El CCCC acull els Open Studio de les residències de mediació cultural

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) presenta els dies 26 i 27 de juliol els Open Studio, el resultat del programa de residències de creació desenvolupat al Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC) de València.

Els Open Studio brinden la possibilitat a l’espectador de conèixer de primera mà els projectes de mediació cultural del programa Cultura Resident al final de les residències, una oportunitat única on artistes i mediadors interactuen amb el públic, explica la institució cultural en un comunicat.

A més, el programa Cultura Resident, de cinc mesos de durada, propicia la relació entre artistes, així com també promou els vincles entre art i comunitat.

Les dos propostes d’enguany posen el focus en l’esport des d’una perspectiva ‘kuir’, a través de ‘Parkuir’, treball de creació i mediació de Guiu Gimeno i María Laudes; i el concepte de ciutat-rural a través de la cuina, amb ‘El menu de la ciutat rural’, de les artistes Irene Verdeguer i Irene Santamaria.

Impulsat pel CMCV, Cultura Resident és un dels programes de major grandària i abast a nivell nacional, amb col·laboracions internacionals en diversos continents. En este sentit, el CMCV dona suport als artistes, investigadors, mediadors i comissaris vinculats a la creació contemporània mitjançant la producció de les seues propostes d’experimentació i innovació creativa, intel·lectual i artística en període d’investigació.

QUASI EL DOBLE DE SOL·LICITUDS

La convocatòria de mediació 2024 ha rebut quasi el doble de sol·licituds que l’any anterior. La major part d’elles han sigut propostes de creació col·lectiva i vinculades a la mediació des de l’art, l’educació, la sociologia o l’antropologia.

Els Open Studio de València se celebren al CCCC amb accés gratuït i sense inscripció prèvia. El primer es presenta el divendres 26 de juliol, a les 17.30 hores com ‘I Jornades mundials de parkuir’, coincidint amb la inauguració dels Jocs Olímpics 2024 de París.

‘Parkuir’, de Guiu Gimeno i Maria Laudes, és un projecte de mediació artística que es vertebra a través de la creació d’un nou esport, inspirat en esta nova disciplina física la finalitat de la qual és desplaçar-se d’un punt a un altre superant obstacles i dificultats. Segons les pròpies artistes, el parkuir «té molt potencial a l’hora de resignificar i relacionar-se amb l’espai».

El dissabte 27 de juliol, a les 18.00 hores, serà el torn de les artistes Irene Verdeguer i Irene Santamaría, amb la seua proposta ‘El menú de la ciutat rural’. El projecte busca endinsar-se en la dicotomia entre poble i ciutat i codificar els resultats de la investigació mitjançant una cartografia que involucra l’art contemporani i la cuina.

Amb el lema, ‘Continuar jugant’, conviden al públic a conèixer i experimentar amb el material generat durant els cinc mesos de residència, així com li conviden a menjar i seguir creant.

Últimes notícies

L’Elx accelera la posada a punt davant l’Al Ain a tres setmanes de LaLiga

L’Elx juga este dimarts el seu tercer amistós de pretemporada davant l’Al Ain als camps de Pinatar Arena, amb molts minuts per al planter i tres setmanes per a l’estrena en LaLiga.

Els treballadors afectats pels incendis tindran una nova prestació amb tots els salaris coberts

Treball ha dissenyat una prestació extraordinària perquè els treballadors afectats pels incendis puguen faltar a la faena amb el sou i les cotitzacions cobertes per l’Estat, inclosos desplaçats i persones evacuades.

Pepelu i Sadiq es queden al marge per molèsties abans del viatge del València CF al Regne Unit

Pepelu i Sadiq Umar no s’han entrenat amb el grup en la sessió de Paterna per molèsties arran de l’amistós contra el Castellón, just abans del viatge del València CF a Birmingham.

La nova terminal nord del port de València, clau en el pla estatal de ports per a 2027

La nova terminal nord del port de València s’inclou entre els principals projectes d’inversió de Puertos del Estado per a 2027, junt amb les obres per a eòlica marina al port de Castelló, dins d’un pla global de 1.567 milions d’euros.

Quarta onada de calor des de dimecres amb risc extrem d’incendis a Espanya

Espanya encadena des de dimecres i fins diumenge una nova onada de calor, amb temperatures per damunt dels 40 graus i un perill d’incendis molt alt o extrem en quasi tot el país.

Sánchez demana extremar la precaució pels incendis per les hores difícils que venen

Pedro Sánchez ha reclamat als ciutadans que extremen la precaució davant els incendis forestals, sobretot a Castelló, perquè encara s’esperen hores difícils per l’augment de temperatures.

Els supermercats envien productes bàsics als afectats pels incendis

La patronal Asedas ha activat un pla de donacions de productes de primera necessitat per a les més de 100.000 persones confinades o evacuades pels incendis de Madrid, Àvila i Toledo.

El Lucentum tanca la plantilla amb l’escolta nord-americà MaCio Teague

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta nord-americà MaCio Teague, de 29 anys, i completa així les dotze fitxes per a competir en Primera FEB la temporada 2026-27.