El PSPV cedix al PP per un any l’alcaldia de Benifairó de la Valldigna en compliment a l’acord de govern

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El ‘popular’ José Luis Ferrando s’ha convertit este dijous en el nou alcalde de Benifairó de la Valldigna, en compliment de l’acord subscrit amb el PSPV, de manera que ostentarà l’alcaldia durant un any, fins que el socialista Marc Vercher tornada a estar al capdavant del consistori.

Mentre, Compromís ha acusat al PSPV de “tornar a incomplir” el pacte del Botànic i ha lamentat que la localitat, “que sempre ha sigut d’esquerres”, tinga ara “un alcalde de dretes per primera vegada en la història de la democràcia”.

El ja exalcalde, Marc Vercher, en declaracions a Europa Press, ha assenyalat que fa ja més d’un any, a l’inici del mandat, van acordar amb els ‘populars’ que estos ostentarien l’alcaldia durant un any i els altres tres restants –el primer i els dos últims de legislatura–, els socialistes.

Un acord que ha justificat davant de la impossibilitat de pactar amb Compromís –“l’acte més natural”– fa huit anys, formació que va governar en minoria els dos anteriors mandats. “Els demanem regidories i no ens van voler donar res”, ha lamentat.

A més, ha advertit que ara pretenien “fer el mateix” i “deixar-nos a tots sense” àrees de gestió. Per això, i davant d’esta situació ha afegit, “els vam dir que governaríem nosaltres”. D’esta manera, durant el present mandat conformen el govern municipal el PSPV –amb tres regidors–, el PP –amb dos– i ERC-AM –amb un–.

No obstant això, ha puntualitzat que quan va accedir a l’alcaldia “el primer” que va fer és oferir “a tots els partits, fins a a Compromís”, àrees de gestió, “encara que ells no ho van fer” en el seu moment.

ESTE ACORD “NO POT SER”

Vercher ha admès que des de la seua formació a nivell provincial s’han posat en contacte amb ell per a transmetre-li que este acord amb el PP “no podia ser” i que això “no es fa així”, encara que ha assegurat “no tenir més informació” sobre aquest tema, després de fer-se efectiu el canvi de l’alcaldia, i desconeix “quines mesures prendran” en el PSPV.

Enfront d’esta posició, ha reivindicat que la política municipal “és diferent” a l’autonòmica o la nacional perquè en els “pobles xicotets” com Benifairó de la Valldigna no es desenvolupen polítiques “de dretes o esquerres”, sinó que es “treballa pel poble amb independència de la ideologia de cadascun”. “Jo ho veig diferent”, ha assenyalat.

De fet, ha posat l’accent que porten “un any treballant molt bé” en el govern local amb el PP i ERC-AM i ha defensat que durant este temps no han impulsat “cap acte ni cosa ideològica”, sinó que únicament treballen per “millorar la vida dels ciutadans”. Per això, ha recalcat que va a complir la seua paraula perquè està “per sobre de qualsevol sigla”.

“La gent això ho veu com una cosa política, però jo veig la política municipal ni de dretes ni d’esquerres, sinó de treballar pel poble”, ha exposat, al mateix temps que ha considerat que si més localitats “feren el mateix” que en Benifairó seria “la clau per a millorar la gestió dels municipis”.

“TORNAR A INCOMPLIR” EL PACTE DEL BOTÀNIC

Per la seua banda, des de Compromís Safor-Valldigna, en un comunicat, han acusat al PSPV de “tornar a incomplir” el pacte del Botànic i han lamentat que per “primera vegada en democràcia” Benifairó de la Valldigna tinga “un alcalde de dretes gràcies als vots dels edils del PSOE”.

Així, han exigit al PSPV l’expulsió de l’exalcalde socialista Marc Vercher i els seus regidors: “Amb el seu vot han fet alcalde al ‘popular’ José Luis Ferrando, incomplint novament el pacte del Botànic pel qual, en cas que no hi haguera pacte, es deixaria governar a la llista més votada, que va ser la de Compromís”.

A més, han considerat que el PSPV provincial ha “perdut l’oportunitat de revertir la situació” al “no exigir als seus edils que deixen governar a la llista més votada”, sinó que, per contra, ha “preferit deixar l’Alcaldia en una persona del PP i governar amb ells, allunyant-se molt de defensar polítiques progressistes tal com diuen que fan”.

“Amb el resultat del ple d’este dijous, el PSOE provincial ha consentit que a Benifairó de la Valldigna s’hagen prioritzat els interessos partidistes per sobre del benestar de les persones i del poble. Un poble que sempre ha sigut d’esquerres i que gràcies al PSOE tindrà un alcalde de dretes per primera vegada en la història de la democràcia”, han censurat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.