El CCCC acull els Open Studio de les residències de mediació cultural

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) presenta els dies 26 i 27 de juliol els Open Studio, el resultat del programa de residències de creació desenvolupat al Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC) de València.

Els Open Studio brinden la possibilitat a l’espectador de conèixer de primera mà els projectes de mediació cultural del programa Cultura Resident al final de les residències, una oportunitat única on artistes i mediadors interactuen amb el públic, explica la institució cultural en un comunicat.

A més, el programa Cultura Resident, de cinc mesos de durada, propicia la relació entre artistes, així com també promou els vincles entre art i comunitat.

Les dos propostes d’enguany posen el focus en l’esport des d’una perspectiva ‘kuir’, a través de ‘Parkuir’, treball de creació i mediació de Guiu Gimeno i María Laudes; i el concepte de ciutat-rural a través de la cuina, amb ‘El menu de la ciutat rural’, de les artistes Irene Verdeguer i Irene Santamaria.

Impulsat pel CMCV, Cultura Resident és un dels programes de major grandària i abast a nivell nacional, amb col·laboracions internacionals en diversos continents. En este sentit, el CMCV dona suport als artistes, investigadors, mediadors i comissaris vinculats a la creació contemporània mitjançant la producció de les seues propostes d’experimentació i innovació creativa, intel·lectual i artística en període d’investigació.

QUASI EL DOBLE DE SOL·LICITUDS

La convocatòria de mediació 2024 ha rebut quasi el doble de sol·licituds que l’any anterior. La major part d’elles han sigut propostes de creació col·lectiva i vinculades a la mediació des de l’art, l’educació, la sociologia o l’antropologia.

Els Open Studio de València se celebren al CCCC amb accés gratuït i sense inscripció prèvia. El primer es presenta el divendres 26 de juliol, a les 17.30 hores com ‘I Jornades mundials de parkuir’, coincidint amb la inauguració dels Jocs Olímpics 2024 de París.

‘Parkuir’, de Guiu Gimeno i Maria Laudes, és un projecte de mediació artística que es vertebra a través de la creació d’un nou esport, inspirat en esta nova disciplina física la finalitat de la qual és desplaçar-se d’un punt a un altre superant obstacles i dificultats. Segons les pròpies artistes, el parkuir «té molt potencial a l’hora de resignificar i relacionar-se amb l’espai».

El dissabte 27 de juliol, a les 18.00 hores, serà el torn de les artistes Irene Verdeguer i Irene Santamaría, amb la seua proposta ‘El menú de la ciutat rural’. El projecte busca endinsar-se en la dicotomia entre poble i ciutat i codificar els resultats de la investigació mitjançant una cartografia que involucra l’art contemporani i la cuina.

Amb el lema, ‘Continuar jugant’, conviden al públic a conèixer i experimentar amb el material generat durant els cinc mesos de residència, així com li conviden a menjar i seguir creant.

Últimes notícies

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.