El migcampista espanyol Andrés Iniesta anuncia la seua retirada als 40 anys

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El futbolista espanyol Andrés Iniesta va anunciar hui dimarts a Barcelona que penja les botes amb 40 anys i després de finalitzar el seu últim contracte professional als Emirats Àrabs, convertit ja en història del futbol espanyol com a ‘heroi’ del primer i únic Mundial masculí conquistat el 2010 a Sud-àfrica i com una de les figures històriques del FC Barcelona.

«Mai vaig pensar que arribaria este dia, mai ho vaig imaginar. Totes les llàgrimes són d’emoció, d’orgull, no són de tristesa, són d’este xiquet de Fuentealbilla que somiava amb ser futbolista. I ho aconseguim, després de molt treball i esforç, i mai rendir-se. La meua carrera ha sigut com un conte», va dir el migcampista en roda de premsa.

El ja exfutbolista, de 40 anys, va triar este dimarts 8 d’octubre, data triada en honor al seu dorsal, en l’America’s Cup Experience del Port Vell de Barcelona, per a comunicar el seu adeu al futbol professional, un secret quasi a veus des del seu enigmàtic anunci d’esta convocatòria la setmana passada i ja amb missatges de comiat de figures com Leo Messi o l’actual seleccionador nacional Luis de la Fuente, a més d’un vídeo publicat este dilluns pel seu compte oficial que ja ho reafirmava encara més.

Andrés Iniesta, nascut a Fuentealbilla (Albacete) l’11 de maig del 1984, es va quedar sense equip el passat 1 de juliol en finalitzar el seu contracte amb l’Emirates Club dels Emirats Àrabs, una última aventura en la qual va jugar 23 partits –20 d’ells en la UAE Pro League– i va anotar 5 gols i va repartir 1 assistència.

Prèviament, al Vissel Kobe japonès en el qual va estar des del 2018 fins al 2023, va jugar un total de 134 partits amb 26 gols i 25 assistències en total per a guanyar la Lliga el 2023, la Copa el 2019 i la Supercopa el 2020. Sens dubte, un gran llegat el que va deixar Iniesta en Kobe, tant en el club com en la ciutat i, segurament, també en la J1 League i el país nipó.

Però va ser en el FC Barcelona on més va triomfar i on, sens dubte, serà recordat com una llegenda. Format a La Masia, a la qual va arribar des de Fuentealbilla i sent part del futbol base de l’Albacete, va ser cremant etapes fins a debutar amb el primer equip en la Lliga en la temporada 2002/03. I d’ací a signar 674 partits oficials amb el Barça, amb 57 gols i 135 assistències, a més de 32 títols oficials, només superat pels 35 que va guanyar el seu company d’aventures Leo Messi.

Iniesta, l’heroi de la victòria d’Espanya en el Mundial de Sud-àfrica el 2010 amb el tant de l’històric triomf, i membre destacat en les victòries en les Eurocopas del 2008 i 2012, serà recordat també pel gol en Stamford Bridge que va donar la passada al conjunt català a la final de la ‘Champions’ a Roma el 2009.

Amb esta Lliga de Campions, el Barça de Pep Guardiola començaria a confirmar-se com un dels millors equips de la història. Un gran llegat futbolístic, dins del verd, que seguirà viu en el que Andrés Iniesta Luján decidisca ser a partir d’ara.

Últimes notícies

Dos detinguts per estafar 76.000 euros a una dona major d’Altea amb la banca digital

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 22 anys i un home de 33 per estafar més de 76.000 euros a una veïna de 72 anys d’Altea, després de suplantar la seua identitat i accedir a la seua banca digital.

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.