13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

El mercat de vehicle d’ocasió valencià tanca novembre amb una pujada del 15,1%, fins a les 22.948 unitats

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El mercat del vehicle d’ocasió de la Comunitat Valenciana va tancar el mes de novembre amb una pujada del 15,1 per cent fins a aconseguir les 22.948 unitats venudes, segons informen les patronals del sector Ganvam (distribuïdors) i Faconauto (concessionaris). En l’acumulat de l’any, el mercat valencià experimenta també una pujada del 8,8% fins a posicionar-se en les 218.419 unitats.

En el còmput nacional, el mercat d’ocasió tancarà 2024 amb un creixement benvolgut del 9%, fins a superar els dos milions (2.129.497) d’unitats venudes, aconseguint els nivells prepandemia, segons les previsions d’ambdues patronals. Fins a novembre, les vendes de turismes de segona mà acumulen un total d’1.915.132 unitats, la qual cosa suposa un 9,2% més, havent-se venut 2,1 turismes d’ocasió per cadascun nou.

En una anàlisi per antiguitat, les dades revelen que un de cada quatre turismes (25,7%) de segona mà venuts en el que va d’any tenia entre zero i cinc anys. En concret, estos models joves van registrar un total de 446.639 unitats, la qual cosa suposa un increment del 10,2% fins a novembre.

En este sentit, aquesta oferta d’usats joves se sustenta en la renovació de flotes per part d’alquiladores i operadors de renting, que permet als venedors professionals respondre a la demanda d’aquests models tan cotitzats per la seua relació qualitat/preu.

En concret, les vendes amb usats procedents de rent a car, que van créixer un 37,5% durant el mes passat, acumulen una pujada de quasi el 23,5% en el que va d’any. Per la seua banda, les operacions amb usats procedents de contractes de renting ja finalitzats van pujar un 18,9% durant el mes passat i un 19,7% fins a novembre.

En l’altre costat de la balança, els usats d’entre 10 i 15 anys continuen a la baixa fins a novembre. En el que portem d’exercici, les operacions amb estos models sumen un total de 303.580 unitats, la qual cosa suposa un descens del 4,9% pel que fa al mateix període de l’any anterior.

Malgrat esta caiguda, les dades revelen que l’antiguitat mitjana del vehicle usat venut a Espanya se situa en els 11,3 anys, aconseguint els 15 en el cas del canal de particulars. I és que el 41,3% del mercat de segona mà a Espanya ho concentren els models de més de 15 anys, que acumulen una pujada de l’11,9% fins a novembre, posant de manifest les dificultat que té el ciutadà mitjà per a accedir a solucions de mobilitat zero i baixes emissions.

PLA REINICIA INTERLOCUTÒRIA

És per això que Ganvam i Faconauto reivindiquen el paper del vehicle usat jove com a “palanca per a garantir una mobilitat accessible i assequible”. En este sentit, advoquen, en un comunicat, per plans d’incentius que incorporen aquests models, com ja ocorre amb el Pla Reinicia Interlocutòria.

Per fonts d’energia, les dades mostren que el mercat de segona mà continua dieselizado, doncs el 52,7% de les operacions registrades fins a novembre es van correspondre amb este combustible. Li segueix la gasolina, amb el 37% de les vendes.

Per la seua banda, els vehicles electrificats tenen encara un pes testimonial. D’esta forma, els elèctrics puros representen el 0,9% del total, encara que amb un increment del 65,1% de les vendes en els deu primers mesos de l’any, mentre els híbrids endollables -amb un important ascens del 88,3% en el que va d’any- suposen ja l’1,5% de les vendes totals d’ocasió.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.