El Consell ratifica l’acord per a implantar el nou model d’Oficina Judicial i de carrera professional a Justícia

Aprova l’encomana de la seguretat dels edificis de l’Administració de Justícia a la Guàrdia Civil

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell ha ratificat este dimarts l’acord de legislatura 2024-2027 per a la implantació de la nova Oficina Judicial a la Comunitat Valenciana, basat en els projectes de llei d’Eficiència Organitzativa i de Mesures d’Eficiència Processal i Digital i en l’establiment de la carrera professional en l’Administració de Justícia de la Generalitat.

L’acord, que va ser subscrit el 12 de desembre del 2023 entre la Conselleria de Justícia i Interior i les organitzacions sindicals, es basa principalment en dos punts.

El primer d’ells és la implantació del nou model d’Oficina Judicial davant de l’expectativa que el Govern d’Espanya aprove diversos projectes de llei de reformes organitzatives i d’eficiència processal que van a suposar la implantació dels tribunals d’instància i les oficines de justícia en els municipis, la qual cosa implica una modificació del tradicional model organitzatiu dels jutjats i tribunals quant a la seua planta i demarcació.

En este sentit, s’establix «la millora progressiva» de les condicions de treball del personal al servici de l’Administració de Justícia implicat en la realització d’este procés de canvi, a qui li suposarà un esforç d’adaptació.

El segon punt d’este acord arreplega el compromís de la Conselleria de Justícia i Interior d’implantar la carrera professional del personal funcionari de l’Administració de Justícia transferit, una vegada que el Ministeri de Justícia regule les bases de la carrera professional mitjançant reial decret, tal com establix la Llei Orgànica 4/2018, de 26 de desembre.

Fins que això es produïsca, i sempre que ho permeten les disponibilitats pressupostàries, la Conselleria prorrogarà per als anys 2024 i següents l’actual programa d’actuació, que reconeix la trajectòria i actuació professional del funcionariat d’esta Administració.

ENCOMANA DE LA SEGURETAT

D’altra banda, ha aprovat així mateix el conveni d’encomana de gestió pel qual el Ministeri de l’Interior, a través de la Guàrdia Civil, s’encarrega de la seguretat als edificis de l’Administració de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El conveni suposarà una aportació per part de la Conselleria de Justícia i Interior d’al voltant de 17,4 milions, distribuïts en les quatre anualitats de durada, i tindrà a més possibilitat de pròrroga. La dotació per al 2024 serà, en concret, de 4,15 milions d’euros.

La quantitat que aporta la Conselleria englobarà en el seu conjunt les diferències retributives del personal de la Guàrdia Civil entre les situacions d’actiu i reserva sense destinació, un complement de productivitat atenent a la peculiaritat dels diferents llocs de treball, així com aquelles altres despeses derivades de l’equipament o mitjans materials precisos per a la realització del servici.

La Guàrdia Civil determinarà els destacaments i unitats necessaris per a la prestació del servici de protecció i vigilància, que estaran compostos per persones de les escales d’oficials, suboficials, caps i guàrdies.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.