El PSPV cedix al PP per un any l’alcaldia de Benifairó de la Valldigna en compliment a l’acord de govern

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El ‘popular’ José Luis Ferrando s’ha convertit este dijous en el nou alcalde de Benifairó de la Valldigna, en compliment de l’acord subscrit amb el PSPV, de manera que ostentarà l’alcaldia durant un any, fins que el socialista Marc Vercher tornada a estar al capdavant del consistori.

Mentre, Compromís ha acusat al PSPV de “tornar a incomplir” el pacte del Botànic i ha lamentat que la localitat, “que sempre ha sigut d’esquerres”, tinga ara “un alcalde de dretes per primera vegada en la història de la democràcia”.

El ja exalcalde, Marc Vercher, en declaracions a Europa Press, ha assenyalat que fa ja més d’un any, a l’inici del mandat, van acordar amb els ‘populars’ que estos ostentarien l’alcaldia durant un any i els altres tres restants –el primer i els dos últims de legislatura–, els socialistes.

Un acord que ha justificat davant de la impossibilitat de pactar amb Compromís –“l’acte més natural”– fa huit anys, formació que va governar en minoria els dos anteriors mandats. “Els demanem regidories i no ens van voler donar res”, ha lamentat.

A més, ha advertit que ara pretenien “fer el mateix” i “deixar-nos a tots sense” àrees de gestió. Per això, i davant d’esta situació ha afegit, “els vam dir que governaríem nosaltres”. D’esta manera, durant el present mandat conformen el govern municipal el PSPV –amb tres regidors–, el PP –amb dos– i ERC-AM –amb un–.

No obstant això, ha puntualitzat que quan va accedir a l’alcaldia “el primer” que va fer és oferir “a tots els partits, fins a a Compromís”, àrees de gestió, “encara que ells no ho van fer” en el seu moment.

ESTE ACORD “NO POT SER”

Vercher ha admès que des de la seua formació a nivell provincial s’han posat en contacte amb ell per a transmetre-li que este acord amb el PP “no podia ser” i que això “no es fa així”, encara que ha assegurat “no tenir més informació” sobre aquest tema, després de fer-se efectiu el canvi de l’alcaldia, i desconeix “quines mesures prendran” en el PSPV.

Enfront d’esta posició, ha reivindicat que la política municipal “és diferent” a l’autonòmica o la nacional perquè en els “pobles xicotets” com Benifairó de la Valldigna no es desenvolupen polítiques “de dretes o esquerres”, sinó que es “treballa pel poble amb independència de la ideologia de cadascun”. “Jo ho veig diferent”, ha assenyalat.

De fet, ha posat l’accent que porten “un any treballant molt bé” en el govern local amb el PP i ERC-AM i ha defensat que durant este temps no han impulsat “cap acte ni cosa ideològica”, sinó que únicament treballen per “millorar la vida dels ciutadans”. Per això, ha recalcat que va a complir la seua paraula perquè està “per sobre de qualsevol sigla”.

“La gent això ho veu com una cosa política, però jo veig la política municipal ni de dretes ni d’esquerres, sinó de treballar pel poble”, ha exposat, al mateix temps que ha considerat que si més localitats “feren el mateix” que en Benifairó seria “la clau per a millorar la gestió dels municipis”.

“TORNAR A INCOMPLIR” EL PACTE DEL BOTÀNIC

Per la seua banda, des de Compromís Safor-Valldigna, en un comunicat, han acusat al PSPV de “tornar a incomplir” el pacte del Botànic i han lamentat que per “primera vegada en democràcia” Benifairó de la Valldigna tinga “un alcalde de dretes gràcies als vots dels edils del PSOE”.

Així, han exigit al PSPV l’expulsió de l’exalcalde socialista Marc Vercher i els seus regidors: “Amb el seu vot han fet alcalde al ‘popular’ José Luis Ferrando, incomplint novament el pacte del Botànic pel qual, en cas que no hi haguera pacte, es deixaria governar a la llista més votada, que va ser la de Compromís”.

A més, han considerat que el PSPV provincial ha “perdut l’oportunitat de revertir la situació” al “no exigir als seus edils que deixen governar a la llista més votada”, sinó que, per contra, ha “preferit deixar l’Alcaldia en una persona del PP i governar amb ells, allunyant-se molt de defensar polítiques progressistes tal com diuen que fan”.

“Amb el resultat del ple d’este dijous, el PSOE provincial ha consentit que a Benifairó de la Valldigna s’hagen prioritzat els interessos partidistes per sobre del benestar de les persones i del poble. Un poble que sempre ha sigut d’esquerres i que gràcies al PSOE tindrà un alcalde de dretes per primera vegada en la història de la democràcia”, han censurat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.