16.5 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

El PSPV cedix al PP per un any l’alcaldia de Benifairó de la Valldigna en compliment a l’acord de govern

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El ‘popular’ José Luis Ferrando s’ha convertit este dijous en el nou alcalde de Benifairó de la Valldigna, en compliment de l’acord subscrit amb el PSPV, de manera que ostentarà l’alcaldia durant un any, fins que el socialista Marc Vercher tornada a estar al capdavant del consistori.

Mentre, Compromís ha acusat al PSPV de “tornar a incomplir” el pacte del Botànic i ha lamentat que la localitat, “que sempre ha sigut d’esquerres”, tinga ara “un alcalde de dretes per primera vegada en la història de la democràcia”.

El ja exalcalde, Marc Vercher, en declaracions a Europa Press, ha assenyalat que fa ja més d’un any, a l’inici del mandat, van acordar amb els ‘populars’ que estos ostentarien l’alcaldia durant un any i els altres tres restants –el primer i els dos últims de legislatura–, els socialistes.

Un acord que ha justificat davant de la impossibilitat de pactar amb Compromís –“l’acte més natural”– fa huit anys, formació que va governar en minoria els dos anteriors mandats. “Els demanem regidories i no ens van voler donar res”, ha lamentat.

A més, ha advertit que ara pretenien “fer el mateix” i “deixar-nos a tots sense” àrees de gestió. Per això, i davant d’esta situació ha afegit, “els vam dir que governaríem nosaltres”. D’esta manera, durant el present mandat conformen el govern municipal el PSPV –amb tres regidors–, el PP –amb dos– i ERC-AM –amb un–.

No obstant això, ha puntualitzat que quan va accedir a l’alcaldia “el primer” que va fer és oferir “a tots els partits, fins a a Compromís”, àrees de gestió, “encara que ells no ho van fer” en el seu moment.

ESTE ACORD “NO POT SER”

Vercher ha admès que des de la seua formació a nivell provincial s’han posat en contacte amb ell per a transmetre-li que este acord amb el PP “no podia ser” i que això “no es fa així”, encara que ha assegurat “no tenir més informació” sobre aquest tema, després de fer-se efectiu el canvi de l’alcaldia, i desconeix “quines mesures prendran” en el PSPV.

Enfront d’esta posició, ha reivindicat que la política municipal “és diferent” a l’autonòmica o la nacional perquè en els “pobles xicotets” com Benifairó de la Valldigna no es desenvolupen polítiques “de dretes o esquerres”, sinó que es “treballa pel poble amb independència de la ideologia de cadascun”. “Jo ho veig diferent”, ha assenyalat.

De fet, ha posat l’accent que porten “un any treballant molt bé” en el govern local amb el PP i ERC-AM i ha defensat que durant este temps no han impulsat “cap acte ni cosa ideològica”, sinó que únicament treballen per “millorar la vida dels ciutadans”. Per això, ha recalcat que va a complir la seua paraula perquè està “per sobre de qualsevol sigla”.

“La gent això ho veu com una cosa política, però jo veig la política municipal ni de dretes ni d’esquerres, sinó de treballar pel poble”, ha exposat, al mateix temps que ha considerat que si més localitats “feren el mateix” que en Benifairó seria “la clau per a millorar la gestió dels municipis”.

“TORNAR A INCOMPLIR” EL PACTE DEL BOTÀNIC

Per la seua banda, des de Compromís Safor-Valldigna, en un comunicat, han acusat al PSPV de “tornar a incomplir” el pacte del Botànic i han lamentat que per “primera vegada en democràcia” Benifairó de la Valldigna tinga “un alcalde de dretes gràcies als vots dels edils del PSOE”.

Així, han exigit al PSPV l’expulsió de l’exalcalde socialista Marc Vercher i els seus regidors: “Amb el seu vot han fet alcalde al ‘popular’ José Luis Ferrando, incomplint novament el pacte del Botànic pel qual, en cas que no hi haguera pacte, es deixaria governar a la llista més votada, que va ser la de Compromís”.

A més, han considerat que el PSPV provincial ha “perdut l’oportunitat de revertir la situació” al “no exigir als seus edils que deixen governar a la llista més votada”, sinó que, per contra, ha “preferit deixar l’Alcaldia en una persona del PP i governar amb ells, allunyant-se molt de defensar polítiques progressistes tal com diuen que fan”.

“Amb el resultat del ple d’este dijous, el PSOE provincial ha consentit que a Benifairó de la Valldigna s’hagen prioritzat els interessos partidistes per sobre del benestar de les persones i del poble. Un poble que sempre ha sigut d’esquerres i que gràcies al PSOE tindrà un alcalde de dretes per primera vegada en la història de la democràcia”, han censurat.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.