El Parlament Valencià insta el Govern a crear un fons per reparar la ‘revictimització’ derivada de la llei del ‘només sí és sí’

La comissió de Polítiques d’Igualtat de Gènere i del Col·lectiu LGTBI de Les Corts Valencianes ha aprovat per unanimitat una proposició no de llei (PNL) presentada pel PP que insta al Govern a crear un fons per a la reparació de les víctimes revictimitzades per l’excarceració anticipada o reducció de condemna dels seus agressors, això a conseqüència de l’aplicació de la Llei orgànica 10/2022, coneguda com a llei del ‘només sí és sí’. Els membres de la comissió han coincidit en la necessitat de garantir la reparació adequada a les víctimes revictimitzades que han patit conseqüències irreparables degut a l’aplicació d’estea norma. Tant PSPV com Compromís han expressat la seua preocupació pels efectes positius de la norma, tot i que els votants del PP han defensat la proposta del seu partit sobre la creació del fons. D’altra banda, Vox ha presentat una esmena per demanar la retirada de la llei i que es endureixin les penes a tots els agressors sexuals, però el grup popular no ha acceptat estea proposta, recordant que va ser gràcies a la seua intermediació en el Congrés que es va evitar la reducció de condemna. Una altra iniciativa no ha prosperat: la presentada pel PSPV per reprendre l’II Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista i per sancionar els locals que, sota aparença d’ofereixen un altre servei, exploten sexualment les dones. Aquesta proposta ha estat rebutjada per PP i Vox, justificant que el Consell actual ja estava treballant en l’elaboració d’este pacte que, segons el PP, estava paralitzat. El PSPV ha qüestionat la postura del PP, acusant-lo d’hipocresia per votar en contra. Un altre tema abordat va ser la paritat en els Premis Rei Jaume I, on es va rebutjar una PNL de Compromís que demanava modificar les bases dels guardons per incloure, de manera transversal, la perspectiva de gènere en les candidatures i en el jurat. Es va citar que en l’última edició dels premis, celebrada este febrer, no hi va haver cap dona entre els set premiats, una situació que no es donava des de fa huit anys. Aquesta manca de representació va provocar protestes davant de la Llotja de València durant el lliurament dels premis.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.