El migcampista espanyol Andrés Iniesta anuncia la seua retirada als 40 anys

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El futbolista espanyol Andrés Iniesta va anunciar hui dimarts a Barcelona que penja les botes amb 40 anys i després de finalitzar el seu últim contracte professional als Emirats Àrabs, convertit ja en història del futbol espanyol com a ‘heroi’ del primer i únic Mundial masculí conquistat el 2010 a Sud-àfrica i com una de les figures històriques del FC Barcelona.

«Mai vaig pensar que arribaria este dia, mai ho vaig imaginar. Totes les llàgrimes són d’emoció, d’orgull, no són de tristesa, són d’este xiquet de Fuentealbilla que somiava amb ser futbolista. I ho aconseguim, després de molt treball i esforç, i mai rendir-se. La meua carrera ha sigut com un conte», va dir el migcampista en roda de premsa.

El ja exfutbolista, de 40 anys, va triar este dimarts 8 d’octubre, data triada en honor al seu dorsal, en l’America’s Cup Experience del Port Vell de Barcelona, per a comunicar el seu adeu al futbol professional, un secret quasi a veus des del seu enigmàtic anunci d’esta convocatòria la setmana passada i ja amb missatges de comiat de figures com Leo Messi o l’actual seleccionador nacional Luis de la Fuente, a més d’un vídeo publicat este dilluns pel seu compte oficial que ja ho reafirmava encara més.

Andrés Iniesta, nascut a Fuentealbilla (Albacete) l’11 de maig del 1984, es va quedar sense equip el passat 1 de juliol en finalitzar el seu contracte amb l’Emirates Club dels Emirats Àrabs, una última aventura en la qual va jugar 23 partits –20 d’ells en la UAE Pro League– i va anotar 5 gols i va repartir 1 assistència.

Prèviament, al Vissel Kobe japonès en el qual va estar des del 2018 fins al 2023, va jugar un total de 134 partits amb 26 gols i 25 assistències en total per a guanyar la Lliga el 2023, la Copa el 2019 i la Supercopa el 2020. Sens dubte, un gran llegat el que va deixar Iniesta en Kobe, tant en el club com en la ciutat i, segurament, també en la J1 League i el país nipó.

Però va ser en el FC Barcelona on més va triomfar i on, sens dubte, serà recordat com una llegenda. Format a La Masia, a la qual va arribar des de Fuentealbilla i sent part del futbol base de l’Albacete, va ser cremant etapes fins a debutar amb el primer equip en la Lliga en la temporada 2002/03. I d’ací a signar 674 partits oficials amb el Barça, amb 57 gols i 135 assistències, a més de 32 títols oficials, només superat pels 35 que va guanyar el seu company d’aventures Leo Messi.

Iniesta, l’heroi de la victòria d’Espanya en el Mundial de Sud-àfrica el 2010 amb el tant de l’històric triomf, i membre destacat en les victòries en les Eurocopas del 2008 i 2012, serà recordat també pel gol en Stamford Bridge que va donar la passada al conjunt català a la final de la ‘Champions’ a Roma el 2009.

Amb esta Lliga de Campions, el Barça de Pep Guardiola començaria a confirmar-se com un dels millors equips de la història. Un gran llegat futbolístic, dins del verd, que seguirà viu en el que Andrés Iniesta Luján decidisca ser a partir d’ara.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.