El PSOE insistix que la nova taxa de brosses ha de ser ‘redistributiva’ perquè pague ‘qui més té’

ALACANT, 8 (EUROPA PRESS)

El regidor socialista a l’Ajuntament d’Alacant, Raúl Ruiz, ha indicat hui dimarts que el PSOE manté el seu posicionament sobre la nova ordenança reguladora de la taxa de brosses, en considerar que “ha de ser redistributiva per a estalviar almenys un 20 per cent de costos als habitatges més modests i perquè pague més qui té cases de major valor”.

Segons ha informat la formació en un comunicat, Ruiz ha demanat “avançar cap a una fiscalitat progressiva” durant la reunió mantinguda amb el regidor d’Hisenda, Toni Gallego, per a abordar la nova ordenança. “S’han d’aplicar paràmetres com la grandària i el valor cadastral dels immobles. No es pot aplicar una pujada generalitzada a totes les famílies d’Alacant per igual. És necessari avançar cap a una fiscalitat que beneficie a les classes mitjanes i treballadores. Hem de protegir a la població més vulnerable i eixa és una línia roja del grup socialista”, ha agregat.

El PSOE ha assenyalat que l’equip de govern “ha rebutjat” les set esmenes presentades per les socialistes en les quals plantejaven aquest “redistribució progressiva” d’este impost. En este sentit, tal com ha indicat, l’Ajuntament ha descartat “que els apartaments turístics paguen el doble de taxa que els habitatges residencials”.

En paraules de Ruiz, “és inacceptable que el consistori diga que les esmenes són rebutjades perquè modifiquen el balanç econòmic que arreplega la proposta d’ordenança”. A més, ha remarcat que l’esmena “no planteja un balanç deficitari”, és a dir, “que permet que la ciutadania afronte el cost total del servei, com exigix Europa”.

SENTÈNCIA DEL CONTRACTE DE ZONES VERDES

En un altre ordre de coses, el regidor Raúl Ruiz ha responsabilitzat al govern del ‘popular’ Luis Barcala “de la factura que acabaran pagant tots els alacantins i alacantines” després del nou pronunciament del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en relació amb la licitació del servei de manteniment i conservació de zones verdes.

“És un despropòsit i Barcala és el responsable. La licitació va ser un autèntic nyap i va acabar adjudicant el contrari a qui no havia de. És una situació que es podria haver evitat si haguera fet cas al TSJCV la primera vegada que es va pronunciar. Ara la ciutadania pagarà de la seua butxaca més d’un milió d’euros per esta irresponsabilitat”, ha valorat Ruiz, qui considera que “s’ha arribat a esta situació perquè l’alcalde va decidir mirar cap a un altre costat, com fa amb tot”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gayà aconseguix els 400 partits amb el València i és ja el sèptim amb més trobades

El capità del València va aconseguir els 400 partits oficials en ser titular davant l'Oviedo i va empatar amb Enrique Saura com sèptim de la història del club.

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.