La comissió de Polítiques d’Igualtat de Gènere i del Col·lectiu LGTBI de Les Corts Valencianes ha aprovat per unanimitat una proposició no de llei (PNL) presentada pel PP que insta al Govern a crear un fons per a la reparació de les víctimes revictimitzades per l’excarceració anticipada o reducció de condemna dels seus agressors, això a conseqüència de l’aplicació de la Llei orgànica 10/2022, coneguda com a llei del ‘només sí és sí’. Els membres de la comissió han coincidit en la necessitat de garantir la reparació adequada a les víctimes revictimitzades que han patit conseqüències irreparables degut a l’aplicació d’estea norma. Tant PSPV com Compromís han expressat la seua preocupació pels efectes positius de la norma, tot i que els votants del PP han defensat la proposta del seu partit sobre la creació del fons. D’altra banda, Vox ha presentat una esmena per demanar la retirada de la llei i que es endureixin les penes a tots els agressors sexuals, però el grup popular no ha acceptat estea proposta, recordant que va ser gràcies a la seua intermediació en el Congrés que es va evitar la reducció de condemna. Una altra iniciativa no ha prosperat: la presentada pel PSPV per reprendre l’II Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista i per sancionar els locals que, sota aparença d’ofereixen un altre servei, exploten sexualment les dones. Aquesta proposta ha estat rebutjada per PP i Vox, justificant que el Consell actual ja estava treballant en l’elaboració d’este pacte que, segons el PP, estava paralitzat. El PSPV ha qüestionat la postura del PP, acusant-lo d’hipocresia per votar en contra. Un altre tema abordat va ser la paritat en els Premis Rei Jaume I, on es va rebutjar una PNL de Compromís que demanava modificar les bases dels guardons per incloure, de manera transversal, la perspectiva de gènere en les candidatures i en el jurat. Es va citar que en l’última edició dels premis, celebrada este febrer, no hi va haver cap dona entre els set premiats, una situació que no es donava des de fa huit anys. Aquesta manca de representació va provocar protestes davant de la Llotja de València durant el lliurament dels premis.
Últimes notícies
Esports
Juan Carlos Ferrero revela en ‘Mentalitat Guanyadora’ el seu camí cap a l’èxit a través de la disciplina
Juan Carlos Ferrero s’estrena com a escriptor amb 'Mentalitat Guanyadora', un llibre on compartix la seua filosofia basada en la disciplina, la superació i el procés per damunt del resultat, inclosa la seua experiència amb Carlos Alcaraz.
Esports
El secret de Juan Carlos Ferrero en el seu llibre ‘Mentalidad Ganadora’: disciplina per a arribar al cim
Juan Carlos Ferrero s’estrena com a escriptor amb 'Mentalidad Ganadora', un llibre on compartix la seua filosofia de disciplina, superació i treball constant al llarg de la seua carrera com a tenista i entrenador de Carlos Alcaraz.
Comunitat Valenciana
Els premiats del 9 d’Octubre reivindiquen orgull de terra i més suport a la cultura, la igualtat i la ciència
Els guardonats amb les Distincions de la Generalitat pel 9 d’Octubre han expressat l’orgull de rebre el premi a la seua terra i han reclamat més suport a la cultura, la igualtat, l’esport femení i la investigació científica.
Política
Morant reivindica al 9 d’Octubre els valencians que ixen al carrer per defensar els seus drets
Diana Morant assegura que entra al Palau de la Generalitat acompanyada pels valencians que s’han mobilitzat per reclamar drets i apunta al 29 de novembre com la cita per a un canvi polític. La líder del PSPV vincula el 9 d’Octubre amb les protestes per educació, vivenda i igualtat.
Comunitat Valenciana
Sánchez desitja un bon 9 d’Octubre a un poble que treballa i es reconstrueix
Pedro Sánchez ha felicitat els valencians pel 9 d’Octubre, que ha definit com un poble que treballa, es reconstrueix i sap cap on vol anar, en un missatge publicat en les seues xarxes socials.
Espanya
València afronta el 9 d’Octubre amb 500 policies més per a garantir la convivència
La Delegació del Govern ha reforçat el dispositiu del 9 d’Octubre a València fins a 1.700 agents per a compatibilitzar les celebracions oficials amb l’acampada per la vivenda i les protestes.
Editorial
Editorial: Jaume I 750 aniversari: València, habitatge i concòrdia
El Jaume I 750 aniversari arriba amb València davant la crisi de l’habitatge i el 9 d’Octubre. Una crida a la concòrdia valenciana.
Oratge
Descens de les temperatures i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló este 9 d’Octubre
Este divendres 9 d’Octubre arribarà un descens generalitzat de les temperatures a la Comunitat Valenciana i no es descarten ratxes de vent molt fortes a l’interior de Castelló de matinada.






