El migcampista espanyol Andrés Iniesta anuncia la seua retirada als 40 anys

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El futbolista espanyol Andrés Iniesta va anunciar hui dimarts a Barcelona que penja les botes amb 40 anys i després de finalitzar el seu últim contracte professional als Emirats Àrabs, convertit ja en història del futbol espanyol com a ‘heroi’ del primer i únic Mundial masculí conquistat el 2010 a Sud-àfrica i com una de les figures històriques del FC Barcelona.

“Mai vaig pensar que arribaria este dia, mai ho vaig imaginar. Totes les llàgrimes són d’emoció, d’orgull, no són de tristesa, són d’este xiquet de Fuentealbilla que somiava amb ser futbolista. I ho aconseguim, després de molt treball i esforç, i mai rendir-se. La meua carrera ha sigut com un conte”, va dir el migcampista en roda de premsa.

El ja exfutbolista, de 40 anys, va triar este dimarts 8 d’octubre, data triada en honor al seu dorsal, en l’America’s Cup Experience del Port Vell de Barcelona, per a comunicar el seu adeu al futbol professional, un secret quasi a veus des del seu enigmàtic anunci d’esta convocatòria la setmana passada i ja amb missatges de comiat de figures com Leo Messi o l’actual seleccionador nacional Luis de la Fuente, a més d’un vídeo publicat este dilluns pel seu compte oficial que ja ho reafirmava encara més.

Andrés Iniesta, nascut a Fuentealbilla (Albacete) l’11 de maig del 1984, es va quedar sense equip el passat 1 de juliol en finalitzar el seu contracte amb l’Emirates Club dels Emirats Àrabs, una última aventura en la qual va jugar 23 partits –20 d’ells en la UAE Pro League– i va anotar 5 gols i va repartir 1 assistència.

Prèviament, al Vissel Kobe japonès en el qual va estar des del 2018 fins al 2023, va jugar un total de 134 partits amb 26 gols i 25 assistències en total per a guanyar la Lliga el 2023, la Copa el 2019 i la Supercopa el 2020. Sens dubte, un gran llegat el que va deixar Iniesta en Kobe, tant en el club com en la ciutat i, segurament, també en la J1 League i el país nipó.

Però va ser en el FC Barcelona on més va triomfar i on, sens dubte, serà recordat com una llegenda. Format a La Masia, a la qual va arribar des de Fuentealbilla i sent part del futbol base de l’Albacete, va ser cremant etapes fins a debutar amb el primer equip en la Lliga en la temporada 2002/03. I d’ací a signar 674 partits oficials amb el Barça, amb 57 gols i 135 assistències, a més de 32 títols oficials, només superat pels 35 que va guanyar el seu company d’aventures Leo Messi.

Iniesta, l’heroi de la victòria d’Espanya en el Mundial de Sud-àfrica el 2010 amb el tant de l’històric triomf, i membre destacat en les victòries en les Eurocopas del 2008 i 2012, serà recordat també pel gol en Stamford Bridge que va donar la passada al conjunt català a la final de la ‘Champions’ a Roma el 2009.

Amb esta Lliga de Campions, el Barça de Pep Guardiola començaria a confirmar-se com un dels millors equips de la història. Un gran llegat futbolístic, dins del verd, que seguirà viu en el que Andrés Iniesta Luján decidisca ser a partir d’ara.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.