9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

El Portal de Transparència ‘GVA Oberta’ registra 1,2 milions de visites el 2024, la xifra més alta des del llançament

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Portal de Transparència de la Generalitat ‘GVA Oberta’ ha registrat un total d’1.264.568 visites el 2024, la xifra més alta de visites des del seu llançament el 2015, la qual cosa suposa un increment del 23,5 per cent respecte a l’exercici anterior.

Tal com arreplega l’últim informe sobre l’ús d’este portal, s’han registrat visites de 766.730 usuaris i usuàries, dels quals 590.963 van ser nous, la qual cosa representa un increment del 21,6% en relació a l’exercici anterior, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Per la seua banda, el nombre de pàgines vistes va ascendir a 2.880.359, la qual cosa suposa un creixement del 6,2% respecte al 2023. Quant als dispositius utilitzats per a les consultes, el 58% de les visites es van realitzar des d’un ordinador, el 41% des d’un telèfon mòbil i el 1% des d’una un ordinador portàtil.

A més, cada sessió va tenir una mitjana de 3,9 pàgines vistes i el 6 de novembre va ser el dia amb més visites, amb un total de 22.563 sessions. El temps mitjà per sessió va ser d’1 minut i 32 segons.

La major part de les sessions en el portal ‘GVA Oberta’ es van realitzar des de la Comunitat Valenciana, amb 538.413; seguida de la Comunitat de Madrid, amb 107.636 accessos; Catalunya amb 59.666; Andalusia amb 32.583 i Galícia amb 8.678.

D’acord amb les dades analitzades, les pàgines més consultades pels usuaris han sigut la ‘Fitxa d’alt càrrec’ amb 448.235, la qual cosa la situa com la secció més consultada del portal el 2024; l”Agenda d’alts càrrecs’, amb 441.639 accessos; l”Organigrama de la XI legislatura’, amb 311.643; la ‘Consulta de pagaments de la Generalitat’, amb 195.767 consultes; i el cercador d’agenda d’alts càrrecs, amb 130.170 visites.

Quant a les visites acumulades a ‘GVA Oberta’ des del 2015, aconseguixen un total de 6.924.301 durant els nou anys que porta en marxa, realitzades per 4.928.331 persones, les quals van accedir a la informació continguda el Portal de Transparència de la Generalitat.

Durant 2024 s’ha renovat la imatge del portal ‘GVA Oberta’ per a oferir “més utilitats” i fer-ho “més proper, accessible i clar a la ciutadania”. En concret, s’ha millorat la presentació de la informació, la seua estructura i contingut, revisant i reelaborat diferents seccions, automatitzant la publicació de continguts i aplicant criteris de comunicació clara en la seua redacció.

També s’ha millorat el buscador de subvencions concedides amb nous camps de recerca que permeten l’accés territorialitzat a la informació per província, comarca o municipi. També s’ha afegit la possibilitat de buscar pel codi de línia o sublínea per a realitzar recerques més precises. A més, s’ha reforçat el buscador de convenis, permetent seleccionar només els convenis vigents i les encomanes de gestió.

Quant a l’agenda d’alts càrrecs, s’ha millorat per a permetre recerques per qualsevol paraula que forme part del nom d’una Conselleria. Així mateix, s’ha recopilat informació sobre la gestió de la dana i s’ha facilitat l’accés a informació sobre protocols i recomanacions en cas de situacions d’emergència.

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha assenyalat que ‘GVA Oberta’ és una “peça clau” per a promoure la transparència i la publicitat activa, “una finestra oberta a les polítiques que desenvolupa el Govern valencià”.

“Estos resultats demostren el creixent interès i compromís de la ciutadania amb la transparència i la rendició de comptes en la nostra administració. L’objectiu per a esta legislatura és millorar i ampliar les nostres ferramentes de transparència, assegurant que la informació pública siga accessible, clara i útil per a tots”, ha afegit.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.