El Concurs d’Idees per al Pla Especial de Sangueta a Alacant Busca la Millor Solució Urbanística

ALACANT, 24 (EUROPA PRESS) – L’Ajuntament d’Alacant s’ha posat en marxa per redactar els plecs que regularan la convocatòria d’un concurs d’idees amb l’objectiu de seleccionar la «solució més idònia» per a l’ordenació i el desenvolupament del Pla Especial de Sangueta.

La regidora d’Urbanisme, Rocío Gómez, ha confirmat aquesta iniciativa durant el ple ordinari d’abril, celebrat hui dijous, en resposta a una pregunta de l’edil socialista Trini Amorós. Gómez ha subratllat que el desenvolupament del pla no es començarà fins que «se solucione el concurs», el qual servirà com a base per determinar la proposta triada. La regidora ha insistit en la importància de la participació activa dels diferents agents implicats, per tal d’aconseguir una visió col·lectiva del futur de la zona.

Un dels aspectes clau que ha destacat Gómez és la «notable complexitat urbanística» que presenta l’àmbit de l’operació integrada número sis, on està situat Sangueta. Aquesta complexitat es deu a la seua localització estratègica, a la diversitat d’opcions i plantejaments que existeixen en el debat públic, així com a les premisses i condicionants que marca el vigent PLA GENERAL D’ORDENACIÓ URBANA (PGOU).

El concurs d’idees es presenta com una oportunitat per a analitzar les diferents alternatives possibles. La regidora ha apuntat que es valoraran no només aspectes tècnics, sinó també paisatgístics, socials i d’integració urbana. L’objectiu és identificar la solució més adient per a l’ordenació i el desenvolupament de Sangueta, garantint així un futur sostenible i coherent amb les necessitats de la ciutadania.

Últimes notícies

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.

Els empresaris exigixen un calendari ferm per al túnel passador ferroviari de València

La CEV ha reclamat al Govern d Espanya un calendari vinculant per a executar el túnel passador ferroviari de València, clau per a la connexió amb Europa i que, segons els empresaris, continua pràcticament a zero.

L’alumne amb millor nota de la Comunitat estudiarà Medicina a la UMH

Ricardo Regalado, alumne del col·legi La Purísima de Torrevieja, ha aconseguit un 13,92 sobre 14 en la PAU i cursarà Medicina a la Universitat Miguel Hernández, al campus de Sant Joan d’Alacant.

Rovira recorda que l’‘Extra FLA’ és deute i que a la Comunitat no li regalen res

El conseller d’Hisenda José Antonio Rovira ha remarcat que l’‘Extra FLA’ és nou endeutament i que el Govern central només ingressa a la Comunitat Valenciana el que li correspon per llei.

Set dies de paros en TRAM d’Alacant durant les Fogueres i quatre en Metrovalència este juny

Els maquinistes de FGV han convocat un nou cicle de paros entre el 19 i el 30 de juny, amb set jornades en TRAM d’Alacant, que coincidixen amb les Fogueres, i quatre dies en Metrovalència, per a reclamar més seguretat operacional i millores professionals.