12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

El jutge amplia la investigació contra Begoña Gómez per presumpta apropiació indeguda del programari de la UCM

La cita a declarar de nou el pròxim 18 de novembre, a les 13.30 hores

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El jutge Juan Carlos Peinado ha ampliat la investigació que dirigix contra l’esposa del president del Govern, Begoña Gómez, per a indagar en la querella que va presentar Hazte Oír per presumpta apropiació indeguda del programari de la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

Fonts jurídiques han confirmat a Europa Press que el titular del Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid ha acordat citar-li a declarar el pròxim 18 de novembre, a les 13.30 hores.

Peinado ha donat este pas després que fa unes setmanes es donara a conèixer que l’Audiència Provincial de Madrid havia conclòs que ell –com a instructor del denominat ‘cas Begoña Gómez’– és el competent per a investigar la querella relativa al ‘programari’ en el marc d’este procediment, on ja investiga presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis.

Va ser el juny passat quan el Jutjat d’Instrucció número 48 de Madrid va dictar una interlocutòria en el qual enviava la querella de Hazte Oír al Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid. La Fiscalia es va oposar al fet que l’assumpte quedara en mans del jutge Peinado, però el jutge Juan Ramón Reig va insistir en la seua postura i va confirmar la seua decisió d’inhibir-se.

Disconforme amb la resolució, el Ministeri Públic va elevar l’assumpte davant de l’Audiència Provincial, que finalment va desestimar el seu recurs d’apel·lació. En una interlocutòria, al que va tenir accés Europa Press, els magistrats van fixar que Peinado és el competent per a investigar si l’esposa del president del Govern es va apropiar de forma indeguda d’un ‘programari’ de la Complutense.

La Secció Tercera va explicar que en el jutjat de Peinado “s’han practicat diligències destinades a investigar els fets relatius al Màster en Transformació Social Competitiva, vinculat a la UCM, del que era codirectora Begoña Gómez”. Els magistrats van entendre que hi havia “conexitat”, atès que va ser precisament per este màster per al qual s’havia desenvolupat gratuïtament el ‘programari’.

Últimes notícies

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.