8.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

El Consell destina 1,72 milions a transport escolar i trasllat de treballadors a polígons

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El Consell ha destinat més d’1,72 milions d’euros en contractes d’emergència de transport escolar a centres educatius públics i trasllat de treballadors a polígons industrials de la comarca de L’Horta Sud des de la dana del passat 29 d’octubre.

El ple del govern valencià ha pres raó d’estos contractes. Per a transport escolar, la Conselleria d’Educació ha invertit 1.651.717,1 euros, dividit en dues fases: fase I de 655.693 euros i fase II de 996.023 euros, junt amb un tercer contracte d’emergència que està en marxa.

L’objectiu és garantir l’escolarització i el trasllat tant d’estudiants com de treballadors afectats. En total es beneficiaran 1.686 alumnes i 29 docents que han sigut reubicats temporalment en altres centres.

El termini d’execució previst abasta des del passat 20 de novembre fins a, com a màxim, el 18 de juny de 2025.

D’altra banda, el Consell ha destinat 77.440 euros a habilitar autobusos llançadora gratuïts per a treballadors de les àrees industrials de L’Horta Sud, amb la col·laboració de la Federació de Parcs Empresarials de la Comunitat Valenciana (Fepeval) per a assegurar i garantir l’accés i la mobilitat laboral en els parcs empresarials que han resultat danyats.

Estos autobusos estan en funcionament des del passat 11 de novembre, de dilluns a divendres de 6 hores a 10 hores i de 16 hores a 20 hores. Connecten la ciutat de València amb les zones empresarials de Sedaví, Alfafar, Massanassa, Catarroja, Albal i Beniparrell.

Des de la seua engegada, este servici ha registrat més d’1.500 desplaçaments. Compta amb una vigència inicial de 44 dies, ampliables en funció de la situació de les carreteres i el restabliment dels servicis públics de transport.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.