7.1 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El Consell acusa a l’oposició de Xiva d”utilitzar el dolor’ de la dana amb la moció de censura contra el PP

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta primera del Consell i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha acusat als grups de l’oposició a l’Ajuntament de Xiva d'”utilitzar el dolor” i de fer “tacticisme polític” amb la moció de censura contra l’alcaldessa Amparo Fort (PP) per a “ocupar una butaca, en lloc d’ajudar a la recuperació” després de l’episodi de pluges del passat 29 d’octubre.

“Mentre des de l’equip de govern estan treballant a solucionar problemes, l’oposició està negociant una moció de censura”, ha lamentat Camarero, que ha sostingut que els veïns de la localitat “mereixen polítics que pensen i treballen per ells i no pels seus propis interessos”, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

D’esta manera s’ha referit a la moció de censura impulsada pel PSPV, Compromís, Activa Xiva i Aduc, que es votarà en el ple municipal este dijous 12 de desembre amb el socialista Ernesto Navarro com a candidat a alcalde, sense alternança fins al final de la legislatura. L’oposició va justificar la iniciativa per la “nefasta gestió” del PP i Vox en l’Ajuntament i per a conformar un govern progressista que prioritze la reconstrucció.

Precisament, Camarero ha visitat este dimecres Xiva, on ha mantingut una reunió amb l’alcaldessa Amparo Fort, amb la qual ha comprovat l’impacte de la dana en la localitat. La vicepresidenta ha traslladat “el suport del Consell” a la responsable municipal i ha destacat la gestió realitzada durant la dana, “que ha permès que els veïns de Xiva tinguen accés a ajudes de la Generalitat, tant d’estris com de lloguer, inversions en infraestructures i projectes per a reprendre la normalitat al més prompte possible”.

També ha comprovat les obres d’emergència de reparació dels danys materials i d’estructura ocasionats per la dana en la residència de persones majors dependents, uns treballs l’import dels quals ascendix a 262.752 euros. Es tracta d’una instal·lació de titularitat pública, compta amb 96 places residencials, cobertes íntegrament, i és de gestió indirecta.

La vicepresidenta ha insistit que la prioritat del Consell és “retornar la normalitat com més prompte millor” a les persones més vulnerables i ha reivindicat que el Govern valencià “s’ha ocupat des del primer moment de cobrir les necessitats” d’este col·lectiu.

“El Consell s’ha ocupat des del primer moment de cobrir les necessitats dels usuaris i treballadors d’esta residència, a través de tres contractes d’emergència per al subministrament d’equipament bàsic, lobis i elements auxiliars, el servici de catering amb el lliurament diari de menús calents i aigua”, ha valorat.

A més, ha subratllat que el seu departament s’ha mantingut “en permanent contacte amb la direcció, l’ha visitat presencialment, i ha canalitzat donacions d’organitzacions no governamentals i empreses, com a roba de llit, tovalloles, productes de parafarmacia i higiene, bolquers i mascaretes”.

La Generalitat va iniciar el 13 de novembre les obres de reconstrucció i reparació d’11 centres afectats per la dana en els municipis d’Aldaia, Torrent, Benetússer, Carlet, Catarroja, La Foia de Bunyol, Xiva i Alfafar, mitjançant el procediment d’emergència, per un import global de 2.250.000 euros.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.