El jutge del ‘cas Begoña Gómez’ pren declaració este dijous com imputat a l’empresari Juan Carlos Barrabés

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El jutge Juan Carlos Peinado, que investiga a Begoña Gómez, esposa del president del Govern, per tràfic d’influències i corrupció en els negocis, prendrà declaració hui dijous en qualitat d’investigat a l’empresari Juan Carlos Barrabés després que anul·lara la seua citació del passat dilluns per causes mèdiques.

Esta nova cita està programada per a les 12.00 hores i la mateixa, segons fonts jurídiques consultades per Europa Press, tindrà lloc per videoconferència, tal com va ocórrer en l’ocasió en la qual va declarar en qualitat de testimoni.

Esta nova compareixença té lloc, a més, després que la defensa de Barrabés haja recorregut la seua imputació davant del jutge, i per tant la seua citació, al·legant que “de l’actuat no es deduïx raó alguna per a prestar declaració com investigat o dirigir la investigació” en contra seua.

En la seua declaració com a testimoni, que es va celebrar el passat 15 de juliol, l’empresari va assegurar haver mantingut diverses reunions al Palau de la Moncloa amb Begoña Gómez, i que en dos d’elles va estar present Pedro Sánchez, segons van explicar en declaracions als mitjans diverses de les acusacions populars –Vox, Iustitia Europa, Hazte Oír i Manos Limpias– que van assistir a l’interrogatori.

No obstant això, altres fonts jurídiques també presents en la seua declaració van matisar a esta agència de notícies que Barrabés havia parlat de quatre o cinc reunions a La Moncloa amb Begoña Gómez per a tractar sobre el màster que impartia, però que amb el president només va estar en una ocasió amb motiu d’una reunió amb directius del sector de la innovació i sense estar present l’esposa de Sánchez.

LA DENUNCIADE MANOS LIMPIAS

En la denúncia que va provocar l’obertura de la causa, Manos Limpias acusava a Begoña Gómez d’haver actuat “prevalent-se del seu estatus personal” com a esposa del president del Govern. “Ha vingut recomanant o avalant per carta de recomanació amb la seua signatura a empresaris que es presentaven a licitacions públiques”, deia.

Segons el sindicat, un d’este empresari “beneficiats” per les “recomanacions o avals” de Begoña Gómez era Barrabés, a les empreses dels quals se li haurien adjudicat licitacions públiques per valor de 10 milions d’euros.

L’INFORME UCO

Un informe elevat al maig al jutge per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil sostenia, no obstant això, que descartava que la intervenció de Begoña Gómez decantara adjudicacions a empreses de Barrabés.

Després d’analitzar els contractes públics adjudicats a societats vinculades a l’empresari, la UCO concloïa que en els tres expedients de la societat Innova Next amb Red.es, que estaven en el focus de la investigació del jutjat, l’empresa de Barrabés (o la UTE amb la qual participava) va obtenir “la millor puntuació” en criteris depenents de juí de valor, el pes del qual en el concurs era del 40%. En l’apartat de criteris econòmics (60%) no va ser, no obstant això, la primera.

Afegien, no obstant això, que amb la normalització de les puntuacions i aplicant el percentatge de pes de cada criteri, les dues UTE en les quals estava Innova Next van obtenir la millor puntuació en els quatre contractes.

EL MÀSTER I LES CARTES DE RECOMANACIÓ

Sobre la relació de Barrabés i Gómez, els agents destacaven que el primer és professor en el Màster de Transformació Social Competitiva de la Càtedra de l’esposa del president del Govern, i que ella va recolzar a les UTE de Barrabés amb cartes de declaració d’interès i suport.

Sumen a això que també van coincidir en dos esdeveniments. El primer al juny del 2019 organitzat pel IE Africa Center i el Grup Barrabés en l’IFEMA de Madrid, i el segon al gener del 2020 que va tenir lloc en el Barrabés Growth Space, al que també va assistir Javier Hidalgo (exCEO de Globalia).

“Sobre el presumpte impacte que haurien tingut les suposades cartes” per a afavorir a la UTE participada per Barrabés, la UCO recorda que en els dos expedients que les van incloure van participar el director de Red.es, David Cierco, i el director d’Economia Digital de Red.es, Luis Prieto.

“Respecte a tots dos, no s’ha trobat, almenys de moment, altres vinculacions amb Begoña Gómez”, apunta, per a aclarir que no aprecia vincles entre Begoña Gómez i les persones de Red.es que haurien tingut la capacitat de decidir sobre estes adjudicacions analitzades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.

València Basket atropella 110-84 al UCAM Murcia amb un Jean Montero determinant

València va dominar des del salt inicial i va tancar una àmplia victòria en el Roig Arena, amb Montero (23 i 6) com a referència. La renda esborra el +12 de l'anada.