11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El Consell ultima el nou decret per a regular habitatges turístics i espera aprovar-ho la setmana vinent

Montes recorda al Govern que la competència és autonòmica i li retrau “no dirigir-se en cap moment” a la Generalitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La consellera de consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha assegurat que el nou decret de regulació d’habitatges turístics està ultimant-se i passant els “últims filtres” perquè puga aprovar-se al ple del Consell que se celebrarà el pròxim 2 d’agost.

Montes ha al·ludit a les manifestacions sobre habitatges turístics realitzats per diversos membres del Govern i ha recordat que l’Estat “no té cap competència en regulació de l’activitat turística, ja que és una competència que la Constitució atribuïx en exclusiva a les comunitats autònomes”.

“L’ordenació de l’activitat turística, i per descomptat l’ús dels habitatges turístics és una competència exclusiva en este cas del Govern valencià i de la Conselleria de la qual soc responsable”, ha insistit en declaracions als mitjans.

Montes ha retret que l’Executiu central “no s’ha dirigit en cap moment” al govern valencià “com a autoritat turística per a comunicar cap intenció”. “Sabeu que hi ha hagut diversos ministres que estan parlant sobre este assumpte, hui és el ministre de Consum, ahir la ministra d’Habitatge, però ni tan sols el ministre de Turisme, que hi ha un ministre precisament d’esta activitat, s’ha pronunciat sobre este tema”.

“Però a nosaltres això no ens importa, –ha continuat– perquè sabem que els competents i els que tenim l’obligació de generar una nova norma és la Conselleria de Turisme, és el Govern de Carlos Mazón”.

En este sentit, ha remarcat que des de l’administració valenciana es ve “pràcticament treballant des del dia un de la legislatura”. “Ara es complix un any i una de les nostres primeres mesures serà precisament posar ordre i ordenar tota l’activitat de l’ús turístic dels habitatges”.

Així ha avançat que el nou decret de regulació d’habitatges turístics “està ja passant els últims filtres de control de legalitat” perquè puga aprovar-se al ple del Consell que se celebrarà el pròxim 2 d’agost.

“Hem fet un treball molt intens, un treball que, a més, ha comptat amb un ampli consens de tot el sector empresarial i de tot el ventall social, perquè este fenomen no solament té un component d’activitat econòmica, sinó una repercussió en la societat més que evident”, ha conclòs.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.