El Govern autoritza licitar per 183,6 milions d’euros l’adaptació a l’ample estàndard del tram La Encina-Alacant

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell de Ministres ha autoritzat hui dimarts al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar, a través d’Adif, les obres de via i electrificació per a l’adaptació del tram La Encina-Alacant a l’ample estàndard, amb la implantació del tercer carril i la nova configuració de vies per a trens de fins a 750 metres. El valor estimat dels treballs s’eleva a 183,6 milions d’euros (IVA no inclòs).

L’actuació, junt amb la implantació de l’ample estàndard entre La Encina- Bifurcació Xàtiva, en la seua connexió amb el baipás d’Almussafes-València Font de Sant Lluís, farà possible que els trens de mercaderies tinguen continuïtat en ample estàndard, tant en direcció sud –connectant amb Andalusia i Múrcia– com cap al nord, seguint per la Comunitat Valenciana, Catalunya i la resta d’Europa, segons ha indicat el Ministeri en un comunicat.

L’operació és «estratègica» per al desenvolupament de la configuració del Corredor Mediterrani al sud-est de la Comunitat Valenciana i l’impuls al transport ferroviari de mercaderies.

Esta inversió se suma a altres 51 milions d’euros licitats per a la redacció del projecte constructiu i l’execució en este mateix tram de l’adaptació de les instal·lacions de seguretat.

Per la seua ubicació geogràfica, el tram és un «enclavament estratègic» en l’àrea d’influència de la província d’Alacant. El traçat partix de les connexions amb el Nus de La Encina fins a l’entrada a l’estació d’Alacant (75 km) i discorre per les comarques de l’Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà i l’Alacantí, connectant els municipis de Villena, Saix, Elda, Monòver, Novelda, Montfort, Agost, Sant Vicent del Raspeig i Alacant.

L’actuació contempla la implantació de l’ample mixt en vies generals i vies d’apartat. Per a això, es retirarà l’armament objecte de renovació, s’instal·laran noves travesses mixtes i es desplegarà balasto i carril.

Així mateix, es col·locaran nous aparells de via d’ample mixt, que donaran servici a les vies renovades, i s’executaran mànecs de seguretat en capçaleres d’estacions per a complir amb els requisits de control, comandament i senyalització. A més, es construiran vies d’apartat per a trens de mercaderies de fins a 750 metres a les estacions de Caudete, Saix i Montfort i s’adequaran la longitud, altura i amplària d’andanes.

Altres actuacions destacades consistixen en l’adaptació d’estructures per al compliment de gàlibs; protecció contra impactes i dimensions estàndard interoperables per a la seua integració en el mapa d’autopistes ferroviàries; l’adequació de la secció i gàlibs del túnel d’Elda; la millora del drenatge transversal i l’adaptació de la catenària –mantenint el sistema de 3 kV– per a una futura conversió a 25 kV.

Esta actuació contribuïx als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9, que fomenta infraestructures sostenibles, fiables i de qualitat; 8 (desenvolupament econòmic i generació d’ocupació); i 7 (sostenibilitat i eficiència energètica). A més, podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF).

Últimes notícies

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.

Les víctimes del terrorisme omplin Mutxamel de memòria, dignitat i convivència

Mutxamel ha acollit el primer acte del Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, coincidint amb el 35 aniversari de l’atemptat més greu patit al territori. El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat la seua dignitat i ha garantit que la seua memòria continuarà viva en les noves generacions.

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.