El Govern estudiarà ‘amb deteniment’ el paquet d’ajudes de 31.402 milions que reclama Mazón

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern estudiarà amb deteniment el paquet de 136 mesures xifrada en 31.402 milions d’euros anunciat anit pel president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, per a fer front a l’efecte de la DANA a la Comunitat Valenciana i per al qual ha reclamat la participació de l’Executiu.

Així ho ha confirmat el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, en ser preguntat anit en una entrevista en TVE, recollida per Europa Press, sobre la seua valoració de les primeres ajudes directes anunciades per Mazón després de la reunió extraordinària del ple del Consell.

«Tota l’ajuda que se’ns sol·licite serà lògicament estudiada», ha sostingut el ministre, apuntant que la xifra de més de 31.400 milions d’euros reclamada pel Govern valencià és «un estudi que ha fet la Generalitat que cal estudiar lògicament amb deteniment».

Torres ha recordat que el Govern ja prepara mesures per a alleujar els efectes de la DANA que seran aprovades hui en el Consell de Ministres, algunes anunciades ja per l’Executiu, com la suspensió del cobrament del segon pagament de l’IRPF per als contribuents de les zones afectades pel temporal a València o mesures per a la protecció dels treballadors com l’ERTO o la prohibició de l’acomiadament.

«Els ciutadans ens demanen a tots esforç, al Govern d’Espanya, al govern autonòmic, a les diputacions, als ajuntaments. Hem d’estar amb els més febles, en este cas amb les institucions amb menys recursos, però tots donant exemples i espere que açò siga també amb una cogobernança que siga també exemplar», ha resolt.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.