El PSOE insistix que la nova taxa de brosses ha de ser ‘redistributiva’ perquè pague ‘qui més té’

ALACANT, 8 (EUROPA PRESS)

El regidor socialista a l’Ajuntament d’Alacant, Raúl Ruiz, ha indicat hui dimarts que el PSOE manté el seu posicionament sobre la nova ordenança reguladora de la taxa de brosses, en considerar que “ha de ser redistributiva per a estalviar almenys un 20 per cent de costos als habitatges més modests i perquè pague més qui té cases de major valor”.

Segons ha informat la formació en un comunicat, Ruiz ha demanat “avançar cap a una fiscalitat progressiva” durant la reunió mantinguda amb el regidor d’Hisenda, Toni Gallego, per a abordar la nova ordenança. “S’han d’aplicar paràmetres com la grandària i el valor cadastral dels immobles. No es pot aplicar una pujada generalitzada a totes les famílies d’Alacant per igual. És necessari avançar cap a una fiscalitat que beneficie a les classes mitjanes i treballadores. Hem de protegir a la població més vulnerable i eixa és una línia roja del grup socialista”, ha agregat.

El PSOE ha assenyalat que l’equip de govern “ha rebutjat” les set esmenes presentades per les socialistes en les quals plantejaven aquest “redistribució progressiva” d’este impost. En este sentit, tal com ha indicat, l’Ajuntament ha descartat “que els apartaments turístics paguen el doble de taxa que els habitatges residencials”.

En paraules de Ruiz, “és inacceptable que el consistori diga que les esmenes són rebutjades perquè modifiquen el balanç econòmic que arreplega la proposta d’ordenança”. A més, ha remarcat que l’esmena “no planteja un balanç deficitari”, és a dir, “que permet que la ciutadania afronte el cost total del servei, com exigix Europa”.

SENTÈNCIA DEL CONTRACTE DE ZONES VERDES

En un altre ordre de coses, el regidor Raúl Ruiz ha responsabilitzat al govern del ‘popular’ Luis Barcala “de la factura que acabaran pagant tots els alacantins i alacantines” després del nou pronunciament del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en relació amb la licitació del servei de manteniment i conservació de zones verdes.

“És un despropòsit i Barcala és el responsable. La licitació va ser un autèntic nyap i va acabar adjudicant el contrari a qui no havia de. És una situació que es podria haver evitat si haguera fet cas al TSJCV la primera vegada que es va pronunciar. Ara la ciutadania pagarà de la seua butxaca més d’un milió d’euros per esta irresponsabilitat”, ha valorat Ruiz, qui considera que “s’ha arribat a esta situació perquè l’alcalde va decidir mirar cap a un altre costat, com fa amb tot”.

Últimes notícies

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.