El CCCC acull els Open Studio de les residències de mediació cultural

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) presenta els dies 26 i 27 de juliol els Open Studio, el resultat del programa de residències de creació desenvolupat al Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC) de València.

Els Open Studio brinden la possibilitat a l’espectador de conèixer de primera mà els projectes de mediació cultural del programa Cultura Resident al final de les residències, una oportunitat única on artistes i mediadors interactuen amb el públic, explica la institució cultural en un comunicat.

A més, el programa Cultura Resident, de cinc mesos de durada, propicia la relació entre artistes, així com també promou els vincles entre art i comunitat.

Les dos propostes d’enguany posen el focus en l’esport des d’una perspectiva ‘kuir’, a través de ‘Parkuir’, treball de creació i mediació de Guiu Gimeno i María Laudes; i el concepte de ciutat-rural a través de la cuina, amb ‘El menu de la ciutat rural’, de les artistes Irene Verdeguer i Irene Santamaria.

Impulsat pel CMCV, Cultura Resident és un dels programes de major grandària i abast a nivell nacional, amb col·laboracions internacionals en diversos continents. En este sentit, el CMCV dona suport als artistes, investigadors, mediadors i comissaris vinculats a la creació contemporània mitjançant la producció de les seues propostes d’experimentació i innovació creativa, intel·lectual i artística en període d’investigació.

QUASI EL DOBLE DE SOL·LICITUDS

La convocatòria de mediació 2024 ha rebut quasi el doble de sol·licituds que l’any anterior. La major part d’elles han sigut propostes de creació col·lectiva i vinculades a la mediació des de l’art, l’educació, la sociologia o l’antropologia.

Els Open Studio de València se celebren al CCCC amb accés gratuït i sense inscripció prèvia. El primer es presenta el divendres 26 de juliol, a les 17.30 hores com ‘I Jornades mundials de parkuir’, coincidint amb la inauguració dels Jocs Olímpics 2024 de París.

‘Parkuir’, de Guiu Gimeno i Maria Laudes, és un projecte de mediació artística que es vertebra a través de la creació d’un nou esport, inspirat en esta nova disciplina física la finalitat de la qual és desplaçar-se d’un punt a un altre superant obstacles i dificultats. Segons les pròpies artistes, el parkuir «té molt potencial a l’hora de resignificar i relacionar-se amb l’espai».

El dissabte 27 de juliol, a les 18.00 hores, serà el torn de les artistes Irene Verdeguer i Irene Santamaría, amb la seua proposta ‘El menú de la ciutat rural’. El projecte busca endinsar-se en la dicotomia entre poble i ciutat i codificar els resultats de la investigació mitjançant una cartografia que involucra l’art contemporani i la cuina.

Amb el lema, ‘Continuar jugant’, conviden al públic a conèixer i experimentar amb el material generat durant els cinc mesos de residència, així com li conviden a menjar i seguir creant.

Últimes notícies

La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.