El Govern baixarà l’IVA de l’oli d’oliva al 0% a partir de juliol

El Govern aprovarà al Consell de Ministres del pròxim dimarts la rebaixa de l’IVA de l’oli d’oliva al 0 per cent a partir de l’1 de juliol, segons van informar a Europa Press en fonts del Ministeri d’Hisenda.

L’Executiu ja va rebaixar l’oli d’oliva del 10% al 5% el 2023, una mitjana que ara s’intensifica per a deixar l’IVA en el 0%.

A més, Hisenda ha decidit que, de manera permanent, l’oli d’oliva passe a formar part del grup de productes de primera necessitat com el pa, els ous, les verdures i les fruites.

L’oli d’oliva formarà part de manera estructural dels béns i serveis que apliquen un IVA superreduït, del 4% en condicions normals, en lloc de situar-se en el grup de béns que aplica l’IVA reduït, del 10% en condicions normals.

Segons les fonts d’Hisenda consultades, la mesura té com a objectiu protegir i incentivar el consum de l’oli d’oliva, el preu de la qual s’ha encarit recentment com a resultat de la sequera, entre altres motius.

De fet, d’acord amb les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) procedents de l’IPC, l’oli d’oliva era a l’abril un 68,1% més car que un any abans, i acumula un repunt del 204,8% des de gener del 2021, la qual cosa significa que el seu cost s’ha triplicat en els últims tres anys.

El PSOE i Sumar van formalitzar el passat mes de març en el Congrés la baixada de l’IVA dels olis d’oliva i de llavors al 0%, tal com els socialistes van acordar amb Junts a canvi del seu suport a diversos decrets.

Els partits del Govern de coalició van registrar la mesura com a esmena al projecte de llei derivat del decret anticrisi convalidat en un Ple de gener i que es va aprovar tramitar com a projecte per a introduir possibles canvis.

A pesar que l’acord original es va aconseguir entre PSOE i Junts, els socis del Govern de coalició van ser els qui van signar l’esmena

L’IVA de l’oli d’oliva ja estava rebaixat al 5% amb el decret original, igual que les pastes alimentoses, però finalment el Govern ha deixat la taxa en el 0%, com en el cas del pa, les farines, la llet, els formatges, els ous, les fruites i verdures.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.