El Consell ratifica l’acord per a implantar el nou model d’Oficina Judicial i de carrera professional a Justícia

Aprova l’encomana de la seguretat dels edificis de l’Administració de Justícia a la Guàrdia Civil

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell ha ratificat este dimarts l’acord de legislatura 2024-2027 per a la implantació de la nova Oficina Judicial a la Comunitat Valenciana, basat en els projectes de llei d’Eficiència Organitzativa i de Mesures d’Eficiència Processal i Digital i en l’establiment de la carrera professional en l’Administració de Justícia de la Generalitat.

L’acord, que va ser subscrit el 12 de desembre del 2023 entre la Conselleria de Justícia i Interior i les organitzacions sindicals, es basa principalment en dos punts.

El primer d’ells és la implantació del nou model d’Oficina Judicial davant de l’expectativa que el Govern d’Espanya aprove diversos projectes de llei de reformes organitzatives i d’eficiència processal que van a suposar la implantació dels tribunals d’instància i les oficines de justícia en els municipis, la qual cosa implica una modificació del tradicional model organitzatiu dels jutjats i tribunals quant a la seua planta i demarcació.

En este sentit, s’establix “la millora progressiva” de les condicions de treball del personal al servici de l’Administració de Justícia implicat en la realització d’este procés de canvi, a qui li suposarà un esforç d’adaptació.

El segon punt d’este acord arreplega el compromís de la Conselleria de Justícia i Interior d’implantar la carrera professional del personal funcionari de l’Administració de Justícia transferit, una vegada que el Ministeri de Justícia regule les bases de la carrera professional mitjançant reial decret, tal com establix la Llei Orgànica 4/2018, de 26 de desembre.

Fins que això es produïsca, i sempre que ho permeten les disponibilitats pressupostàries, la Conselleria prorrogarà per als anys 2024 i següents l’actual programa d’actuació, que reconeix la trajectòria i actuació professional del funcionariat d’esta Administració.

ENCOMANA DE LA SEGURETAT

D’altra banda, ha aprovat així mateix el conveni d’encomana de gestió pel qual el Ministeri de l’Interior, a través de la Guàrdia Civil, s’encarrega de la seguretat als edificis de l’Administració de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El conveni suposarà una aportació per part de la Conselleria de Justícia i Interior d’al voltant de 17,4 milions, distribuïts en les quatre anualitats de durada, i tindrà a més possibilitat de pròrroga. La dotació per al 2024 serà, en concret, de 4,15 milions d’euros.

La quantitat que aporta la Conselleria englobarà en el seu conjunt les diferències retributives del personal de la Guàrdia Civil entre les situacions d’actiu i reserva sense destinació, un complement de productivitat atenent a la peculiaritat dels diferents llocs de treball, així com aquelles altres despeses derivades de l’equipament o mitjans materials precisos per a la realització del servici.

La Guàrdia Civil determinarà els destacaments i unitats necessaris per a la prestació del servici de protecció i vigilància, que estaran compostos per persones de les escales d’oficials, suboficials, caps i guàrdies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.