El butlletí de Prevenció d’Incendis Forestals registra 4.620 mostres en el seu primer any

El butlletí mensual de Prevenció d’Incendis Forestals de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha presentat dades significatives en el seu primer any de publicació, recopilant 4.620 mostres de material vegetal, que equivalen a 151 quilos, per analitzar la humitat del combustible viu en les muntanyes valencianes.

La directora general de Prevenció d’Incendis Forestals, Rosa Tourís, ha subratllat la importància d’aquest butlletí com una eina vital per a entendre els riscos associats tant a l’inici com a la propagació d’incendis forestals. Segons les dades, el 2024 s’ha caracteritzat per un període «crític» en relació a la humitat del combustible, amb alt risc d’incendis. Actualment, la situació ha evolucionat, i ara predomina una càrrega d’humitat alta gràcies a les pluges recents, però encara és essencial no abaixar la guàrdia.

Les mostres recollides inclouen espècies arbòries com el Pinus halepensis i el Quercus ilex, a més de les arbustives com la Pistacea lentiscus i el Rosmarinus officinalis, que varien notablement en la seva resposta a condicions d’humitat extrem. Tourís ha destacat que aquest treball minuciós proporciona una visió clara de la situació de les masses forestals a la Comunitat Valenciana, facilitant una ràpida consulta de dades que han estat descarregades en 2.270 ocasions en només un any.

A més, la Conselleria ha recordat que durant el període de Setmana Santa i Pasqua entren en vigor mesures extraordinàries de prevenció d’incendis que prohibeixen l’ús de foc a prop de terrenys forestals, unes accions que són especialment necessàries donada l’augment de visitants en les muntanyes.

En aquest context, s’ha llançat la campanya ‘Stop al Foc 2025’, la qual busca fomentar el respecte pel patrimoni natural i la sensibilització sobre la importància de cuidar els nostres boscos, tractant-los com un bé familiar.

Últimes notícies

Justícia manté el mateix reforç en el jutjat de Catarroja malgrat les crítiques de l’oposició

La consellera de Justícia defén que el jutjat de Catarroja continuarà comptant amb el mateix nombre d'efectius de reforç i sosté que el procés de canvi de personal ha sigut transparent i basat en criteris objectius.

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.

Bernabé es declara sorpresa i avergonyida pel tancament de la Conselleria al professorat en vaga

Pilar Bernabé retrau a la Generalitat que mantinguera tancades les portes de la Conselleria d'Educació durant la nova jornada de vaga docent i després de setmanes de protestes pacífiques.

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.

El capità del vaixell afonat en Komodo amb una família valenciana va comprar la seua llicència, segons la cort

Un tribunal indonesi condemna a 3,5 anys de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, després de concloure que va comprar la seua llicència sense formació i va actuar amb negligència conscient.

Pérez Llorca acusa el Govern de desemparar als regants alacantins per les retallades del Tajo-Segura

Juanfran Pérez Llorca retrau al Govern central una situació de desemparament prolongat cap als regants valencians per la reducció de cabals del transvasament Tajo-Segura i reclama un gran pacte nacional de l'aigua.