15.1 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

El mercat de vehicle d’ocasió valencià tanca novembre amb una pujada del 15,1%, fins a les 22.948 unitats

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El mercat del vehicle d’ocasió de la Comunitat Valenciana va tancar el mes de novembre amb una pujada del 15,1 per cent fins a aconseguir les 22.948 unitats venudes, segons informen les patronals del sector Ganvam (distribuïdors) i Faconauto (concessionaris). En l’acumulat de l’any, el mercat valencià experimenta també una pujada del 8,8% fins a posicionar-se en les 218.419 unitats.

En el còmput nacional, el mercat d’ocasió tancarà 2024 amb un creixement benvolgut del 9%, fins a superar els dos milions (2.129.497) d’unitats venudes, aconseguint els nivells prepandemia, segons les previsions d’ambdues patronals. Fins a novembre, les vendes de turismes de segona mà acumulen un total d’1.915.132 unitats, la qual cosa suposa un 9,2% més, havent-se venut 2,1 turismes d’ocasió per cadascun nou.

En una anàlisi per antiguitat, les dades revelen que un de cada quatre turismes (25,7%) de segona mà venuts en el que va d’any tenia entre zero i cinc anys. En concret, estos models joves van registrar un total de 446.639 unitats, la qual cosa suposa un increment del 10,2% fins a novembre.

En este sentit, aquesta oferta d’usats joves se sustenta en la renovació de flotes per part d’alquiladores i operadors de renting, que permet als venedors professionals respondre a la demanda d’aquests models tan cotitzats per la seua relació qualitat/preu.

En concret, les vendes amb usats procedents de rent a car, que van créixer un 37,5% durant el mes passat, acumulen una pujada de quasi el 23,5% en el que va d’any. Per la seua banda, les operacions amb usats procedents de contractes de renting ja finalitzats van pujar un 18,9% durant el mes passat i un 19,7% fins a novembre.

En l’altre costat de la balança, els usats d’entre 10 i 15 anys continuen a la baixa fins a novembre. En el que portem d’exercici, les operacions amb estos models sumen un total de 303.580 unitats, la qual cosa suposa un descens del 4,9% pel que fa al mateix període de l’any anterior.

Malgrat esta caiguda, les dades revelen que l’antiguitat mitjana del vehicle usat venut a Espanya se situa en els 11,3 anys, aconseguint els 15 en el cas del canal de particulars. I és que el 41,3% del mercat de segona mà a Espanya ho concentren els models de més de 15 anys, que acumulen una pujada de l’11,9% fins a novembre, posant de manifest les dificultat que té el ciutadà mitjà per a accedir a solucions de mobilitat zero i baixes emissions.

PLA REINICIA INTERLOCUTÒRIA

És per això que Ganvam i Faconauto reivindiquen el paper del vehicle usat jove com a “palanca per a garantir una mobilitat accessible i assequible”. En este sentit, advoquen, en un comunicat, per plans d’incentius que incorporen aquests models, com ja ocorre amb el Pla Reinicia Interlocutòria.

Per fonts d’energia, les dades mostren que el mercat de segona mà continua dieselizado, doncs el 52,7% de les operacions registrades fins a novembre es van correspondre amb este combustible. Li segueix la gasolina, amb el 37% de les vendes.

Per la seua banda, els vehicles electrificats tenen encara un pes testimonial. D’esta forma, els elèctrics puros representen el 0,9% del total, encara que amb un increment del 65,1% de les vendes en els deu primers mesos de l’any, mentre els híbrids endollables -amb un important ascens del 88,3% en el que va d’any- suposen ja l’1,5% de les vendes totals d’ocasió.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.