15.3 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

El Govern autoritza licitar per 183,6 milions d’euros l’adaptació a l’ample estàndard del tram La Encina-Alacant

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell de Ministres ha autoritzat hui dimarts al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar, a través d’Adif, les obres de via i electrificació per a l’adaptació del tram La Encina-Alacant a l’ample estàndard, amb la implantació del tercer carril i la nova configuració de vies per a trens de fins a 750 metres. El valor estimat dels treballs s’eleva a 183,6 milions d’euros (IVA no inclòs).

L’actuació, junt amb la implantació de l’ample estàndard entre La Encina- Bifurcació Xàtiva, en la seua connexió amb el baipás d’Almussafes-València Font de Sant Lluís, farà possible que els trens de mercaderies tinguen continuïtat en ample estàndard, tant en direcció sud –connectant amb Andalusia i Múrcia– com cap al nord, seguint per la Comunitat Valenciana, Catalunya i la resta d’Europa, segons ha indicat el Ministeri en un comunicat.

L’operació és “estratègica” per al desenvolupament de la configuració del Corredor Mediterrani al sud-est de la Comunitat Valenciana i l’impuls al transport ferroviari de mercaderies.

Esta inversió se suma a altres 51 milions d’euros licitats per a la redacció del projecte constructiu i l’execució en este mateix tram de l’adaptació de les instal·lacions de seguretat.

Per la seua ubicació geogràfica, el tram és un “enclavament estratègic” en l’àrea d’influència de la província d’Alacant. El traçat partix de les connexions amb el Nus de La Encina fins a l’entrada a l’estació d’Alacant (75 km) i discorre per les comarques de l’Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà i l’Alacantí, connectant els municipis de Villena, Saix, Elda, Monòver, Novelda, Montfort, Agost, Sant Vicent del Raspeig i Alacant.

L’actuació contempla la implantació de l’ample mixt en vies generals i vies d’apartat. Per a això, es retirarà l’armament objecte de renovació, s’instal·laran noves travesses mixtes i es desplegarà balasto i carril.

Així mateix, es col·locaran nous aparells de via d’ample mixt, que donaran servici a les vies renovades, i s’executaran mànecs de seguretat en capçaleres d’estacions per a complir amb els requisits de control, comandament i senyalització. A més, es construiran vies d’apartat per a trens de mercaderies de fins a 750 metres a les estacions de Caudete, Saix i Montfort i s’adequaran la longitud, altura i amplària d’andanes.

Altres actuacions destacades consistixen en l’adaptació d’estructures per al compliment de gàlibs; protecció contra impactes i dimensions estàndard interoperables per a la seua integració en el mapa d’autopistes ferroviàries; l’adequació de la secció i gàlibs del túnel d’Elda; la millora del drenatge transversal i l’adaptació de la catenària –mantenint el sistema de 3 kV– per a una futura conversió a 25 kV.

Esta actuació contribuïx als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9, que fomenta infraestructures sostenibles, fiables i de qualitat; 8 (desenvolupament econòmic i generació d’ocupació); i 7 (sostenibilitat i eficiència energètica). A més, podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF).

Últimes notícies

Beltrán: ‘Vam ficar el gol, ens vam anar arrere i li vam donar la pilota a ells’

Lucas Beltrán va considerar injusta la derrota del València per 2-1 davant l'Atlètic. Va admetre que, després d'empatar, l'equip va recular i va cedir la possessió, la qual cosa va facilitar el punt decisiu.

2-1: Griezmann decidix a l’Atlètic amb un control i zurdazo davant el València

L'Atlètic es va imposar 2-1 al València gràcies a una acció tècnica de Griezmann a 16 minuts del final. Koke va obrir el marcador i Beltrán va empatar abans del colp definitiu.

Obra d’art de Griezmann decidix el 2-1 de l’Atlètic davant el València

Antoine Griezmann va segellar amb un control i zurdazo el 2-1 de l'Atlètic davant el València després de l'empat de Beltrán. Koke va obrir el marcador i el VAR va intervindre dos vegades.

El Consorci de Bombers de València eleva a 245 els efectius per l’alerta taronja de pluges

El Consorci de Bombers de València ha activat el reforç per alerta taronja i eleva de 175 a 245 els efectius per a afrontar pluges i tempestes. Es demana extremar precaucions, evitar zones inundables i assegurar elements exteriors.

Emergències aconsella limitar desplaçaments i activitats a l’aire lliure per l’alerta de pluges a València

Emergències recomana evitar desplaçaments i ajornar activitats a l'aire lliure davant pluges i tempestes que començaran a mitjanit, amb fins a 170 l/m² en 12 hores.

Iniciativa-Compromís crida a eixir a l’ofensiva davant els escàndols de PP, PSOE i Vox

Iniciativa-Compromís insta les esquerres a eixir a l'ofensiva enfront de PP, PSOE i Vox i aprova ponències per al seu congrés de 2026 amb eix ecofeminista i valencianista.

El PSPV-PSOE demana a Toni González que dimitisca com a alcalde d’Almussafes

La direcció del PSPV-PSOE ha reclamat a Toni González que deixe l'Alcaldia i entregue la seua acta, i ha sol·licitat una gestora en l'agrupació local després de les denúncies. L'alcalde ha deixat els seus càrrecs orgànics i ha demanat suspendre la seua militància, però pretén seguir en el càrrec des del grup mixt.

El València rep al Saragossa de Dubljevic per a afermar el cap de sèrie en la Copa

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb la meta de sumar la seua quarta victòria seguida en l'ACB i consolidar la seua condició de cap de sèrie per a la Copa que es disputa a València.