18.6 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

El Consell acusa a l’oposició de Xiva d”utilitzar el dolor’ de la dana amb la moció de censura contra el PP

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta primera del Consell i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha acusat als grups de l’oposició a l’Ajuntament de Xiva d'”utilitzar el dolor” i de fer “tacticisme polític” amb la moció de censura contra l’alcaldessa Amparo Fort (PP) per a “ocupar una butaca, en lloc d’ajudar a la recuperació” després de l’episodi de pluges del passat 29 d’octubre.

“Mentre des de l’equip de govern estan treballant a solucionar problemes, l’oposició està negociant una moció de censura”, ha lamentat Camarero, que ha sostingut que els veïns de la localitat “mereixen polítics que pensen i treballen per ells i no pels seus propis interessos”, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

D’esta manera s’ha referit a la moció de censura impulsada pel PSPV, Compromís, Activa Xiva i Aduc, que es votarà en el ple municipal este dijous 12 de desembre amb el socialista Ernesto Navarro com a candidat a alcalde, sense alternança fins al final de la legislatura. L’oposició va justificar la iniciativa per la “nefasta gestió” del PP i Vox en l’Ajuntament i per a conformar un govern progressista que prioritze la reconstrucció.

Precisament, Camarero ha visitat este dimecres Xiva, on ha mantingut una reunió amb l’alcaldessa Amparo Fort, amb la qual ha comprovat l’impacte de la dana en la localitat. La vicepresidenta ha traslladat “el suport del Consell” a la responsable municipal i ha destacat la gestió realitzada durant la dana, “que ha permès que els veïns de Xiva tinguen accés a ajudes de la Generalitat, tant d’estris com de lloguer, inversions en infraestructures i projectes per a reprendre la normalitat al més prompte possible”.

També ha comprovat les obres d’emergència de reparació dels danys materials i d’estructura ocasionats per la dana en la residència de persones majors dependents, uns treballs l’import dels quals ascendix a 262.752 euros. Es tracta d’una instal·lació de titularitat pública, compta amb 96 places residencials, cobertes íntegrament, i és de gestió indirecta.

La vicepresidenta ha insistit que la prioritat del Consell és “retornar la normalitat com més prompte millor” a les persones més vulnerables i ha reivindicat que el Govern valencià “s’ha ocupat des del primer moment de cobrir les necessitats” d’este col·lectiu.

“El Consell s’ha ocupat des del primer moment de cobrir les necessitats dels usuaris i treballadors d’esta residència, a través de tres contractes d’emergència per al subministrament d’equipament bàsic, lobis i elements auxiliars, el servici de catering amb el lliurament diari de menús calents i aigua”, ha valorat.

A més, ha subratllat que el seu departament s’ha mantingut “en permanent contacte amb la direcció, l’ha visitat presencialment, i ha canalitzat donacions d’organitzacions no governamentals i empreses, com a roba de llit, tovalloles, productes de parafarmacia i higiene, bolquers i mascaretes”.

La Generalitat va iniciar el 13 de novembre les obres de reconstrucció i reparació d’11 centres afectats per la dana en els municipis d’Aldaia, Torrent, Benetússer, Carlet, Catarroja, La Foia de Bunyol, Xiva i Alfafar, mitjançant el procediment d’emergència, per un import global de 2.250.000 euros.

Últimes notícies

Catalá defén a Mazón per la DANA i demana explicacions als qui no compareixen

Catalá ha sostingut que a Mazón poc més se li pot demanar perquè ja ha dimitit, assumit responsabilitats i dau la cara. Reclama explicacions als qui no compareixen ni demanen perdó, citant a Sánchez, Bernabé i a CHJ i Aemet.

Familiars de víctimes de la DANA es concentren davant el Congrés contra la gestió de Mazón

Un centenar de familiars i amics de les víctimes de la DANA s'ha concentrat davant el Congrés per a retraure a Carlos Mazón la seua gestió durant el temporal. La protesta ha coincidit amb la seua compareixença per a donar explicacions.

Mazón sosté que els escortes li van acompanyar en arribar al Ventorro però no en eixir

El president en funcions ha defés davant la comissió en el Congrés que els escortes només li van acompanyar a l'entrada del Ventorro i no a l'eixida. També ha negat decidir les medalles i ha explicat que no es va canviar de roba.

Mazón atribuïx les 229 morts de la dana a la falta d’informació i sosté que no havia d’acudir al Cecopi

El president en funcions ha sostingut en la comissió del Congrés que el problema va ser la informació, no les decisions. Assegura que va acudir al Cecopi malgrat no estar obligat.

Familiars de les víctimes de la DANA protesten davant el Congrés contra Mazón

Un centenar de familiars i amics de víctimes de la DANA s'ha concentrat davant el Congrés per a denunciar la gestió de Carlos Mazón durant el temporal. La protesta ha coincidit amb la seua compareixença per a donar explicacions.

Mazón atribuïx a la falta d’informació les morts per la DANA i justifica les crides no ateses

Mazón ha defés davant la comissió que investiga la DANA que les 229 morts es van deure a la falta d'informació. Ha explicat per què no va atendre algunes crides de la exconsellera i ha sostingut que no havia d'anar al Cecopi, encara que finalment va acudir.

Rufián i Belarra acusen a Mazón per la gestió de la DANA i exigixen responsabilitats

La compareixença de Carlos Mazón davant la comissió de la DANA ha estat marcada per dures acusacions de Rufián i Belarra, que li han responsabilitzat de la tragèdia amb 229 morts. El president valencià en funcions ha defés que no comptava amb informació suficient ni la competència per a activar alertes.

Rècord de 157.731 milions en lliuraments a compte per a les comunitats en 2026

Les comunitats rebran en 2026 un màxim històric de 157.731 milions en lliuraments a compte, un 7% més. Hisenda ha fixat a més un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028.