8.8 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

El Govern autoritza licitar per 183,6 milions d’euros l’adaptació a l’ample estàndard del tram La Encina-Alacant

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell de Ministres ha autoritzat hui dimarts al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar, a través d’Adif, les obres de via i electrificació per a l’adaptació del tram La Encina-Alacant a l’ample estàndard, amb la implantació del tercer carril i la nova configuració de vies per a trens de fins a 750 metres. El valor estimat dels treballs s’eleva a 183,6 milions d’euros (IVA no inclòs).

L’actuació, junt amb la implantació de l’ample estàndard entre La Encina- Bifurcació Xàtiva, en la seua connexió amb el baipás d’Almussafes-València Font de Sant Lluís, farà possible que els trens de mercaderies tinguen continuïtat en ample estàndard, tant en direcció sud –connectant amb Andalusia i Múrcia– com cap al nord, seguint per la Comunitat Valenciana, Catalunya i la resta d’Europa, segons ha indicat el Ministeri en un comunicat.

L’operació és “estratègica” per al desenvolupament de la configuració del Corredor Mediterrani al sud-est de la Comunitat Valenciana i l’impuls al transport ferroviari de mercaderies.

Esta inversió se suma a altres 51 milions d’euros licitats per a la redacció del projecte constructiu i l’execució en este mateix tram de l’adaptació de les instal·lacions de seguretat.

Per la seua ubicació geogràfica, el tram és un “enclavament estratègic” en l’àrea d’influència de la província d’Alacant. El traçat partix de les connexions amb el Nus de La Encina fins a l’entrada a l’estació d’Alacant (75 km) i discorre per les comarques de l’Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà i l’Alacantí, connectant els municipis de Villena, Saix, Elda, Monòver, Novelda, Montfort, Agost, Sant Vicent del Raspeig i Alacant.

L’actuació contempla la implantació de l’ample mixt en vies generals i vies d’apartat. Per a això, es retirarà l’armament objecte de renovació, s’instal·laran noves travesses mixtes i es desplegarà balasto i carril.

Així mateix, es col·locaran nous aparells de via d’ample mixt, que donaran servici a les vies renovades, i s’executaran mànecs de seguretat en capçaleres d’estacions per a complir amb els requisits de control, comandament i senyalització. A més, es construiran vies d’apartat per a trens de mercaderies de fins a 750 metres a les estacions de Caudete, Saix i Montfort i s’adequaran la longitud, altura i amplària d’andanes.

Altres actuacions destacades consistixen en l’adaptació d’estructures per al compliment de gàlibs; protecció contra impactes i dimensions estàndard interoperables per a la seua integració en el mapa d’autopistes ferroviàries; l’adequació de la secció i gàlibs del túnel d’Elda; la millora del drenatge transversal i l’adaptació de la catenària –mantenint el sistema de 3 kV– per a una futura conversió a 25 kV.

Esta actuació contribuïx als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9, que fomenta infraestructures sostenibles, fiables i de qualitat; 8 (desenvolupament econòmic i generació d’ocupació); i 7 (sostenibilitat i eficiència energètica). A més, podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF).

Últimes notícies

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.

El 6.703, primer premi del Xiquet, repartix sort en 20 municipis valencians

El 6.703 ha aconseguit el primer premi del sorteig de la Loteria del Xiquet, dotat amb 200.000 euros per dècim i dos milions per sèrie. S'ha venut en 20 municipis valencians i en múltiples províncies.

Schareina guanya la tercera etapa de motos del Dakar i s’acosta al líder Sanders

Tosha Schareina es va imposar en la tercera etapa de motos en Alula (422 km) i ja és tercer de la general, a 1.13 de Daniel Sanders i a sis segons de Ricky Brabec.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen les cavalcades en gran part de la Comunitat Valenciana

Malgrat l'alerta groga per fred i nevades, la majoria de cavalcades s'han celebrat amb ajustos i plans B. València i Alcoi han mantingut les seues desfilades amb canvis.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen la màgia en la Comunitat Valenciana

La borrasca Francis ha obligat a moure, adaptar o suspendre desfilades en diferents municipis, però moltes cavalcades s'han mantingut amb plans alternatius i baix alerta groga.

La neu manté 15 carreteres afectades, inclosa l’A-3 a Conca i València

El temporal de neu manté afectades unes 15 carreteres i obliga a extremar la precaució en l'A-3 en trams de Conca i València. La DGT advertix de possibles complicacions en una vesprada de major mobilitat per la vespra de Reis.

Pedro Martínez avisa d’una setmana de màxima exigència per al València Basket

El tècnic va qualificar com una de les més dures del curs la seqüència Estrella Roja, Mònaco i Unicaja. Va reclamar descans, rotació i aprofitar el poc entrenament.