El migcampista espanyol Andrés Iniesta anuncia la seua retirada als 40 anys

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El futbolista espanyol Andrés Iniesta va anunciar hui dimarts a Barcelona que penja les botes amb 40 anys i després de finalitzar el seu últim contracte professional als Emirats Àrabs, convertit ja en història del futbol espanyol com a ‘heroi’ del primer i únic Mundial masculí conquistat el 2010 a Sud-àfrica i com una de les figures històriques del FC Barcelona.

«Mai vaig pensar que arribaria este dia, mai ho vaig imaginar. Totes les llàgrimes són d’emoció, d’orgull, no són de tristesa, són d’este xiquet de Fuentealbilla que somiava amb ser futbolista. I ho aconseguim, després de molt treball i esforç, i mai rendir-se. La meua carrera ha sigut com un conte», va dir el migcampista en roda de premsa.

El ja exfutbolista, de 40 anys, va triar este dimarts 8 d’octubre, data triada en honor al seu dorsal, en l’America’s Cup Experience del Port Vell de Barcelona, per a comunicar el seu adeu al futbol professional, un secret quasi a veus des del seu enigmàtic anunci d’esta convocatòria la setmana passada i ja amb missatges de comiat de figures com Leo Messi o l’actual seleccionador nacional Luis de la Fuente, a més d’un vídeo publicat este dilluns pel seu compte oficial que ja ho reafirmava encara més.

Andrés Iniesta, nascut a Fuentealbilla (Albacete) l’11 de maig del 1984, es va quedar sense equip el passat 1 de juliol en finalitzar el seu contracte amb l’Emirates Club dels Emirats Àrabs, una última aventura en la qual va jugar 23 partits –20 d’ells en la UAE Pro League– i va anotar 5 gols i va repartir 1 assistència.

Prèviament, al Vissel Kobe japonès en el qual va estar des del 2018 fins al 2023, va jugar un total de 134 partits amb 26 gols i 25 assistències en total per a guanyar la Lliga el 2023, la Copa el 2019 i la Supercopa el 2020. Sens dubte, un gran llegat el que va deixar Iniesta en Kobe, tant en el club com en la ciutat i, segurament, també en la J1 League i el país nipó.

Però va ser en el FC Barcelona on més va triomfar i on, sens dubte, serà recordat com una llegenda. Format a La Masia, a la qual va arribar des de Fuentealbilla i sent part del futbol base de l’Albacete, va ser cremant etapes fins a debutar amb el primer equip en la Lliga en la temporada 2002/03. I d’ací a signar 674 partits oficials amb el Barça, amb 57 gols i 135 assistències, a més de 32 títols oficials, només superat pels 35 que va guanyar el seu company d’aventures Leo Messi.

Iniesta, l’heroi de la victòria d’Espanya en el Mundial de Sud-àfrica el 2010 amb el tant de l’històric triomf, i membre destacat en les victòries en les Eurocopas del 2008 i 2012, serà recordat també pel gol en Stamford Bridge que va donar la passada al conjunt català a la final de la ‘Champions’ a Roma el 2009.

Amb esta Lliga de Campions, el Barça de Pep Guardiola començaria a confirmar-se com un dels millors equips de la història. Un gran llegat futbolístic, dins del verd, que seguirà viu en el que Andrés Iniesta Luján decidisca ser a partir d’ara.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.