El Portal de Transparència ‘GVA Oberta’ registra 1,2 milions de visites el 2024, la xifra més alta des del llançament

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Portal de Transparència de la Generalitat ‘GVA Oberta’ ha registrat un total d’1.264.568 visites el 2024, la xifra més alta de visites des del seu llançament el 2015, la qual cosa suposa un increment del 23,5 per cent respecte a l’exercici anterior.

Tal com arreplega l’últim informe sobre l’ús d’este portal, s’han registrat visites de 766.730 usuaris i usuàries, dels quals 590.963 van ser nous, la qual cosa representa un increment del 21,6% en relació a l’exercici anterior, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Per la seua banda, el nombre de pàgines vistes va ascendir a 2.880.359, la qual cosa suposa un creixement del 6,2% respecte al 2023. Quant als dispositius utilitzats per a les consultes, el 58% de les visites es van realitzar des d’un ordinador, el 41% des d’un telèfon mòbil i el 1% des d’una un ordinador portàtil.

A més, cada sessió va tenir una mitjana de 3,9 pàgines vistes i el 6 de novembre va ser el dia amb més visites, amb un total de 22.563 sessions. El temps mitjà per sessió va ser d’1 minut i 32 segons.

La major part de les sessions en el portal ‘GVA Oberta’ es van realitzar des de la Comunitat Valenciana, amb 538.413; seguida de la Comunitat de Madrid, amb 107.636 accessos; Catalunya amb 59.666; Andalusia amb 32.583 i Galícia amb 8.678.

D’acord amb les dades analitzades, les pàgines més consultades pels usuaris han sigut la ‘Fitxa d’alt càrrec’ amb 448.235, la qual cosa la situa com la secció més consultada del portal el 2024; l»Agenda d’alts càrrecs’, amb 441.639 accessos; l»Organigrama de la XI legislatura’, amb 311.643; la ‘Consulta de pagaments de la Generalitat’, amb 195.767 consultes; i el cercador d’agenda d’alts càrrecs, amb 130.170 visites.

Quant a les visites acumulades a ‘GVA Oberta’ des del 2015, aconseguixen un total de 6.924.301 durant els nou anys que porta en marxa, realitzades per 4.928.331 persones, les quals van accedir a la informació continguda el Portal de Transparència de la Generalitat.

Durant 2024 s’ha renovat la imatge del portal ‘GVA Oberta’ per a oferir «més utilitats» i fer-ho «més proper, accessible i clar a la ciutadania». En concret, s’ha millorat la presentació de la informació, la seua estructura i contingut, revisant i reelaborat diferents seccions, automatitzant la publicació de continguts i aplicant criteris de comunicació clara en la seua redacció.

També s’ha millorat el buscador de subvencions concedides amb nous camps de recerca que permeten l’accés territorialitzat a la informació per província, comarca o municipi. També s’ha afegit la possibilitat de buscar pel codi de línia o sublínea per a realitzar recerques més precises. A més, s’ha reforçat el buscador de convenis, permetent seleccionar només els convenis vigents i les encomanes de gestió.

Quant a l’agenda d’alts càrrecs, s’ha millorat per a permetre recerques per qualsevol paraula que forme part del nom d’una Conselleria. Així mateix, s’ha recopilat informació sobre la gestió de la dana i s’ha facilitat l’accés a informació sobre protocols i recomanacions en cas de situacions d’emergència.

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha assenyalat que ‘GVA Oberta’ és una «peça clau» per a promoure la transparència i la publicitat activa, «una finestra oberta a les polítiques que desenvolupa el Govern valencià».

«Estos resultats demostren el creixent interès i compromís de la ciutadania amb la transparència i la rendició de comptes en la nostra administració. L’objectiu per a esta legislatura és millorar i ampliar les nostres ferramentes de transparència, assegurant que la informació pública siga accessible, clara i útil per a tots», ha afegit.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.