El PSPV exigix la compareixença de Pradas per a explicar les ‘intencions’ de privatitzar el transport públic

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El PSPV reclama la compareixença de la consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, a Les Corts perquè de compte de les «intencions» de privatitzar el transport públic. A més, anuncia la presentació d’una bateria d’iniciatives parlamentàries.

Així reacciona el grup socialista a les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, que el Consell no descarta fórmules de col·laboració públic-privada en relació al transport, «sempre buscant la major efectivitat, la millor mobilitat i la millor optimització dels recursos públics».

Per contra, la portaveu adjunta del PSPV a Les Corts, Mª José Salvador, insta a Mazón a «abandonar els instints privatizadores» del transport públic. «No estan buscant millorar el servei, sinó fer un desistiment de funcions», alerta en declaracions remeses als mitjans.

«Cal evitar coste el que coste el model privatitzador que ja duc a terme en sanitat o en la gestió de les ITV», ja que «el model de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) està funcionant molt bé i hi ha un alt grau de satisfacció entre els usuaris», reivindica.

A més, la també exconsellera d’Obres Públiques pregunta a Mazón si «va a prorrogar el transport gratuït per als menors de 31 anys que finalitza este mes i del que s’estan beneficiant milers d’usuaris i usuàries a la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.