El jutge amplia la investigació contra Begoña Gómez per presumpta apropiació indeguda del programari de la UCM

La cita a declarar de nou el pròxim 18 de novembre, a les 13.30 hores

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El jutge Juan Carlos Peinado ha ampliat la investigació que dirigix contra l’esposa del president del Govern, Begoña Gómez, per a indagar en la querella que va presentar Hazte Oír per presumpta apropiació indeguda del programari de la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

Fonts jurídiques han confirmat a Europa Press que el titular del Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid ha acordat citar-li a declarar el pròxim 18 de novembre, a les 13.30 hores.

Peinado ha donat este pas després que fa unes setmanes es donara a conèixer que l’Audiència Provincial de Madrid havia conclòs que ell –com a instructor del denominat ‘cas Begoña Gómez’– és el competent per a investigar la querella relativa al ‘programari’ en el marc d’este procediment, on ja investiga presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis.

Va ser el juny passat quan el Jutjat d’Instrucció número 48 de Madrid va dictar una interlocutòria en el qual enviava la querella de Hazte Oír al Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid. La Fiscalia es va oposar al fet que l’assumpte quedara en mans del jutge Peinado, però el jutge Juan Ramón Reig va insistir en la seua postura i va confirmar la seua decisió d’inhibir-se.

Disconforme amb la resolució, el Ministeri Públic va elevar l’assumpte davant de l’Audiència Provincial, que finalment va desestimar el seu recurs d’apel·lació. En una interlocutòria, al que va tenir accés Europa Press, els magistrats van fixar que Peinado és el competent per a investigar si l’esposa del president del Govern es va apropiar de forma indeguda d’un ‘programari’ de la Complutense.

La Secció Tercera va explicar que en el jutjat de Peinado “s’han practicat diligències destinades a investigar els fets relatius al Màster en Transformació Social Competitiva, vinculat a la UCM, del que era codirectora Begoña Gómez”. Els magistrats van entendre que hi havia “conexitat”, atès que va ser precisament per este màster per al qual s’havia desenvolupat gratuïtament el ‘programari’.

Últimes notícies

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.