El PP proposa la compareixença de 51 tècnics en la comissió de la dana ‘allunyada d’oportunismes polítics’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El grup municipal popular a l’Ajuntament de València ha presentat la seua proposta de pla de treball per a la comissió no permanent per a la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana, que inclou la compareixença de 51 persones «de marcat caràcter tècnic» i «allunyada dels oportunismes polítics».

Així ho ha anunciat el portaveu del PP en el consistori, Juan Carlos Caballero, qui ha manifestat que, a diferència de l’oposició, «hem volgut que la comissió estiga centrada en l’anàlisi dels tècnics sobre el succeït, perquè són ells els qui de forma objectiva diran què va passar amb les dades disponibles, i centrar part de la comissió en la recerca de solucions».

«Des del primer moment, l’alcaldessa de València, María José Catalá, i tot el seu equip de govern, ens hem centrat a ajudar a les persones i a les famílies afectades, deixant a un costat per complet qualsevol interès partidista», ha assenyalat en un comunicat, i ha afegit que consideren que la comissió «ha d’estar centrada en la recerca de solucions tècniques, i no en el conflicte polític, perquè així ens ho exigixen els veïns i veïnes de la ciutat».

Segons Caballero, «ens demanen que deixem a un costat la confrontació política i treballem units perquè València i les seues pedanies tornen a alçar-se amb força, si cap, que abans del tràgic dia de la dana».

La proposta del PP inclou la compareixença de 51 experts, entre els quals s’inclouen catedràtics, caps de servici de les diferents administracions, experts en enginyeria, arquitectura, economia, comerç, assistència sanitària, emergències, logística, medi ambient, serveis socials i psicològics, entre altres.

Caballero ha ressaltat, sobre aquests compareixents, que el grup ‘popular’ ha sigut «coherent des del començament de la dana, perquè sempre hem dit que la reconstrucció ha d’estar basada en tres eixos: la ciència i el coneixement, que ens aporte solucions tècniques per a recuperar les zones afectades; la recuperació econòmica, que ens permeta mantenir llocs de treball i que ningú es quede sense protecció social i la recuperació mediambiental dels espais verds que han quedat afectats» i, especialment, l’Albufera». Al seu juí, «és necessari, ara més que mai, aconseguir que la Unesco la declare com a Reserva de la Biosfera».

SOLUCIONS

El portaveu del PP ha insistit que «cal despolititzar la comissió de la reconstrucció i centrar-nos en l’anàlisi tècnica i la recerca de solucions, si el nostre objectiu és que siga efectiva i productiva per a la ciutat i per als afectats, deixem la política a un costat i treballem units».

«És una vergonya la poca serietat amb la qual es prenen aquesta comissió l’oposició. Nosaltres creiem que els ciutadans mereixen la veritat, de forma objectiva, sense fang polític, i donant solucions», ha retret, i ha criticat que el PSPV «està més preocupat a esborrar-se de qualsevol responsabilitat que a tenir una vertadera comissió de reconstrucció» i només vol «el fang polític».

Per a Caballero, «en la seua llista de ponents queda clar: tots ho van fer malament menys els socialistes. És la seua tàctica, esborrar-se de tota responsabilitat; per això no han demanat la compareixença de cap dels seus càrrecs polítics amb responsabilitats en la gestió de la dana: ni a la delegada del govern, ni al president de la CHJ, ni al ministre Marlaska, ni a la ministra Robles, ni a Pedro Sánchez… a ningú».

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.