El Consell acusa a l’oposició de Xiva d»utilitzar el dolor’ de la dana amb la moció de censura contra el PP

Ejemplo de shortcode con estilo
La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, ha acusat l'oposició a Xiva d'"utilitzar el dolor" amb la moció de censura contra l'alcaldessa del PP. Ha destacat que el govern treballa per recuperar la localitat després de la dana, mentre l'oposició busca interessos propis.

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta primera del Consell i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha acusat als grups de l’oposició a l’Ajuntament de Xiva d'»utilitzar el dolor» i de fer «tacticisme polític» amb la moció de censura contra l’alcaldessa Amparo Fort (PP) per a «ocupar una butaca, en lloc d’ajudar a la recuperació» després de l’episodi de pluges del passat 29 d’octubre.

«Mentre des de l’equip de govern estan treballant a solucionar problemes, l’oposició està negociant una moció de censura», ha lamentat Camarero, que ha sostingut que els veïns de la localitat «mereixen polítics que pensen i treballen per ells i no pels seus propis interessos», segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

D’esta manera s’ha referit a la moció de censura impulsada pel PSPV, Compromís, Activa Xiva i Aduc, que es votarà en el ple municipal este dijous 12 de desembre amb el socialista Ernesto Navarro com a candidat a alcalde, sense alternança fins al final de la legislatura. L’oposició va justificar la iniciativa per la «nefasta gestió» del PP i Vox en l’Ajuntament i per a conformar un govern progressista que prioritze la reconstrucció.

Precisament, Camarero ha visitat este dimecres Xiva, on ha mantingut una reunió amb l’alcaldessa Amparo Fort, amb la qual ha comprovat l’impacte de la dana en la localitat. La vicepresidenta ha traslladat «el suport del Consell» a la responsable municipal i ha destacat la gestió realitzada durant la dana, «que ha permès que els veïns de Xiva tinguen accés a ajudes de la Generalitat, tant d’estris com de lloguer, inversions en infraestructures i projectes per a reprendre la normalitat al més prompte possible».

També ha comprovat les obres d’emergència de reparació dels danys materials i d’estructura ocasionats per la dana en la residència de persones majors dependents, uns treballs l’import dels quals ascendix a 262.752 euros. Es tracta d’una instal·lació de titularitat pública, compta amb 96 places residencials, cobertes íntegrament, i és de gestió indirecta.

La vicepresidenta ha insistit que la prioritat del Consell és «retornar la normalitat com més prompte millor» a les persones més vulnerables i ha reivindicat que el Govern valencià «s’ha ocupat des del primer moment de cobrir les necessitats» d’este col·lectiu.

«El Consell s’ha ocupat des del primer moment de cobrir les necessitats dels usuaris i treballadors d’esta residència, a través de tres contractes d’emergència per al subministrament d’equipament bàsic, lobis i elements auxiliars, el servici de catering amb el lliurament diari de menús calents i aigua», ha valorat.

A més, ha subratllat que el seu departament s’ha mantingut «en permanent contacte amb la direcció, l’ha visitat presencialment, i ha canalitzat donacions d’organitzacions no governamentals i empreses, com a roba de llit, tovalloles, productes de parafarmacia i higiene, bolquers i mascaretes».

La Generalitat va iniciar el 13 de novembre les obres de reconstrucció i reparació d’11 centres afectats per la dana en els municipis d’Aldaia, Torrent, Benetússer, Carlet, Catarroja, La Foia de Bunyol, Xiva i Alfafar, mitjançant el procediment d’emergència, per un import global de 2.250.000 euros.

Últimes notícies

L’escriptor valencià Sergio Hernández, finalista del Planeta amb una novel·la que rescata Machado

L’escriptor valencià Sergio Hernández ha resultat finalista del Premi Planeta 2026 amb La añoranza, una ficció històrica que ret homenatge a Antonio Machado i revisita les ferides de la Guerra Civil des de la Barcelona de 1959.

El Valencia Basket cau davant el Maccabi en un final ajustat al Roig Arena

El Valencia Basket ha perdut 88-91 contra el Maccabi Tel Aviv en un duel marcat per la falta de duresa defensiva i l’herència anímica de la derrota prèvia davant l’Olympiacos, segons ha admés Xavi Albert.

Cal un nou decàleg pel valencià, però transversal

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment

Les pluges més adverses es preveuen el 18 i 19 d’octubre, sobretot a Alacant

El Centre de Coordinació d’Emergències alerta que diumenge 18 i dilluns 19 d’octubre poden ser els dies de més afectació del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència al litoral nord d’Alacant i l’entorn del cap de la Nau.

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.