El PSPV insta a Mazón a ‘esmenar les retallades encobertes’ a les ajudes a la dependència

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE ha instat hui al president Mazón a “esmenar les retallades encobertes a les ajudes a la dependència a la Comunitat Valenciana” i ha assenyalat sobre este tema que les decisions que està prenent este Consell són “totalment irresponsables i posen en escac la vida de milers de persones depenents”.

Així s’ha manifestat este dimecres la secretària de Dependència del PSPV-PSOE, María Victoria Garrido, qui ha explicat que “estes persones poden patir empitjoraments durant el procediment, pel tipus de patologies que patixen i este empitjorament “no pot suposar en cap cas una pèrdua d’oportunitats a l’hora d’accedir a una prestació”.

En este sentit, ha afirmat que “la retallada encoberta” de la vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Susana Camarero, a les ajudes de dependència “demostra que no coneix com funciona el sistema”.

“L’actual sistema, amb totes les seues deficiències, està dissenyat per a donar resposta a la persona depenent i a la seua família en totes les etapes i en cap cas posa per davant els interessos econòmics de l’administració sobre els de les persones sol·licitants”, ha recalcat.

Així mateix, ha defensat que “no és admissible que la Generalitat cerque fórmules per a no pagar a les famílies que tant ho necessiten, que són els qui patixen la lentitud de l’administració i que l’única cosa que volen és rebre ajudes públiques per a donar una major qualitat de vida a la persona afectada”.

Finalment, ha advertit que “el Consell de Mazón pretén modificar un Decret de forma il·legal a través d’una instrucció” i ha anunciat que “els socialistes valencians estudiarem esta modificació per a plantejar possibles accions judicials, una instrucció no pot estar per sobre dels drets que emparen les lleis”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.