16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El G7 insta a les autoritats de Veneçuela a publicar els resultats detallats de les eleccions

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

Els membres del G7 han instat este dimecres a les autoritats electorals de Veneçuela a publicar els resultats detallats de les eleccions presidencials del passat diumenge i a compartir-los “immediatament” tant amb l’oposició com amb els observadors independents.

“Els informes d’observadors nacionals i internacionals independents han plantejat serioses preocupacions sobre els resultats de les eleccions presidencials de Veneçuela i sobre la forma en què es va dur a terme el procés electoral, especialment pel que fa a irregularitats i la falta de transparència en la comptabilització final dels vots”, han indicat en un comunicat.

En este sentit, han expressat la seua solidaritat amb la gent de Veneçuela, que ha exercit “pacíficament” el seu dret a la votació. “És de summa importància que el resultat reflectisca la voluntat del poble veneçolà”, han sentenciat.

Finalment, han demanat “màxima moderació” i una “solució pacífica, democràtica i liderada per Veneçuela” enmig d’unes violentes protestes en el país llatinoamericà que han deixat fins ara onze morts, segons l’ONG de Drets Humans Fòrum Penal.

El G7 està format per les principals economies del món: Alemanya, Canadà, França, Itàlia, Japó, Regne Unit, Estats Units i la Unió Europea com a membre especial.

Veneçuela va celebrar el diumenge unes eleccions en les quals, segons l’oficialisme, el president Nicolás Maduro es va imposar amb una poc més del 51 per cent dels vots, malgrat que no hi ha resultats oficials públics. Gran part de la comunitat internacional ha mostrat dubtes sobre la legalitat dels resultats i l’oposició reclama la victòria del seu candidat, Edmundo González.

Últimes notícies

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.

Llevant i Elx, urgits per guanyar en el Ciutat

Llevant busca la seua primera victòria a casa i l'Elx el seu primer triomf fora en un dol marcat per la urgència i les baixes. El partit arranca a les 21.00.