26.8 C
València
Divendres, 3 octubre, 2025

El Govern llança un segon pla d’ús de 80 milions per a la zona afectada per la DANA

El Govern ha anunciat un segon pla d’ocupació per a la zona afectada per la DANA del 29 d’octubre de 2024, dotat amb 80 milions d’euros i amb el qual es preveuen 7.750 contractacions. La mesura busca reforçar les economies locals i accelerar la recuperació després de les inundacions, que van deixar una greu petjada en el territori i 229 víctimes mortals.

L’anunci es va produir després d’una reunió amb alcaldes i alcaldesses de 80 municipis afectats, una trobada orientada a coordinar necessitats i prioritzar actuacions. Este nou pla complementa al primer i pretén donar continuïtat als treballs ja en marxa, ampliant l’abast i el tipus de projectes que poden impulsar-se.

Contractació tècnica i suport social

La iniciativa permetrà contractar perfils tècnics com a enginyers, arquitectes i consultors, essencials per a avaluar danys, redactar projectes, planificar i dirigir obres de rehabilitació d’edificis i infraestructures. La seua incorporació ha d’agilitzar la tramitació, millorar la supervisió dels treballs i garantir que les intervencions s’ajusten a criteris de seguretat i eficàcia.

A més, el pla incorpora tasques de caràcter social, amb reforç dels servicis locals i atenció a la població afectada. En obrir la convocatòria no sols a ajuntaments, sinó també a entitats sense ànim de lucre i organitzacions no governamentals, es pretén cobrir necessitats de suport comunitari i acompanyament a les persones damnificades mentres avança la reconstrucció.

Les 7.750 noves contractacions previstes tindran un impacte immediat en l’ocupació i en l’activitat econòmica de l’entorn, en mobilitzar equips que executen obres i servicis necessaris i generar gasto en l’economia local. Això permetrà als municipis abordar treballs urgents sense sobrecarregar les seues plantilles i accelerar la volta a la normalitat.

Amb esta ampliació de beneficiaris i continguts, l’Executiu busca concentrar recursos a reparar danys, restablir servicis essencials i sostindre les economies locals durant el període de recuperació. Ajuntaments, entitats i ONG podran presentar propostes orientades a rehabilitació i accions socials, amb l’objectiu que l’ajuda arribe de manera eficaç allí on més es necessita.

Últimes notícies

Alacant Gastronòmica arranca amb més de 80.000 assistents previstos i 450 activitats

La sèptima edició s'inaugura en Fira Alacant amb l'ambició de ser punta de llança de la cuina valenciana. Reunix 130 estreles i sols, 260 expositors i 36.000 m².

Arranca Alacant Gastronòmica amb ambició de ser punta de llança de la cuina valenciana

La sèptima edició d'Alacant Gastronòmica obri en Fira Alacant amb més de 260 expositors, 450 activitats i més de 80.000 assistents previstos. Bolívia és el país convidat i el programa reunix professionals amb 130 distincions culinàries.

La jutgessa de la DANA rebutja el sobreseïment sol·licitat per la exconsellera Pradas

La magistrada descarta l'arxiu i manté a Salomé Pradas com investigada en la causa per la gestió de la DANA en apreciar indicis de conducta negligent.

El Govern llança un segon pla d’ús de 80 milions per a la zona DANA

Treball prepara un nou pla per als municipis afectats per la DANA del 29 d'octubre de 2024, amb 80 milions i fins a 7.750 contractacions per a reforçar l'economia local.

Un bomber declara que en el Cecopi del 29-O no es prenien decisions i l’ÉS-Alert es va retardar

El tècnic forestal que va acompanyar al cap del Consorci en el Cecopi assegura que l'ÉS-Alert es va debatre a les 17.45 i es va enviar a les 20.11. Descriu una reunió centrada en la presa de Forata i amb lideratge difús.

El Govern activa la diplomàcia per a protegir els espanyols de la flotilla i Díaz demana trencar acords amb Israel

L'Executiu mobilitza a la seua Ambaixada i consolat a Israel per a assistir als espanyols retinguts de la flotilla a Gaza. Yolanda Díaz reclama a la UE trencar acords i sancionar a Israel.

Rod Stewart oferirà el seu únic concert a Espanya en 2026 en el Roig Arena de València

Rod Stewart oferirà el seu únic concert a Espanya en 2026 el 30 de juny en el Roig Arena de València. Les entrades eixiran a la venda el dia 10 a les 12.00.

Compromís denuncia que Juan Bordera seguix retingut i sense assistència consular després de la intercepció de la flotilla

Compromís afirma que el seu diputat Juan Bordera no ha pogut accedir a l'assistència consular després de la intercepció de vaixells de la Global Sumud Flotilla. La coalició demana una reacció ferma del Govern i retrau la falta de suport institucional en Les Corts.