El G7 insta a les autoritats de Veneçuela a publicar els resultats detallats de les eleccions

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

Els membres del G7 han instat este dimecres a les autoritats electorals de Veneçuela a publicar els resultats detallats de les eleccions presidencials del passat diumenge i a compartir-los «immediatament» tant amb l’oposició com amb els observadors independents.

«Els informes d’observadors nacionals i internacionals independents han plantejat serioses preocupacions sobre els resultats de les eleccions presidencials de Veneçuela i sobre la forma en què es va dur a terme el procés electoral, especialment pel que fa a irregularitats i la falta de transparència en la comptabilització final dels vots», han indicat en un comunicat.

En este sentit, han expressat la seua solidaritat amb la gent de Veneçuela, que ha exercit «pacíficament» el seu dret a la votació. «És de summa importància que el resultat reflectisca la voluntat del poble veneçolà», han sentenciat.

Finalment, han demanat «màxima moderació» i una «solució pacífica, democràtica i liderada per Veneçuela» enmig d’unes violentes protestes en el país llatinoamericà que han deixat fins ara onze morts, segons l’ONG de Drets Humans Fòrum Penal.

El G7 està format per les principals economies del món: Alemanya, Canadà, França, Itàlia, Japó, Regne Unit, Estats Units i la Unió Europea com a membre especial.

Veneçuela va celebrar el diumenge unes eleccions en les quals, segons l’oficialisme, el president Nicolás Maduro es va imposar amb una poc més del 51 per cent dels vots, malgrat que no hi ha resultats oficials públics. Gran part de la comunitat internacional ha mostrat dubtes sobre la legalitat dels resultats i l’oposició reclama la victòria del seu candidat, Edmundo González.

Últimes notícies

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.

Pérez Llorca insta Diana Morant a centrar-se en presentar els pressupostos d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca reprova a Diana Morant que critique els comptes de la Generalitat de 2026 i li reclama que el seu govern presente d’una vegada els pressupostos generals d’Espanya i garantisca una millor financiació per a la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.