El Consell ultima el nou decret per a regular habitatges turístics i espera aprovar-ho la setmana vinent

Montes recorda al Govern que la competència és autonòmica i li retrau «no dirigir-se en cap moment» a la Generalitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La consellera de consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha assegurat que el nou decret de regulació d’habitatges turístics està ultimant-se i passant els «últims filtres» perquè puga aprovar-se al ple del Consell que se celebrarà el pròxim 2 d’agost.

Montes ha al·ludit a les manifestacions sobre habitatges turístics realitzats per diversos membres del Govern i ha recordat que l’Estat «no té cap competència en regulació de l’activitat turística, ja que és una competència que la Constitució atribuïx en exclusiva a les comunitats autònomes».

«L’ordenació de l’activitat turística, i per descomptat l’ús dels habitatges turístics és una competència exclusiva en este cas del Govern valencià i de la Conselleria de la qual soc responsable», ha insistit en declaracions als mitjans.

Montes ha retret que l’Executiu central «no s’ha dirigit en cap moment» al govern valencià «com a autoritat turística per a comunicar cap intenció». «Sabeu que hi ha hagut diversos ministres que estan parlant sobre este assumpte, hui és el ministre de Consum, ahir la ministra d’Habitatge, però ni tan sols el ministre de Turisme, que hi ha un ministre precisament d’esta activitat, s’ha pronunciat sobre este tema».

«Però a nosaltres això no ens importa, –ha continuat– perquè sabem que els competents i els que tenim l’obligació de generar una nova norma és la Conselleria de Turisme, és el Govern de Carlos Mazón».

En este sentit, ha remarcat que des de l’administració valenciana es ve «pràcticament treballant des del dia un de la legislatura». «Ara es complix un any i una de les nostres primeres mesures serà precisament posar ordre i ordenar tota l’activitat de l’ús turístic dels habitatges».

Així ha avançat que el nou decret de regulació d’habitatges turístics «està ja passant els últims filtres de control de legalitat» perquè puga aprovar-se al ple del Consell que se celebrarà el pròxim 2 d’agost.

«Hem fet un treball molt intens, un treball que, a més, ha comptat amb un ampli consens de tot el sector empresarial i de tot el ventall social, perquè este fenomen no solament té un component d’activitat econòmica, sinó una repercussió en la societat més que evident», ha conclòs.

Últimes notícies

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.