El butlletí de Prevenció d’Incendis Forestals registra 4.620 mostres en el seu primer any

El butlletí mensual de Prevenció d’Incendis Forestals de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha presentat dades significatives en el seu primer any de publicació, recopilant 4.620 mostres de material vegetal, que equivalen a 151 quilos, per analitzar la humitat del combustible viu en les muntanyes valencianes.

La directora general de Prevenció d’Incendis Forestals, Rosa Tourís, ha subratllat la importància d’aquest butlletí com una eina vital per a entendre els riscos associats tant a l’inici com a la propagació d’incendis forestals. Segons les dades, el 2024 s’ha caracteritzat per un període “crític” en relació a la humitat del combustible, amb alt risc d’incendis. Actualment, la situació ha evolucionat, i ara predomina una càrrega d’humitat alta gràcies a les pluges recents, però encara és essencial no abaixar la guàrdia.

Les mostres recollides inclouen espècies arbòries com el Pinus halepensis i el Quercus ilex, a més de les arbustives com la Pistacea lentiscus i el Rosmarinus officinalis, que varien notablement en la seva resposta a condicions d’humitat extrem. Tourís ha destacat que aquest treball minuciós proporciona una visió clara de la situació de les masses forestals a la Comunitat Valenciana, facilitant una ràpida consulta de dades que han estat descarregades en 2.270 ocasions en només un any.

A més, la Conselleria ha recordat que durant el període de Setmana Santa i Pasqua entren en vigor mesures extraordinàries de prevenció d’incendis que prohibeixen l’ús de foc a prop de terrenys forestals, unes accions que són especialment necessàries donada l’augment de visitants en les muntanyes.

En aquest context, s’ha llançat la campanya ‘Stop al Foc 2025’, la qual busca fomentar el respecte pel patrimoni natural i la sensibilització sobre la importància de cuidar els nostres boscos, tractant-los com un bé familiar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.