El Govern baixarà l’IVA de l’oli d’oliva al 0% a partir de juliol

El Govern aprovarà al Consell de Ministres del pròxim dimarts la rebaixa de l’IVA de l’oli d’oliva al 0 per cent a partir de l’1 de juliol, segons van informar a Europa Press en fonts del Ministeri d’Hisenda.

L’Executiu ja va rebaixar l’oli d’oliva del 10% al 5% el 2023, una mitjana que ara s’intensifica per a deixar l’IVA en el 0%.

A més, Hisenda ha decidit que, de manera permanent, l’oli d’oliva passe a formar part del grup de productes de primera necessitat com el pa, els ous, les verdures i les fruites.

L’oli d’oliva formarà part de manera estructural dels béns i serveis que apliquen un IVA superreduït, del 4% en condicions normals, en lloc de situar-se en el grup de béns que aplica l’IVA reduït, del 10% en condicions normals.

Segons les fonts d’Hisenda consultades, la mesura té com a objectiu protegir i incentivar el consum de l’oli d’oliva, el preu de la qual s’ha encarit recentment com a resultat de la sequera, entre altres motius.

De fet, d’acord amb les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) procedents de l’IPC, l’oli d’oliva era a l’abril un 68,1% més car que un any abans, i acumula un repunt del 204,8% des de gener del 2021, la qual cosa significa que el seu cost s’ha triplicat en els últims tres anys.

El PSOE i Sumar van formalitzar el passat mes de març en el Congrés la baixada de l’IVA dels olis d’oliva i de llavors al 0%, tal com els socialistes van acordar amb Junts a canvi del seu suport a diversos decrets.

Els partits del Govern de coalició van registrar la mesura com a esmena al projecte de llei derivat del decret anticrisi convalidat en un Ple de gener i que es va aprovar tramitar com a projecte per a introduir possibles canvis.

A pesar que l’acord original es va aconseguir entre PSOE i Junts, els socis del Govern de coalició van ser els qui van signar l’esmena

L’IVA de l’oli d’oliva ja estava rebaixat al 5% amb el decret original, igual que les pastes alimentoses, però finalment el Govern ha deixat la taxa en el 0%, com en el cas del pa, les farines, la llet, els formatges, els ous, les fruites i verdures.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.