El Govern baixarà l’IVA de l’oli d’oliva al 0% a partir de juliol

El Govern aprovarà al Consell de Ministres del pròxim dimarts la rebaixa de l’IVA de l’oli d’oliva al 0 per cent a partir de l’1 de juliol, segons van informar a Europa Press en fonts del Ministeri d’Hisenda.

L’Executiu ja va rebaixar l’oli d’oliva del 10% al 5% el 2023, una mitjana que ara s’intensifica per a deixar l’IVA en el 0%.

A més, Hisenda ha decidit que, de manera permanent, l’oli d’oliva passe a formar part del grup de productes de primera necessitat com el pa, els ous, les verdures i les fruites.

L’oli d’oliva formarà part de manera estructural dels béns i serveis que apliquen un IVA superreduït, del 4% en condicions normals, en lloc de situar-se en el grup de béns que aplica l’IVA reduït, del 10% en condicions normals.

Segons les fonts d’Hisenda consultades, la mesura té com a objectiu protegir i incentivar el consum de l’oli d’oliva, el preu de la qual s’ha encarit recentment com a resultat de la sequera, entre altres motius.

De fet, d’acord amb les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) procedents de l’IPC, l’oli d’oliva era a l’abril un 68,1% més car que un any abans, i acumula un repunt del 204,8% des de gener del 2021, la qual cosa significa que el seu cost s’ha triplicat en els últims tres anys.

El PSOE i Sumar van formalitzar el passat mes de març en el Congrés la baixada de l’IVA dels olis d’oliva i de llavors al 0%, tal com els socialistes van acordar amb Junts a canvi del seu suport a diversos decrets.

Els partits del Govern de coalició van registrar la mesura com a esmena al projecte de llei derivat del decret anticrisi convalidat en un Ple de gener i que es va aprovar tramitar com a projecte per a introduir possibles canvis.

A pesar que l’acord original es va aconseguir entre PSOE i Junts, els socis del Govern de coalició van ser els qui van signar l’esmena

L’IVA de l’oli d’oliva ja estava rebaixat al 5% amb el decret original, igual que les pastes alimentoses, però finalment el Govern ha deixat la taxa en el 0%, com en el cas del pa, les farines, la llet, els formatges, els ous, les fruites i verdures.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.