El pilot Aleix Espargaró anuncia la seua retirada al final del Mundial de MotoGP 2024

El de Granollers passarà de les 250 carreres en MotoGP, amb 3 victòries i 11 podis fins ara

BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)

El pilot espanyol Aleix Espargaró (Aprilia) va anunciar aquest dijous des del Circuit de Barcelona-Catalunya, on aquest cap de setmana es disputa el GP Catalunya de MotoGP, que es retirarà al final del Mundial 2024 després de 20 temporades com a professional i amb més de 250 carreres en la categoria regna.

“Al final d’aquesta temporada em retiraré com a pilot de MotoGP, ha sigut una gran carrera. Ho anuncie en un circuit molt especial per a mi, on vaig començar a córrer de xicotet i on l’any passat vaig culminar un somni”, va anunciar davant dels mitjans en la sala de premsa del Circuit.

Després de convocar una roda de premsa especial, el de Granollers (Barcelona) –nascut al costat del Circuit– va anunciar que, prop de complir 35 anys, est serà el seu últim Mundial de MotoGP, posant així un punt final al seu paper de ‘Capitano’ d’Aprilia, signatura a la qual va arribar el 2017 i a la qual ha fet créixer fins a portar-la a guanyar.

Va ser en el GP Argentina del 2022, al Circuit de Termas de Río Profund, quan Aleix Espargaró va aconseguir la seua primera victòria en MotoGP, la primera també per a Aprilia en la categoria regna. Després arribarien altres dues victòries més, en Silverstone (Regne Unit) el 2023 i en ‘el seu’ GP Catalunya del mateix any.

Malgrat que en aquest Mundial 2024 encara té coses a dir, i aspira a poder guanyar a Montmeló aquest cap de setmana sense anar més lluny, de moment Aleix Espargaró suma 326 carreres, amb 5 ‘poles position’, 12 podis i 3 victòries entre totes les categories, en aquest 20 anys de donar gas amb el seu característic somriure.

Últimes notícies

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.

Elx i Getafe es juguen la salvació i el bitllet a Europa en el Martínez Valero

Elx i Getafe s'enfronten en un partit clau en el Martínez Valero: els il·licitans necessiten guanyar per a continuar depenent de si mateixos i els azulones busquen assegurar la seua plaça europea.

El Vila-real es juga la tercera plaça en un Vallecas bolcat amb el comiat de Trejo

El Vila-real visita a un Raig ja salvat per a defendre la tercera plaça de LaLiga, en un dol marcat per la festa de la permanència i l'adeu d'Óscar Trejo.

Luís Castro rebaixa la pressió abans del Llevant-Mallorca decisiu per la permanència

Luís Castro afronta el Llevant-Mallorca com un dol decisiu però insistix que val els mateixos tres punts que la resta i rehúye fer càbales sobre el descens.

València restaurarà la fusteria de les Torres de Serrans i tancarà el monument tres setmanes

L'Ajuntament de València escometrà la restauració de la fusteria de fusta i elements metàl·lics de les Torres de Serrans, la qual cosa obligarà a tancar el monument al públic durant tres setmanes entre maig i juny.