12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

El G7 insta a les autoritats de Veneçuela a publicar els resultats detallats de les eleccions

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

Els membres del G7 han instat este dimecres a les autoritats electorals de Veneçuela a publicar els resultats detallats de les eleccions presidencials del passat diumenge i a compartir-los “immediatament” tant amb l’oposició com amb els observadors independents.

“Els informes d’observadors nacionals i internacionals independents han plantejat serioses preocupacions sobre els resultats de les eleccions presidencials de Veneçuela i sobre la forma en què es va dur a terme el procés electoral, especialment pel que fa a irregularitats i la falta de transparència en la comptabilització final dels vots”, han indicat en un comunicat.

En este sentit, han expressat la seua solidaritat amb la gent de Veneçuela, que ha exercit “pacíficament” el seu dret a la votació. “És de summa importància que el resultat reflectisca la voluntat del poble veneçolà”, han sentenciat.

Finalment, han demanat “màxima moderació” i una “solució pacífica, democràtica i liderada per Veneçuela” enmig d’unes violentes protestes en el país llatinoamericà que han deixat fins ara onze morts, segons l’ONG de Drets Humans Fòrum Penal.

El G7 està format per les principals economies del món: Alemanya, Canadà, França, Itàlia, Japó, Regne Unit, Estats Units i la Unió Europea com a membre especial.

Veneçuela va celebrar el diumenge unes eleccions en les quals, segons l’oficialisme, el president Nicolás Maduro es va imposar amb una poc més del 51 per cent dels vots, malgrat que no hi ha resultats oficials públics. Gran part de la comunitat internacional ha mostrat dubtes sobre la legalitat dels resultats i l’oposició reclama la victòria del seu candidat, Edmundo González.

Últimes notícies

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.