El Premi Hortensia Roig de Literatura Infantil obri el termini de recepció d’obres de la seua quarta edició

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La quarta edició del Premi Hortensia Roig de literatura infantil obri hui el període de recepció d’originals fins al 17 de març.

Impulsat per Hortensia Roig, presidenta d’EDEM i consellera de Mercadona, el certamen literari destinat a impulsar el talent STEM femení té l’objectiu d'»encuriosir per les professions de les branques científic i tecnològiques en les xiquetes a través de la lectura», recorda l’organització en un comunicat.

El Premi Hortensia Roig, que s’ha consolidat entre els certàmens literaris infantils, ha aconseguit aflorar les obres d’autores com ‘Elsa y el club de los números’, d’Andrea Navarro, guanyadora de la primera edició, ‘Los coleccionistas de ceros’, d’Eva Escudero, guanyadora de la segona, i ‘Clara y el enigma de Tihapia’, d’Ainoa García, premiada de la tercera.

Este guardó és una oportunitat perquè escriptors novells donen regna solta a la seua creativitat i expressen a través de l’escriptura que, en la ciència, la tecnologia o les matemàtiques, les xiquetes poden trobar un futur prometedor.

Trobar un futur prometedor en la tecnologia i enginyeria Les carreres STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) oferixen moltes oportunitats laborals, amb el 80% de les futures ocupacions emmarcades en estes disciplines, segons l’Informe de joves investigadores del Ministeri de Ciència.

No obstant això, a només el 35% dels matriculats en elles són dones, la qual cosa destaca la necessitat de fomentar una major participació femenina per a aprofitar tot el potencial de talent disponible.

«La investigació, la ciència i enginyeria són professions essencials per a enfrontar desafiaments globals com, per exemple, fenòmens meteorològics com el de la dana que recentment han afectat a la província de Valencia. És crucial fomentar l’interès de les noves generacions, especialment de les xiquetes, en estes disciplines. L’educació en STEM no només obri portes a carreres apassionants i ben remunerades, sinó que també empodera als joves com a agents de canvi», afirma Hortensia Roig.

REQUISITS DE PARTICIPACIÓ

El concurs coorganitzat per EDEM Escola d’Empresaris i Plataforma Editorial té una dotació de 8.000 euros més la publicació de la novel·la guanyadora per Plataforma Editorial i 2.000 euros per a la segona classificada, un import donat íntegrament per la presidenta d’EDEM.

El veredicte del jurat es coneixerà en el mes d’octubre. En esta quarta edició, s’espera rebre candidatures d’alta qualitat que reflectisquen el compromís i la creativitat dels participants.

Al premi podran presentar-se candidats majors d’edat que residisquen a Espanya. Els manuscrits, inèdits i originals, es podran enviar a través del formulari de participació habilitat junt amb les bases del concurs en la web, www.edem.eu/premio-hortensia-roig.

Els textos, dirigits a xiquets d’entre 8 i 10 anys, hauran de promoure referents femenins en les disciplines STEM per a impulsar, a través de valors com la curiositat, la confiança en si mateix i la cultura de l’esforç, que les dones de l’avui i del demà tinguen un paper rellevant en la construcció del futur. Els contes incentivaran la cultura de l’esforç i l’esperit emprenedor com a font de talent i generació de benestar en la societat.

La temàtica de les obres és lliure, però hauran d’estar protagonitzades per xiquetes o dones, ben rellevants personalitats històriques, bé personatges de ficció. L’extensió oscil·larà entre les 35 i 50 pàgines en format DIN-A4. Un jurat independent determinarà la novel·la guanyadora i la finalista.

Entre les personalitats integrants es troben, a més d’Hortensia Roig: l’oncóloga i catedràtica Ana Lluch; la bioquímica i nanotecnóloga Laura Lechuga; la presidenta executiva de 50&50 Gender Leadership, Gloria Lomana; la biòloga i emprenedora Ángela Pérez i el fundador i CEO de Plataforma Editorial, Jordi Nadal.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.