El CCCC acull els Open Studio de les residències de mediació cultural

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) presenta els dies 26 i 27 de juliol els Open Studio, el resultat del programa de residències de creació desenvolupat al Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC) de València.

Els Open Studio brinden la possibilitat a l’espectador de conèixer de primera mà els projectes de mediació cultural del programa Cultura Resident al final de les residències, una oportunitat única on artistes i mediadors interactuen amb el públic, explica la institució cultural en un comunicat.

A més, el programa Cultura Resident, de cinc mesos de durada, propicia la relació entre artistes, així com també promou els vincles entre art i comunitat.

Les dos propostes d’enguany posen el focus en l’esport des d’una perspectiva ‘kuir’, a través de ‘Parkuir’, treball de creació i mediació de Guiu Gimeno i María Laudes; i el concepte de ciutat-rural a través de la cuina, amb ‘El menu de la ciutat rural’, de les artistes Irene Verdeguer i Irene Santamaria.

Impulsat pel CMCV, Cultura Resident és un dels programes de major grandària i abast a nivell nacional, amb col·laboracions internacionals en diversos continents. En este sentit, el CMCV dona suport als artistes, investigadors, mediadors i comissaris vinculats a la creació contemporània mitjançant la producció de les seues propostes d’experimentació i innovació creativa, intel·lectual i artística en període d’investigació.

QUASI EL DOBLE DE SOL·LICITUDS

La convocatòria de mediació 2024 ha rebut quasi el doble de sol·licituds que l’any anterior. La major part d’elles han sigut propostes de creació col·lectiva i vinculades a la mediació des de l’art, l’educació, la sociologia o l’antropologia.

Els Open Studio de València se celebren al CCCC amb accés gratuït i sense inscripció prèvia. El primer es presenta el divendres 26 de juliol, a les 17.30 hores com ‘I Jornades mundials de parkuir’, coincidint amb la inauguració dels Jocs Olímpics 2024 de París.

‘Parkuir’, de Guiu Gimeno i Maria Laudes, és un projecte de mediació artística que es vertebra a través de la creació d’un nou esport, inspirat en esta nova disciplina física la finalitat de la qual és desplaçar-se d’un punt a un altre superant obstacles i dificultats. Segons les pròpies artistes, el parkuir “té molt potencial a l’hora de resignificar i relacionar-se amb l’espai”.

El dissabte 27 de juliol, a les 18.00 hores, serà el torn de les artistes Irene Verdeguer i Irene Santamaría, amb la seua proposta ‘El menú de la ciutat rural’. El projecte busca endinsar-se en la dicotomia entre poble i ciutat i codificar els resultats de la investigació mitjançant una cartografia que involucra l’art contemporani i la cuina.

Amb el lema, ‘Continuar jugant’, conviden al públic a conèixer i experimentar amb el material generat durant els cinc mesos de residència, així com li conviden a menjar i seguir creant.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.