Mastodon
23.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

El Consell demana al Govern recursos per a acollir als menors immigrants pactats el 2022 i negociar les condicions

No acceptarà amuntonament de centres i afectar a la dignitat dels seus residents i acusa a l’Executiu de “polititzar” la reunió sectorial

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Govern valencià demana a l’Executiu central els recursos i el finançament necessaris per a acollir als menors immigrants no acompanyats pactats en l’acord de repartiment del 2022, un total de 23 en el cas de la Comunitat Valenciana, així com negociar les condicions de l’acolliment. El Consell ha assenyalat que no acceptarà l’amuntegament dels centres en els quals ja residixen menors i que s’afecte a la seua dignitat.

Així ho ha indicat este dimecres la vicepresidenta segona del govern autonòmic i titular de Servicis Socials, Susana Camarero, en la roda de premsa oferida per a parlar d’esta qüestió i de la Conferència Sectorial d’Infància i Adolescència d’esta jornada. Ha dit que és una reunió que “hauria d’haver tingut una context diferent al que té”, sense “filtracions permanents” durant “les últimes setmanes” per part “dels ministres del Govern” per a garantir el “debat seriós, assossegat”, amb “rigor” i “allunyat del focus mediàtic” que “necessiten” els temes que aborda.

Camarero ha criticat que “no es pretén buscar una solució a un problema que no és nou sinó que se busca el contrari”, alhora que ha subratllat que la migratòria és una política i una competència “exclusiva” de l’Estat i que amb ella no s’hauria de buscar “traure rèdit polític” ni “crear tensions” amb les comunitats autònomes. Ha lamentat que a estes se’ls haja traslladat una “responsabilitat” que no és seua.

“El Govern ha polititzat massa i de forma interessada esta conferència a través de filtracions i, fins i tot, amenaces a les comunitats autònomes governades pel PP. No ha deixat ficar zitzània, d’embullar i d’intentar fer una qüestió política esbiaixada i manipulada d’un drama humanitari”, ha plantejat. Així mateix, ha afirmat que per a les comunitats autònomes este assumpte “no és política” sinó “gestió”.

La consellera ha reiterat que en la reunió prevista per a esta jornada el repartiment de menors immigrants no acompanyats “no està en l’ordre del dia”, que “no té res a veure amb el que està plantejant el Govern”. “No parla del repartiment de menors que no caben a Canàries i de la seua situació extrema. Parla d’una reforma de la Llei d’Estrangeria, de ratificar l’acord del 2022 i d’un grup de treball que ja existix”, ha exposat respecte al programa previst.

La responsable autonòmica, que ha acusat a l’Executiu central de tractar als menors com a “mercaderia”, ha manifestat que la posició de la Comunitat Valenciana és “no posar en risc” ni els seus recursos “ni als menors que ja estan en ells”. “La dignitat dels menors que ja estan en els nostres centres és igual per a nosaltres que la dels quals es troben a Canàries. El que m’importa és que els menors que estan a la Comunitat tinguen la dignitat i la cura que mereixen”, ha asseverat.

Susana Camarero ha reiterat que els centres d’acolliment d’este territori estan en situació de “saturació”, amb “un nivell d’ocupació del 170 per cent que supera la barrera del 150% que el Govern considera com a nivell màxim que poden tenir les comunitats”. Ha reiterat que la Comunitat compta amb 317 places per a menors i que alberga a 481, una xifra que segons ha ressaltat pot “augmentar”.

Preguntada per si esta autonomia rebrà i assistirà als 23 menors que li corresponen per l’acord del 2022, la consellera ha respost que la Generalitat no posa “en dubte que tinga validesa” i ha precisat que el que aquesta administració pretén és “negociar amb el Govern les condicions”. Així, ha instat a “revisar les condicions del 2022”, que “no van ser negociades adequadament”.

“La Comunitat no pot acollir un menor que pose en perill –als ja acollits–. No vaig a amuntegar els centres que tinc perquè tenen altres comunitats aquest problema”, ha matisat. Cambrer ha concretat que a aquesta autonomia li costa de mèdia 200 euros al dia atendre a un d’aquest acollits i ha dit que l’administració central calcula que el cost és de 170 euros, per la qual cosa ha parlat de finançament “insuficient” i “dèficit” en l’aportació de l’Estat. “Demanem que pague el cost real per cuidar als menors que mana, ha remarcat.

“La solidaritat ha d’anar compensada amb la responsabilitat, la serietat i el rigor que requerix este tema”, ha apuntat, al mateix temps que ha ressaltat que “els menors necessiten infraestructures i també personal” i “professionals que els atenguen”, així com “acompanyament permanent”. “Necessiten uns recursos de personal dels quals en este moment falten”, ha agregat.

Igualment, ha considerat que “la dignitat dels menors està per sobre de la política, el marc que cerca el Govern per a tapar la seua incapacitat” per a gestionar “la política migratòria”, ha afegit.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.