El Govern nomena nou ambaixador a Argentina quatre mesos després del xoc amb Milei

Espanya i Argentina sostenen que els seus governs han d'»estar a l’altura» dels llaços que unixen a tots dos països

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El Consell de Ministres ha aprovat hui dimarts el nomenament del diplomàtic Joaquín María de Arístegui com a nou ambaixador a Buenos Aires, donant per resolta així la crisi diplomàtica amb el Govern de Javier Milei quatre mesos després de la retirada de l’anterior ambaixadora, han informat fonts del Ministeri d’Assumptes exteriors.

Els dos governs han emès un comunicat conjunt en el qual reivindiquen que Espanya i Argentina són «pobles germans, units per profunds llaços humans i socials» i sostenen que la relació entre els executius «ha d’estar a l’altura de la intensitat dels vincles que unixen als nostres pobles i societats».

Així les coses, es comprometen a enfortir la relació «perquè aconseguisca el màxim nivell de confiança i respecte mutu en termes polítics i institucionals que els nostres pobles mereixen».

El Govern va procedir a retirar a la seua ambaixadora a Buenos Aires, María Jesús Alonso, el passat 21 de maig després que no arribaren les disculpes que demanava al president d’Argentina després d’haver titllat de «corrupta» a Begoña Gómez, la dona del president del Govern, durant un acte organitzat per Vox a Madrid dos dies abans.

La reacció inicial va ser cridar a consultes a l’ambaixadora el 19 de maig, l’endemà es va convocar a l’ambaixador argentí a Madrid i, finalment, després de constatar que Milei no només no reculava sinó que abundava en les seues crítiques cap a Sánchez, es va retirar a l’ambaixadora, qui posteriorment va ser cessada formalment.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.