La comissió de Polítiques d’Igualtat de Gènere i del Col·lectiu LGTBI de Les Corts Valencianes ha aprovat per unanimitat una proposició no de llei (PNL) presentada pel PP que insta al Govern a crear un fons per a la reparació de les víctimes revictimitzades per l’excarceració anticipada o reducció de condemna dels seus agressors, això a conseqüència de l’aplicació de la Llei orgànica 10/2022, coneguda com a llei del ‘només sí és sí’. Els membres de la comissió han coincidit en la necessitat de garantir la reparació adequada a les víctimes revictimitzades que han patit conseqüències irreparables degut a l’aplicació d’estea norma. Tant PSPV com Compromís han expressat la seua preocupació pels efectes positius de la norma, tot i que els votants del PP han defensat la proposta del seu partit sobre la creació del fons. D’altra banda, Vox ha presentat una esmena per demanar la retirada de la llei i que es endureixin les penes a tots els agressors sexuals, però el grup popular no ha acceptat estea proposta, recordant que va ser gràcies a la seua intermediació en el Congrés que es va evitar la reducció de condemna. Una altra iniciativa no ha prosperat: la presentada pel PSPV per reprendre l’II Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista i per sancionar els locals que, sota aparença d’ofereixen un altre servei, exploten sexualment les dones. Aquesta proposta ha estat rebutjada per PP i Vox, justificant que el Consell actual ja estava treballant en l’elaboració d’este pacte que, segons el PP, estava paralitzat. El PSPV ha qüestionat la postura del PP, acusant-lo d’hipocresia per votar en contra. Un altre tema abordat va ser la paritat en els Premis Rei Jaume I, on es va rebutjar una PNL de Compromís que demanava modificar les bases dels guardons per incloure, de manera transversal, la perspectiva de gènere en les candidatures i en el jurat. Es va citar que en l’última edició dels premis, celebrada este febrer, no hi va haver cap dona entre els set premiats, una situació que no es donava des de fa huit anys. Aquesta manca de representació va provocar protestes davant de la Llotja de València durant el lliurament dels premis.
1 minutde lectura
El Parlament Valencià insta el Govern a crear un fons per reparar la ‘revictimització’ derivada de la llei del ‘només sí és sí’
Per Pilar Méndez
Últimes notícies
Oratge
Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València
El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.
Esports
Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira
La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.
Economia
Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent
Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.
Successos
El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis
La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.
Medi ambient
Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid
El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.
Esports
Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena
El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.
Oratge
Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge
Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.
Esports
Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa
Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.






