El Govern estudiarà ‘amb deteniment’ el paquet d’ajudes de 31.402 milions que reclama Mazón

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern estudiarà amb deteniment el paquet de 136 mesures xifrada en 31.402 milions d’euros anunciat anit pel president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, per a fer front a l’efecte de la DANA a la Comunitat Valenciana i per al qual ha reclamat la participació de l’Executiu.

Així ho ha confirmat el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, en ser preguntat anit en una entrevista en TVE, recollida per Europa Press, sobre la seua valoració de les primeres ajudes directes anunciades per Mazón després de la reunió extraordinària del ple del Consell.

“Tota l’ajuda que se’ns sol·licite serà lògicament estudiada”, ha sostingut el ministre, apuntant que la xifra de més de 31.400 milions d’euros reclamada pel Govern valencià és “un estudi que ha fet la Generalitat que cal estudiar lògicament amb deteniment”.

Torres ha recordat que el Govern ja prepara mesures per a alleujar els efectes de la DANA que seran aprovades hui en el Consell de Ministres, algunes anunciades ja per l’Executiu, com la suspensió del cobrament del segon pagament de l’IRPF per als contribuents de les zones afectades pel temporal a València o mesures per a la protecció dels treballadors com l’ERTO o la prohibició de l’acomiadament.

“Els ciutadans ens demanen a tots esforç, al Govern d’Espanya, al govern autonòmic, a les diputacions, als ajuntaments. Hem d’estar amb els més febles, en este cas amb les institucions amb menys recursos, però tots donant exemples i espere que açò siga també amb una cogobernança que siga també exemplar”, ha resolt.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.