El PSOE insistix que la nova taxa de brosses ha de ser ‘redistributiva’ perquè pague ‘qui més té’

ALACANT, 8 (EUROPA PRESS)

El regidor socialista a l’Ajuntament d’Alacant, Raúl Ruiz, ha indicat hui dimarts que el PSOE manté el seu posicionament sobre la nova ordenança reguladora de la taxa de brosses, en considerar que «ha de ser redistributiva per a estalviar almenys un 20 per cent de costos als habitatges més modests i perquè pague més qui té cases de major valor».

Segons ha informat la formació en un comunicat, Ruiz ha demanat «avançar cap a una fiscalitat progressiva» durant la reunió mantinguda amb el regidor d’Hisenda, Toni Gallego, per a abordar la nova ordenança. «S’han d’aplicar paràmetres com la grandària i el valor cadastral dels immobles. No es pot aplicar una pujada generalitzada a totes les famílies d’Alacant per igual. És necessari avançar cap a una fiscalitat que beneficie a les classes mitjanes i treballadores. Hem de protegir a la població més vulnerable i eixa és una línia roja del grup socialista», ha agregat.

El PSOE ha assenyalat que l’equip de govern «ha rebutjat» les set esmenes presentades per les socialistes en les quals plantejaven aquest «redistribució progressiva» d’este impost. En este sentit, tal com ha indicat, l’Ajuntament ha descartat «que els apartaments turístics paguen el doble de taxa que els habitatges residencials».

En paraules de Ruiz, «és inacceptable que el consistori diga que les esmenes són rebutjades perquè modifiquen el balanç econòmic que arreplega la proposta d’ordenança». A més, ha remarcat que l’esmena «no planteja un balanç deficitari», és a dir, «que permet que la ciutadania afronte el cost total del servei, com exigix Europa».

SENTÈNCIA DEL CONTRACTE DE ZONES VERDES

En un altre ordre de coses, el regidor Raúl Ruiz ha responsabilitzat al govern del ‘popular’ Luis Barcala «de la factura que acabaran pagant tots els alacantins i alacantines» després del nou pronunciament del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en relació amb la licitació del servei de manteniment i conservació de zones verdes.

«És un despropòsit i Barcala és el responsable. La licitació va ser un autèntic nyap i va acabar adjudicant el contrari a qui no havia de. És una situació que es podria haver evitat si haguera fet cas al TSJCV la primera vegada que es va pronunciar. Ara la ciutadania pagarà de la seua butxaca més d’un milió d’euros per esta irresponsabilitat», ha valorat Ruiz, qui considera que «s’ha arribat a esta situació perquè l’alcalde va decidir mirar cap a un altre costat, com fa amb tot».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.