El PSOE insistix que la nova taxa de brosses ha de ser ‘redistributiva’ perquè pague ‘qui més té’

ALACANT, 8 (EUROPA PRESS)

El regidor socialista a l’Ajuntament d’Alacant, Raúl Ruiz, ha indicat hui dimarts que el PSOE manté el seu posicionament sobre la nova ordenança reguladora de la taxa de brosses, en considerar que «ha de ser redistributiva per a estalviar almenys un 20 per cent de costos als habitatges més modests i perquè pague més qui té cases de major valor».

Segons ha informat la formació en un comunicat, Ruiz ha demanat «avançar cap a una fiscalitat progressiva» durant la reunió mantinguda amb el regidor d’Hisenda, Toni Gallego, per a abordar la nova ordenança. «S’han d’aplicar paràmetres com la grandària i el valor cadastral dels immobles. No es pot aplicar una pujada generalitzada a totes les famílies d’Alacant per igual. És necessari avançar cap a una fiscalitat que beneficie a les classes mitjanes i treballadores. Hem de protegir a la població més vulnerable i eixa és una línia roja del grup socialista», ha agregat.

El PSOE ha assenyalat que l’equip de govern «ha rebutjat» les set esmenes presentades per les socialistes en les quals plantejaven aquest «redistribució progressiva» d’este impost. En este sentit, tal com ha indicat, l’Ajuntament ha descartat «que els apartaments turístics paguen el doble de taxa que els habitatges residencials».

En paraules de Ruiz, «és inacceptable que el consistori diga que les esmenes són rebutjades perquè modifiquen el balanç econòmic que arreplega la proposta d’ordenança». A més, ha remarcat que l’esmena «no planteja un balanç deficitari», és a dir, «que permet que la ciutadania afronte el cost total del servei, com exigix Europa».

SENTÈNCIA DEL CONTRACTE DE ZONES VERDES

En un altre ordre de coses, el regidor Raúl Ruiz ha responsabilitzat al govern del ‘popular’ Luis Barcala «de la factura que acabaran pagant tots els alacantins i alacantines» després del nou pronunciament del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en relació amb la licitació del servei de manteniment i conservació de zones verdes.

«És un despropòsit i Barcala és el responsable. La licitació va ser un autèntic nyap i va acabar adjudicant el contrari a qui no havia de. És una situació que es podria haver evitat si haguera fet cas al TSJCV la primera vegada que es va pronunciar. Ara la ciutadania pagarà de la seua butxaca més d’un milió d’euros per esta irresponsabilitat», ha valorat Ruiz, qui considera que «s’ha arribat a esta situació perquè l’alcalde va decidir mirar cap a un altre costat, com fa amb tot».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.