El Consell de la Joventut de València oferta 100 places gratis per a preparar els exàmens oficials de valencià C1 i C2

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

El Consell de la Joventut de València (CJV) ha anunciat l’oferta de 100 places gratuïtes per a preparar, a partir de setembre, els exàmens oficials de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) per als nivells C1 i C2, de manera exclusiva per a persones joves menors de 30 anys i amb preferència per als qui formen part de qualsevol associació integrada en la plataforma juvenil.

Els cursos intensius s’impartiran presencialment a la seu del CJV del carrer Campoamor 91, en horari de vesprades i amb professorat acreditat, de manera que es crearan quatre grups de 25 persones cadascun, dos per al nivell C1 i altres dos de nivell C2, des del 2 de setembre fins a finals d’octubre, coincidint amb la convocatòria d’exàmens de la JQCV.

Fins al pròxim 4 d’agost és possible sol·licitar una plaça per a esta formació al web www.valenciajove.com, complint els requisits i aportant una fiança de 60€ que serà retornada en finalitzar el curs, amb la condició d’haver assistit, com a mínim, al 80% de les classes programades.

El Consell de la Joventut pretén amb la iniciativa «ajudar a pal·liar una necessitat urgent de les persones joves amb menys recursos, ja que per a optar a certs títols acadèmics, oposicions o llocs de treball, s’exigix algun tipus de titulació oficial en la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana».

Per això, insten l’Ajuntament de València a ampliar l’oferta de places del programa «Idiomes Joves» per als cursos de valencià, perquè la possibilitat d’accedir a aquesta mena de formacions no depenga de la capacitat econòmica de les seues famílies.

Últimes notícies

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.

El Valencia Basket es prepara per a una nit especial amb el retorn de Jean Montero

Xavi Albert admet que la visita d'Olympiacos serà especial pel retorn de Jean Montero al Roig Arena, però demana centrar-se en la potent ofensiva grega i en el rebot ofensiu, clau segons el tècnic.

El Valencia Basket vol mantindre el ple de triomfs en l’Eurolliga davant l’Olympiacos de Montero

El Valencia Basket rep este dimarts l’Olympiacos al Roig Arena amb l’objectiu d’aconseguir la cinquena victòria seguida en Eurolliga i en el primer gran retorn de Jean Montero, ídol recent de l’afició taronja.

Vila-real s’agarra a La Ceràmica per estrenar-se en la Champions contra el Nàpols

Villarreal i Nàpols arriben a La Ceràmica obligats a guanyar en la segona jornada de la Champions, encara sense punts al grup. Les baixes condicionen els dos equips en un duel marcat per la necessitat i per un historial europeu equilibrat.

Canvi en l’Eldense de Messi: García Montañés assumix la presidència i Rosas manté el càrrec

L’Eldense, propietat de Leo Messi, ha anunciat el seu nou organigrama: l’advocat Pablo García Montañés és el nou president, mentres que Mario Rosas continuà com a director general i rostre executiu del club.

El PSPV alerta d’un augment del 325 % en ecografies derivades a la sanitat privada

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha denunciat que el Consell ha incrementat un 325 % les ecografies derivades a centres privats entre 2022 i 2025. La diputada acusa el PP de desviar recursos de la sanitat pública a la privada mentre continuen creixent les llistes d’espera.

Dani Raba s’estrena com a golejador amb el Valencia en Lliga any i mig després

Dani Raba ha marcat el seu primer gol amb el Valencia CF en l’empat a El Sardinero contra el Racing, el seu primer en Lliga en any i mig. El tant, al minut 2, és també el més matiner del club en els últims anys.