17.1 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

El Consell acusa a l’oposició de Xiva d”utilitzar el dolor’ de la dana amb la moció de censura contra el PP

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta primera del Consell i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha acusat als grups de l’oposició a l’Ajuntament de Xiva d'”utilitzar el dolor” i de fer “tacticisme polític” amb la moció de censura contra l’alcaldessa Amparo Fort (PP) per a “ocupar una butaca, en lloc d’ajudar a la recuperació” després de l’episodi de pluges del passat 29 d’octubre.

“Mentre des de l’equip de govern estan treballant a solucionar problemes, l’oposició està negociant una moció de censura”, ha lamentat Camarero, que ha sostingut que els veïns de la localitat “mereixen polítics que pensen i treballen per ells i no pels seus propis interessos”, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

D’esta manera s’ha referit a la moció de censura impulsada pel PSPV, Compromís, Activa Xiva i Aduc, que es votarà en el ple municipal este dijous 12 de desembre amb el socialista Ernesto Navarro com a candidat a alcalde, sense alternança fins al final de la legislatura. L’oposició va justificar la iniciativa per la “nefasta gestió” del PP i Vox en l’Ajuntament i per a conformar un govern progressista que prioritze la reconstrucció.

Precisament, Camarero ha visitat este dimecres Xiva, on ha mantingut una reunió amb l’alcaldessa Amparo Fort, amb la qual ha comprovat l’impacte de la dana en la localitat. La vicepresidenta ha traslladat “el suport del Consell” a la responsable municipal i ha destacat la gestió realitzada durant la dana, “que ha permès que els veïns de Xiva tinguen accés a ajudes de la Generalitat, tant d’estris com de lloguer, inversions en infraestructures i projectes per a reprendre la normalitat al més prompte possible”.

També ha comprovat les obres d’emergència de reparació dels danys materials i d’estructura ocasionats per la dana en la residència de persones majors dependents, uns treballs l’import dels quals ascendix a 262.752 euros. Es tracta d’una instal·lació de titularitat pública, compta amb 96 places residencials, cobertes íntegrament, i és de gestió indirecta.

La vicepresidenta ha insistit que la prioritat del Consell és “retornar la normalitat com més prompte millor” a les persones més vulnerables i ha reivindicat que el Govern valencià “s’ha ocupat des del primer moment de cobrir les necessitats” d’este col·lectiu.

“El Consell s’ha ocupat des del primer moment de cobrir les necessitats dels usuaris i treballadors d’esta residència, a través de tres contractes d’emergència per al subministrament d’equipament bàsic, lobis i elements auxiliars, el servici de catering amb el lliurament diari de menús calents i aigua”, ha valorat.

A més, ha subratllat que el seu departament s’ha mantingut “en permanent contacte amb la direcció, l’ha visitat presencialment, i ha canalitzat donacions d’organitzacions no governamentals i empreses, com a roba de llit, tovalloles, productes de parafarmacia i higiene, bolquers i mascaretes”.

La Generalitat va iniciar el 13 de novembre les obres de reconstrucció i reparació d’11 centres afectats per la dana en els municipis d’Aldaia, Torrent, Benetússer, Carlet, Catarroja, La Foia de Bunyol, Xiva i Alfafar, mitjançant el procediment d’emergència, per un import global de 2.250.000 euros.

Últimes notícies

El Consell destina 7,7 milions per a impulsar la separació de residus i millorar la gestió

El Consell ha aprovat tres convenis amb 7,7 milions per a campanyes i incentius, recollida de bioresidus i inversions en instal·lacions, alineats amb l'economia circular.

Garamendi reclama ajudes postdana, inversió en infraestructures i suport al Corredor Mediterrani

El president de la CEOE ha demanat desbloquejar les ajudes per la dana, més incentius fiscals i inversió en infraestructures, i ha reiterat el seu suport al Corredor Mediterrani. També ha anomenat a la unitat institucional i ha abrigallat la nova etapa de la CEV.

La jutgessa de la dana demana les gravacions de Carlos Mazón en Les Corts i en el Congrés

La instructora ha reclamat a les dos Cambres els vídeos per a incorporar-los a la causa penal i contrastar afirmacions del president sobre crides, informació i morts.

La reserva hídrica del Xúquer es manté en el 49,7% i la del Segura puja al 20,2%

El Xúquer encadena dos setmanes en el 49,7%, mentres el Segura suma mig punt fins al 20,2%. La reserva nacional puja al 53,3% després de noves pluges.

Camarero situa la reconstrucció com a prioritat del pròxim president de la Generalitat

La portaveu del Consell ha assegurat que la prioritat del pròxim president, Juanfran Pérez Llorca, serà continuar la reconstrucció després de la DANA i sostindre l'estabilitat institucional.

Compromís acusa a Mazón de mentir en el Congrés i estudia portar-lo a la Justícia

Compromís ha acusat a Carlos Mazón de mentir en la comissió d'investigació de la DANA en el Congrés i estudia portar-lo als tribunals per fals testimoniatge. PSOE i Sumar han recolzat la necessitat d'esclarir els fets, mentres Podemos remet la decisió a la Mesa de la comissió.

Més de la mitat d’infermeres i fisioterapeutes en la Comunitat patix assetjament sexual i el 85% no ho denuncia

Un sondeig en la Comunitat Valenciana revela que el 51% d'infermeres i fisioterapeutes patix conductes d'assetjament sexual o per raó de sexe. El 85% no denúncia per desconeixement del procediment i falta de confiança en la seua eficàcia.

Tretze golfistes superen la prèvia i completen el quadre del Campionat d’Espanya de golf

Tretze jugadors van accedir des d'una prèvia amb 32 participants i van deixar tancat un quadre de 84 golfistes. Pedro Marín va ser el més destacat i el torneig es disputarà del 20 al 23 de novembre en Mediterrani Golf.