12.3 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

El Govern Respon a Mazón: On Estaves el Dia de la Dana?

El ministre de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, ha replicat al president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, exigint-li que expliqui la seva localització i accions el dia de la dana. En resposta a les acusacions de Mazón, qui ha afirmat que Bolívar desqualifica els jutges, Bolaños ha insistit amb una important pregunta: “On estaves el dia de les inundacions?“.

Mazón, que va declarar a La Sexta, va defensar la seva postura, afirmant que respecta les declaracions judicials. No obstant això, Bolaños va comparar l’actuació del govern en la crisi amb la seva absència en moments clau durant la dana, destacant que el president del Govern, Pedro Sánchez, i la vicepresidenta Sara Aagesen es trobaven a la seu de Red Elèctrica en els moments més crítics, mentre que Mazón no es va pronunciar clarament sobre les seves accions.

Bolaños va detallar que “mentre es produïa l’apagada el 28 d’abril”, el Govern actuava ràpidament amb una reunió del Consell de Seguretat Nacional dues hores i mitja després de l’incident. En contrast, el ministre va qüestionar la capacitat de Mazón d’explicar què va fer durant les hores posteriors a la dana.

A més, Bolaños va reafirmar la confiança del Govern en el sistema judicial espanyol, especialment en el context de les resolucions que poden ser percebudes com a contràries a dret per part de l’opinió pública.

Les seves declaracions arriben després que el jutge Juan Carlos Peinado decidís cridar a declarar com a investigat al delegat del Govern a Madrid, Fran Martín, per la seva relació amb el cas de la dona de Mazón, Begoña Gómez. Bolaños ha expressat preocupació per aquesta i altres decisions judicials, que considera que podrien comprometre la imparcialitat dels jutges.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.