El Govern Respon a Mazón: On Estaves el Dia de la Dana?

El ministre de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, ha replicat al president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, exigint-li que expliqui la seva localització i accions el dia de la dana. En resposta a les acusacions de Mazón, qui ha afirmat que Bolívar desqualifica els jutges, Bolaños ha insistit amb una important pregunta: «On estaves el dia de les inundacions?«.

Mazón, que va declarar a La Sexta, va defensar la seva postura, afirmant que respecta les declaracions judicials. No obstant això, Bolaños va comparar l’actuació del govern en la crisi amb la seva absència en moments clau durant la dana, destacant que el president del Govern, Pedro Sánchez, i la vicepresidenta Sara Aagesen es trobaven a la seu de Red Elèctrica en els moments més crítics, mentre que Mazón no es va pronunciar clarament sobre les seves accions.

Bolaños va detallar que «mentre es produïa l’apagada el 28 d’abril», el Govern actuava ràpidament amb una reunió del Consell de Seguretat Nacional dues hores i mitja després de l’incident. En contrast, el ministre va qüestionar la capacitat de Mazón d’explicar què va fer durant les hores posteriors a la dana.

A més, Bolaños va reafirmar la confiança del Govern en el sistema judicial espanyol, especialment en el context de les resolucions que poden ser percebudes com a contràries a dret per part de l’opinió pública.

Les seves declaracions arriben després que el jutge Juan Carlos Peinado decidís cridar a declarar com a investigat al delegat del Govern a Madrid, Fran Martín, per la seva relació amb el cas de la dona de Mazón, Begoña Gómez. Bolaños ha expressat preocupació per aquesta i altres decisions judicials, que considera que podrien comprometre la imparcialitat dels jutges.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.