16.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

El Consell demana al Govern recursos per a acollir als menors immigrants pactats el 2022 i negociar les condicions

No acceptarà amuntonament de centres i afectar a la dignitat dels seus residents i acusa a l’Executiu de “polititzar” la reunió sectorial

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Govern valencià demana a l’Executiu central els recursos i el finançament necessaris per a acollir als menors immigrants no acompanyats pactats en l’acord de repartiment del 2022, un total de 23 en el cas de la Comunitat Valenciana, així com negociar les condicions de l’acolliment. El Consell ha assenyalat que no acceptarà l’amuntegament dels centres en els quals ja residixen menors i que s’afecte a la seua dignitat.

Així ho ha indicat este dimecres la vicepresidenta segona del govern autonòmic i titular de Servicis Socials, Susana Camarero, en la roda de premsa oferida per a parlar d’esta qüestió i de la Conferència Sectorial d’Infància i Adolescència d’esta jornada. Ha dit que és una reunió que “hauria d’haver tingut una context diferent al que té”, sense “filtracions permanents” durant “les últimes setmanes” per part “dels ministres del Govern” per a garantir el “debat seriós, assossegat”, amb “rigor” i “allunyat del focus mediàtic” que “necessiten” els temes que aborda.

Camarero ha criticat que “no es pretén buscar una solució a un problema que no és nou sinó que se busca el contrari”, alhora que ha subratllat que la migratòria és una política i una competència “exclusiva” de l’Estat i que amb ella no s’hauria de buscar “traure rèdit polític” ni “crear tensions” amb les comunitats autònomes. Ha lamentat que a estes se’ls haja traslladat una “responsabilitat” que no és seua.

“El Govern ha polititzat massa i de forma interessada esta conferència a través de filtracions i, fins i tot, amenaces a les comunitats autònomes governades pel PP. No ha deixat ficar zitzània, d’embullar i d’intentar fer una qüestió política esbiaixada i manipulada d’un drama humanitari”, ha plantejat. Així mateix, ha afirmat que per a les comunitats autònomes este assumpte “no és política” sinó “gestió”.

La consellera ha reiterat que en la reunió prevista per a esta jornada el repartiment de menors immigrants no acompanyats “no està en l’ordre del dia”, que “no té res a veure amb el que està plantejant el Govern”. “No parla del repartiment de menors que no caben a Canàries i de la seua situació extrema. Parla d’una reforma de la Llei d’Estrangeria, de ratificar l’acord del 2022 i d’un grup de treball que ja existix”, ha exposat respecte al programa previst.

La responsable autonòmica, que ha acusat a l’Executiu central de tractar als menors com a “mercaderia”, ha manifestat que la posició de la Comunitat Valenciana és “no posar en risc” ni els seus recursos “ni als menors que ja estan en ells”. “La dignitat dels menors que ja estan en els nostres centres és igual per a nosaltres que la dels quals es troben a Canàries. El que m’importa és que els menors que estan a la Comunitat tinguen la dignitat i la cura que mereixen”, ha asseverat.

Susana Camarero ha reiterat que els centres d’acolliment d’este territori estan en situació de “saturació”, amb “un nivell d’ocupació del 170 per cent que supera la barrera del 150% que el Govern considera com a nivell màxim que poden tenir les comunitats”. Ha reiterat que la Comunitat compta amb 317 places per a menors i que alberga a 481, una xifra que segons ha ressaltat pot “augmentar”.

Preguntada per si esta autonomia rebrà i assistirà als 23 menors que li corresponen per l’acord del 2022, la consellera ha respost que la Generalitat no posa “en dubte que tinga validesa” i ha precisat que el que aquesta administració pretén és “negociar amb el Govern les condicions”. Així, ha instat a “revisar les condicions del 2022”, que “no van ser negociades adequadament”.

“La Comunitat no pot acollir un menor que pose en perill –als ja acollits–. No vaig a amuntegar els centres que tinc perquè tenen altres comunitats aquest problema”, ha matisat. Cambrer ha concretat que a aquesta autonomia li costa de mèdia 200 euros al dia atendre a un d’aquest acollits i ha dit que l’administració central calcula que el cost és de 170 euros, per la qual cosa ha parlat de finançament “insuficient” i “dèficit” en l’aportació de l’Estat. “Demanem que pague el cost real per cuidar als menors que mana, ha remarcat.

“La solidaritat ha d’anar compensada amb la responsabilitat, la serietat i el rigor que requerix este tema”, ha apuntat, al mateix temps que ha ressaltat que “els menors necessiten infraestructures i també personal” i “professionals que els atenguen”, així com “acompanyament permanent”. “Necessiten uns recursos de personal dels quals en este moment falten”, ha agregat.

Igualment, ha considerat que “la dignitat dels menors està per sobre de la política, el marc que cerca el Govern per a tapar la seua incapacitat” per a gestionar “la política migratòria”, ha afegit.

Últimes notícies

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes

Pérez Llorca apel·la a l’estabilitat en la seua investidura mentres Vox espera el seu discurs

El candidat del PP ha defés que la Comunitat Valenciana necessita 'moltíssima estabilitat' i ha evitat confirmar un pacte amb Vox, els vots del qual són decisius. El ple arranca a les 11 amb el seu discurs i Vox decidirà llavors el sentit del seu vot.