El pilot Aleix Espargaró anuncia la seua retirada al final del Mundial de MotoGP 2024

El de Granollers passarà de les 250 carreres en MotoGP, amb 3 victòries i 11 podis fins ara

BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)

El pilot espanyol Aleix Espargaró (Aprilia) va anunciar aquest dijous des del Circuit de Barcelona-Catalunya, on aquest cap de setmana es disputa el GP Catalunya de MotoGP, que es retirarà al final del Mundial 2024 després de 20 temporades com a professional i amb més de 250 carreres en la categoria regna.

«Al final d’aquesta temporada em retiraré com a pilot de MotoGP, ha sigut una gran carrera. Ho anuncie en un circuit molt especial per a mi, on vaig començar a córrer de xicotet i on l’any passat vaig culminar un somni», va anunciar davant dels mitjans en la sala de premsa del Circuit.

Després de convocar una roda de premsa especial, el de Granollers (Barcelona) –nascut al costat del Circuit– va anunciar que, prop de complir 35 anys, est serà el seu últim Mundial de MotoGP, posant així un punt final al seu paper de ‘Capitano’ d’Aprilia, signatura a la qual va arribar el 2017 i a la qual ha fet créixer fins a portar-la a guanyar.

Va ser en el GP Argentina del 2022, al Circuit de Termas de Río Profund, quan Aleix Espargaró va aconseguir la seua primera victòria en MotoGP, la primera també per a Aprilia en la categoria regna. Després arribarien altres dues victòries més, en Silverstone (Regne Unit) el 2023 i en ‘el seu’ GP Catalunya del mateix any.

Malgrat que en aquest Mundial 2024 encara té coses a dir, i aspira a poder guanyar a Montmeló aquest cap de setmana sense anar més lluny, de moment Aleix Espargaró suma 326 carreres, amb 5 ‘poles position’, 12 podis i 3 victòries entre totes les categories, en aquest 20 anys de donar gas amb el seu característic somriure.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.