11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

El Consell ultima el nou decret per a regular habitatges turístics i espera aprovar-ho la setmana vinent

Montes recorda al Govern que la competència és autonòmica i li retrau “no dirigir-se en cap moment” a la Generalitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La consellera de consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha assegurat que el nou decret de regulació d’habitatges turístics està ultimant-se i passant els “últims filtres” perquè puga aprovar-se al ple del Consell que se celebrarà el pròxim 2 d’agost.

Montes ha al·ludit a les manifestacions sobre habitatges turístics realitzats per diversos membres del Govern i ha recordat que l’Estat “no té cap competència en regulació de l’activitat turística, ja que és una competència que la Constitució atribuïx en exclusiva a les comunitats autònomes”.

“L’ordenació de l’activitat turística, i per descomptat l’ús dels habitatges turístics és una competència exclusiva en este cas del Govern valencià i de la Conselleria de la qual soc responsable”, ha insistit en declaracions als mitjans.

Montes ha retret que l’Executiu central “no s’ha dirigit en cap moment” al govern valencià “com a autoritat turística per a comunicar cap intenció”. “Sabeu que hi ha hagut diversos ministres que estan parlant sobre este assumpte, hui és el ministre de Consum, ahir la ministra d’Habitatge, però ni tan sols el ministre de Turisme, que hi ha un ministre precisament d’esta activitat, s’ha pronunciat sobre este tema”.

“Però a nosaltres això no ens importa, –ha continuat– perquè sabem que els competents i els que tenim l’obligació de generar una nova norma és la Conselleria de Turisme, és el Govern de Carlos Mazón”.

En este sentit, ha remarcat que des de l’administració valenciana es ve “pràcticament treballant des del dia un de la legislatura”. “Ara es complix un any i una de les nostres primeres mesures serà precisament posar ordre i ordenar tota l’activitat de l’ús turístic dels habitatges”.

Així ha avançat que el nou decret de regulació d’habitatges turístics “està ja passant els últims filtres de control de legalitat” perquè puga aprovar-se al ple del Consell que se celebrarà el pròxim 2 d’agost.

“Hem fet un treball molt intens, un treball que, a més, ha comptat amb un ampli consens de tot el sector empresarial i de tot el ventall social, perquè este fenomen no solament té un component d’activitat econòmica, sinó una repercussió en la societat més que evident”, ha conclòs.

Últimes notícies

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.