El Consell de la Joventut de València oferta 100 places gratis per a preparar els exàmens oficials de valencià C1 i C2

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

El Consell de la Joventut de València (CJV) ha anunciat l’oferta de 100 places gratuïtes per a preparar, a partir de setembre, els exàmens oficials de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) per als nivells C1 i C2, de manera exclusiva per a persones joves menors de 30 anys i amb preferència per als qui formen part de qualsevol associació integrada en la plataforma juvenil.

Els cursos intensius s’impartiran presencialment a la seu del CJV del carrer Campoamor 91, en horari de vesprades i amb professorat acreditat, de manera que es crearan quatre grups de 25 persones cadascun, dos per al nivell C1 i altres dos de nivell C2, des del 2 de setembre fins a finals d’octubre, coincidint amb la convocatòria d’exàmens de la JQCV.

Fins al pròxim 4 d’agost és possible sol·licitar una plaça per a esta formació al web www.valenciajove.com, complint els requisits i aportant una fiança de 60€ que serà retornada en finalitzar el curs, amb la condició d’haver assistit, com a mínim, al 80% de les classes programades.

El Consell de la Joventut pretén amb la iniciativa «ajudar a pal·liar una necessitat urgent de les persones joves amb menys recursos, ja que per a optar a certs títols acadèmics, oposicions o llocs de treball, s’exigix algun tipus de titulació oficial en la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana».

Per això, insten l’Ajuntament de València a ampliar l’oferta de places del programa «Idiomes Joves» per als cursos de valencià, perquè la possibilitat d’accedir a aquesta mena de formacions no depenga de la capacitat econòmica de les seues famílies.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.