El pilot Aleix Espargaró anuncia la seua retirada al final del Mundial de MotoGP 2024

El de Granollers passarà de les 250 carreres en MotoGP, amb 3 victòries i 11 podis fins ara

BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)

El pilot espanyol Aleix Espargaró (Aprilia) va anunciar aquest dijous des del Circuit de Barcelona-Catalunya, on aquest cap de setmana es disputa el GP Catalunya de MotoGP, que es retirarà al final del Mundial 2024 després de 20 temporades com a professional i amb més de 250 carreres en la categoria regna.

«Al final d’aquesta temporada em retiraré com a pilot de MotoGP, ha sigut una gran carrera. Ho anuncie en un circuit molt especial per a mi, on vaig començar a córrer de xicotet i on l’any passat vaig culminar un somni», va anunciar davant dels mitjans en la sala de premsa del Circuit.

Després de convocar una roda de premsa especial, el de Granollers (Barcelona) –nascut al costat del Circuit– va anunciar que, prop de complir 35 anys, est serà el seu últim Mundial de MotoGP, posant així un punt final al seu paper de ‘Capitano’ d’Aprilia, signatura a la qual va arribar el 2017 i a la qual ha fet créixer fins a portar-la a guanyar.

Va ser en el GP Argentina del 2022, al Circuit de Termas de Río Profund, quan Aleix Espargaró va aconseguir la seua primera victòria en MotoGP, la primera també per a Aprilia en la categoria regna. Després arribarien altres dues victòries més, en Silverstone (Regne Unit) el 2023 i en ‘el seu’ GP Catalunya del mateix any.

Malgrat que en aquest Mundial 2024 encara té coses a dir, i aspira a poder guanyar a Montmeló aquest cap de setmana sense anar més lluny, de moment Aleix Espargaró suma 326 carreres, amb 5 ‘poles position’, 12 podis i 3 victòries entre totes les categories, en aquest 20 anys de donar gas amb el seu característic somriure.

Últimes notícies

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.