El PSPV exigix la compareixença de Pradas per a explicar les ‘intencions’ de privatitzar el transport públic

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El PSPV reclama la compareixença de la consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, a Les Corts perquè de compte de les “intencions” de privatitzar el transport públic. A més, anuncia la presentació d’una bateria d’iniciatives parlamentàries.

Així reacciona el grup socialista a les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, que el Consell no descarta fórmules de col·laboració públic-privada en relació al transport, “sempre buscant la major efectivitat, la millor mobilitat i la millor optimització dels recursos públics”.

Per contra, la portaveu adjunta del PSPV a Les Corts, Mª José Salvador, insta a Mazón a “abandonar els instints privatizadores” del transport públic. “No estan buscant millorar el servei, sinó fer un desistiment de funcions”, alerta en declaracions remeses als mitjans.

“Cal evitar coste el que coste el model privatitzador que ja duc a terme en sanitat o en la gestió de les ITV”, ja que “el model de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) està funcionant molt bé i hi ha un alt grau de satisfacció entre els usuaris”, reivindica.

A més, la també exconsellera d’Obres Públiques pregunta a Mazón si “va a prorrogar el transport gratuït per als menors de 31 anys que finalitza este mes i del que s’estan beneficiant milers d’usuaris i usuàries a la Comunitat Valenciana”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.