El jutjat mana a presó al detingut per atacar a diversos frares del monestir de Gilet i matar a un d’ells

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Sagunt, en funcions de guàrdia, ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança per al detingut el cap de setmana passat per presumptament atacar a diversos frares del Monestir de Sant Esperit de la Muntanya, situat a la localitat valenciana de Gilet. Un dels religiosos ferits va morir este dilluns. La Guàrdia Civil va detenir el diumenge de matinada a un home de 46 anys en relació amb els fets.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, l’home queda investigat en una causa oberta per dos delictes d’homicidi/assassinat, un d’ells consumat i l’altre en grau de temptativa, tres delictes de lesions i un delicte d’allanamiento.

El mort és un frare de 76 anys que va resultar ferit molt greu en l’atac, segons han confirmat a Europa Press fonts sanitàries. L’home romania ingressat a l’Hospital Clínic de València, on finalment va morir

Quant a l’estat de la resta de religiosos que van resultar ferits en l’atac i romanen ingressats en l’hospital, el de 95 anys que va ser traslladat de l’hospital de Sagunt al Clínic de València ha tornat a este primer, mentre que el de 66 anys seguix ingressat en este mateix centre hospitalari, segons fonts sanitàries.

Els fets van ocórrer el passat dissabte al matí, quan un home, després de saltar la tanca del monestir, va agredir a set dels religiosos que allí es trobaven, segons va explicar la Benemérita a Europa Press. Altres fonts coneixedores van apuntar que l’agressor havia utilitzat en l’atac un bastó, un bàcul i, fins i tot, una botella de cristall per a colpejar als frares.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.