El PSPV insta a Mazón a ‘esmenar les retallades encobertes’ a les ajudes a la dependència

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE ha instat hui al president Mazón a «esmenar les retallades encobertes a les ajudes a la dependència a la Comunitat Valenciana» i ha assenyalat sobre este tema que les decisions que està prenent este Consell són «totalment irresponsables i posen en escac la vida de milers de persones depenents».

Així s’ha manifestat este dimecres la secretària de Dependència del PSPV-PSOE, María Victoria Garrido, qui ha explicat que «estes persones poden patir empitjoraments durant el procediment, pel tipus de patologies que patixen i este empitjorament «no pot suposar en cap cas una pèrdua d’oportunitats a l’hora d’accedir a una prestació».

En este sentit, ha afirmat que «la retallada encoberta» de la vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Susana Camarero, a les ajudes de dependència «demostra que no coneix com funciona el sistema».

«L’actual sistema, amb totes les seues deficiències, està dissenyat per a donar resposta a la persona depenent i a la seua família en totes les etapes i en cap cas posa per davant els interessos econòmics de l’administració sobre els de les persones sol·licitants», ha recalcat.

Així mateix, ha defensat que «no és admissible que la Generalitat cerque fórmules per a no pagar a les famílies que tant ho necessiten, que són els qui patixen la lentitud de l’administració i que l’única cosa que volen és rebre ajudes públiques per a donar una major qualitat de vida a la persona afectada».

Finalment, ha advertit que «el Consell de Mazón pretén modificar un Decret de forma il·legal a través d’una instrucció» i ha anunciat que «els socialistes valencians estudiarem esta modificació per a plantejar possibles accions judicials, una instrucció no pot estar per sobre dels drets que emparen les lleis».

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.