El Govern baixarà l’IVA de l’oli d’oliva al 0% a partir de juliol

El Govern aprovarà al Consell de Ministres del pròxim dimarts la rebaixa de l’IVA de l’oli d’oliva al 0 per cent a partir de l’1 de juliol, segons van informar a Europa Press en fonts del Ministeri d’Hisenda.

L’Executiu ja va rebaixar l’oli d’oliva del 10% al 5% el 2023, una mitjana que ara s’intensifica per a deixar l’IVA en el 0%.

A més, Hisenda ha decidit que, de manera permanent, l’oli d’oliva passe a formar part del grup de productes de primera necessitat com el pa, els ous, les verdures i les fruites.

L’oli d’oliva formarà part de manera estructural dels béns i serveis que apliquen un IVA superreduït, del 4% en condicions normals, en lloc de situar-se en el grup de béns que aplica l’IVA reduït, del 10% en condicions normals.

Segons les fonts d’Hisenda consultades, la mesura té com a objectiu protegir i incentivar el consum de l’oli d’oliva, el preu de la qual s’ha encarit recentment com a resultat de la sequera, entre altres motius.

De fet, d’acord amb les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) procedents de l’IPC, l’oli d’oliva era a l’abril un 68,1% més car que un any abans, i acumula un repunt del 204,8% des de gener del 2021, la qual cosa significa que el seu cost s’ha triplicat en els últims tres anys.

El PSOE i Sumar van formalitzar el passat mes de març en el Congrés la baixada de l’IVA dels olis d’oliva i de llavors al 0%, tal com els socialistes van acordar amb Junts a canvi del seu suport a diversos decrets.

Els partits del Govern de coalició van registrar la mesura com a esmena al projecte de llei derivat del decret anticrisi convalidat en un Ple de gener i que es va aprovar tramitar com a projecte per a introduir possibles canvis.

A pesar que l’acord original es va aconseguir entre PSOE i Junts, els socis del Govern de coalició van ser els qui van signar l’esmena

L’IVA de l’oli d’oliva ja estava rebaixat al 5% amb el decret original, igual que les pastes alimentoses, però finalment el Govern ha deixat la taxa en el 0%, com en el cas del pa, les farines, la llet, els formatges, els ous, les fruites i verdures.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.