El Consell ultima el nou decret per a regular habitatges turístics i espera aprovar-ho la setmana vinent

Montes recorda al Govern que la competència és autonòmica i li retrau «no dirigir-se en cap moment» a la Generalitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La consellera de consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha assegurat que el nou decret de regulació d’habitatges turístics està ultimant-se i passant els «últims filtres» perquè puga aprovar-se al ple del Consell que se celebrarà el pròxim 2 d’agost.

Montes ha al·ludit a les manifestacions sobre habitatges turístics realitzats per diversos membres del Govern i ha recordat que l’Estat «no té cap competència en regulació de l’activitat turística, ja que és una competència que la Constitució atribuïx en exclusiva a les comunitats autònomes».

«L’ordenació de l’activitat turística, i per descomptat l’ús dels habitatges turístics és una competència exclusiva en este cas del Govern valencià i de la Conselleria de la qual soc responsable», ha insistit en declaracions als mitjans.

Montes ha retret que l’Executiu central «no s’ha dirigit en cap moment» al govern valencià «com a autoritat turística per a comunicar cap intenció». «Sabeu que hi ha hagut diversos ministres que estan parlant sobre este assumpte, hui és el ministre de Consum, ahir la ministra d’Habitatge, però ni tan sols el ministre de Turisme, que hi ha un ministre precisament d’esta activitat, s’ha pronunciat sobre este tema».

«Però a nosaltres això no ens importa, –ha continuat– perquè sabem que els competents i els que tenim l’obligació de generar una nova norma és la Conselleria de Turisme, és el Govern de Carlos Mazón».

En este sentit, ha remarcat que des de l’administració valenciana es ve «pràcticament treballant des del dia un de la legislatura». «Ara es complix un any i una de les nostres primeres mesures serà precisament posar ordre i ordenar tota l’activitat de l’ús turístic dels habitatges».

Així ha avançat que el nou decret de regulació d’habitatges turístics «està ja passant els últims filtres de control de legalitat» perquè puga aprovar-se al ple del Consell que se celebrarà el pròxim 2 d’agost.

«Hem fet un treball molt intens, un treball que, a més, ha comptat amb un ampli consens de tot el sector empresarial i de tot el ventall social, perquè este fenomen no solament té un component d’activitat econòmica, sinó una repercussió en la societat més que evident», ha conclòs.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.