16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El Portal de Transparència ‘GVA Oberta’ registra 1,2 milions de visites el 2024, la xifra més alta des del llançament

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Portal de Transparència de la Generalitat ‘GVA Oberta’ ha registrat un total d’1.264.568 visites el 2024, la xifra més alta de visites des del seu llançament el 2015, la qual cosa suposa un increment del 23,5 per cent respecte a l’exercici anterior.

Tal com arreplega l’últim informe sobre l’ús d’este portal, s’han registrat visites de 766.730 usuaris i usuàries, dels quals 590.963 van ser nous, la qual cosa representa un increment del 21,6% en relació a l’exercici anterior, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Per la seua banda, el nombre de pàgines vistes va ascendir a 2.880.359, la qual cosa suposa un creixement del 6,2% respecte al 2023. Quant als dispositius utilitzats per a les consultes, el 58% de les visites es van realitzar des d’un ordinador, el 41% des d’un telèfon mòbil i el 1% des d’una un ordinador portàtil.

A més, cada sessió va tenir una mitjana de 3,9 pàgines vistes i el 6 de novembre va ser el dia amb més visites, amb un total de 22.563 sessions. El temps mitjà per sessió va ser d’1 minut i 32 segons.

La major part de les sessions en el portal ‘GVA Oberta’ es van realitzar des de la Comunitat Valenciana, amb 538.413; seguida de la Comunitat de Madrid, amb 107.636 accessos; Catalunya amb 59.666; Andalusia amb 32.583 i Galícia amb 8.678.

D’acord amb les dades analitzades, les pàgines més consultades pels usuaris han sigut la ‘Fitxa d’alt càrrec’ amb 448.235, la qual cosa la situa com la secció més consultada del portal el 2024; l”Agenda d’alts càrrecs’, amb 441.639 accessos; l”Organigrama de la XI legislatura’, amb 311.643; la ‘Consulta de pagaments de la Generalitat’, amb 195.767 consultes; i el cercador d’agenda d’alts càrrecs, amb 130.170 visites.

Quant a les visites acumulades a ‘GVA Oberta’ des del 2015, aconseguixen un total de 6.924.301 durant els nou anys que porta en marxa, realitzades per 4.928.331 persones, les quals van accedir a la informació continguda el Portal de Transparència de la Generalitat.

Durant 2024 s’ha renovat la imatge del portal ‘GVA Oberta’ per a oferir “més utilitats” i fer-ho “més proper, accessible i clar a la ciutadania”. En concret, s’ha millorat la presentació de la informació, la seua estructura i contingut, revisant i reelaborat diferents seccions, automatitzant la publicació de continguts i aplicant criteris de comunicació clara en la seua redacció.

També s’ha millorat el buscador de subvencions concedides amb nous camps de recerca que permeten l’accés territorialitzat a la informació per província, comarca o municipi. També s’ha afegit la possibilitat de buscar pel codi de línia o sublínea per a realitzar recerques més precises. A més, s’ha reforçat el buscador de convenis, permetent seleccionar només els convenis vigents i les encomanes de gestió.

Quant a l’agenda d’alts càrrecs, s’ha millorat per a permetre recerques per qualsevol paraula que forme part del nom d’una Conselleria. Així mateix, s’ha recopilat informació sobre la gestió de la dana i s’ha facilitat l’accés a informació sobre protocols i recomanacions en cas de situacions d’emergència.

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha assenyalat que ‘GVA Oberta’ és una “peça clau” per a promoure la transparència i la publicitat activa, “una finestra oberta a les polítiques que desenvolupa el Govern valencià”.

“Estos resultats demostren el creixent interès i compromís de la ciutadania amb la transparència i la rendició de comptes en la nostra administració. L’objectiu per a esta legislatura és millorar i ampliar les nostres ferramentes de transparència, assegurant que la informació pública siga accessible, clara i útil per a tots”, ha afegit.

Últimes notícies

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.