12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

El PP proposa la compareixença de 51 tècnics en la comissió de la dana ‘allunyada d’oportunismes polítics’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El grup municipal popular a l’Ajuntament de València ha presentat la seua proposta de pla de treball per a la comissió no permanent per a la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana, que inclou la compareixença de 51 persones “de marcat caràcter tècnic” i “allunyada dels oportunismes polítics”.

Així ho ha anunciat el portaveu del PP en el consistori, Juan Carlos Caballero, qui ha manifestat que, a diferència de l’oposició, “hem volgut que la comissió estiga centrada en l’anàlisi dels tècnics sobre el succeït, perquè són ells els qui de forma objectiva diran què va passar amb les dades disponibles, i centrar part de la comissió en la recerca de solucions”.

“Des del primer moment, l’alcaldessa de València, María José Catalá, i tot el seu equip de govern, ens hem centrat a ajudar a les persones i a les famílies afectades, deixant a un costat per complet qualsevol interès partidista”, ha assenyalat en un comunicat, i ha afegit que consideren que la comissió “ha d’estar centrada en la recerca de solucions tècniques, i no en el conflicte polític, perquè així ens ho exigixen els veïns i veïnes de la ciutat”.

Segons Caballero, “ens demanen que deixem a un costat la confrontació política i treballem units perquè València i les seues pedanies tornen a alçar-se amb força, si cap, que abans del tràgic dia de la dana”.

La proposta del PP inclou la compareixença de 51 experts, entre els quals s’inclouen catedràtics, caps de servici de les diferents administracions, experts en enginyeria, arquitectura, economia, comerç, assistència sanitària, emergències, logística, medi ambient, serveis socials i psicològics, entre altres.

Caballero ha ressaltat, sobre aquests compareixents, que el grup ‘popular’ ha sigut “coherent des del començament de la dana, perquè sempre hem dit que la reconstrucció ha d’estar basada en tres eixos: la ciència i el coneixement, que ens aporte solucions tècniques per a recuperar les zones afectades; la recuperació econòmica, que ens permeta mantenir llocs de treball i que ningú es quede sense protecció social i la recuperació mediambiental dels espais verds que han quedat afectats” i, especialment, l’Albufera”. Al seu juí, “és necessari, ara més que mai, aconseguir que la Unesco la declare com a Reserva de la Biosfera”.

SOLUCIONS

El portaveu del PP ha insistit que “cal despolititzar la comissió de la reconstrucció i centrar-nos en l’anàlisi tècnica i la recerca de solucions, si el nostre objectiu és que siga efectiva i productiva per a la ciutat i per als afectats, deixem la política a un costat i treballem units”.

“És una vergonya la poca serietat amb la qual es prenen aquesta comissió l’oposició. Nosaltres creiem que els ciutadans mereixen la veritat, de forma objectiva, sense fang polític, i donant solucions”, ha retret, i ha criticat que el PSPV “està més preocupat a esborrar-se de qualsevol responsabilitat que a tenir una vertadera comissió de reconstrucció” i només vol “el fang polític”.

Per a Caballero, “en la seua llista de ponents queda clar: tots ho van fer malament menys els socialistes. És la seua tàctica, esborrar-se de tota responsabilitat; per això no han demanat la compareixença de cap dels seus càrrecs polítics amb responsabilitats en la gestió de la dana: ni a la delegada del govern, ni al president de la CHJ, ni al ministre Marlaska, ni a la ministra Robles, ni a Pedro Sánchez… a ningú”.

Últimes notícies

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.

Muñoz (PSPV) acusa el PP i a Pérez Llorca d’abocar a la Comunitat a la paràlisi

El síndic socialista ha retret al Consell falta de gestió i retard a rendir comptes fins a mitjan febrer. Assenyala carències en educació, sanitat i transport.

La jutgessa de la DANA cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La instructora ha anomenat al subsecretari de Justícia i Interior, a l'advocat coordinador i a l'advocat general després d'un informe que xoca amb la versió d'un exalte càrrec. La causa també ha incorporat els wasaps entre Feijóo i Mazón del 29 d'octubre.

Alacant ha aconseguit la seua millor dada històrica en 2025 amb un 79% d’ocupació, segons APHA

Alacant ha aconseguit un 79% d'ocupació mitjana en 2025, el seu millor registre, amb un desembre al 60% i Nit de cap d'any per damunt del 90%. L'estirada de Nadal i la capitalitat gastronòmica ha afavorit la desestacionalització.

Gran campanya nadalenca dona pas a les rebaixes d’hivern amb moda i llar al capdavant

Les grans superfícies enllacen un Nadal sòlid, amb augments del 3-4%, amb les rebaixes fins al 28 de febrer i descomptes inicials del 50%. El gasto mig previst és de 125 euros i s'esperen 15.000 ocupacions temporals.

Ucraïna consolida el seu lideratge com a principal comunitat estrangera a Torrevieja

Torrevieja arranca 2026 amb 110.500 habitants, 4.150 més que un any abans. Ucraïna aconseguix 10.074 empadronats i es manté com la comunitat estrangera més nombrosa.

El Govern destina 43 milions per a recuperar la fisonomia dels anys 50 a les platges de Cullera

L'Executiu regenerarà les platges del sud de Cullera amb aportacions massives d'arena i obres de protecció. Els treballs arranquen el 16 de gener i preveuen finalitzar al juny.

València Basket i AS Mònaco xoquen en la zona alta de l’Eurolliga amb estils oposats en atac

Dos equips en ratxa s'enfronten este dijous en el Roig Arena, separats per un triomf, per a mesurar dos atacs molt productius i oposats. La pintura i el triple es perfilen com a claus en un partit amb impacte directe en la classificació.