7.8 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

El jutge del ‘cas Begoña Gómez’ pren declaració este dijous com imputat a l’empresari Juan Carlos Barrabés

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El jutge Juan Carlos Peinado, que investiga a Begoña Gómez, esposa del president del Govern, per tràfic d’influències i corrupció en els negocis, prendrà declaració hui dijous en qualitat d’investigat a l’empresari Juan Carlos Barrabés després que anul·lara la seua citació del passat dilluns per causes mèdiques.

Esta nova cita està programada per a les 12.00 hores i la mateixa, segons fonts jurídiques consultades per Europa Press, tindrà lloc per videoconferència, tal com va ocórrer en l’ocasió en la qual va declarar en qualitat de testimoni.

Esta nova compareixença té lloc, a més, després que la defensa de Barrabés haja recorregut la seua imputació davant del jutge, i per tant la seua citació, al·legant que “de l’actuat no es deduïx raó alguna per a prestar declaració com investigat o dirigir la investigació” en contra seua.

En la seua declaració com a testimoni, que es va celebrar el passat 15 de juliol, l’empresari va assegurar haver mantingut diverses reunions al Palau de la Moncloa amb Begoña Gómez, i que en dos d’elles va estar present Pedro Sánchez, segons van explicar en declaracions als mitjans diverses de les acusacions populars –Vox, Iustitia Europa, Hazte Oír i Manos Limpias– que van assistir a l’interrogatori.

No obstant això, altres fonts jurídiques també presents en la seua declaració van matisar a esta agència de notícies que Barrabés havia parlat de quatre o cinc reunions a La Moncloa amb Begoña Gómez per a tractar sobre el màster que impartia, però que amb el president només va estar en una ocasió amb motiu d’una reunió amb directius del sector de la innovació i sense estar present l’esposa de Sánchez.

LA DENUNCIADE MANOS LIMPIAS

En la denúncia que va provocar l’obertura de la causa, Manos Limpias acusava a Begoña Gómez d’haver actuat “prevalent-se del seu estatus personal” com a esposa del president del Govern. “Ha vingut recomanant o avalant per carta de recomanació amb la seua signatura a empresaris que es presentaven a licitacions públiques”, deia.

Segons el sindicat, un d’este empresari “beneficiats” per les “recomanacions o avals” de Begoña Gómez era Barrabés, a les empreses dels quals se li haurien adjudicat licitacions públiques per valor de 10 milions d’euros.

L’INFORME UCO

Un informe elevat al maig al jutge per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil sostenia, no obstant això, que descartava que la intervenció de Begoña Gómez decantara adjudicacions a empreses de Barrabés.

Després d’analitzar els contractes públics adjudicats a societats vinculades a l’empresari, la UCO concloïa que en els tres expedients de la societat Innova Next amb Red.es, que estaven en el focus de la investigació del jutjat, l’empresa de Barrabés (o la UTE amb la qual participava) va obtenir “la millor puntuació” en criteris depenents de juí de valor, el pes del qual en el concurs era del 40%. En l’apartat de criteris econòmics (60%) no va ser, no obstant això, la primera.

Afegien, no obstant això, que amb la normalització de les puntuacions i aplicant el percentatge de pes de cada criteri, les dues UTE en les quals estava Innova Next van obtenir la millor puntuació en els quatre contractes.

EL MÀSTER I LES CARTES DE RECOMANACIÓ

Sobre la relació de Barrabés i Gómez, els agents destacaven que el primer és professor en el Màster de Transformació Social Competitiva de la Càtedra de l’esposa del president del Govern, i que ella va recolzar a les UTE de Barrabés amb cartes de declaració d’interès i suport.

Sumen a això que també van coincidir en dos esdeveniments. El primer al juny del 2019 organitzat pel IE Africa Center i el Grup Barrabés en l’IFEMA de Madrid, i el segon al gener del 2020 que va tenir lloc en el Barrabés Growth Space, al que també va assistir Javier Hidalgo (exCEO de Globalia).

“Sobre el presumpte impacte que haurien tingut les suposades cartes” per a afavorir a la UTE participada per Barrabés, la UCO recorda que en els dos expedients que les van incloure van participar el director de Red.es, David Cierco, i el director d’Economia Digital de Red.es, Luis Prieto.

“Respecte a tots dos, no s’ha trobat, almenys de moment, altres vinculacions amb Begoña Gómez”, apunta, per a aclarir que no aprecia vincles entre Begoña Gómez i les persones de Red.es que haurien tingut la capacitat de decidir sobre estes adjudicacions analitzades.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.