El Govern nomena nou ambaixador a Argentina quatre mesos després del xoc amb Milei

Espanya i Argentina sostenen que els seus governs han d'”estar a l’altura” dels llaços que unixen a tots dos països

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El Consell de Ministres ha aprovat hui dimarts el nomenament del diplomàtic Joaquín María de Arístegui com a nou ambaixador a Buenos Aires, donant per resolta així la crisi diplomàtica amb el Govern de Javier Milei quatre mesos després de la retirada de l’anterior ambaixadora, han informat fonts del Ministeri d’Assumptes exteriors.

Els dos governs han emès un comunicat conjunt en el qual reivindiquen que Espanya i Argentina són “pobles germans, units per profunds llaços humans i socials” i sostenen que la relació entre els executius “ha d’estar a l’altura de la intensitat dels vincles que unixen als nostres pobles i societats”.

Així les coses, es comprometen a enfortir la relació “perquè aconseguisca el màxim nivell de confiança i respecte mutu en termes polítics i institucionals que els nostres pobles mereixen”.

El Govern va procedir a retirar a la seua ambaixadora a Buenos Aires, María Jesús Alonso, el passat 21 de maig després que no arribaren les disculpes que demanava al president d’Argentina després d’haver titllat de “corrupta” a Begoña Gómez, la dona del president del Govern, durant un acte organitzat per Vox a Madrid dos dies abans.

La reacció inicial va ser cridar a consultes a l’ambaixadora el 19 de maig, l’endemà es va convocar a l’ambaixador argentí a Madrid i, finalment, després de constatar que Milei no només no reculava sinó que abundava en les seues crítiques cap a Sánchez, es va retirar a l’ambaixadora, qui posteriorment va ser cessada formalment.

Anuncios

Últimes notícies

OceanFest torna a València amb una edició dedicada als ecosistemes polars

El Oceanogràfic de València celebra del 18 al 24 de maig la quarta edició de OceanFest, un festival que posa el focus en els ecosistemes polars amb art, divulgació i tallers familiars.

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.

Pedro Martínez confia a allargar la sèrie davant Panathinaikos malgrat el 0-2

Pedro Martínez assumix l'escenari límit del València Basket en l'Eurolliga, però manté la confiança a guanyar en la pista del Panathinaikos i allargar la sèrie de quarts.

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.

Augmenten un 13,65% les consultes psicosocials en l’Associació Contra el Càncer de València

L'Associació Espanyola contra el Càncer a València va atendre en 2025 a 6.313 persones, amb un augment del 13,65% en les consultes psicosocials i un perfil majoritari de dones de mitjana edat en tractament actiu.

El Constitucional admet a tràmit el recurs del Govern contra la Llei Trans valenciana

El Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs del Govern contra diversos articles de la Llei d'Acompanyament 5/2025 que modifiquen la Llei Trans valenciana i ha suspés cautelarment la seua aplicació.

La comissió sobre les VPP d’Alacant ajorna la votació del seu pla de treball

La comissió d'investigació sobre les vivendes de protecció pública a Alacant debat els plans de treball proposats, però posposa la seua votació per a una pròxima sessió després del desacord entre els grups.