Anuncios

El G7 insta a les autoritats de Veneçuela a publicar els resultats detallats de les eleccions

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

Els membres del G7 han instat este dimecres a les autoritats electorals de Veneçuela a publicar els resultats detallats de les eleccions presidencials del passat diumenge i a compartir-los “immediatament” tant amb l’oposició com amb els observadors independents.

Anuncios

“Els informes d’observadors nacionals i internacionals independents han plantejat serioses preocupacions sobre els resultats de les eleccions presidencials de Veneçuela i sobre la forma en què es va dur a terme el procés electoral, especialment pel que fa a irregularitats i la falta de transparència en la comptabilització final dels vots”, han indicat en un comunicat.

En este sentit, han expressat la seua solidaritat amb la gent de Veneçuela, que ha exercit “pacíficament” el seu dret a la votació. “És de summa importància que el resultat reflectisca la voluntat del poble veneçolà”, han sentenciat.

Finalment, han demanat “màxima moderació” i una “solució pacífica, democràtica i liderada per Veneçuela” enmig d’unes violentes protestes en el país llatinoamericà que han deixat fins ara onze morts, segons l’ONG de Drets Humans Fòrum Penal.

El G7 està format per les principals economies del món: Alemanya, Canadà, França, Itàlia, Japó, Regne Unit, Estats Units i la Unió Europea com a membre especial.

Veneçuela va celebrar el diumenge unes eleccions en les quals, segons l’oficialisme, el president Nicolás Maduro es va imposar amb una poc més del 51 per cent dels vots, malgrat que no hi ha resultats oficials públics. Gran part de la comunitat internacional ha mostrat dubtes sobre la legalitat dels resultats i l’oposició reclama la victòria del seu candidat, Edmundo González.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.
Anuncios