El PP proposa la compareixença de 51 tècnics en la comissió de la dana ‘allunyada d’oportunismes polítics’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El grup municipal popular a l’Ajuntament de València ha presentat la seua proposta de pla de treball per a la comissió no permanent per a la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana, que inclou la compareixença de 51 persones «de marcat caràcter tècnic» i «allunyada dels oportunismes polítics».

Així ho ha anunciat el portaveu del PP en el consistori, Juan Carlos Caballero, qui ha manifestat que, a diferència de l’oposició, «hem volgut que la comissió estiga centrada en l’anàlisi dels tècnics sobre el succeït, perquè són ells els qui de forma objectiva diran què va passar amb les dades disponibles, i centrar part de la comissió en la recerca de solucions».

«Des del primer moment, l’alcaldessa de València, María José Catalá, i tot el seu equip de govern, ens hem centrat a ajudar a les persones i a les famílies afectades, deixant a un costat per complet qualsevol interès partidista», ha assenyalat en un comunicat, i ha afegit que consideren que la comissió «ha d’estar centrada en la recerca de solucions tècniques, i no en el conflicte polític, perquè així ens ho exigixen els veïns i veïnes de la ciutat».

Segons Caballero, «ens demanen que deixem a un costat la confrontació política i treballem units perquè València i les seues pedanies tornen a alçar-se amb força, si cap, que abans del tràgic dia de la dana».

La proposta del PP inclou la compareixença de 51 experts, entre els quals s’inclouen catedràtics, caps de servici de les diferents administracions, experts en enginyeria, arquitectura, economia, comerç, assistència sanitària, emergències, logística, medi ambient, serveis socials i psicològics, entre altres.

Caballero ha ressaltat, sobre aquests compareixents, que el grup ‘popular’ ha sigut «coherent des del començament de la dana, perquè sempre hem dit que la reconstrucció ha d’estar basada en tres eixos: la ciència i el coneixement, que ens aporte solucions tècniques per a recuperar les zones afectades; la recuperació econòmica, que ens permeta mantenir llocs de treball i que ningú es quede sense protecció social i la recuperació mediambiental dels espais verds que han quedat afectats» i, especialment, l’Albufera». Al seu juí, «és necessari, ara més que mai, aconseguir que la Unesco la declare com a Reserva de la Biosfera».

SOLUCIONS

El portaveu del PP ha insistit que «cal despolititzar la comissió de la reconstrucció i centrar-nos en l’anàlisi tècnica i la recerca de solucions, si el nostre objectiu és que siga efectiva i productiva per a la ciutat i per als afectats, deixem la política a un costat i treballem units».

«És una vergonya la poca serietat amb la qual es prenen aquesta comissió l’oposició. Nosaltres creiem que els ciutadans mereixen la veritat, de forma objectiva, sense fang polític, i donant solucions», ha retret, i ha criticat que el PSPV «està més preocupat a esborrar-se de qualsevol responsabilitat que a tenir una vertadera comissió de reconstrucció» i només vol «el fang polític».

Per a Caballero, «en la seua llista de ponents queda clar: tots ho van fer malament menys els socialistes. És la seua tàctica, esborrar-se de tota responsabilitat; per això no han demanat la compareixença de cap dels seus càrrecs polítics amb responsabilitats en la gestió de la dana: ni a la delegada del govern, ni al president de la CHJ, ni al ministre Marlaska, ni a la ministra Robles, ni a Pedro Sánchez… a ningú».

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.