9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

El Govern estudiarà ‘amb deteniment’ el paquet d’ajudes de 31.402 milions que reclama Mazón

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern estudiarà amb deteniment el paquet de 136 mesures xifrada en 31.402 milions d’euros anunciat anit pel president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, per a fer front a l’efecte de la DANA a la Comunitat Valenciana i per al qual ha reclamat la participació de l’Executiu.

Així ho ha confirmat el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, en ser preguntat anit en una entrevista en TVE, recollida per Europa Press, sobre la seua valoració de les primeres ajudes directes anunciades per Mazón després de la reunió extraordinària del ple del Consell.

“Tota l’ajuda que se’ns sol·licite serà lògicament estudiada”, ha sostingut el ministre, apuntant que la xifra de més de 31.400 milions d’euros reclamada pel Govern valencià és “un estudi que ha fet la Generalitat que cal estudiar lògicament amb deteniment”.

Torres ha recordat que el Govern ja prepara mesures per a alleujar els efectes de la DANA que seran aprovades hui en el Consell de Ministres, algunes anunciades ja per l’Executiu, com la suspensió del cobrament del segon pagament de l’IRPF per als contribuents de les zones afectades pel temporal a València o mesures per a la protecció dels treballadors com l’ERTO o la prohibició de l’acomiadament.

“Els ciutadans ens demanen a tots esforç, al Govern d’Espanya, al govern autonòmic, a les diputacions, als ajuntaments. Hem d’estar amb els més febles, en este cas amb les institucions amb menys recursos, però tots donant exemples i espere que açò siga també amb una cogobernança que siga també exemplar”, ha resolt.

Últimes notícies

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.

La borrasca Harry deixarà hui pluges fortes a Castelló i neu a l’interior

El pas de la borrasca Harry intensificarà esta vesprada la pluja en el nord de Castelló i deixarà nevades significatives a l'interior a partir de 1.000-1.400 m. El dimarts les precipitacions es generalitzaran i el vent del nord refermarà en el litoral.

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.