Anuncios

El mercat de vehicle d’ocasió valencià tanca novembre amb una pujada del 15,1%, fins a les 22.948 unitats

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El mercat del vehicle d’ocasió de la Comunitat Valenciana va tancar el mes de novembre amb una pujada del 15,1 per cent fins a aconseguir les 22.948 unitats venudes, segons informen les patronals del sector Ganvam (distribuïdors) i Faconauto (concessionaris). En l’acumulat de l’any, el mercat valencià experimenta també una pujada del 8,8% fins a posicionar-se en les 218.419 unitats.

En el còmput nacional, el mercat d’ocasió tancarà 2024 amb un creixement benvolgut del 9%, fins a superar els dos milions (2.129.497) d’unitats venudes, aconseguint els nivells prepandemia, segons les previsions d’ambdues patronals. Fins a novembre, les vendes de turismes de segona mà acumulen un total d’1.915.132 unitats, la qual cosa suposa un 9,2% més, havent-se venut 2,1 turismes d’ocasió per cadascun nou.

En una anàlisi per antiguitat, les dades revelen que un de cada quatre turismes (25,7%) de segona mà venuts en el que va d’any tenia entre zero i cinc anys. En concret, estos models joves van registrar un total de 446.639 unitats, la qual cosa suposa un increment del 10,2% fins a novembre.

En este sentit, aquesta oferta d’usats joves se sustenta en la renovació de flotes per part d’alquiladores i operadors de renting, que permet als venedors professionals respondre a la demanda d’aquests models tan cotitzats per la seua relació qualitat/preu.

En concret, les vendes amb usats procedents de rent a car, que van créixer un 37,5% durant el mes passat, acumulen una pujada de quasi el 23,5% en el que va d’any. Per la seua banda, les operacions amb usats procedents de contractes de renting ja finalitzats van pujar un 18,9% durant el mes passat i un 19,7% fins a novembre.

En l’altre costat de la balança, els usats d’entre 10 i 15 anys continuen a la baixa fins a novembre. En el que portem d’exercici, les operacions amb estos models sumen un total de 303.580 unitats, la qual cosa suposa un descens del 4,9% pel que fa al mateix període de l’any anterior.

Malgrat esta caiguda, les dades revelen que l’antiguitat mitjana del vehicle usat venut a Espanya se situa en els 11,3 anys, aconseguint els 15 en el cas del canal de particulars. I és que el 41,3% del mercat de segona mà a Espanya ho concentren els models de més de 15 anys, que acumulen una pujada de l’11,9% fins a novembre, posant de manifest les dificultat que té el ciutadà mitjà per a accedir a solucions de mobilitat zero i baixes emissions.

PLA REINICIA INTERLOCUTÒRIA

És per això que Ganvam i Faconauto reivindiquen el paper del vehicle usat jove com a “palanca per a garantir una mobilitat accessible i assequible”. En este sentit, advoquen, en un comunicat, per plans d’incentius que incorporen aquests models, com ja ocorre amb el Pla Reinicia Interlocutòria.

Per fonts d’energia, les dades mostren que el mercat de segona mà continua dieselizado, doncs el 52,7% de les operacions registrades fins a novembre es van correspondre amb este combustible. Li segueix la gasolina, amb el 37% de les vendes.

Per la seua banda, els vehicles electrificats tenen encara un pes testimonial. D’esta forma, els elèctrics puros representen el 0,9% del total, encara que amb un increment del 65,1% de les vendes en els deu primers mesos de l’any, mentre els híbrids endollables -amb un important ascens del 88,3% en el que va d’any- suposen ja l’1,5% de les vendes totals d’ocasió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.