El Govern estudiarà ‘amb deteniment’ el paquet d’ajudes de 31.402 milions que reclama Mazón

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern estudiarà amb deteniment el paquet de 136 mesures xifrada en 31.402 milions d’euros anunciat anit pel president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, per a fer front a l’efecte de la DANA a la Comunitat Valenciana i per al qual ha reclamat la participació de l’Executiu.

Així ho ha confirmat el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, en ser preguntat anit en una entrevista en TVE, recollida per Europa Press, sobre la seua valoració de les primeres ajudes directes anunciades per Mazón després de la reunió extraordinària del ple del Consell.

«Tota l’ajuda que se’ns sol·licite serà lògicament estudiada», ha sostingut el ministre, apuntant que la xifra de més de 31.400 milions d’euros reclamada pel Govern valencià és «un estudi que ha fet la Generalitat que cal estudiar lògicament amb deteniment».

Torres ha recordat que el Govern ja prepara mesures per a alleujar els efectes de la DANA que seran aprovades hui en el Consell de Ministres, algunes anunciades ja per l’Executiu, com la suspensió del cobrament del segon pagament de l’IRPF per als contribuents de les zones afectades pel temporal a València o mesures per a la protecció dels treballadors com l’ERTO o la prohibició de l’acomiadament.

«Els ciutadans ens demanen a tots esforç, al Govern d’Espanya, al govern autonòmic, a les diputacions, als ajuntaments. Hem d’estar amb els més febles, en este cas amb les institucions amb menys recursos, però tots donant exemples i espere que açò siga també amb una cogobernança que siga també exemplar», ha resolt.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.