17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El Govern baixarà l’IVA de l’oli d’oliva al 0% a partir de juliol

El Govern aprovarà al Consell de Ministres del pròxim dimarts la rebaixa de l’IVA de l’oli d’oliva al 0 per cent a partir de l’1 de juliol, segons van informar a Europa Press en fonts del Ministeri d’Hisenda.

L’Executiu ja va rebaixar l’oli d’oliva del 10% al 5% el 2023, una mitjana que ara s’intensifica per a deixar l’IVA en el 0%.

A més, Hisenda ha decidit que, de manera permanent, l’oli d’oliva passe a formar part del grup de productes de primera necessitat com el pa, els ous, les verdures i les fruites.

L’oli d’oliva formarà part de manera estructural dels béns i serveis que apliquen un IVA superreduït, del 4% en condicions normals, en lloc de situar-se en el grup de béns que aplica l’IVA reduït, del 10% en condicions normals.

Segons les fonts d’Hisenda consultades, la mesura té com a objectiu protegir i incentivar el consum de l’oli d’oliva, el preu de la qual s’ha encarit recentment com a resultat de la sequera, entre altres motius.

De fet, d’acord amb les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) procedents de l’IPC, l’oli d’oliva era a l’abril un 68,1% més car que un any abans, i acumula un repunt del 204,8% des de gener del 2021, la qual cosa significa que el seu cost s’ha triplicat en els últims tres anys.

El PSOE i Sumar van formalitzar el passat mes de març en el Congrés la baixada de l’IVA dels olis d’oliva i de llavors al 0%, tal com els socialistes van acordar amb Junts a canvi del seu suport a diversos decrets.

Els partits del Govern de coalició van registrar la mesura com a esmena al projecte de llei derivat del decret anticrisi convalidat en un Ple de gener i que es va aprovar tramitar com a projecte per a introduir possibles canvis.

A pesar que l’acord original es va aconseguir entre PSOE i Junts, els socis del Govern de coalició van ser els qui van signar l’esmena

L’IVA de l’oli d’oliva ja estava rebaixat al 5% amb el decret original, igual que les pastes alimentoses, però finalment el Govern ha deixat la taxa en el 0%, com en el cas del pa, les farines, la llet, els formatges, els ous, les fruites i verdures.

Últimes notícies

El PSPV exigix a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox i lamenta una reunió sense avanços

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Juanfran Pérez Llorca. Ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox, la renúncia a l'escó de Mazón i acceptar el nou finançament.

Dos detinguts per una agressió a Gandia que va deixar a la víctima en estat crític

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens per una agressió a la terrassa d'un local d'oci de Gandia ocorreguda de matinada. La víctima seguix crítica amb lesions considerades incompatibles amb la vida i als dos se'ls imputa homicidi.

Robles (Compromís) ha exigit a Catalá que expulse a la regidora de Vox pels seus tuits racistes

La portaveu de Compromís ha exigit a María José Catalá expulsar a la regidora de Vox Cecilia Herrero pels seus 'tuits racistes' i ha alertat del to polític del govern municipal. A més, s'ha sumat a protestes veïnals i ha reclamat mesures en vivenda i mobilitat.

El Vila-real busca acomiadar-se en Leverkusen de la Champions amb el seu primer triomf

El Vila-real tanca el seu decebedor retorn a la Lliga de Campions en el camp del Bayer Leverkusen, ja sense opcions, davant un rival que necessita guanyar per a continuar viu.

Baldoví rebutja la ronda de Pérez Llorca i nega una foto de normalitat amb Mazón aforat

El síndic de Compromís ha sigut l'únic portaveu que no ha acudit a la ronda de trobades del president. Ha condicionat qualsevol gest al fet que Mazón deixe Les Corts o passe a no adscrits.

Vox s’entén amb Pérez Llorca i blinda acords sobre immigració i pacte verd

José María Llanos ha assegurat que el president ha ratificat el pacte d'investidura, amb rebuig al pacte verd i a l'acord amb Mercosur. Vox ha advertit que vigilarà infraestructures hídriques després de la DANA de 2024 i ha proposat limitar homologacions acadèmiques estrangeres.

El PSPV ix decebut i demana a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV ha eixit decebut de la seua reunió amb Pérez Llorca i li ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox. A més, ha demanat acceptar el finançament estatal proposta.

Guido Rodríguez, desé campió del món a jugar al València

El fitxatge de Guido Rodríguez eleva a deu els campions del món que han vestit la samarreta del València. El migcampista busca minuts per a estar en la llista de l'Argentina.