13.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

El Consell ultima el nou decret per a regular habitatges turístics i espera aprovar-ho la setmana vinent

Montes recorda al Govern que la competència és autonòmica i li retrau “no dirigir-se en cap moment” a la Generalitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La consellera de consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha assegurat que el nou decret de regulació d’habitatges turístics està ultimant-se i passant els “últims filtres” perquè puga aprovar-se al ple del Consell que se celebrarà el pròxim 2 d’agost.

Montes ha al·ludit a les manifestacions sobre habitatges turístics realitzats per diversos membres del Govern i ha recordat que l’Estat “no té cap competència en regulació de l’activitat turística, ja que és una competència que la Constitució atribuïx en exclusiva a les comunitats autònomes”.

“L’ordenació de l’activitat turística, i per descomptat l’ús dels habitatges turístics és una competència exclusiva en este cas del Govern valencià i de la Conselleria de la qual soc responsable”, ha insistit en declaracions als mitjans.

Montes ha retret que l’Executiu central “no s’ha dirigit en cap moment” al govern valencià “com a autoritat turística per a comunicar cap intenció”. “Sabeu que hi ha hagut diversos ministres que estan parlant sobre este assumpte, hui és el ministre de Consum, ahir la ministra d’Habitatge, però ni tan sols el ministre de Turisme, que hi ha un ministre precisament d’esta activitat, s’ha pronunciat sobre este tema”.

“Però a nosaltres això no ens importa, –ha continuat– perquè sabem que els competents i els que tenim l’obligació de generar una nova norma és la Conselleria de Turisme, és el Govern de Carlos Mazón”.

En este sentit, ha remarcat que des de l’administració valenciana es ve “pràcticament treballant des del dia un de la legislatura”. “Ara es complix un any i una de les nostres primeres mesures serà precisament posar ordre i ordenar tota l’activitat de l’ús turístic dels habitatges”.

Així ha avançat que el nou decret de regulació d’habitatges turístics “està ja passant els últims filtres de control de legalitat” perquè puga aprovar-se al ple del Consell que se celebrarà el pròxim 2 d’agost.

“Hem fet un treball molt intens, un treball que, a més, ha comptat amb un ampli consens de tot el sector empresarial i de tot el ventall social, perquè este fenomen no solament té un component d’activitat econòmica, sinó una repercussió en la societat més que evident”, ha conclòs.

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.