El Govern Respon a Mazón: On Estaves el Dia de la Dana?

El ministre de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, ha replicat al president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, exigint-li que expliqui la seva localització i accions el dia de la dana. En resposta a les acusacions de Mazón, qui ha afirmat que Bolívar desqualifica els jutges, Bolaños ha insistit amb una important pregunta: «On estaves el dia de les inundacions?«.

Mazón, que va declarar a La Sexta, va defensar la seva postura, afirmant que respecta les declaracions judicials. No obstant això, Bolaños va comparar l’actuació del govern en la crisi amb la seva absència en moments clau durant la dana, destacant que el president del Govern, Pedro Sánchez, i la vicepresidenta Sara Aagesen es trobaven a la seu de Red Elèctrica en els moments més crítics, mentre que Mazón no es va pronunciar clarament sobre les seves accions.

Bolaños va detallar que «mentre es produïa l’apagada el 28 d’abril», el Govern actuava ràpidament amb una reunió del Consell de Seguretat Nacional dues hores i mitja després de l’incident. En contrast, el ministre va qüestionar la capacitat de Mazón d’explicar què va fer durant les hores posteriors a la dana.

A més, Bolaños va reafirmar la confiança del Govern en el sistema judicial espanyol, especialment en el context de les resolucions que poden ser percebudes com a contràries a dret per part de l’opinió pública.

Les seves declaracions arriben després que el jutge Juan Carlos Peinado decidís cridar a declarar com a investigat al delegat del Govern a Madrid, Fran Martín, per la seva relació amb el cas de la dona de Mazón, Begoña Gómez. Bolaños ha expressat preocupació per aquesta i altres decisions judicials, que considera que podrien comprometre la imparcialitat dels jutges.

Últimes notícies

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.