El CCCC acull els Open Studio de les residències de mediació cultural

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) presenta els dies 26 i 27 de juliol els Open Studio, el resultat del programa de residències de creació desenvolupat al Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC) de València.

Els Open Studio brinden la possibilitat a l’espectador de conèixer de primera mà els projectes de mediació cultural del programa Cultura Resident al final de les residències, una oportunitat única on artistes i mediadors interactuen amb el públic, explica la institució cultural en un comunicat.

A més, el programa Cultura Resident, de cinc mesos de durada, propicia la relació entre artistes, així com també promou els vincles entre art i comunitat.

Les dos propostes d’enguany posen el focus en l’esport des d’una perspectiva ‘kuir’, a través de ‘Parkuir’, treball de creació i mediació de Guiu Gimeno i María Laudes; i el concepte de ciutat-rural a través de la cuina, amb ‘El menu de la ciutat rural’, de les artistes Irene Verdeguer i Irene Santamaria.

Impulsat pel CMCV, Cultura Resident és un dels programes de major grandària i abast a nivell nacional, amb col·laboracions internacionals en diversos continents. En este sentit, el CMCV dona suport als artistes, investigadors, mediadors i comissaris vinculats a la creació contemporània mitjançant la producció de les seues propostes d’experimentació i innovació creativa, intel·lectual i artística en període d’investigació.

QUASI EL DOBLE DE SOL·LICITUDS

La convocatòria de mediació 2024 ha rebut quasi el doble de sol·licituds que l’any anterior. La major part d’elles han sigut propostes de creació col·lectiva i vinculades a la mediació des de l’art, l’educació, la sociologia o l’antropologia.

Els Open Studio de València se celebren al CCCC amb accés gratuït i sense inscripció prèvia. El primer es presenta el divendres 26 de juliol, a les 17.30 hores com ‘I Jornades mundials de parkuir’, coincidint amb la inauguració dels Jocs Olímpics 2024 de París.

‘Parkuir’, de Guiu Gimeno i Maria Laudes, és un projecte de mediació artística que es vertebra a través de la creació d’un nou esport, inspirat en esta nova disciplina física la finalitat de la qual és desplaçar-se d’un punt a un altre superant obstacles i dificultats. Segons les pròpies artistes, el parkuir «té molt potencial a l’hora de resignificar i relacionar-se amb l’espai».

El dissabte 27 de juliol, a les 18.00 hores, serà el torn de les artistes Irene Verdeguer i Irene Santamaría, amb la seua proposta ‘El menú de la ciutat rural’. El projecte busca endinsar-se en la dicotomia entre poble i ciutat i codificar els resultats de la investigació mitjançant una cartografia que involucra l’art contemporani i la cuina.

Amb el lema, ‘Continuar jugant’, conviden al públic a conèixer i experimentar amb el material generat durant els cinc mesos de residència, així com li conviden a menjar i seguir creant.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.