13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El butlletí de Prevenció d’Incendis Forestals registra 4.620 mostres en el seu primer any

El butlletí mensual de Prevenció d’Incendis Forestals de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha presentat dades significatives en el seu primer any de publicació, recopilant 4.620 mostres de material vegetal, que equivalen a 151 quilos, per analitzar la humitat del combustible viu en les muntanyes valencianes.

La directora general de Prevenció d’Incendis Forestals, Rosa Tourís, ha subratllat la importància d’aquest butlletí com una eina vital per a entendre els riscos associats tant a l’inici com a la propagació d’incendis forestals. Segons les dades, el 2024 s’ha caracteritzat per un període “crític” en relació a la humitat del combustible, amb alt risc d’incendis. Actualment, la situació ha evolucionat, i ara predomina una càrrega d’humitat alta gràcies a les pluges recents, però encara és essencial no abaixar la guàrdia.

Les mostres recollides inclouen espècies arbòries com el Pinus halepensis i el Quercus ilex, a més de les arbustives com la Pistacea lentiscus i el Rosmarinus officinalis, que varien notablement en la seva resposta a condicions d’humitat extrem. Tourís ha destacat que aquest treball minuciós proporciona una visió clara de la situació de les masses forestals a la Comunitat Valenciana, facilitant una ràpida consulta de dades que han estat descarregades en 2.270 ocasions en només un any.

A més, la Conselleria ha recordat que durant el període de Setmana Santa i Pasqua entren en vigor mesures extraordinàries de prevenció d’incendis que prohibeixen l’ús de foc a prop de terrenys forestals, unes accions que són especialment necessàries donada l’augment de visitants en les muntanyes.

En aquest context, s’ha llançat la campanya ‘Stop al Foc 2025’, la qual busca fomentar el respecte pel patrimoni natural i la sensibilització sobre la importància de cuidar els nostres boscos, tractant-los com un bé familiar.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.