El Portal de Transparència ‘GVA Oberta’ registra 1,2 milions de visites el 2024, la xifra més alta des del llançament

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Portal de Transparència de la Generalitat ‘GVA Oberta’ ha registrat un total d’1.264.568 visites el 2024, la xifra més alta de visites des del seu llançament el 2015, la qual cosa suposa un increment del 23,5 per cent respecte a l’exercici anterior.

Tal com arreplega l’últim informe sobre l’ús d’este portal, s’han registrat visites de 766.730 usuaris i usuàries, dels quals 590.963 van ser nous, la qual cosa representa un increment del 21,6% en relació a l’exercici anterior, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Per la seua banda, el nombre de pàgines vistes va ascendir a 2.880.359, la qual cosa suposa un creixement del 6,2% respecte al 2023. Quant als dispositius utilitzats per a les consultes, el 58% de les visites es van realitzar des d’un ordinador, el 41% des d’un telèfon mòbil i el 1% des d’una un ordinador portàtil.

A més, cada sessió va tenir una mitjana de 3,9 pàgines vistes i el 6 de novembre va ser el dia amb més visites, amb un total de 22.563 sessions. El temps mitjà per sessió va ser d’1 minut i 32 segons.

La major part de les sessions en el portal ‘GVA Oberta’ es van realitzar des de la Comunitat Valenciana, amb 538.413; seguida de la Comunitat de Madrid, amb 107.636 accessos; Catalunya amb 59.666; Andalusia amb 32.583 i Galícia amb 8.678.

D’acord amb les dades analitzades, les pàgines més consultades pels usuaris han sigut la ‘Fitxa d’alt càrrec’ amb 448.235, la qual cosa la situa com la secció més consultada del portal el 2024; l”Agenda d’alts càrrecs’, amb 441.639 accessos; l”Organigrama de la XI legislatura’, amb 311.643; la ‘Consulta de pagaments de la Generalitat’, amb 195.767 consultes; i el cercador d’agenda d’alts càrrecs, amb 130.170 visites.

Quant a les visites acumulades a ‘GVA Oberta’ des del 2015, aconseguixen un total de 6.924.301 durant els nou anys que porta en marxa, realitzades per 4.928.331 persones, les quals van accedir a la informació continguda el Portal de Transparència de la Generalitat.

Durant 2024 s’ha renovat la imatge del portal ‘GVA Oberta’ per a oferir “més utilitats” i fer-ho “més proper, accessible i clar a la ciutadania”. En concret, s’ha millorat la presentació de la informació, la seua estructura i contingut, revisant i reelaborat diferents seccions, automatitzant la publicació de continguts i aplicant criteris de comunicació clara en la seua redacció.

També s’ha millorat el buscador de subvencions concedides amb nous camps de recerca que permeten l’accés territorialitzat a la informació per província, comarca o municipi. També s’ha afegit la possibilitat de buscar pel codi de línia o sublínea per a realitzar recerques més precises. A més, s’ha reforçat el buscador de convenis, permetent seleccionar només els convenis vigents i les encomanes de gestió.

Quant a l’agenda d’alts càrrecs, s’ha millorat per a permetre recerques per qualsevol paraula que forme part del nom d’una Conselleria. Així mateix, s’ha recopilat informació sobre la gestió de la dana i s’ha facilitat l’accés a informació sobre protocols i recomanacions en cas de situacions d’emergència.

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha assenyalat que ‘GVA Oberta’ és una “peça clau” per a promoure la transparència i la publicitat activa, “una finestra oberta a les polítiques que desenvolupa el Govern valencià”.

“Estos resultats demostren el creixent interès i compromís de la ciutadania amb la transparència i la rendició de comptes en la nostra administració. L’objectiu per a esta legislatura és millorar i ampliar les nostres ferramentes de transparència, assegurant que la informació pública siga accessible, clara i útil per a tots”, ha afegit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.