El Consell destina 1,72 milions a transport escolar i trasllat de treballadors a polígons

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El Consell ha destinat més d’1,72 milions d’euros en contractes d’emergència de transport escolar a centres educatius públics i trasllat de treballadors a polígons industrials de la comarca de L’Horta Sud des de la dana del passat 29 d’octubre.

El ple del govern valencià ha pres raó d’estos contractes. Per a transport escolar, la Conselleria d’Educació ha invertit 1.651.717,1 euros, dividit en dues fases: fase I de 655.693 euros i fase II de 996.023 euros, junt amb un tercer contracte d’emergència que està en marxa.

L’objectiu és garantir l’escolarització i el trasllat tant d’estudiants com de treballadors afectats. En total es beneficiaran 1.686 alumnes i 29 docents que han sigut reubicats temporalment en altres centres.

El termini d’execució previst abasta des del passat 20 de novembre fins a, com a màxim, el 18 de juny de 2025.

D’altra banda, el Consell ha destinat 77.440 euros a habilitar autobusos llançadora gratuïts per a treballadors de les àrees industrials de L’Horta Sud, amb la col·laboració de la Federació de Parcs Empresarials de la Comunitat Valenciana (Fepeval) per a assegurar i garantir l’accés i la mobilitat laboral en els parcs empresarials que han resultat danyats.

Estos autobusos estan en funcionament des del passat 11 de novembre, de dilluns a divendres de 6 hores a 10 hores i de 16 hores a 20 hores. Connecten la ciutat de València amb les zones empresarials de Sedaví, Alfafar, Massanassa, Catarroja, Albal i Beniparrell.

Des de la seua engegada, este servici ha registrat més d’1.500 desplaçaments. Compta amb una vigència inicial de 44 dies, ampliables en funció de la situació de les carreteres i el restabliment dels servicis públics de transport.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.