El Parlament Valencià insta el Govern a crear un fons per reparar la ‘revictimització’ derivada de la llei del ‘només sí és sí’

Ejemplo de shortcode con estilo
La comissió de Polítiques d'Igualtat de Les Corts aprova per unanimitat una proposició no de llei del PP per crear un fons dedicat a la reparació de les víctimes revictimitzades per l'aplicació de la llei del 'només sí és sí'. PP i Vox rebutgen la iniciativa del PSPV per reprendre l'II Pacte Valencià contra la Violència de Gènere.

La comissió de Polítiques d’Igualtat de Gènere i del Col·lectiu LGTBI de Les Corts Valencianes ha aprovat per unanimitat una proposició no de llei (PNL) presentada pel PP que insta al Govern a crear un fons per a la reparació de les víctimes revictimitzades per l’excarceració anticipada o reducció de condemna dels seus agressors, això a conseqüència de l’aplicació de la Llei orgànica 10/2022, coneguda com a llei del ‘només sí és sí’. Els membres de la comissió han coincidit en la necessitat de garantir la reparació adequada a les víctimes revictimitzades que han patit conseqüències irreparables degut a l’aplicació d’estea norma. Tant PSPV com Compromís han expressat la seua preocupació pels efectes positius de la norma, tot i que els votants del PP han defensat la proposta del seu partit sobre la creació del fons. D’altra banda, Vox ha presentat una esmena per demanar la retirada de la llei i que es endureixin les penes a tots els agressors sexuals, però el grup popular no ha acceptat estea proposta, recordant que va ser gràcies a la seua intermediació en el Congrés que es va evitar la reducció de condemna. Una altra iniciativa no ha prosperat: la presentada pel PSPV per reprendre l’II Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista i per sancionar els locals que, sota aparença d’ofereixen un altre servei, exploten sexualment les dones. Aquesta proposta ha estat rebutjada per PP i Vox, justificant que el Consell actual ja estava treballant en l’elaboració d’este pacte que, segons el PP, estava paralitzat. El PSPV ha qüestionat la postura del PP, acusant-lo d’hipocresia per votar en contra. Un altre tema abordat va ser la paritat en els Premis Rei Jaume I, on es va rebutjar una PNL de Compromís que demanava modificar les bases dels guardons per incloure, de manera transversal, la perspectiva de gènere en les candidatures i en el jurat. Es va citar que en l’última edició dels premis, celebrada este febrer, no hi va haver cap dona entre els set premiats, una situació que no es donava des de fa huit anys. Aquesta manca de representació va provocar protestes davant de la Llotja de València durant el lliurament dels premis.

Últimes notícies

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.