El G7 insta a les autoritats de Veneçuela a publicar els resultats detallats de les eleccions

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

Els membres del G7 han instat este dimecres a les autoritats electorals de Veneçuela a publicar els resultats detallats de les eleccions presidencials del passat diumenge i a compartir-los «immediatament» tant amb l’oposició com amb els observadors independents.

«Els informes d’observadors nacionals i internacionals independents han plantejat serioses preocupacions sobre els resultats de les eleccions presidencials de Veneçuela i sobre la forma en què es va dur a terme el procés electoral, especialment pel que fa a irregularitats i la falta de transparència en la comptabilització final dels vots», han indicat en un comunicat.

En este sentit, han expressat la seua solidaritat amb la gent de Veneçuela, que ha exercit «pacíficament» el seu dret a la votació. «És de summa importància que el resultat reflectisca la voluntat del poble veneçolà», han sentenciat.

Finalment, han demanat «màxima moderació» i una «solució pacífica, democràtica i liderada per Veneçuela» enmig d’unes violentes protestes en el país llatinoamericà que han deixat fins ara onze morts, segons l’ONG de Drets Humans Fòrum Penal.

El G7 està format per les principals economies del món: Alemanya, Canadà, França, Itàlia, Japó, Regne Unit, Estats Units i la Unió Europea com a membre especial.

Veneçuela va celebrar el diumenge unes eleccions en les quals, segons l’oficialisme, el president Nicolás Maduro es va imposar amb una poc més del 51 per cent dels vots, malgrat que no hi ha resultats oficials públics. Gran part de la comunitat internacional ha mostrat dubtes sobre la legalitat dels resultats i l’oposició reclama la victòria del seu candidat, Edmundo González.

Últimes notícies

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.