El Consell ratifica l’acord per a implantar el nou model d’Oficina Judicial i de carrera professional a Justícia

Aprova l’encomana de la seguretat dels edificis de l’Administració de Justícia a la Guàrdia Civil

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell ha ratificat este dimarts l’acord de legislatura 2024-2027 per a la implantació de la nova Oficina Judicial a la Comunitat Valenciana, basat en els projectes de llei d’Eficiència Organitzativa i de Mesures d’Eficiència Processal i Digital i en l’establiment de la carrera professional en l’Administració de Justícia de la Generalitat.

L’acord, que va ser subscrit el 12 de desembre del 2023 entre la Conselleria de Justícia i Interior i les organitzacions sindicals, es basa principalment en dos punts.

El primer d’ells és la implantació del nou model d’Oficina Judicial davant de l’expectativa que el Govern d’Espanya aprove diversos projectes de llei de reformes organitzatives i d’eficiència processal que van a suposar la implantació dels tribunals d’instància i les oficines de justícia en els municipis, la qual cosa implica una modificació del tradicional model organitzatiu dels jutjats i tribunals quant a la seua planta i demarcació.

En este sentit, s’establix «la millora progressiva» de les condicions de treball del personal al servici de l’Administració de Justícia implicat en la realització d’este procés de canvi, a qui li suposarà un esforç d’adaptació.

El segon punt d’este acord arreplega el compromís de la Conselleria de Justícia i Interior d’implantar la carrera professional del personal funcionari de l’Administració de Justícia transferit, una vegada que el Ministeri de Justícia regule les bases de la carrera professional mitjançant reial decret, tal com establix la Llei Orgànica 4/2018, de 26 de desembre.

Fins que això es produïsca, i sempre que ho permeten les disponibilitats pressupostàries, la Conselleria prorrogarà per als anys 2024 i següents l’actual programa d’actuació, que reconeix la trajectòria i actuació professional del funcionariat d’esta Administració.

ENCOMANA DE LA SEGURETAT

D’altra banda, ha aprovat així mateix el conveni d’encomana de gestió pel qual el Ministeri de l’Interior, a través de la Guàrdia Civil, s’encarrega de la seguretat als edificis de l’Administració de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El conveni suposarà una aportació per part de la Conselleria de Justícia i Interior d’al voltant de 17,4 milions, distribuïts en les quatre anualitats de durada, i tindrà a més possibilitat de pròrroga. La dotació per al 2024 serà, en concret, de 4,15 milions d’euros.

La quantitat que aporta la Conselleria englobarà en el seu conjunt les diferències retributives del personal de la Guàrdia Civil entre les situacions d’actiu i reserva sense destinació, un complement de productivitat atenent a la peculiaritat dels diferents llocs de treball, així com aquelles altres despeses derivades de l’equipament o mitjans materials precisos per a la realització del servici.

La Guàrdia Civil determinarà els destacaments i unitats necessaris per a la prestació del servici de protecció i vigilància, que estaran compostos per persones de les escales d’oficials, suboficials, caps i guàrdies.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.