El Consell de la Joventut de València oferta 100 places gratis per a preparar els exàmens oficials de valencià C1 i C2

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

El Consell de la Joventut de València (CJV) ha anunciat l’oferta de 100 places gratuïtes per a preparar, a partir de setembre, els exàmens oficials de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) per als nivells C1 i C2, de manera exclusiva per a persones joves menors de 30 anys i amb preferència per als qui formen part de qualsevol associació integrada en la plataforma juvenil.

Els cursos intensius s’impartiran presencialment a la seu del CJV del carrer Campoamor 91, en horari de vesprades i amb professorat acreditat, de manera que es crearan quatre grups de 25 persones cadascun, dos per al nivell C1 i altres dos de nivell C2, des del 2 de setembre fins a finals d’octubre, coincidint amb la convocatòria d’exàmens de la JQCV.

Fins al pròxim 4 d’agost és possible sol·licitar una plaça per a esta formació al web www.valenciajove.com, complint els requisits i aportant una fiança de 60€ que serà retornada en finalitzar el curs, amb la condició d’haver assistit, com a mínim, al 80% de les classes programades.

El Consell de la Joventut pretén amb la iniciativa “ajudar a pal·liar una necessitat urgent de les persones joves amb menys recursos, ja que per a optar a certs títols acadèmics, oposicions o llocs de treball, s’exigix algun tipus de titulació oficial en la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana”.

Per això, insten l’Ajuntament de València a ampliar l’oferta de places del programa “Idiomes Joves” per als cursos de valencià, perquè la possibilitat d’accedir a aquesta mena de formacions no depenga de la capacitat econòmica de les seues famílies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona ha elevat el seu benefici un 24,9% en 2025 fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. El canal en línia va facturar 1.061 milions i la companyia obrirà un sèptim buc a Madrid amb 400 contractacions.

Tres victòries del Llevant a Vallecas, l’última en 2022

El Llevant visita este dilluns al Llamp amb un balanç de tres triomfs en set partits a Vallecas. El més recent va ser el 2-4 de maig de 2022.

El Vila-real no gana en Mendizorroza des de 2020 i encadena quatre visites sense véncer

L'equip groc visita a l'Alabés en la jornada 28 amb un balanç advers a Vitòria: 3 triomfs en 13 dols i quatre desplaçaments recents sense guanyar.

El València només va guanyar 7 de 38 visites a l’Oviedo i no venç en Primera allí des de fa més de trenta anys

El València visita a l'Oviedo en la jornada 28 amb un balanç molt desfavorable en el Carlos Tartiere: 7 victòries en 38 partits i més de trenta anys sense guanyar en Primera.

L’Elx visita el Bernabéu amb un historial sense victòries i un 4-0 com a últim precedent

L'Elx torna al Bernabéu després del 4-0 encaixat al febrer de 2023 i sense haver guanyat mai allí. En 24 visites només ha sumat quatre empats i va patir golejades històriques.

El Peníscola expulsa a dos abonats per la invasió de pista davant el Noia

El club ha retirat l'abonament a dos aficionats que van irrompre en la pista després del dol davant Noia: vetos de 5 i 2 anys i multa de 12.000 euros. L'entitat va anunciar que instarà la repetició de la sanció i va lamentar el mal esportiu, econòmic i reputacional.

Detingut un conductor drogat després d’atropellar a dos ciclistes quan fugia a Orihuela

Un jove de 22 anys va donar positiu en THC i va ser arrestat després d'atropellar a dos ciclistes en fugir d'una patrulla en la N-340, a l'altura d'Orihuela. Un dels ferits va rebre l'alta; l'altre seguix ingressat sense risc vital.

Tempestes molt fortes descarreguen més de 30 l/m² en una hora en el sud d’Alacant

El sud d'Alacant registra tempestes d'intensitat molt forta amb més de 30 l/m² en una hora, acumulats destacats a Elx i 270 llamps. La província està en avís groc.