El PP exigix la compareixença d’Hereu al Congrés per ‘les fallades en les convocatòries del Perte VEC’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els diputats valencians del PP al Congrés han presentat una bateria de preguntes al ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, així com han reclamat la seua compareixença perquè explique «els dissenys fallits i reiterats en les convocatòries del Perte VEC».

Els diputats ‘populars’ han preguntat al ministre «les raons per les quals, tres anys després de l’aprovació del Perte, ens trobem amb la situació de crisi laboral i de pèrdua d’ocupacions en les empreses de l’automoció. Les diferents polítiques energètiques i laborals del Govern posen fre a la indústria del nostre país», han denunciat en un comunicat.

Així mateix, volen saber si el Govern central «va a engegar mecanisme Red per a garantir la continuïtat del sector de l’automoció i evitar que se seguisquen destruint llocs de treball», després de l’anunciat ERO en Ford.

Per a la diputada Belén Hoyo, «el govern està posant en risc el desenvolupament del sector d’automoció en la seua transició al cotxe elèctric, com s’ha posat de manifest amb l’anunci d’un ERO en la planta de Ford a Almussafes».

«Hem sol·licitat la compareixença del ministre d’Indústria i Turisme perquè ens explique què és el que està impedint impulsar el mercat de vehicles electrificats a Espanya i el desenvolupament del seu entorn, provocant una falta de confiança en el propi sector», ha conclòs.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.