El Govern autoritza licitar per 183,6 milions d’euros l’adaptació a l’ample estàndard del tram La Encina-Alacant

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell de Ministres ha autoritzat hui dimarts al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar, a través d’Adif, les obres de via i electrificació per a l’adaptació del tram La Encina-Alacant a l’ample estàndard, amb la implantació del tercer carril i la nova configuració de vies per a trens de fins a 750 metres. El valor estimat dels treballs s’eleva a 183,6 milions d’euros (IVA no inclòs).

L’actuació, junt amb la implantació de l’ample estàndard entre La Encina- Bifurcació Xàtiva, en la seua connexió amb el baipás d’Almussafes-València Font de Sant Lluís, farà possible que els trens de mercaderies tinguen continuïtat en ample estàndard, tant en direcció sud –connectant amb Andalusia i Múrcia– com cap al nord, seguint per la Comunitat Valenciana, Catalunya i la resta d’Europa, segons ha indicat el Ministeri en un comunicat.

L’operació és «estratègica» per al desenvolupament de la configuració del Corredor Mediterrani al sud-est de la Comunitat Valenciana i l’impuls al transport ferroviari de mercaderies.

Esta inversió se suma a altres 51 milions d’euros licitats per a la redacció del projecte constructiu i l’execució en este mateix tram de l’adaptació de les instal·lacions de seguretat.

Per la seua ubicació geogràfica, el tram és un «enclavament estratègic» en l’àrea d’influència de la província d’Alacant. El traçat partix de les connexions amb el Nus de La Encina fins a l’entrada a l’estació d’Alacant (75 km) i discorre per les comarques de l’Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà i l’Alacantí, connectant els municipis de Villena, Saix, Elda, Monòver, Novelda, Montfort, Agost, Sant Vicent del Raspeig i Alacant.

L’actuació contempla la implantació de l’ample mixt en vies generals i vies d’apartat. Per a això, es retirarà l’armament objecte de renovació, s’instal·laran noves travesses mixtes i es desplegarà balasto i carril.

Així mateix, es col·locaran nous aparells de via d’ample mixt, que donaran servici a les vies renovades, i s’executaran mànecs de seguretat en capçaleres d’estacions per a complir amb els requisits de control, comandament i senyalització. A més, es construiran vies d’apartat per a trens de mercaderies de fins a 750 metres a les estacions de Caudete, Saix i Montfort i s’adequaran la longitud, altura i amplària d’andanes.

Altres actuacions destacades consistixen en l’adaptació d’estructures per al compliment de gàlibs; protecció contra impactes i dimensions estàndard interoperables per a la seua integració en el mapa d’autopistes ferroviàries; l’adequació de la secció i gàlibs del túnel d’Elda; la millora del drenatge transversal i l’adaptació de la catenària –mantenint el sistema de 3 kV– per a una futura conversió a 25 kV.

Esta actuació contribuïx als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9, que fomenta infraestructures sostenibles, fiables i de qualitat; 8 (desenvolupament econòmic i generació d’ocupació); i 7 (sostenibilitat i eficiència energètica). A més, podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF).

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.