El jutjat mana a presó al detingut per atacar a diversos frares del monestir de Gilet i matar a un d’ells

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Sagunt, en funcions de guàrdia, ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança per al detingut el cap de setmana passat per presumptament atacar a diversos frares del Monestir de Sant Esperit de la Muntanya, situat a la localitat valenciana de Gilet. Un dels religiosos ferits va morir este dilluns. La Guàrdia Civil va detenir el diumenge de matinada a un home de 46 anys en relació amb els fets.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, l’home queda investigat en una causa oberta per dos delictes d’homicidi/assassinat, un d’ells consumat i l’altre en grau de temptativa, tres delictes de lesions i un delicte d’allanamiento.

El mort és un frare de 76 anys que va resultar ferit molt greu en l’atac, segons han confirmat a Europa Press fonts sanitàries. L’home romania ingressat a l’Hospital Clínic de València, on finalment va morir

Quant a l’estat de la resta de religiosos que van resultar ferits en l’atac i romanen ingressats en l’hospital, el de 95 anys que va ser traslladat de l’hospital de Sagunt al Clínic de València ha tornat a este primer, mentre que el de 66 anys seguix ingressat en este mateix centre hospitalari, segons fonts sanitàries.

Els fets van ocórrer el passat dissabte al matí, quan un home, després de saltar la tanca del monestir, va agredir a set dels religiosos que allí es trobaven, segons va explicar la Benemérita a Europa Press. Altres fonts coneixedores van apuntar que l’agressor havia utilitzat en l’atac un bastó, un bàcul i, fins i tot, una botella de cristall per a colpejar als frares.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.