Anuncios

El Consell ratifica l’acord per a implantar el nou model d’Oficina Judicial i de carrera professional a Justícia

Aprova l’encomana de la seguretat dels edificis de l’Administració de Justícia a la Guàrdia Civil

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

Anuncios

El Consell ha ratificat este dimarts l’acord de legislatura 2024-2027 per a la implantació de la nova Oficina Judicial a la Comunitat Valenciana, basat en els projectes de llei d’Eficiència Organitzativa i de Mesures d’Eficiència Processal i Digital i en l’establiment de la carrera professional en l’Administració de Justícia de la Generalitat.

L’acord, que va ser subscrit el 12 de desembre del 2023 entre la Conselleria de Justícia i Interior i les organitzacions sindicals, es basa principalment en dos punts.

El primer d’ells és la implantació del nou model d’Oficina Judicial davant de l’expectativa que el Govern d’Espanya aprove diversos projectes de llei de reformes organitzatives i d’eficiència processal que van a suposar la implantació dels tribunals d’instància i les oficines de justícia en els municipis, la qual cosa implica una modificació del tradicional model organitzatiu dels jutjats i tribunals quant a la seua planta i demarcació.

En este sentit, s’establix “la millora progressiva” de les condicions de treball del personal al servici de l’Administració de Justícia implicat en la realització d’este procés de canvi, a qui li suposarà un esforç d’adaptació.

El segon punt d’este acord arreplega el compromís de la Conselleria de Justícia i Interior d’implantar la carrera professional del personal funcionari de l’Administració de Justícia transferit, una vegada que el Ministeri de Justícia regule les bases de la carrera professional mitjançant reial decret, tal com establix la Llei Orgànica 4/2018, de 26 de desembre.

Fins que això es produïsca, i sempre que ho permeten les disponibilitats pressupostàries, la Conselleria prorrogarà per als anys 2024 i següents l’actual programa d’actuació, que reconeix la trajectòria i actuació professional del funcionariat d’esta Administració.

ENCOMANA DE LA SEGURETAT

D’altra banda, ha aprovat així mateix el conveni d’encomana de gestió pel qual el Ministeri de l’Interior, a través de la Guàrdia Civil, s’encarrega de la seguretat als edificis de l’Administració de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El conveni suposarà una aportació per part de la Conselleria de Justícia i Interior d’al voltant de 17,4 milions, distribuïts en les quatre anualitats de durada, i tindrà a més possibilitat de pròrroga. La dotació per al 2024 serà, en concret, de 4,15 milions d’euros.

La quantitat que aporta la Conselleria englobarà en el seu conjunt les diferències retributives del personal de la Guàrdia Civil entre les situacions d’actiu i reserva sense destinació, un complement de productivitat atenent a la peculiaritat dels diferents llocs de treball, així com aquelles altres despeses derivades de l’equipament o mitjans materials precisos per a la realització del servici.

La Guàrdia Civil determinarà els destacaments i unitats necessaris per a la prestació del servici de protecció i vigilància, que estaran compostos per persones de les escales d’oficials, suboficials, caps i guàrdies.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx vol assegurar la permanència davant un Alabés al límit

Elx i Esportiu Alabés es juguen bona part del seu futur en Primera en un dol directe en el Martínez Valero, amb els locals prop de la salvació i els vitorians a la vora del descens.

Mazón condiciona el lliurament de les seues crides i missatges a la fallada sobre si és testimoni o investigat

La defensa de Carlos Mazón comunica al jutjat de Catarroja que només aportarà voluntàriament les seues crides i missatges quan l'Audiència de València aclarisca si declara com a testimoni o com investigat en la causa sobre la gestió de la DANA.

Detingut a Santa Pola després d’atropellar a un policia local i fugir amb cotxe

Un conductor va ser detingut a Santa Pola després d'atropellar a un agent de la Policia Local quan este li va donar l'alt per conducció temerària i fugir del lloc. El policia va patir una fractura de cama i va haver de ser hospitalitzat i intervingut quirúrgicament.

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat a un creuer

Una persona amb símptomes compatibles amb hantavirus ha sigut ingressada i aïllada en un hospital d'Alacant després d'haver tingut contacte amb la dona morta a Johannesburg. Sanitat seguix també la situació d'una altra persona que va estar en contacte amb la morta i que roman a Sud-àfrica.

Quarantena obligatòria en el Gómez Ulla per als espanyols del creuer amb brot de hantavirus

Els passatgers espanyols del creuer amb brot de hantavirus hauran de guardar quarantena obligatòria a l'Hospital Gómez Ulla de Madrid, amb proves PCR i vigilància activa de símptomes.

El Consell amplia en 7 milions les ajudes al lloguer per a afectats per la dana

El Consell reforça amb 7 milions d'euros les ajudes al lloguer per a les persones les vivendes de les quals van quedar inutilitzades per la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini de sol·licitud.

L’OMS aclarix que el hantavirus del creuer només es contagia per contacte molt pròxim

L'OMS precisa que el hantavirus detectat en el creuer MV Hondius requerix un contacte pràcticament cara a cara per al contagi i manté que el risc general és molt baix.

Llorca reclama una Europa que escolte el camp valencià i no reste competitivitat

Juanfran Pérez Llorca reivindica una Europa unida i solidària que protegisca agricultors, ramaders, pescadors i indústria valenciana enfront de normatives que reduïsquen la seua competitivitat.
Anuncios