El Campus Digital Valley generarà 30.000 llocs de treball a Picassent i tindrà una inversió de 2.296 milions

VALÈNCIA, 28 (EUROPA PRESS)

El Campus Digital Valley Comunitat Valenciana, que es construirà a Picassent sobre una superfície de 77 hectàrees, generarà uns 30.000 llocs de treball «d’alta qualificació» i comptarà amb una inversió inicial de 2.296 milions d’euros per a la seua implantació, que es desplegarà en tres fases, amb la previsió que part de les instal·lacions estiguen operatives el 2028.

D’esta manera s’ha exposat durant la signatura de l’acord d’intencions per a la implantació d’este campus, en un acte celebrat este dimarts al Palau de la Generalitat i que ha estat presidit pel cap del Consell, Carlos Mazón.

El cap del Consell ha posat en valor que este projecte generarà ocupació «d’alta qualificació, estable, resiliente i de qualitat», al mateix temps que posa en relleu que la Comunitat Valenciana sap «obrir els braços a la inversió».

A més, s’ha mostrat «content» de poder «demostrar amb fets» a la societat que la regió «seguix sent mereixedora de la confiança d’inversions», un missatge que ha considerat «fonamental». «Tenim les portes obertes», ha assenyalat.

Mazón, que ha lligat este projecte al procés de reconstrucció de la província de Valencia, i especialment de la comarca de l’Horta Sud, després de la dana del 29 d’octubre, ha apostat per que servisca d»efecte anomenada» per a altres grans inversions i empreses i que estes sàpien que la Comunitat Valenciana és «una autopista no només de la dada, sinó de la inversió». «D’això va la recuperació», ha valorat.

LA COMUNITAT, REGIÓ «CLAU»

Per la seua banda, el soci fundador de Digital Valley Spain, Armando Laina, ha assegurat que este projecte és el «primer pas» de la transformació digital per a consolidar a la Comunitat Valenciana com una regió «clau» en infraestructures digitals a nivell tant europeu com a mundial.

En esta línia, ha destacat que oferix un entorn «segur i estable» per a inversions com esta, per a la qual s’ha «barallat molt», i que tindrà un «gran impacte» en l’ocupació i l’economia tant de la comarca com del conjunt de la regió i d’Espanya. «És un projecte de país», ha afirmat.

El mateix, ha ressaltat, suposa «una fita» per al posicionament de la Comunitat Valenciana com a regió «líder» en la infraestructura digital en permetre el processament i emmagatzematge de dades de manera «ràpida, eficient i sostenible». «Com més robusta la infraestructura, millors dades ens van a arribar», ha indicat.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.