El PSPV cedix al PP per un any l’alcaldia de Benifairó de la Valldigna en compliment a l’acord de govern

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El ‘popular’ José Luis Ferrando s’ha convertit este dijous en el nou alcalde de Benifairó de la Valldigna, en compliment de l’acord subscrit amb el PSPV, de manera que ostentarà l’alcaldia durant un any, fins que el socialista Marc Vercher tornada a estar al capdavant del consistori.

Mentre, Compromís ha acusat al PSPV de “tornar a incomplir” el pacte del Botànic i ha lamentat que la localitat, “que sempre ha sigut d’esquerres”, tinga ara “un alcalde de dretes per primera vegada en la història de la democràcia”.

El ja exalcalde, Marc Vercher, en declaracions a Europa Press, ha assenyalat que fa ja més d’un any, a l’inici del mandat, van acordar amb els ‘populars’ que estos ostentarien l’alcaldia durant un any i els altres tres restants –el primer i els dos últims de legislatura–, els socialistes.

Un acord que ha justificat davant de la impossibilitat de pactar amb Compromís –“l’acte més natural”– fa huit anys, formació que va governar en minoria els dos anteriors mandats. “Els demanem regidories i no ens van voler donar res”, ha lamentat.

A més, ha advertit que ara pretenien “fer el mateix” i “deixar-nos a tots sense” àrees de gestió. Per això, i davant d’esta situació ha afegit, “els vam dir que governaríem nosaltres”. D’esta manera, durant el present mandat conformen el govern municipal el PSPV –amb tres regidors–, el PP –amb dos– i ERC-AM –amb un–.

No obstant això, ha puntualitzat que quan va accedir a l’alcaldia “el primer” que va fer és oferir “a tots els partits, fins a a Compromís”, àrees de gestió, “encara que ells no ho van fer” en el seu moment.

ESTE ACORD “NO POT SER”

Vercher ha admès que des de la seua formació a nivell provincial s’han posat en contacte amb ell per a transmetre-li que este acord amb el PP “no podia ser” i que això “no es fa així”, encara que ha assegurat “no tenir més informació” sobre aquest tema, després de fer-se efectiu el canvi de l’alcaldia, i desconeix “quines mesures prendran” en el PSPV.

Enfront d’esta posició, ha reivindicat que la política municipal “és diferent” a l’autonòmica o la nacional perquè en els “pobles xicotets” com Benifairó de la Valldigna no es desenvolupen polítiques “de dretes o esquerres”, sinó que es “treballa pel poble amb independència de la ideologia de cadascun”. “Jo ho veig diferent”, ha assenyalat.

De fet, ha posat l’accent que porten “un any treballant molt bé” en el govern local amb el PP i ERC-AM i ha defensat que durant este temps no han impulsat “cap acte ni cosa ideològica”, sinó que únicament treballen per “millorar la vida dels ciutadans”. Per això, ha recalcat que va a complir la seua paraula perquè està “per sobre de qualsevol sigla”.

“La gent això ho veu com una cosa política, però jo veig la política municipal ni de dretes ni d’esquerres, sinó de treballar pel poble”, ha exposat, al mateix temps que ha considerat que si més localitats “feren el mateix” que en Benifairó seria “la clau per a millorar la gestió dels municipis”.

“TORNAR A INCOMPLIR” EL PACTE DEL BOTÀNIC

Per la seua banda, des de Compromís Safor-Valldigna, en un comunicat, han acusat al PSPV de “tornar a incomplir” el pacte del Botànic i han lamentat que per “primera vegada en democràcia” Benifairó de la Valldigna tinga “un alcalde de dretes gràcies als vots dels edils del PSOE”.

Així, han exigit al PSPV l’expulsió de l’exalcalde socialista Marc Vercher i els seus regidors: “Amb el seu vot han fet alcalde al ‘popular’ José Luis Ferrando, incomplint novament el pacte del Botànic pel qual, en cas que no hi haguera pacte, es deixaria governar a la llista més votada, que va ser la de Compromís”.

A més, han considerat que el PSPV provincial ha “perdut l’oportunitat de revertir la situació” al “no exigir als seus edils que deixen governar a la llista més votada”, sinó que, per contra, ha “preferit deixar l’Alcaldia en una persona del PP i governar amb ells, allunyant-se molt de defensar polítiques progressistes tal com diuen que fan”.

“Amb el resultat del ple d’este dijous, el PSOE provincial ha consentit que a Benifairó de la Valldigna s’hagen prioritzat els interessos partidistes per sobre del benestar de les persones i del poble. Un poble que sempre ha sigut d’esquerres i que gràcies al PSOE tindrà un alcalde de dretes per primera vegada en la història de la democràcia”, han censurat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.