15.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

El PP exigix la compareixença d’Hereu al Congrés per ‘les fallades en les convocatòries del Perte VEC’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els diputats valencians del PP al Congrés han presentat una bateria de preguntes al ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, així com han reclamat la seua compareixença perquè explique “els dissenys fallits i reiterats en les convocatòries del Perte VEC”.

Els diputats ‘populars’ han preguntat al ministre “les raons per les quals, tres anys després de l’aprovació del Perte, ens trobem amb la situació de crisi laboral i de pèrdua d’ocupacions en les empreses de l’automoció. Les diferents polítiques energètiques i laborals del Govern posen fre a la indústria del nostre país”, han denunciat en un comunicat.

Així mateix, volen saber si el Govern central “va a engegar mecanisme Red per a garantir la continuïtat del sector de l’automoció i evitar que se seguisquen destruint llocs de treball”, després de l’anunciat ERO en Ford.

Per a la diputada Belén Hoyo, “el govern està posant en risc el desenvolupament del sector d’automoció en la seua transició al cotxe elèctric, com s’ha posat de manifest amb l’anunci d’un ERO en la planta de Ford a Almussafes”.

“Hem sol·licitat la compareixença del ministre d’Indústria i Turisme perquè ens explique què és el que està impedint impulsar el mercat de vehicles electrificats a Espanya i el desenvolupament del seu entorn, provocant una falta de confiança en el propi sector”, ha conclòs.

Últimes notícies

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.

El Vila-real afronta un febrer propici i queda a l’espera de la data del Barça

L'equip encara un calendari amb dos partits a casa i una única eixida davant rivals en mala ratxa o zona baixa, i espera la data del Barça. Amb 42 punts, té a tir a l'Atlètic, tercer amb 45.

Reial Societat, Osasuna i Athletic posen a prova a un Elx necessitat al febrer

La Reial Societat, Osasuna i Athletic esperen a un Elx sense victòries en 2026 i amb només dos punts sobre el descens. El mes pot incloure un quart dol davant l'Espanyol en el Martínez Valero.

Absolts d’una violació grupal a Novelda per falta de proves

L'Audiència d'Alacant ha absolt a tres jóvens acusats d'agredir sexualment a una menor en 2019 al no trobar evidències que corroboren el seu relat. El tribunal subratlla el retard de cinc anys en la denúncia i l'absència d'indicis objectius.

El conseller de Sanitat anuncia accions legals per difamació contra Diana Morant

Marciano Gómez ha anunciat que acudirà als tribunals per atemptat contra l'honor, calúmnies i injúries. L'anunci arriba després de crítiques de Diana Morant per la privatització de la sanitat.

Morant sobre les cues del padró a València: el padró és competència de l’Ajuntament

Morant ha atribuït les cues del padró a una competència municipal i ha demanat reforços. Delegació la recolza i avança una tramitació urgent amb inici aproximat a l'abril.

Morant denuncia que més de 90.000 valencianes es van quedar sense cribratge de càncer de mama en 2025

La ministra Diana Morant ha denunciat que més de 90.000 dones de la Comunitat Valenciana no van ser citades en 2025 per al cribratge de càncer de mama, la qual cosa, ha advertit, 'posar en perill la seua vida'. També ha defés la inversió estatal en investigació oncològica i el suport als pròxims passos de l'equip de Mariano Barbacid.

Guia Repsol premia a quatre restaurants pel seu lideratge en sostenibilitat

Guia Repsol ha distingit amb el Sol Sostenible a Ricard Camarena, Els Moles, Ansils i Tram pel seu treball respectuós amb el medi ambient. La distinció busca crear referents en cada categoria de la guia.