El Govern Respon a Mazón: On Estaves el Dia de la Dana?

El ministre de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, ha replicat al president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, exigint-li que expliqui la seva localització i accions el dia de la dana. En resposta a les acusacions de Mazón, qui ha afirmat que Bolívar desqualifica els jutges, Bolaños ha insistit amb una important pregunta: «On estaves el dia de les inundacions?«.

Mazón, que va declarar a La Sexta, va defensar la seva postura, afirmant que respecta les declaracions judicials. No obstant això, Bolaños va comparar l’actuació del govern en la crisi amb la seva absència en moments clau durant la dana, destacant que el president del Govern, Pedro Sánchez, i la vicepresidenta Sara Aagesen es trobaven a la seu de Red Elèctrica en els moments més crítics, mentre que Mazón no es va pronunciar clarament sobre les seves accions.

Bolaños va detallar que «mentre es produïa l’apagada el 28 d’abril», el Govern actuava ràpidament amb una reunió del Consell de Seguretat Nacional dues hores i mitja després de l’incident. En contrast, el ministre va qüestionar la capacitat de Mazón d’explicar què va fer durant les hores posteriors a la dana.

A més, Bolaños va reafirmar la confiança del Govern en el sistema judicial espanyol, especialment en el context de les resolucions que poden ser percebudes com a contràries a dret per part de l’opinió pública.

Les seves declaracions arriben després que el jutge Juan Carlos Peinado decidís cridar a declarar com a investigat al delegat del Govern a Madrid, Fran Martín, per la seva relació amb el cas de la dona de Mazón, Begoña Gómez. Bolaños ha expressat preocupació per aquesta i altres decisions judicials, que considera que podrien comprometre la imparcialitat dels jutges.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.