El Concurs d’Idees per al Pla Especial de Sangueta a Alacant Busca la Millor Solució Urbanística

ALACANT, 24 (EUROPA PRESS) – L’Ajuntament d’Alacant s’ha posat en marxa per redactar els plecs que regularan la convocatòria d’un concurs d’idees amb l’objectiu de seleccionar la «solució més idònia» per a l’ordenació i el desenvolupament del Pla Especial de Sangueta.

La regidora d’Urbanisme, Rocío Gómez, ha confirmat aquesta iniciativa durant el ple ordinari d’abril, celebrat hui dijous, en resposta a una pregunta de l’edil socialista Trini Amorós. Gómez ha subratllat que el desenvolupament del pla no es començarà fins que «se solucione el concurs», el qual servirà com a base per determinar la proposta triada. La regidora ha insistit en la importància de la participació activa dels diferents agents implicats, per tal d’aconseguir una visió col·lectiva del futur de la zona.

Un dels aspectes clau que ha destacat Gómez és la «notable complexitat urbanística» que presenta l’àmbit de l’operació integrada número sis, on està situat Sangueta. Aquesta complexitat es deu a la seua localització estratègica, a la diversitat d’opcions i plantejaments que existeixen en el debat públic, així com a les premisses i condicionants que marca el vigent PLA GENERAL D’ORDENACIÓ URBANA (PGOU).

El concurs d’idees es presenta com una oportunitat per a analitzar les diferents alternatives possibles. La regidora ha apuntat que es valoraran no només aspectes tècnics, sinó també paisatgístics, socials i d’integració urbana. L’objectiu és identificar la solució més adient per a l’ordenació i el desenvolupament de Sangueta, garantint així un futur sostenible i coherent amb les necessitats de la ciutadania.

Últimes notícies

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.