9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

El mercat de vehicle d’ocasió valencià tanca novembre amb una pujada del 15,1%, fins a les 22.948 unitats

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El mercat del vehicle d’ocasió de la Comunitat Valenciana va tancar el mes de novembre amb una pujada del 15,1 per cent fins a aconseguir les 22.948 unitats venudes, segons informen les patronals del sector Ganvam (distribuïdors) i Faconauto (concessionaris). En l’acumulat de l’any, el mercat valencià experimenta també una pujada del 8,8% fins a posicionar-se en les 218.419 unitats.

En el còmput nacional, el mercat d’ocasió tancarà 2024 amb un creixement benvolgut del 9%, fins a superar els dos milions (2.129.497) d’unitats venudes, aconseguint els nivells prepandemia, segons les previsions d’ambdues patronals. Fins a novembre, les vendes de turismes de segona mà acumulen un total d’1.915.132 unitats, la qual cosa suposa un 9,2% més, havent-se venut 2,1 turismes d’ocasió per cadascun nou.

En una anàlisi per antiguitat, les dades revelen que un de cada quatre turismes (25,7%) de segona mà venuts en el que va d’any tenia entre zero i cinc anys. En concret, estos models joves van registrar un total de 446.639 unitats, la qual cosa suposa un increment del 10,2% fins a novembre.

En este sentit, aquesta oferta d’usats joves se sustenta en la renovació de flotes per part d’alquiladores i operadors de renting, que permet als venedors professionals respondre a la demanda d’aquests models tan cotitzats per la seua relació qualitat/preu.

En concret, les vendes amb usats procedents de rent a car, que van créixer un 37,5% durant el mes passat, acumulen una pujada de quasi el 23,5% en el que va d’any. Per la seua banda, les operacions amb usats procedents de contractes de renting ja finalitzats van pujar un 18,9% durant el mes passat i un 19,7% fins a novembre.

En l’altre costat de la balança, els usats d’entre 10 i 15 anys continuen a la baixa fins a novembre. En el que portem d’exercici, les operacions amb estos models sumen un total de 303.580 unitats, la qual cosa suposa un descens del 4,9% pel que fa al mateix període de l’any anterior.

Malgrat esta caiguda, les dades revelen que l’antiguitat mitjana del vehicle usat venut a Espanya se situa en els 11,3 anys, aconseguint els 15 en el cas del canal de particulars. I és que el 41,3% del mercat de segona mà a Espanya ho concentren els models de més de 15 anys, que acumulen una pujada de l’11,9% fins a novembre, posant de manifest les dificultat que té el ciutadà mitjà per a accedir a solucions de mobilitat zero i baixes emissions.

PLA REINICIA INTERLOCUTÒRIA

És per això que Ganvam i Faconauto reivindiquen el paper del vehicle usat jove com a “palanca per a garantir una mobilitat accessible i assequible”. En este sentit, advoquen, en un comunicat, per plans d’incentius que incorporen aquests models, com ja ocorre amb el Pla Reinicia Interlocutòria.

Per fonts d’energia, les dades mostren que el mercat de segona mà continua dieselizado, doncs el 52,7% de les operacions registrades fins a novembre es van correspondre amb este combustible. Li segueix la gasolina, amb el 37% de les vendes.

Per la seua banda, els vehicles electrificats tenen encara un pes testimonial. D’esta forma, els elèctrics puros representen el 0,9% del total, encara que amb un increment del 65,1% de les vendes en els deu primers mesos de l’any, mentre els híbrids endollables -amb un important ascens del 88,3% en el que va d’any- suposen ja l’1,5% de les vendes totals d’ocasió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.