El Govern nomena nou ambaixador a Argentina quatre mesos després del xoc amb Milei

Espanya i Argentina sostenen que els seus governs han d'”estar a l’altura” dels llaços que unixen a tots dos països

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El Consell de Ministres ha aprovat hui dimarts el nomenament del diplomàtic Joaquín María de Arístegui com a nou ambaixador a Buenos Aires, donant per resolta així la crisi diplomàtica amb el Govern de Javier Milei quatre mesos després de la retirada de l’anterior ambaixadora, han informat fonts del Ministeri d’Assumptes exteriors.

Els dos governs han emès un comunicat conjunt en el qual reivindiquen que Espanya i Argentina són “pobles germans, units per profunds llaços humans i socials” i sostenen que la relació entre els executius “ha d’estar a l’altura de la intensitat dels vincles que unixen als nostres pobles i societats”.

Així les coses, es comprometen a enfortir la relació “perquè aconseguisca el màxim nivell de confiança i respecte mutu en termes polítics i institucionals que els nostres pobles mereixen”.

El Govern va procedir a retirar a la seua ambaixadora a Buenos Aires, María Jesús Alonso, el passat 21 de maig després que no arribaren les disculpes que demanava al president d’Argentina després d’haver titllat de “corrupta” a Begoña Gómez, la dona del president del Govern, durant un acte organitzat per Vox a Madrid dos dies abans.

La reacció inicial va ser cridar a consultes a l’ambaixadora el 19 de maig, l’endemà es va convocar a l’ambaixador argentí a Madrid i, finalment, després de constatar que Milei no només no reculava sinó que abundava en les seues crítiques cap a Sánchez, es va retirar a l’ambaixadora, qui posteriorment va ser cessada formalment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les cendres d’Antonio Tejero reposaran en Torre de la Mar al costat de la seua esposa

La família preveu traslladar les cendres de l'extinent coronel a Torre de la Mar, on va residir. Seran depositades al costat de la seua esposa i la data encara es desconeix

Cel buidat i boires a l’alba en la Comunitat Valenciana este dijous, amb temperatures sense canvis

Jornada estable en la Comunitat Valenciana: cels buidats, núvols baixos i boires a primeres hores i termòmetres sense variacions. El divendres seguirà el temps tranquil, amb núvols alts a la vesprada.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira mentres rebia tractament a domicili

Antonio Tejero, ex tinent coronel de la Guàrdia Civil i protagonista del 23F, ha mort als 93 anys a la seua casa d'Alzira, on rebia atenció a domicili. La vetla i la cremació es realitzaran a Xàtiva.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.