El jutge del ‘cas Begoña Gómez’ pren declaració este dijous com imputat a l’empresari Juan Carlos Barrabés

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El jutge Juan Carlos Peinado, que investiga a Begoña Gómez, esposa del president del Govern, per tràfic d’influències i corrupció en els negocis, prendrà declaració hui dijous en qualitat d’investigat a l’empresari Juan Carlos Barrabés després que anul·lara la seua citació del passat dilluns per causes mèdiques.

Esta nova cita està programada per a les 12.00 hores i la mateixa, segons fonts jurídiques consultades per Europa Press, tindrà lloc per videoconferència, tal com va ocórrer en l’ocasió en la qual va declarar en qualitat de testimoni.

Esta nova compareixença té lloc, a més, després que la defensa de Barrabés haja recorregut la seua imputació davant del jutge, i per tant la seua citació, al·legant que «de l’actuat no es deduïx raó alguna per a prestar declaració com investigat o dirigir la investigació» en contra seua.

En la seua declaració com a testimoni, que es va celebrar el passat 15 de juliol, l’empresari va assegurar haver mantingut diverses reunions al Palau de la Moncloa amb Begoña Gómez, i que en dos d’elles va estar present Pedro Sánchez, segons van explicar en declaracions als mitjans diverses de les acusacions populars –Vox, Iustitia Europa, Hazte Oír i Manos Limpias– que van assistir a l’interrogatori.

No obstant això, altres fonts jurídiques també presents en la seua declaració van matisar a esta agència de notícies que Barrabés havia parlat de quatre o cinc reunions a La Moncloa amb Begoña Gómez per a tractar sobre el màster que impartia, però que amb el president només va estar en una ocasió amb motiu d’una reunió amb directius del sector de la innovació i sense estar present l’esposa de Sánchez.

LA DENUNCIADE MANOS LIMPIAS

En la denúncia que va provocar l’obertura de la causa, Manos Limpias acusava a Begoña Gómez d’haver actuat «prevalent-se del seu estatus personal» com a esposa del president del Govern. «Ha vingut recomanant o avalant per carta de recomanació amb la seua signatura a empresaris que es presentaven a licitacions públiques», deia.

Segons el sindicat, un d’este empresari «beneficiats» per les «recomanacions o avals» de Begoña Gómez era Barrabés, a les empreses dels quals se li haurien adjudicat licitacions públiques per valor de 10 milions d’euros.

L’INFORME UCO

Un informe elevat al maig al jutge per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil sostenia, no obstant això, que descartava que la intervenció de Begoña Gómez decantara adjudicacions a empreses de Barrabés.

Després d’analitzar els contractes públics adjudicats a societats vinculades a l’empresari, la UCO concloïa que en els tres expedients de la societat Innova Next amb Red.es, que estaven en el focus de la investigació del jutjat, l’empresa de Barrabés (o la UTE amb la qual participava) va obtenir «la millor puntuació» en criteris depenents de juí de valor, el pes del qual en el concurs era del 40%. En l’apartat de criteris econòmics (60%) no va ser, no obstant això, la primera.

Afegien, no obstant això, que amb la normalització de les puntuacions i aplicant el percentatge de pes de cada criteri, les dues UTE en les quals estava Innova Next van obtenir la millor puntuació en els quatre contractes.

EL MÀSTER I LES CARTES DE RECOMANACIÓ

Sobre la relació de Barrabés i Gómez, els agents destacaven que el primer és professor en el Màster de Transformació Social Competitiva de la Càtedra de l’esposa del president del Govern, i que ella va recolzar a les UTE de Barrabés amb cartes de declaració d’interès i suport.

Sumen a això que també van coincidir en dos esdeveniments. El primer al juny del 2019 organitzat pel IE Africa Center i el Grup Barrabés en l’IFEMA de Madrid, i el segon al gener del 2020 que va tenir lloc en el Barrabés Growth Space, al que també va assistir Javier Hidalgo (exCEO de Globalia).

«Sobre el presumpte impacte que haurien tingut les suposades cartes» per a afavorir a la UTE participada per Barrabés, la UCO recorda que en els dos expedients que les van incloure van participar el director de Red.es, David Cierco, i el director d’Economia Digital de Red.es, Luis Prieto.

«Respecte a tots dos, no s’ha trobat, almenys de moment, altres vinculacions amb Begoña Gómez», apunta, per a aclarir que no aprecia vincles entre Begoña Gómez i les persones de Red.es que haurien tingut la capacitat de decidir sobre estes adjudicacions analitzades.

Últimes notícies

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.