El Govern estudiarà ‘amb deteniment’ el paquet d’ajudes de 31.402 milions que reclama Mazón

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern estudiarà amb deteniment el paquet de 136 mesures xifrada en 31.402 milions d’euros anunciat anit pel president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, per a fer front a l’efecte de la DANA a la Comunitat Valenciana i per al qual ha reclamat la participació de l’Executiu.

Així ho ha confirmat el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, en ser preguntat anit en una entrevista en TVE, recollida per Europa Press, sobre la seua valoració de les primeres ajudes directes anunciades per Mazón després de la reunió extraordinària del ple del Consell.

“Tota l’ajuda que se’ns sol·licite serà lògicament estudiada”, ha sostingut el ministre, apuntant que la xifra de més de 31.400 milions d’euros reclamada pel Govern valencià és “un estudi que ha fet la Generalitat que cal estudiar lògicament amb deteniment”.

Torres ha recordat que el Govern ja prepara mesures per a alleujar els efectes de la DANA que seran aprovades hui en el Consell de Ministres, algunes anunciades ja per l’Executiu, com la suspensió del cobrament del segon pagament de l’IRPF per als contribuents de les zones afectades pel temporal a València o mesures per a la protecció dels treballadors com l’ERTO o la prohibició de l’acomiadament.

“Els ciutadans ens demanen a tots esforç, al Govern d’Espanya, al govern autonòmic, a les diputacions, als ajuntaments. Hem d’estar amb els més febles, en este cas amb les institucions amb menys recursos, però tots donant exemples i espere que açò siga també amb una cogobernança que siga també exemplar”, ha resolt.

Últimes notícies

Consum llança més de 2.500 ofertes d’ús d’estiu en la Comunitat Valenciana

Consum reforça la seua plantilla d'estiu amb més de 2.500 contractes en la Comunitat Valenciana i 3.800 en total, amb sous des de 1.400 euros bruts i opció de continuïtat.

Març s’acomiada amb més calor i ratxes de vent molt fort en la Comunitat Valenciana

El dimarts arriba amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València, després d'una jornada suau en les capitals.

Bernabé insta a Pérez Llorca a acceptar la reforma del finançament autonòmic que aporta 3.700 milions

Pilar Bernabé reclama a Juanfran Pérez Llorca que done suport a la proposta de reforma del finançament autonòmic del Govern, que calcula en 3.700 milions per a la Comunitat Valenciana, i recorda les inversions previstes a la província d'Alacant.

El Govern i el PSOE carreguen contra PP i Vox per recolzar a Elx la derogació de la llei de l’avortament

L'Executiu central i el PSPV-PSOE critiquen que l'Ajuntament d'Elx aprovara, amb els vots de PP i Vox, una moció per a instar a derogar la llei de l'avortament i advertixen que no acceptaran retrocessos en els drets de les dones.

La jutgessa de Catarroja impedix que Mazón es persone en la causa penal per la DANA

La jutgessa de Catarroja ha denegat que el expresident Carlos Mazón es persone en la causa penal per la DANA i manté que només pot intervindre com a testimoni, sense indicis que justifiquen investigar-li.

L’IVIA avala que el sòl agrícola valencià manté la seua capacitat productiva després de la dana

Un estudi de l'IVIA conclou que les terres agrícoles de la Comunitat Valenciana mantenen la seua fertilitat després de l'última dana, la qual cosa recolza la continuïtat de l'activitat agrària i noves ajudes públiques.

Castella-la Manxa portarà al Suprem al Govern per no canviar les regles del transvasament Tajo-Segura

L'Executiu de Castella-la Manxa autoritza els seus servicis jurídics a presentar un recurs davant el Tribunal Suprem per la falta de canvis en les regles del transvasament Tajo-Segura i denúncia un mal irreparable a espais protegits.

Bernabé insta a Pérez Llorca a acceptar la reforma del finançament autonòmic per a assegurar 3.700 milions

Pilar Bernabé reclama a Juanfran Pérez Llorca que done suport a la reforma del finançament autonòmic proposat pel Govern central, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat Valenciana, i recorda els 5.000 milions compromesos en inversions a la província d'Alacant.