El Parlament Valencià insta el Govern a crear un fons per reparar la ‘revictimització’ derivada de la llei del ‘només sí és sí’

La comissió de Polítiques d’Igualtat de Gènere i del Col·lectiu LGTBI de Les Corts Valencianes ha aprovat per unanimitat una proposició no de llei (PNL) presentada pel PP que insta al Govern a crear un fons per a la reparació de les víctimes revictimitzades per l’excarceració anticipada o reducció de condemna dels seus agressors, això a conseqüència de l’aplicació de la Llei orgànica 10/2022, coneguda com a llei del ‘només sí és sí’. Els membres de la comissió han coincidit en la necessitat de garantir la reparació adequada a les víctimes revictimitzades que han patit conseqüències irreparables degut a l’aplicació d’estea norma. Tant PSPV com Compromís han expressat la seua preocupació pels efectes positius de la norma, tot i que els votants del PP han defensat la proposta del seu partit sobre la creació del fons. D’altra banda, Vox ha presentat una esmena per demanar la retirada de la llei i que es endureixin les penes a tots els agressors sexuals, però el grup popular no ha acceptat estea proposta, recordant que va ser gràcies a la seua intermediació en el Congrés que es va evitar la reducció de condemna. Una altra iniciativa no ha prosperat: la presentada pel PSPV per reprendre l’II Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista i per sancionar els locals que, sota aparença d’ofereixen un altre servei, exploten sexualment les dones. Aquesta proposta ha estat rebutjada per PP i Vox, justificant que el Consell actual ja estava treballant en l’elaboració d’este pacte que, segons el PP, estava paralitzat. El PSPV ha qüestionat la postura del PP, acusant-lo d’hipocresia per votar en contra. Un altre tema abordat va ser la paritat en els Premis Rei Jaume I, on es va rebutjar una PNL de Compromís que demanava modificar les bases dels guardons per incloure, de manera transversal, la perspectiva de gènere en les candidatures i en el jurat. Es va citar que en l’última edició dels premis, celebrada este febrer, no hi va haver cap dona entre els set premiats, una situació que no es donava des de fa huit anys. Aquesta manca de representació va provocar protestes davant de la Llotja de València durant el lliurament dels premis.

Últimes notícies

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.