El Govern nomena nou ambaixador a Argentina quatre mesos després del xoc amb Milei

Ejemplo de shortcode con estilo
El Consell de Ministres ha nomenat a Joaquín María de Arístegui com a nou ambaixador a Buenos Aires, resolent la crisi diplomàtica amb Javier Milei. Ambdós governs han acordat enfortir la relació, destacant els llaços entre Espanya i Argentina.

Espanya i Argentina sostenen que els seus governs han d'»estar a l’altura» dels llaços que unixen a tots dos països

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El Consell de Ministres ha aprovat hui dimarts el nomenament del diplomàtic Joaquín María de Arístegui com a nou ambaixador a Buenos Aires, donant per resolta així la crisi diplomàtica amb el Govern de Javier Milei quatre mesos després de la retirada de l’anterior ambaixadora, han informat fonts del Ministeri d’Assumptes exteriors.

Els dos governs han emès un comunicat conjunt en el qual reivindiquen que Espanya i Argentina són «pobles germans, units per profunds llaços humans i socials» i sostenen que la relació entre els executius «ha d’estar a l’altura de la intensitat dels vincles que unixen als nostres pobles i societats».

Així les coses, es comprometen a enfortir la relació «perquè aconseguisca el màxim nivell de confiança i respecte mutu en termes polítics i institucionals que els nostres pobles mereixen».

El Govern va procedir a retirar a la seua ambaixadora a Buenos Aires, María Jesús Alonso, el passat 21 de maig després que no arribaren les disculpes que demanava al president d’Argentina després d’haver titllat de «corrupta» a Begoña Gómez, la dona del president del Govern, durant un acte organitzat per Vox a Madrid dos dies abans.

La reacció inicial va ser cridar a consultes a l’ambaixadora el 19 de maig, l’endemà es va convocar a l’ambaixador argentí a Madrid i, finalment, després de constatar que Milei no només no reculava sinó que abundava en les seues crítiques cap a Sánchez, es va retirar a l’ambaixadora, qui posteriorment va ser cessada formalment.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.