El Govern Respon a Mazón: On Estaves el Dia de la Dana?

El ministre de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, ha replicat al president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, exigint-li que expliqui la seva localització i accions el dia de la dana. En resposta a les acusacions de Mazón, qui ha afirmat que Bolívar desqualifica els jutges, Bolaños ha insistit amb una important pregunta: «On estaves el dia de les inundacions?«.

Mazón, que va declarar a La Sexta, va defensar la seva postura, afirmant que respecta les declaracions judicials. No obstant això, Bolaños va comparar l’actuació del govern en la crisi amb la seva absència en moments clau durant la dana, destacant que el president del Govern, Pedro Sánchez, i la vicepresidenta Sara Aagesen es trobaven a la seu de Red Elèctrica en els moments més crítics, mentre que Mazón no es va pronunciar clarament sobre les seves accions.

Bolaños va detallar que «mentre es produïa l’apagada el 28 d’abril», el Govern actuava ràpidament amb una reunió del Consell de Seguretat Nacional dues hores i mitja després de l’incident. En contrast, el ministre va qüestionar la capacitat de Mazón d’explicar què va fer durant les hores posteriors a la dana.

A més, Bolaños va reafirmar la confiança del Govern en el sistema judicial espanyol, especialment en el context de les resolucions que poden ser percebudes com a contràries a dret per part de l’opinió pública.

Les seves declaracions arriben després que el jutge Juan Carlos Peinado decidís cridar a declarar com a investigat al delegat del Govern a Madrid, Fran Martín, per la seva relació amb el cas de la dona de Mazón, Begoña Gómez. Bolaños ha expressat preocupació per aquesta i altres decisions judicials, que considera que podrien comprometre la imparcialitat dels jutges.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.