14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

El Consell de la Joventut de València oferta 100 places gratis per a preparar els exàmens oficials de valencià C1 i C2

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

El Consell de la Joventut de València (CJV) ha anunciat l’oferta de 100 places gratuïtes per a preparar, a partir de setembre, els exàmens oficials de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) per als nivells C1 i C2, de manera exclusiva per a persones joves menors de 30 anys i amb preferència per als qui formen part de qualsevol associació integrada en la plataforma juvenil.

Els cursos intensius s’impartiran presencialment a la seu del CJV del carrer Campoamor 91, en horari de vesprades i amb professorat acreditat, de manera que es crearan quatre grups de 25 persones cadascun, dos per al nivell C1 i altres dos de nivell C2, des del 2 de setembre fins a finals d’octubre, coincidint amb la convocatòria d’exàmens de la JQCV.

Fins al pròxim 4 d’agost és possible sol·licitar una plaça per a esta formació al web www.valenciajove.com, complint els requisits i aportant una fiança de 60€ que serà retornada en finalitzar el curs, amb la condició d’haver assistit, com a mínim, al 80% de les classes programades.

El Consell de la Joventut pretén amb la iniciativa “ajudar a pal·liar una necessitat urgent de les persones joves amb menys recursos, ja que per a optar a certs títols acadèmics, oposicions o llocs de treball, s’exigix algun tipus de titulació oficial en la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana”.

Per això, insten l’Ajuntament de València a ampliar l’oferta de places del programa “Idiomes Joves” per als cursos de valencià, perquè la possibilitat d’accedir a aquesta mena de formacions no depenga de la capacitat econòmica de les seues famílies.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.