El migcampista espanyol Andrés Iniesta anuncia la seua retirada als 40 anys

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El futbolista espanyol Andrés Iniesta va anunciar hui dimarts a Barcelona que penja les botes amb 40 anys i després de finalitzar el seu últim contracte professional als Emirats Àrabs, convertit ja en història del futbol espanyol com a ‘heroi’ del primer i únic Mundial masculí conquistat el 2010 a Sud-àfrica i com una de les figures històriques del FC Barcelona.

“Mai vaig pensar que arribaria este dia, mai ho vaig imaginar. Totes les llàgrimes són d’emoció, d’orgull, no són de tristesa, són d’este xiquet de Fuentealbilla que somiava amb ser futbolista. I ho aconseguim, després de molt treball i esforç, i mai rendir-se. La meua carrera ha sigut com un conte”, va dir el migcampista en roda de premsa.

El ja exfutbolista, de 40 anys, va triar este dimarts 8 d’octubre, data triada en honor al seu dorsal, en l’America’s Cup Experience del Port Vell de Barcelona, per a comunicar el seu adeu al futbol professional, un secret quasi a veus des del seu enigmàtic anunci d’esta convocatòria la setmana passada i ja amb missatges de comiat de figures com Leo Messi o l’actual seleccionador nacional Luis de la Fuente, a més d’un vídeo publicat este dilluns pel seu compte oficial que ja ho reafirmava encara més.

Andrés Iniesta, nascut a Fuentealbilla (Albacete) l’11 de maig del 1984, es va quedar sense equip el passat 1 de juliol en finalitzar el seu contracte amb l’Emirates Club dels Emirats Àrabs, una última aventura en la qual va jugar 23 partits –20 d’ells en la UAE Pro League– i va anotar 5 gols i va repartir 1 assistència.

Prèviament, al Vissel Kobe japonès en el qual va estar des del 2018 fins al 2023, va jugar un total de 134 partits amb 26 gols i 25 assistències en total per a guanyar la Lliga el 2023, la Copa el 2019 i la Supercopa el 2020. Sens dubte, un gran llegat el que va deixar Iniesta en Kobe, tant en el club com en la ciutat i, segurament, també en la J1 League i el país nipó.

Però va ser en el FC Barcelona on més va triomfar i on, sens dubte, serà recordat com una llegenda. Format a La Masia, a la qual va arribar des de Fuentealbilla i sent part del futbol base de l’Albacete, va ser cremant etapes fins a debutar amb el primer equip en la Lliga en la temporada 2002/03. I d’ací a signar 674 partits oficials amb el Barça, amb 57 gols i 135 assistències, a més de 32 títols oficials, només superat pels 35 que va guanyar el seu company d’aventures Leo Messi.

Iniesta, l’heroi de la victòria d’Espanya en el Mundial de Sud-àfrica el 2010 amb el tant de l’històric triomf, i membre destacat en les victòries en les Eurocopas del 2008 i 2012, serà recordat també pel gol en Stamford Bridge que va donar la passada al conjunt català a la final de la ‘Champions’ a Roma el 2009.

Amb esta Lliga de Campions, el Barça de Pep Guardiola començaria a confirmar-se com un dels millors equips de la història. Un gran llegat futbolístic, dins del verd, que seguirà viu en el que Andrés Iniesta Luján decidisca ser a partir d’ara.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Inescop impulsa la formació d’experts africans en cuir sostenible a Elda

Inescop ha format a Elda a professionals del cuir i calçat de Tanzània, Uganda i Etiòpia en control de qualitat, sostenibilitat i noves metodologies de treball dins d'un projecte europeu.

Dimecres amb núvols alts, possible pols en suspensió i ruixats en el nord interior de la Comunitat

Este dimecres s'esperen intervals de núvols mitjans i alts en la Comunitat Valenciana, possibles boires i pols en suspensió en el sud i ruixats aïllats a l'interior nord, amb temperatures en lleuger ascens.

Un expert de la UPV resta alarma al terratrémol d’Ontinyent i el considera un fenomen normal

Un catedràtic de Geofísica de la UPV explica que el terratrémol de 3,5 graus registrat a Ontinyent és habitual en la zona i demana tranquil·litat a la població.

Ontinyent registra un terratrémol de magnitud 3,5 sentit en tot el municipi

Ontinyent ha registrat un terratrémol de magnitud 3,5, sentit en tot el municipi, dins d'una sèrie de huit sismes en poques hores que han despertat a part de la població.

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.