Fiscalia situa a Koldo García com a alter ego de Ábalos i sol·licita penes de fins a 24 anys

Anticorrupció presenta les seues conclusions: definix a Koldo García com a alter ego i testaferro de José Luis Ábalos i descriu un repartiment de rols amb Víctor de Aldama. L'escrit detalla gestions més enllà dels contractes de màscares i demana penes de fins a 24 anys de presó

L’IVAM rescata a la generació que va trencar amb el sorollismo i va renovar l’art valencià

L'IVAM ha presentat 'Atrevir-se a més. València abans de l'art normatiu. 1947-1960', amb més de 200 obres de 50 artistes que van qüestionar l'academicisme i el sorollismo. La mostra reivindica el seu paper en la modernització artística dels anys cinquanta.

Bernabé urgix a actuar en l’IES Campanar per greus deficiències després de confirmar-se un cas de legionel·la

Bernabé ha exigit a la Generalitat i a l'Ajuntament intervindre d'urgència en l'IES Campanar per deficiències acumulades i un cas de legionel·la. Sanitat ha indicat que no hi ha cap cas confirmat de pneumònia per legionel·la en el centre.

La matinada més freda de la tardor en la Comunitat: -5,9 °C a Morella

La matinada ha sigut la més freda de la tardor en la Comunitat Valenciana, amb -5,9 °C a Morella i 49 estacions sota zero. En la costa, les mínimes han oscil·lat entre 9 i 13 °C.

Les obres del centre comercial de Turianova a València arrancaran a principis de 2026

Infinity, el futur complex de Turianova, iniciarà les obres a inicis de 2026, amb dos anys de treballs, 500 milions d'inversió i fins a 9.000 ocupacions previstes.