Anuncios

El Govern nomena nou ambaixador a Argentina quatre mesos després del xoc amb Milei

Espanya i Argentina sostenen que els seus governs han d'”estar a l’altura” dels llaços que unixen a tots dos països

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

Anuncios

El Consell de Ministres ha aprovat hui dimarts el nomenament del diplomàtic Joaquín María de Arístegui com a nou ambaixador a Buenos Aires, donant per resolta així la crisi diplomàtica amb el Govern de Javier Milei quatre mesos després de la retirada de l’anterior ambaixadora, han informat fonts del Ministeri d’Assumptes exteriors.

Els dos governs han emès un comunicat conjunt en el qual reivindiquen que Espanya i Argentina són “pobles germans, units per profunds llaços humans i socials” i sostenen que la relació entre els executius “ha d’estar a l’altura de la intensitat dels vincles que unixen als nostres pobles i societats”.

Així les coses, es comprometen a enfortir la relació “perquè aconseguisca el màxim nivell de confiança i respecte mutu en termes polítics i institucionals que els nostres pobles mereixen”.

El Govern va procedir a retirar a la seua ambaixadora a Buenos Aires, María Jesús Alonso, el passat 21 de maig després que no arribaren les disculpes que demanava al president d’Argentina després d’haver titllat de “corrupta” a Begoña Gómez, la dona del president del Govern, durant un acte organitzat per Vox a Madrid dos dies abans.

La reacció inicial va ser cridar a consultes a l’ambaixadora el 19 de maig, l’endemà es va convocar a l’ambaixador argentí a Madrid i, finalment, després de constatar que Milei no només no reculava sinó que abundava en les seues crítiques cap a Sánchez, es va retirar a l’ambaixadora, qui posteriorment va ser cessada formalment.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios