El Portal de Transparència ‘GVA Oberta’ registra 1,2 milions de visites el 2024, la xifra més alta des del llançament

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Portal de Transparència de la Generalitat ‘GVA Oberta’ ha registrat un total d’1.264.568 visites el 2024, la xifra més alta de visites des del seu llançament el 2015, la qual cosa suposa un increment del 23,5 per cent respecte a l’exercici anterior.

Tal com arreplega l’últim informe sobre l’ús d’este portal, s’han registrat visites de 766.730 usuaris i usuàries, dels quals 590.963 van ser nous, la qual cosa representa un increment del 21,6% en relació a l’exercici anterior, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Per la seua banda, el nombre de pàgines vistes va ascendir a 2.880.359, la qual cosa suposa un creixement del 6,2% respecte al 2023. Quant als dispositius utilitzats per a les consultes, el 58% de les visites es van realitzar des d’un ordinador, el 41% des d’un telèfon mòbil i el 1% des d’una un ordinador portàtil.

A més, cada sessió va tenir una mitjana de 3,9 pàgines vistes i el 6 de novembre va ser el dia amb més visites, amb un total de 22.563 sessions. El temps mitjà per sessió va ser d’1 minut i 32 segons.

La major part de les sessions en el portal ‘GVA Oberta’ es van realitzar des de la Comunitat Valenciana, amb 538.413; seguida de la Comunitat de Madrid, amb 107.636 accessos; Catalunya amb 59.666; Andalusia amb 32.583 i Galícia amb 8.678.

D’acord amb les dades analitzades, les pàgines més consultades pels usuaris han sigut la ‘Fitxa d’alt càrrec’ amb 448.235, la qual cosa la situa com la secció més consultada del portal el 2024; l”Agenda d’alts càrrecs’, amb 441.639 accessos; l”Organigrama de la XI legislatura’, amb 311.643; la ‘Consulta de pagaments de la Generalitat’, amb 195.767 consultes; i el cercador d’agenda d’alts càrrecs, amb 130.170 visites.

Quant a les visites acumulades a ‘GVA Oberta’ des del 2015, aconseguixen un total de 6.924.301 durant els nou anys que porta en marxa, realitzades per 4.928.331 persones, les quals van accedir a la informació continguda el Portal de Transparència de la Generalitat.

Durant 2024 s’ha renovat la imatge del portal ‘GVA Oberta’ per a oferir “més utilitats” i fer-ho “més proper, accessible i clar a la ciutadania”. En concret, s’ha millorat la presentació de la informació, la seua estructura i contingut, revisant i reelaborat diferents seccions, automatitzant la publicació de continguts i aplicant criteris de comunicació clara en la seua redacció.

També s’ha millorat el buscador de subvencions concedides amb nous camps de recerca que permeten l’accés territorialitzat a la informació per província, comarca o municipi. També s’ha afegit la possibilitat de buscar pel codi de línia o sublínea per a realitzar recerques més precises. A més, s’ha reforçat el buscador de convenis, permetent seleccionar només els convenis vigents i les encomanes de gestió.

Quant a l’agenda d’alts càrrecs, s’ha millorat per a permetre recerques per qualsevol paraula que forme part del nom d’una Conselleria. Així mateix, s’ha recopilat informació sobre la gestió de la dana i s’ha facilitat l’accés a informació sobre protocols i recomanacions en cas de situacions d’emergència.

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha assenyalat que ‘GVA Oberta’ és una “peça clau” per a promoure la transparència i la publicitat activa, “una finestra oberta a les polítiques que desenvolupa el Govern valencià”.

“Estos resultats demostren el creixent interès i compromís de la ciutadania amb la transparència i la rendició de comptes en la nostra administració. L’objectiu per a esta legislatura és millorar i ampliar les nostres ferramentes de transparència, assegurant que la informació pública siga accessible, clara i útil per a tots”, ha afegit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li que va arribar en pastera

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' durant l'Elx-Espanyol; l'àrbitre no va sentir la frase però va activar el protocol antiracista.

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.