10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

El poliesportiu de Nou Moles entrarà en funcionament abans d’acabar l’any

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

El poliesportiu de Nou Moles de València entrarà en funcionament abans d’acabar l’any. La regidora d’Esports, Rocío Gil, ha anunciat que la Junta de Govern Local aprovarà demà divendres la recepció d’esta instal·lació, amb la vista posada en la seua pròxima obertura, una vegada es resolguen els condicionants que ha d’esmenar l’empresa, i el recurs administratiu sobre les autoritzacions demanials interposat per l’oposició municipal.

Tal com ha explicat l’edil, “després de més de 13 anys des que es va iniciar la seua construcció, el poliesportiu de Nou Moles serà una realitat per als seus veïns enguany”. “D’esta manera –ha subratllat– es posa fi a una etapa de bloqueig i es dona resposta a una reivindicació històrica del barri”.

La Junta de Govern Local aprovarà també l’adscripció del poliesportiu a l’Organisme Autònom Fundació Esportiva Municipal perquè pose a punt el nou equipament municipal de cara a la seua obertura al públic.

El poliesportiu de Nou Moles compta amb diferents altures, un pavelló amb aforament per a 1.600 persones, una piscina de 30 metres, un got de goteig, vestuaris, sala de musculació, dos sales de fitness, una zona de vending, oficines i banys. La regidora ha recordat que des de l’Ajuntament, s’han invertit ja 850.000 euros en la nova instal·lació; i en les pròximes setmanes s’invertiran 250.000 euros més.

En este context, Gil ha lamentat que el grup municipal Socialista haja presentat un recurs que, en paraules de la regidora, “està generant retards i bloqueig en l’engegada d’esta instal·lació”. “Des de l’actual equip de l’Ajuntament de València anem a seguir treballant contrarellotge perquè esta decisió no afecte a la seua engegada i els veïns compten amb una instal·lació esportiva de qualitat”, ha asseverat.

PLA DE XOC

Durant la seua intervenció, la regidora d’Esports s’ha referit també al pla de xoc engegat fa ara un any per a resoldre la situació de les instal·lacions esportives municipals.

Gil ha recordat que quan es va fer càrrec de la Regidoria d’Esports, fa ara un any, “la totalitat dels convenis singulars de gestió indirecta que havien de renovar-se entre 2015 i 2023 es trobaven caducats, amb la consegüent inseguretat jurídica i la situació de precarietat que això provoca”.

I ha detallat les accions empreses en cada cas per a resoldre la situació. En primer lloc, ha anunciat que la remodelació prevista per al Poliesportiu de Marxalenes, que serà realitzada per fases per a evitar el seu tancament. A més, ha avançat que s’han iniciat els tràmits per a licitar una nova concessió per a regular un equipament que porta des d’abril del 2018 amb la concessió caducada.

Quant al Poliesportiu de Abastos, el projecte es troba ara mateix en període d’exposició pública, que conclou el pròxim 2 d’agost, i una vegada la Junta Consultiva de la Generalitat emeta informe favorable, l’expedient serà enviat al servici municipal de Contractació per a licitar la concessió administrativa que preveu una inversió per part d’operador de, almenys, 8 milions d’euros.

“Esta instal·lació -ha recordat- porta amb la concessió caducada des de maig del 2018”. També s’ha anunciat el tancament del Complex Orriols este pròxim 31 d’agost, davant de les deficiències detectades en la coberta i la necessitat de reformar i adaptar per complet la instal·lació a la nova realitat de l’esport de la ciutat després de 24 anys de servici al barri.

“La instal·lació tenia la concessió administrativa caducada des del 2015 i als treballadors i usuaris se’ls ha oferit diferents solucions perquè es vegen afectats en la menor mesura possible”, ha explicat la regidora.

RENOVACIÓ DE L’HÍPICA

Una altra instal·lació esportiva municipal que es va a veure completament renovada serà L’hípica, la construcció de la qual data del 1998 i “que requerix d’una profunda actualització, fruit també de l’aplicació de la legislació referent als nuclis zoològics en zones urbanes, que obliga a canviar per complet el plantejament de l’oferta esportiva”, ha explicat.

El pròxim 15 de setembre, quan acabe el període d’obertura de la piscina d’estiu, s’efectuarà el tancament. L’opció de gestió triada per a esta instal·lació és la concessió demanial, que inclourà la remodelació integral.

“Ja hi ha una proposta presentada davant de l’Ajuntament per part de la iniciativa privada, i anem a iniciar el procediment de concurrència de manera pública i transparent”, ha subratllat la regidora.

La piscina d’Aiora també forma part del pla de xoc amb una actuació pressupostada en 750.000 euros. Es preveu la rehabilitació total de la instal·lació, que va ser construïda el 2003, la qual cosa inclou la renovació de la deshumedectadora i del sistema de ventilació. Encara que es tracte d’una actuació integral, el projecte s’ha dissenyat per fases, de manera que la instal·lació no haja de ser tancada, afectant el menys possible l’activitat.

“La piscina d’Aiora portava amb la concessió caducada des del passat mes d’abril del 2019, i la licitació de les obres es troba actualment en el servei municipal de Contractació. Una vegada adjudicada, el termini d’execució previst és de tres mesos”, ha explicat la delegada d’Esports.

Finalment, quan acabe la temporada d’estiu, es procedirà al tancament de les piscines de Parc de l’Oest, Benicalap, Castellar-Oliveral i El Palmar per a dur a terme una profunda reforma de totes elles, que suposarà una inversió total de prop de 3.300.000 euros.

En paral·lel, el personal tècnic està treballant en els plecs que regiran la nova concessió, perquè puga estar adjudicada abans de començar de l’estiu del 2025, “de manera que els ciutadans no perden ni un sol dia de gaudi d’estes piscines”. “La concessió de les tres primeres piscines vencia enguany i es va negociar amb l’actual gestor una pròrroga d’un any per a encaixar aquest pla que permetera continuar amb el servici i preparar els plecs de les obres i la nova concessió”, ha afegit Gil.

AUTORITZACIONS DEMANIALS

Quant al segon model de gestió indirecta, la qual cosa fins ara eren convenis amb entitats esportives, Rocío Gil ha recordat que, a la seua arribada al govern municipal, es va trobar “amb 34 instal·lacions amb el conveni vençut, la qual cosa generava, de nou, una situació d’inseguretat a clubs i federacions que, a més, no tenen múscul econòmic i són entitats sense ànim de lucre i atenen més d’un milió d’usos esportius a l’any en la nostra ciutat”. Durant estos últims mesos s’ha estat treballant en “unes bases d’autoritzacions demanials amb el teixit associatiu, que han comptat amb una gran participació, i que permeten resoldre un dels grans problemes de l’esport de València”, ha assegurat Gil.

Estes bases seran publicades en les pròximes setmanes, amb l’objectiu de “tenir regularitzada la gestió d’estes instal·lacions de la ciutat, tal com em vaig comprometre en la reunió del primer consell rector de la FDM”, ha recordat la regidora.

En este cas, Rocío Gil ha lamentat que “el recurs interposat pel grup municipal Socialista ha ralentit els terminis previstos per a donar eixida a esta solució de gestió de les instal·lacions”, i ha anunciat que “dilluns que ve, en el Consell Rector de la FDM, s’adonarà de la resolució del recurs”.

Últimes notícies

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.

Un mort i 19 atesos per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per inhalació lleu de fum després de l'incendi d'un pis en Tres Forques. Set han sigut traslladades a hospitals i la Policia Nacional investiga l'origen

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.