6.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

El Consell ratifica l’acord per a implantar el nou model d’Oficina Judicial i de carrera professional a Justícia

Aprova l’encomana de la seguretat dels edificis de l’Administració de Justícia a la Guàrdia Civil

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell ha ratificat este dimarts l’acord de legislatura 2024-2027 per a la implantació de la nova Oficina Judicial a la Comunitat Valenciana, basat en els projectes de llei d’Eficiència Organitzativa i de Mesures d’Eficiència Processal i Digital i en l’establiment de la carrera professional en l’Administració de Justícia de la Generalitat.

L’acord, que va ser subscrit el 12 de desembre del 2023 entre la Conselleria de Justícia i Interior i les organitzacions sindicals, es basa principalment en dos punts.

El primer d’ells és la implantació del nou model d’Oficina Judicial davant de l’expectativa que el Govern d’Espanya aprove diversos projectes de llei de reformes organitzatives i d’eficiència processal que van a suposar la implantació dels tribunals d’instància i les oficines de justícia en els municipis, la qual cosa implica una modificació del tradicional model organitzatiu dels jutjats i tribunals quant a la seua planta i demarcació.

En este sentit, s’establix “la millora progressiva” de les condicions de treball del personal al servici de l’Administració de Justícia implicat en la realització d’este procés de canvi, a qui li suposarà un esforç d’adaptació.

El segon punt d’este acord arreplega el compromís de la Conselleria de Justícia i Interior d’implantar la carrera professional del personal funcionari de l’Administració de Justícia transferit, una vegada que el Ministeri de Justícia regule les bases de la carrera professional mitjançant reial decret, tal com establix la Llei Orgànica 4/2018, de 26 de desembre.

Fins que això es produïsca, i sempre que ho permeten les disponibilitats pressupostàries, la Conselleria prorrogarà per als anys 2024 i següents l’actual programa d’actuació, que reconeix la trajectòria i actuació professional del funcionariat d’esta Administració.

ENCOMANA DE LA SEGURETAT

D’altra banda, ha aprovat així mateix el conveni d’encomana de gestió pel qual el Ministeri de l’Interior, a través de la Guàrdia Civil, s’encarrega de la seguretat als edificis de l’Administració de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El conveni suposarà una aportació per part de la Conselleria de Justícia i Interior d’al voltant de 17,4 milions, distribuïts en les quatre anualitats de durada, i tindrà a més possibilitat de pròrroga. La dotació per al 2024 serà, en concret, de 4,15 milions d’euros.

La quantitat que aporta la Conselleria englobarà en el seu conjunt les diferències retributives del personal de la Guàrdia Civil entre les situacions d’actiu i reserva sense destinació, un complement de productivitat atenent a la peculiaritat dels diferents llocs de treball, així com aquelles altres despeses derivades de l’equipament o mitjans materials precisos per a la realització del servici.

La Guàrdia Civil determinarà els destacaments i unitats necessaris per a la prestació del servici de protecció i vigilància, que estaran compostos per persones de les escales d’oficials, suboficials, caps i guàrdies.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.