El PSOE insistix que la nova taxa de brosses ha de ser ‘redistributiva’ perquè pague ‘qui més té’

ALACANT, 8 (EUROPA PRESS)

El regidor socialista a l’Ajuntament d’Alacant, Raúl Ruiz, ha indicat hui dimarts que el PSOE manté el seu posicionament sobre la nova ordenança reguladora de la taxa de brosses, en considerar que “ha de ser redistributiva per a estalviar almenys un 20 per cent de costos als habitatges més modests i perquè pague més qui té cases de major valor”.

Segons ha informat la formació en un comunicat, Ruiz ha demanat “avançar cap a una fiscalitat progressiva” durant la reunió mantinguda amb el regidor d’Hisenda, Toni Gallego, per a abordar la nova ordenança. “S’han d’aplicar paràmetres com la grandària i el valor cadastral dels immobles. No es pot aplicar una pujada generalitzada a totes les famílies d’Alacant per igual. És necessari avançar cap a una fiscalitat que beneficie a les classes mitjanes i treballadores. Hem de protegir a la població més vulnerable i eixa és una línia roja del grup socialista”, ha agregat.

El PSOE ha assenyalat que l’equip de govern “ha rebutjat” les set esmenes presentades per les socialistes en les quals plantejaven aquest “redistribució progressiva” d’este impost. En este sentit, tal com ha indicat, l’Ajuntament ha descartat “que els apartaments turístics paguen el doble de taxa que els habitatges residencials”.

En paraules de Ruiz, “és inacceptable que el consistori diga que les esmenes són rebutjades perquè modifiquen el balanç econòmic que arreplega la proposta d’ordenança”. A més, ha remarcat que l’esmena “no planteja un balanç deficitari”, és a dir, “que permet que la ciutadania afronte el cost total del servei, com exigix Europa”.

SENTÈNCIA DEL CONTRACTE DE ZONES VERDES

En un altre ordre de coses, el regidor Raúl Ruiz ha responsabilitzat al govern del ‘popular’ Luis Barcala “de la factura que acabaran pagant tots els alacantins i alacantines” després del nou pronunciament del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en relació amb la licitació del servei de manteniment i conservació de zones verdes.

“És un despropòsit i Barcala és el responsable. La licitació va ser un autèntic nyap i va acabar adjudicant el contrari a qui no havia de. És una situació que es podria haver evitat si haguera fet cas al TSJCV la primera vegada que es va pronunciar. Ara la ciutadania pagarà de la seua butxaca més d’un milió d’euros per esta irresponsabilitat”, ha valorat Ruiz, qui considera que “s’ha arribat a esta situació perquè l’alcalde va decidir mirar cap a un altre costat, com fa amb tot”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.