El pilot Aleix Espargaró anuncia la seua retirada al final del Mundial de MotoGP 2024

El de Granollers passarà de les 250 carreres en MotoGP, amb 3 victòries i 11 podis fins ara

BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)

El pilot espanyol Aleix Espargaró (Aprilia) va anunciar aquest dijous des del Circuit de Barcelona-Catalunya, on aquest cap de setmana es disputa el GP Catalunya de MotoGP, que es retirarà al final del Mundial 2024 després de 20 temporades com a professional i amb més de 250 carreres en la categoria regna.

«Al final d’aquesta temporada em retiraré com a pilot de MotoGP, ha sigut una gran carrera. Ho anuncie en un circuit molt especial per a mi, on vaig començar a córrer de xicotet i on l’any passat vaig culminar un somni», va anunciar davant dels mitjans en la sala de premsa del Circuit.

Després de convocar una roda de premsa especial, el de Granollers (Barcelona) –nascut al costat del Circuit– va anunciar que, prop de complir 35 anys, est serà el seu últim Mundial de MotoGP, posant així un punt final al seu paper de ‘Capitano’ d’Aprilia, signatura a la qual va arribar el 2017 i a la qual ha fet créixer fins a portar-la a guanyar.

Va ser en el GP Argentina del 2022, al Circuit de Termas de Río Profund, quan Aleix Espargaró va aconseguir la seua primera victòria en MotoGP, la primera també per a Aprilia en la categoria regna. Després arribarien altres dues victòries més, en Silverstone (Regne Unit) el 2023 i en ‘el seu’ GP Catalunya del mateix any.

Malgrat que en aquest Mundial 2024 encara té coses a dir, i aspira a poder guanyar a Montmeló aquest cap de setmana sense anar més lluny, de moment Aleix Espargaró suma 326 carreres, amb 5 ‘poles position’, 12 podis i 3 victòries entre totes les categories, en aquest 20 anys de donar gas amb el seu característic somriure.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.