El Govern autoritza licitar per 183,6 milions d’euros l’adaptació a l’ample estàndard del tram La Encina-Alacant

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell de Ministres ha autoritzat hui dimarts al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar, a través d’Adif, les obres de via i electrificació per a l’adaptació del tram La Encina-Alacant a l’ample estàndard, amb la implantació del tercer carril i la nova configuració de vies per a trens de fins a 750 metres. El valor estimat dels treballs s’eleva a 183,6 milions d’euros (IVA no inclòs).

L’actuació, junt amb la implantació de l’ample estàndard entre La Encina- Bifurcació Xàtiva, en la seua connexió amb el baipás d’Almussafes-València Font de Sant Lluís, farà possible que els trens de mercaderies tinguen continuïtat en ample estàndard, tant en direcció sud –connectant amb Andalusia i Múrcia– com cap al nord, seguint per la Comunitat Valenciana, Catalunya i la resta d’Europa, segons ha indicat el Ministeri en un comunicat.

L’operació és «estratègica» per al desenvolupament de la configuració del Corredor Mediterrani al sud-est de la Comunitat Valenciana i l’impuls al transport ferroviari de mercaderies.

Esta inversió se suma a altres 51 milions d’euros licitats per a la redacció del projecte constructiu i l’execució en este mateix tram de l’adaptació de les instal·lacions de seguretat.

Per la seua ubicació geogràfica, el tram és un «enclavament estratègic» en l’àrea d’influència de la província d’Alacant. El traçat partix de les connexions amb el Nus de La Encina fins a l’entrada a l’estació d’Alacant (75 km) i discorre per les comarques de l’Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà i l’Alacantí, connectant els municipis de Villena, Saix, Elda, Monòver, Novelda, Montfort, Agost, Sant Vicent del Raspeig i Alacant.

L’actuació contempla la implantació de l’ample mixt en vies generals i vies d’apartat. Per a això, es retirarà l’armament objecte de renovació, s’instal·laran noves travesses mixtes i es desplegarà balasto i carril.

Així mateix, es col·locaran nous aparells de via d’ample mixt, que donaran servici a les vies renovades, i s’executaran mànecs de seguretat en capçaleres d’estacions per a complir amb els requisits de control, comandament i senyalització. A més, es construiran vies d’apartat per a trens de mercaderies de fins a 750 metres a les estacions de Caudete, Saix i Montfort i s’adequaran la longitud, altura i amplària d’andanes.

Altres actuacions destacades consistixen en l’adaptació d’estructures per al compliment de gàlibs; protecció contra impactes i dimensions estàndard interoperables per a la seua integració en el mapa d’autopistes ferroviàries; l’adequació de la secció i gàlibs del túnel d’Elda; la millora del drenatge transversal i l’adaptació de la catenària –mantenint el sistema de 3 kV– per a una futura conversió a 25 kV.

Esta actuació contribuïx als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9, que fomenta infraestructures sostenibles, fiables i de qualitat; 8 (desenvolupament econòmic i generació d’ocupació); i 7 (sostenibilitat i eficiència energètica). A més, podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF).

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.