El Govern autoritza licitar per 183,6 milions d’euros l’adaptació a l’ample estàndard del tram La Encina-Alacant

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell de Ministres ha autoritzat hui dimarts al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar, a través d’Adif, les obres de via i electrificació per a l’adaptació del tram La Encina-Alacant a l’ample estàndard, amb la implantació del tercer carril i la nova configuració de vies per a trens de fins a 750 metres. El valor estimat dels treballs s’eleva a 183,6 milions d’euros (IVA no inclòs).

L’actuació, junt amb la implantació de l’ample estàndard entre La Encina- Bifurcació Xàtiva, en la seua connexió amb el baipás d’Almussafes-València Font de Sant Lluís, farà possible que els trens de mercaderies tinguen continuïtat en ample estàndard, tant en direcció sud –connectant amb Andalusia i Múrcia– com cap al nord, seguint per la Comunitat Valenciana, Catalunya i la resta d’Europa, segons ha indicat el Ministeri en un comunicat.

L’operació és «estratègica» per al desenvolupament de la configuració del Corredor Mediterrani al sud-est de la Comunitat Valenciana i l’impuls al transport ferroviari de mercaderies.

Esta inversió se suma a altres 51 milions d’euros licitats per a la redacció del projecte constructiu i l’execució en este mateix tram de l’adaptació de les instal·lacions de seguretat.

Per la seua ubicació geogràfica, el tram és un «enclavament estratègic» en l’àrea d’influència de la província d’Alacant. El traçat partix de les connexions amb el Nus de La Encina fins a l’entrada a l’estació d’Alacant (75 km) i discorre per les comarques de l’Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà i l’Alacantí, connectant els municipis de Villena, Saix, Elda, Monòver, Novelda, Montfort, Agost, Sant Vicent del Raspeig i Alacant.

L’actuació contempla la implantació de l’ample mixt en vies generals i vies d’apartat. Per a això, es retirarà l’armament objecte de renovació, s’instal·laran noves travesses mixtes i es desplegarà balasto i carril.

Així mateix, es col·locaran nous aparells de via d’ample mixt, que donaran servici a les vies renovades, i s’executaran mànecs de seguretat en capçaleres d’estacions per a complir amb els requisits de control, comandament i senyalització. A més, es construiran vies d’apartat per a trens de mercaderies de fins a 750 metres a les estacions de Caudete, Saix i Montfort i s’adequaran la longitud, altura i amplària d’andanes.

Altres actuacions destacades consistixen en l’adaptació d’estructures per al compliment de gàlibs; protecció contra impactes i dimensions estàndard interoperables per a la seua integració en el mapa d’autopistes ferroviàries; l’adequació de la secció i gàlibs del túnel d’Elda; la millora del drenatge transversal i l’adaptació de la catenària –mantenint el sistema de 3 kV– per a una futura conversió a 25 kV.

Esta actuació contribuïx als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9, que fomenta infraestructures sostenibles, fiables i de qualitat; 8 (desenvolupament econòmic i generació d’ocupació); i 7 (sostenibilitat i eficiència energètica). A més, podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF).

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.