El PSPV denuncia que el decret de simplificació reduïx la possibilitat de construir al litoral ‘de 500 a 100 metres’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El PSPV ha advertit que el nou decret de simplificació administrativa de la Generalitat «emmascara» la reducció de la distància a la qual es permet construir al litoral «dels 500 metres actuals establits pel Pativel (Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del litoral de la Comunitat Valenciana) a cent metres».

«El PP està tornant a l’urbanisme depredador de sempre», ha denunciat el síndic socialista a Les Corts, José Muñoz, sobre el decret aprovat pel Consell i publicat al Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) de hui dimecres.

Davant d’esta situació, el PSPV estudiarà «amb responsabilitat i assossec» el decret de simplificació administrativa, en estar «convençuts que amaga moltes més coses».

Al seu parer, este decret «omnibús» amaga «un altre tipus de reformes» i «les polítiques més fosques del PP» en haver-se «aprovat per la via d’urgència».

«Ho combatrem», ha asseverat el síndic, qui també ha retret a la portaveu i consellera d’Hisenda, Ruth Merino, que en el ple de dimarts fóra «incapaç de posar exemples» sobre els àmbits de simplificació administrativa.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.