10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El PSPV exigix la compareixença de Pradas per a explicar les ‘intencions’ de privatitzar el transport públic

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El PSPV reclama la compareixença de la consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, a Les Corts perquè de compte de les “intencions” de privatitzar el transport públic. A més, anuncia la presentació d’una bateria d’iniciatives parlamentàries.

Així reacciona el grup socialista a les declaracions del president de la Generalitat, Carlos Mazón, que el Consell no descarta fórmules de col·laboració públic-privada en relació al transport, “sempre buscant la major efectivitat, la millor mobilitat i la millor optimització dels recursos públics”.

Per contra, la portaveu adjunta del PSPV a Les Corts, Mª José Salvador, insta a Mazón a “abandonar els instints privatizadores” del transport públic. “No estan buscant millorar el servei, sinó fer un desistiment de funcions”, alerta en declaracions remeses als mitjans.

“Cal evitar coste el que coste el model privatitzador que ja duc a terme en sanitat o en la gestió de les ITV”, ja que “el model de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) està funcionant molt bé i hi ha un alt grau de satisfacció entre els usuaris”, reivindica.

A més, la també exconsellera d’Obres Públiques pregunta a Mazón si “va a prorrogar el transport gratuït per als menors de 31 anys que finalitza este mes i del que s’estan beneficiant milers d’usuaris i usuàries a la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.