El jutge amplia la investigació contra Begoña Gómez per presumpta apropiació indeguda del programari de la UCM

La cita a declarar de nou el pròxim 18 de novembre, a les 13.30 hores

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El jutge Juan Carlos Peinado ha ampliat la investigació que dirigix contra l’esposa del president del Govern, Begoña Gómez, per a indagar en la querella que va presentar Hazte Oír per presumpta apropiació indeguda del programari de la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

Fonts jurídiques han confirmat a Europa Press que el titular del Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid ha acordat citar-li a declarar el pròxim 18 de novembre, a les 13.30 hores.

Peinado ha donat este pas després que fa unes setmanes es donara a conèixer que l’Audiència Provincial de Madrid havia conclòs que ell –com a instructor del denominat ‘cas Begoña Gómez’– és el competent per a investigar la querella relativa al ‘programari’ en el marc d’este procediment, on ja investiga presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis.

Va ser el juny passat quan el Jutjat d’Instrucció número 48 de Madrid va dictar una interlocutòria en el qual enviava la querella de Hazte Oír al Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid. La Fiscalia es va oposar al fet que l’assumpte quedara en mans del jutge Peinado, però el jutge Juan Ramón Reig va insistir en la seua postura i va confirmar la seua decisió d’inhibir-se.

Disconforme amb la resolució, el Ministeri Públic va elevar l’assumpte davant de l’Audiència Provincial, que finalment va desestimar el seu recurs d’apel·lació. En una interlocutòria, al que va tenir accés Europa Press, els magistrats van fixar que Peinado és el competent per a investigar si l’esposa del president del Govern es va apropiar de forma indeguda d’un ‘programari’ de la Complutense.

La Secció Tercera va explicar que en el jutjat de Peinado “s’han practicat diligències destinades a investigar els fets relatius al Màster en Transformació Social Competitiva, vinculat a la UCM, del que era codirectora Begoña Gómez”. Els magistrats van entendre que hi havia “conexitat”, atès que va ser precisament per este màster per al qual s’havia desenvolupat gratuïtament el ‘programari’.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.