El jutge amplia la investigació contra Begoña Gómez per presumpta apropiació indeguda del programari de la UCM

La cita a declarar de nou el pròxim 18 de novembre, a les 13.30 hores

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El jutge Juan Carlos Peinado ha ampliat la investigació que dirigix contra l’esposa del president del Govern, Begoña Gómez, per a indagar en la querella que va presentar Hazte Oír per presumpta apropiació indeguda del programari de la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

Fonts jurídiques han confirmat a Europa Press que el titular del Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid ha acordat citar-li a declarar el pròxim 18 de novembre, a les 13.30 hores.

Peinado ha donat este pas després que fa unes setmanes es donara a conèixer que l’Audiència Provincial de Madrid havia conclòs que ell –com a instructor del denominat ‘cas Begoña Gómez’– és el competent per a investigar la querella relativa al ‘programari’ en el marc d’este procediment, on ja investiga presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis.

Va ser el juny passat quan el Jutjat d’Instrucció número 48 de Madrid va dictar una interlocutòria en el qual enviava la querella de Hazte Oír al Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid. La Fiscalia es va oposar al fet que l’assumpte quedara en mans del jutge Peinado, però el jutge Juan Ramón Reig va insistir en la seua postura i va confirmar la seua decisió d’inhibir-se.

Disconforme amb la resolució, el Ministeri Públic va elevar l’assumpte davant de l’Audiència Provincial, que finalment va desestimar el seu recurs d’apel·lació. En una interlocutòria, al que va tenir accés Europa Press, els magistrats van fixar que Peinado és el competent per a investigar si l’esposa del president del Govern es va apropiar de forma indeguda d’un ‘programari’ de la Complutense.

La Secció Tercera va explicar que en el jutjat de Peinado “s’han practicat diligències destinades a investigar els fets relatius al Màster en Transformació Social Competitiva, vinculat a la UCM, del que era codirectora Begoña Gómez”. Els magistrats van entendre que hi havia “conexitat”, atès que va ser precisament per este màster per al qual s’havia desenvolupat gratuïtament el ‘programari’.

Últimes notícies

La Conselleria d’Educació dona per trencada la negociació amb els sindicats en deu minuts i la vaga seguix

La reunió entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents es va tancar en tot just deu minuts després d'alçar-se de la taula la consellera Carmen Ortí, per la qual cosa la vaga indefinida del professorat valencià continua.

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reafirma el seu suport total a Zapatero i la seua confiança en la Justícia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reitera el seu suport total a l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i subratlla la seua confiança plena en la Justícia després de la seua imputació en la causa sobre Plus ultra.

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.