13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

El Consell acusa a l’oposició de Xiva d”utilitzar el dolor’ de la dana amb la moció de censura contra el PP

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta primera del Consell i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha acusat als grups de l’oposició a l’Ajuntament de Xiva d'”utilitzar el dolor” i de fer “tacticisme polític” amb la moció de censura contra l’alcaldessa Amparo Fort (PP) per a “ocupar una butaca, en lloc d’ajudar a la recuperació” després de l’episodi de pluges del passat 29 d’octubre.

“Mentre des de l’equip de govern estan treballant a solucionar problemes, l’oposició està negociant una moció de censura”, ha lamentat Camarero, que ha sostingut que els veïns de la localitat “mereixen polítics que pensen i treballen per ells i no pels seus propis interessos”, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

D’esta manera s’ha referit a la moció de censura impulsada pel PSPV, Compromís, Activa Xiva i Aduc, que es votarà en el ple municipal este dijous 12 de desembre amb el socialista Ernesto Navarro com a candidat a alcalde, sense alternança fins al final de la legislatura. L’oposició va justificar la iniciativa per la “nefasta gestió” del PP i Vox en l’Ajuntament i per a conformar un govern progressista que prioritze la reconstrucció.

Precisament, Camarero ha visitat este dimecres Xiva, on ha mantingut una reunió amb l’alcaldessa Amparo Fort, amb la qual ha comprovat l’impacte de la dana en la localitat. La vicepresidenta ha traslladat “el suport del Consell” a la responsable municipal i ha destacat la gestió realitzada durant la dana, “que ha permès que els veïns de Xiva tinguen accés a ajudes de la Generalitat, tant d’estris com de lloguer, inversions en infraestructures i projectes per a reprendre la normalitat al més prompte possible”.

També ha comprovat les obres d’emergència de reparació dels danys materials i d’estructura ocasionats per la dana en la residència de persones majors dependents, uns treballs l’import dels quals ascendix a 262.752 euros. Es tracta d’una instal·lació de titularitat pública, compta amb 96 places residencials, cobertes íntegrament, i és de gestió indirecta.

La vicepresidenta ha insistit que la prioritat del Consell és “retornar la normalitat com més prompte millor” a les persones més vulnerables i ha reivindicat que el Govern valencià “s’ha ocupat des del primer moment de cobrir les necessitats” d’este col·lectiu.

“El Consell s’ha ocupat des del primer moment de cobrir les necessitats dels usuaris i treballadors d’esta residència, a través de tres contractes d’emergència per al subministrament d’equipament bàsic, lobis i elements auxiliars, el servici de catering amb el lliurament diari de menús calents i aigua”, ha valorat.

A més, ha subratllat que el seu departament s’ha mantingut “en permanent contacte amb la direcció, l’ha visitat presencialment, i ha canalitzat donacions d’organitzacions no governamentals i empreses, com a roba de llit, tovalloles, productes de parafarmacia i higiene, bolquers i mascaretes”.

La Generalitat va iniciar el 13 de novembre les obres de reconstrucció i reparació d’11 centres afectats per la dana en els municipis d’Aldaia, Torrent, Benetússer, Carlet, Catarroja, La Foia de Bunyol, Xiva i Alfafar, mitjançant el procediment d’emergència, per un import global de 2.250.000 euros.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.