El butlletí de Prevenció d’Incendis Forestals registra 4.620 mostres en el seu primer any

El butlletí mensual de Prevenció d’Incendis Forestals de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha presentat dades significatives en el seu primer any de publicació, recopilant 4.620 mostres de material vegetal, que equivalen a 151 quilos, per analitzar la humitat del combustible viu en les muntanyes valencianes.

La directora general de Prevenció d’Incendis Forestals, Rosa Tourís, ha subratllat la importància d’aquest butlletí com una eina vital per a entendre els riscos associats tant a l’inici com a la propagació d’incendis forestals. Segons les dades, el 2024 s’ha caracteritzat per un període «crític» en relació a la humitat del combustible, amb alt risc d’incendis. Actualment, la situació ha evolucionat, i ara predomina una càrrega d’humitat alta gràcies a les pluges recents, però encara és essencial no abaixar la guàrdia.

Les mostres recollides inclouen espècies arbòries com el Pinus halepensis i el Quercus ilex, a més de les arbustives com la Pistacea lentiscus i el Rosmarinus officinalis, que varien notablement en la seva resposta a condicions d’humitat extrem. Tourís ha destacat que aquest treball minuciós proporciona una visió clara de la situació de les masses forestals a la Comunitat Valenciana, facilitant una ràpida consulta de dades que han estat descarregades en 2.270 ocasions en només un any.

A més, la Conselleria ha recordat que durant el període de Setmana Santa i Pasqua entren en vigor mesures extraordinàries de prevenció d’incendis que prohibeixen l’ús de foc a prop de terrenys forestals, unes accions que són especialment necessàries donada l’augment de visitants en les muntanyes.

En aquest context, s’ha llançat la campanya ‘Stop al Foc 2025’, la qual busca fomentar el respecte pel patrimoni natural i la sensibilització sobre la importància de cuidar els nostres boscos, tractant-los com un bé familiar.

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.