El Consell demana al Govern recursos per a acollir als menors immigrants pactats el 2022 i negociar les condicions

No acceptarà amuntonament de centres i afectar a la dignitat dels seus residents i acusa a l’Executiu de “polititzar” la reunió sectorial

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Govern valencià demana a l’Executiu central els recursos i el finançament necessaris per a acollir als menors immigrants no acompanyats pactats en l’acord de repartiment del 2022, un total de 23 en el cas de la Comunitat Valenciana, així com negociar les condicions de l’acolliment. El Consell ha assenyalat que no acceptarà l’amuntegament dels centres en els quals ja residixen menors i que s’afecte a la seua dignitat.

Així ho ha indicat este dimecres la vicepresidenta segona del govern autonòmic i titular de Servicis Socials, Susana Camarero, en la roda de premsa oferida per a parlar d’esta qüestió i de la Conferència Sectorial d’Infància i Adolescència d’esta jornada. Ha dit que és una reunió que “hauria d’haver tingut una context diferent al que té”, sense “filtracions permanents” durant “les últimes setmanes” per part “dels ministres del Govern” per a garantir el “debat seriós, assossegat”, amb “rigor” i “allunyat del focus mediàtic” que “necessiten” els temes que aborda.

Camarero ha criticat que “no es pretén buscar una solució a un problema que no és nou sinó que se busca el contrari”, alhora que ha subratllat que la migratòria és una política i una competència “exclusiva” de l’Estat i que amb ella no s’hauria de buscar “traure rèdit polític” ni “crear tensions” amb les comunitats autònomes. Ha lamentat que a estes se’ls haja traslladat una “responsabilitat” que no és seua.

“El Govern ha polititzat massa i de forma interessada esta conferència a través de filtracions i, fins i tot, amenaces a les comunitats autònomes governades pel PP. No ha deixat ficar zitzània, d’embullar i d’intentar fer una qüestió política esbiaixada i manipulada d’un drama humanitari”, ha plantejat. Així mateix, ha afirmat que per a les comunitats autònomes este assumpte “no és política” sinó “gestió”.

La consellera ha reiterat que en la reunió prevista per a esta jornada el repartiment de menors immigrants no acompanyats “no està en l’ordre del dia”, que “no té res a veure amb el que està plantejant el Govern”. “No parla del repartiment de menors que no caben a Canàries i de la seua situació extrema. Parla d’una reforma de la Llei d’Estrangeria, de ratificar l’acord del 2022 i d’un grup de treball que ja existix”, ha exposat respecte al programa previst.

La responsable autonòmica, que ha acusat a l’Executiu central de tractar als menors com a “mercaderia”, ha manifestat que la posició de la Comunitat Valenciana és “no posar en risc” ni els seus recursos “ni als menors que ja estan en ells”. “La dignitat dels menors que ja estan en els nostres centres és igual per a nosaltres que la dels quals es troben a Canàries. El que m’importa és que els menors que estan a la Comunitat tinguen la dignitat i la cura que mereixen”, ha asseverat.

Susana Camarero ha reiterat que els centres d’acolliment d’este territori estan en situació de “saturació”, amb “un nivell d’ocupació del 170 per cent que supera la barrera del 150% que el Govern considera com a nivell màxim que poden tenir les comunitats”. Ha reiterat que la Comunitat compta amb 317 places per a menors i que alberga a 481, una xifra que segons ha ressaltat pot “augmentar”.

Preguntada per si esta autonomia rebrà i assistirà als 23 menors que li corresponen per l’acord del 2022, la consellera ha respost que la Generalitat no posa “en dubte que tinga validesa” i ha precisat que el que aquesta administració pretén és “negociar amb el Govern les condicions”. Així, ha instat a “revisar les condicions del 2022”, que “no van ser negociades adequadament”.

“La Comunitat no pot acollir un menor que pose en perill –als ja acollits–. No vaig a amuntegar els centres que tinc perquè tenen altres comunitats aquest problema”, ha matisat. Cambrer ha concretat que a aquesta autonomia li costa de mèdia 200 euros al dia atendre a un d’aquest acollits i ha dit que l’administració central calcula que el cost és de 170 euros, per la qual cosa ha parlat de finançament “insuficient” i “dèficit” en l’aportació de l’Estat. “Demanem que pague el cost real per cuidar als menors que mana, ha remarcat.

“La solidaritat ha d’anar compensada amb la responsabilitat, la serietat i el rigor que requerix este tema”, ha apuntat, al mateix temps que ha ressaltat que “els menors necessiten infraestructures i també personal” i “professionals que els atenguen”, així com “acompanyament permanent”. “Necessiten uns recursos de personal dels quals en este moment falten”, ha agregat.

Igualment, ha considerat que “la dignitat dels menors està per sobre de la política, el marc que cerca el Govern per a tapar la seua incapacitat” per a gestionar “la política migratòria”, ha afegit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022