12.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El PP proposa la compareixença de 51 tècnics en la comissió de la dana ‘allunyada d’oportunismes polítics’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El grup municipal popular a l’Ajuntament de València ha presentat la seua proposta de pla de treball per a la comissió no permanent per a la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana, que inclou la compareixença de 51 persones “de marcat caràcter tècnic” i “allunyada dels oportunismes polítics”.

Així ho ha anunciat el portaveu del PP en el consistori, Juan Carlos Caballero, qui ha manifestat que, a diferència de l’oposició, “hem volgut que la comissió estiga centrada en l’anàlisi dels tècnics sobre el succeït, perquè són ells els qui de forma objectiva diran què va passar amb les dades disponibles, i centrar part de la comissió en la recerca de solucions”.

“Des del primer moment, l’alcaldessa de València, María José Catalá, i tot el seu equip de govern, ens hem centrat a ajudar a les persones i a les famílies afectades, deixant a un costat per complet qualsevol interès partidista”, ha assenyalat en un comunicat, i ha afegit que consideren que la comissió “ha d’estar centrada en la recerca de solucions tècniques, i no en el conflicte polític, perquè així ens ho exigixen els veïns i veïnes de la ciutat”.

Segons Caballero, “ens demanen que deixem a un costat la confrontació política i treballem units perquè València i les seues pedanies tornen a alçar-se amb força, si cap, que abans del tràgic dia de la dana”.

La proposta del PP inclou la compareixença de 51 experts, entre els quals s’inclouen catedràtics, caps de servici de les diferents administracions, experts en enginyeria, arquitectura, economia, comerç, assistència sanitària, emergències, logística, medi ambient, serveis socials i psicològics, entre altres.

Caballero ha ressaltat, sobre aquests compareixents, que el grup ‘popular’ ha sigut “coherent des del començament de la dana, perquè sempre hem dit que la reconstrucció ha d’estar basada en tres eixos: la ciència i el coneixement, que ens aporte solucions tècniques per a recuperar les zones afectades; la recuperació econòmica, que ens permeta mantenir llocs de treball i que ningú es quede sense protecció social i la recuperació mediambiental dels espais verds que han quedat afectats” i, especialment, l’Albufera”. Al seu juí, “és necessari, ara més que mai, aconseguir que la Unesco la declare com a Reserva de la Biosfera”.

SOLUCIONS

El portaveu del PP ha insistit que “cal despolititzar la comissió de la reconstrucció i centrar-nos en l’anàlisi tècnica i la recerca de solucions, si el nostre objectiu és que siga efectiva i productiva per a la ciutat i per als afectats, deixem la política a un costat i treballem units”.

“És una vergonya la poca serietat amb la qual es prenen aquesta comissió l’oposició. Nosaltres creiem que els ciutadans mereixen la veritat, de forma objectiva, sense fang polític, i donant solucions”, ha retret, i ha criticat que el PSPV “està més preocupat a esborrar-se de qualsevol responsabilitat que a tenir una vertadera comissió de reconstrucció” i només vol “el fang polític”.

Per a Caballero, “en la seua llista de ponents queda clar: tots ho van fer malament menys els socialistes. És la seua tàctica, esborrar-se de tota responsabilitat; per això no han demanat la compareixença de cap dels seus càrrecs polítics amb responsabilitats en la gestió de la dana: ni a la delegada del govern, ni al president de la CHJ, ni al ministre Marlaska, ni a la ministra Robles, ni a Pedro Sánchez… a ningú”.

Últimes notícies

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.