El mercat de vehicle d’ocasió valencià tanca novembre amb una pujada del 15,1%, fins a les 22.948 unitats

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El mercat del vehicle d’ocasió de la Comunitat Valenciana va tancar el mes de novembre amb una pujada del 15,1 per cent fins a aconseguir les 22.948 unitats venudes, segons informen les patronals del sector Ganvam (distribuïdors) i Faconauto (concessionaris). En l’acumulat de l’any, el mercat valencià experimenta també una pujada del 8,8% fins a posicionar-se en les 218.419 unitats.

En el còmput nacional, el mercat d’ocasió tancarà 2024 amb un creixement benvolgut del 9%, fins a superar els dos milions (2.129.497) d’unitats venudes, aconseguint els nivells prepandemia, segons les previsions d’ambdues patronals. Fins a novembre, les vendes de turismes de segona mà acumulen un total d’1.915.132 unitats, la qual cosa suposa un 9,2% més, havent-se venut 2,1 turismes d’ocasió per cadascun nou.

En una anàlisi per antiguitat, les dades revelen que un de cada quatre turismes (25,7%) de segona mà venuts en el que va d’any tenia entre zero i cinc anys. En concret, estos models joves van registrar un total de 446.639 unitats, la qual cosa suposa un increment del 10,2% fins a novembre.

En este sentit, aquesta oferta d’usats joves se sustenta en la renovació de flotes per part d’alquiladores i operadors de renting, que permet als venedors professionals respondre a la demanda d’aquests models tan cotitzats per la seua relació qualitat/preu.

En concret, les vendes amb usats procedents de rent a car, que van créixer un 37,5% durant el mes passat, acumulen una pujada de quasi el 23,5% en el que va d’any. Per la seua banda, les operacions amb usats procedents de contractes de renting ja finalitzats van pujar un 18,9% durant el mes passat i un 19,7% fins a novembre.

En l’altre costat de la balança, els usats d’entre 10 i 15 anys continuen a la baixa fins a novembre. En el que portem d’exercici, les operacions amb estos models sumen un total de 303.580 unitats, la qual cosa suposa un descens del 4,9% pel que fa al mateix període de l’any anterior.

Malgrat esta caiguda, les dades revelen que l’antiguitat mitjana del vehicle usat venut a Espanya se situa en els 11,3 anys, aconseguint els 15 en el cas del canal de particulars. I és que el 41,3% del mercat de segona mà a Espanya ho concentren els models de més de 15 anys, que acumulen una pujada de l’11,9% fins a novembre, posant de manifest les dificultat que té el ciutadà mitjà per a accedir a solucions de mobilitat zero i baixes emissions.

PLA REINICIA INTERLOCUTÒRIA

És per això que Ganvam i Faconauto reivindiquen el paper del vehicle usat jove com a “palanca per a garantir una mobilitat accessible i assequible”. En este sentit, advoquen, en un comunicat, per plans d’incentius que incorporen aquests models, com ja ocorre amb el Pla Reinicia Interlocutòria.

Per fonts d’energia, les dades mostren que el mercat de segona mà continua dieselizado, doncs el 52,7% de les operacions registrades fins a novembre es van correspondre amb este combustible. Li segueix la gasolina, amb el 37% de les vendes.

Per la seua banda, els vehicles electrificats tenen encara un pes testimonial. D’esta forma, els elèctrics puros representen el 0,9% del total, encara que amb un increment del 65,1% de les vendes en els deu primers mesos de l’any, mentre els híbrids endollables -amb un important ascens del 88,3% en el que va d’any- suposen ja l’1,5% de les vendes totals d’ocasió.

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.