11.6 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El jutjat mana a presó al detingut per atacar a diversos frares del monestir de Gilet i matar a un d’ells

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Sagunt, en funcions de guàrdia, ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança per al detingut el cap de setmana passat per presumptament atacar a diversos frares del Monestir de Sant Esperit de la Muntanya, situat a la localitat valenciana de Gilet. Un dels religiosos ferits va morir este dilluns. La Guàrdia Civil va detenir el diumenge de matinada a un home de 46 anys en relació amb els fets.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, l’home queda investigat en una causa oberta per dos delictes d’homicidi/assassinat, un d’ells consumat i l’altre en grau de temptativa, tres delictes de lesions i un delicte d’allanamiento.

El mort és un frare de 76 anys que va resultar ferit molt greu en l’atac, segons han confirmat a Europa Press fonts sanitàries. L’home romania ingressat a l’Hospital Clínic de València, on finalment va morir

Quant a l’estat de la resta de religiosos que van resultar ferits en l’atac i romanen ingressats en l’hospital, el de 95 anys que va ser traslladat de l’hospital de Sagunt al Clínic de València ha tornat a este primer, mentre que el de 66 anys seguix ingressat en este mateix centre hospitalari, segons fonts sanitàries.

Els fets van ocórrer el passat dissabte al matí, quan un home, després de saltar la tanca del monestir, va agredir a set dels religiosos que allí es trobaven, segons va explicar la Benemérita a Europa Press. Altres fonts coneixedores van apuntar que l’agressor havia utilitzat en l’atac un bastó, un bàcul i, fins i tot, una botella de cristall per a colpejar als frares.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.