17.5 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

El Govern baixarà l’IVA de l’oli d’oliva al 0% a partir de juliol

El Govern aprovarà al Consell de Ministres del pròxim dimarts la rebaixa de l’IVA de l’oli d’oliva al 0 per cent a partir de l’1 de juliol, segons van informar a Europa Press en fonts del Ministeri d’Hisenda.

L’Executiu ja va rebaixar l’oli d’oliva del 10% al 5% el 2023, una mitjana que ara s’intensifica per a deixar l’IVA en el 0%.

A més, Hisenda ha decidit que, de manera permanent, l’oli d’oliva passe a formar part del grup de productes de primera necessitat com el pa, els ous, les verdures i les fruites.

L’oli d’oliva formarà part de manera estructural dels béns i serveis que apliquen un IVA superreduït, del 4% en condicions normals, en lloc de situar-se en el grup de béns que aplica l’IVA reduït, del 10% en condicions normals.

Segons les fonts d’Hisenda consultades, la mesura té com a objectiu protegir i incentivar el consum de l’oli d’oliva, el preu de la qual s’ha encarit recentment com a resultat de la sequera, entre altres motius.

De fet, d’acord amb les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) procedents de l’IPC, l’oli d’oliva era a l’abril un 68,1% més car que un any abans, i acumula un repunt del 204,8% des de gener del 2021, la qual cosa significa que el seu cost s’ha triplicat en els últims tres anys.

El PSOE i Sumar van formalitzar el passat mes de març en el Congrés la baixada de l’IVA dels olis d’oliva i de llavors al 0%, tal com els socialistes van acordar amb Junts a canvi del seu suport a diversos decrets.

Els partits del Govern de coalició van registrar la mesura com a esmena al projecte de llei derivat del decret anticrisi convalidat en un Ple de gener i que es va aprovar tramitar com a projecte per a introduir possibles canvis.

A pesar que l’acord original es va aconseguir entre PSOE i Junts, els socis del Govern de coalició van ser els qui van signar l’esmena

L’IVA de l’oli d’oliva ja estava rebaixat al 5% amb el decret original, igual que les pastes alimentoses, però finalment el Govern ha deixat la taxa en el 0%, com en el cas del pa, les farines, la llet, els formatges, els ous, les fruites i verdures.

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.