El PP proposa la compareixença de 51 tècnics en la comissió de la dana ‘allunyada d’oportunismes polítics’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El grup municipal popular a l’Ajuntament de València ha presentat la seua proposta de pla de treball per a la comissió no permanent per a la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana, que inclou la compareixença de 51 persones «de marcat caràcter tècnic» i «allunyada dels oportunismes polítics».

Així ho ha anunciat el portaveu del PP en el consistori, Juan Carlos Caballero, qui ha manifestat que, a diferència de l’oposició, «hem volgut que la comissió estiga centrada en l’anàlisi dels tècnics sobre el succeït, perquè són ells els qui de forma objectiva diran què va passar amb les dades disponibles, i centrar part de la comissió en la recerca de solucions».

«Des del primer moment, l’alcaldessa de València, María José Catalá, i tot el seu equip de govern, ens hem centrat a ajudar a les persones i a les famílies afectades, deixant a un costat per complet qualsevol interès partidista», ha assenyalat en un comunicat, i ha afegit que consideren que la comissió «ha d’estar centrada en la recerca de solucions tècniques, i no en el conflicte polític, perquè així ens ho exigixen els veïns i veïnes de la ciutat».

Segons Caballero, «ens demanen que deixem a un costat la confrontació política i treballem units perquè València i les seues pedanies tornen a alçar-se amb força, si cap, que abans del tràgic dia de la dana».

La proposta del PP inclou la compareixença de 51 experts, entre els quals s’inclouen catedràtics, caps de servici de les diferents administracions, experts en enginyeria, arquitectura, economia, comerç, assistència sanitària, emergències, logística, medi ambient, serveis socials i psicològics, entre altres.

Caballero ha ressaltat, sobre aquests compareixents, que el grup ‘popular’ ha sigut «coherent des del començament de la dana, perquè sempre hem dit que la reconstrucció ha d’estar basada en tres eixos: la ciència i el coneixement, que ens aporte solucions tècniques per a recuperar les zones afectades; la recuperació econòmica, que ens permeta mantenir llocs de treball i que ningú es quede sense protecció social i la recuperació mediambiental dels espais verds que han quedat afectats» i, especialment, l’Albufera». Al seu juí, «és necessari, ara més que mai, aconseguir que la Unesco la declare com a Reserva de la Biosfera».

SOLUCIONS

El portaveu del PP ha insistit que «cal despolititzar la comissió de la reconstrucció i centrar-nos en l’anàlisi tècnica i la recerca de solucions, si el nostre objectiu és que siga efectiva i productiva per a la ciutat i per als afectats, deixem la política a un costat i treballem units».

«És una vergonya la poca serietat amb la qual es prenen aquesta comissió l’oposició. Nosaltres creiem que els ciutadans mereixen la veritat, de forma objectiva, sense fang polític, i donant solucions», ha retret, i ha criticat que el PSPV «està més preocupat a esborrar-se de qualsevol responsabilitat que a tenir una vertadera comissió de reconstrucció» i només vol «el fang polític».

Per a Caballero, «en la seua llista de ponents queda clar: tots ho van fer malament menys els socialistes. És la seua tàctica, esborrar-se de tota responsabilitat; per això no han demanat la compareixença de cap dels seus càrrecs polítics amb responsabilitats en la gestió de la dana: ni a la delegada del govern, ni al president de la CHJ, ni al ministre Marlaska, ni a la ministra Robles, ni a Pedro Sánchez… a ningú».

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.