El PSPV insta a Mazón a ‘esmenar les retallades encobertes’ a les ajudes a la dependència

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE ha instat hui al president Mazón a “esmenar les retallades encobertes a les ajudes a la dependència a la Comunitat Valenciana” i ha assenyalat sobre este tema que les decisions que està prenent este Consell són “totalment irresponsables i posen en escac la vida de milers de persones depenents”.

Així s’ha manifestat este dimecres la secretària de Dependència del PSPV-PSOE, María Victoria Garrido, qui ha explicat que “estes persones poden patir empitjoraments durant el procediment, pel tipus de patologies que patixen i este empitjorament “no pot suposar en cap cas una pèrdua d’oportunitats a l’hora d’accedir a una prestació”.

En este sentit, ha afirmat que “la retallada encoberta” de la vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Susana Camarero, a les ajudes de dependència “demostra que no coneix com funciona el sistema”.

“L’actual sistema, amb totes les seues deficiències, està dissenyat per a donar resposta a la persona depenent i a la seua família en totes les etapes i en cap cas posa per davant els interessos econòmics de l’administració sobre els de les persones sol·licitants”, ha recalcat.

Així mateix, ha defensat que “no és admissible que la Generalitat cerque fórmules per a no pagar a les famílies que tant ho necessiten, que són els qui patixen la lentitud de l’administració i que l’única cosa que volen és rebre ajudes públiques per a donar una major qualitat de vida a la persona afectada”.

Finalment, ha advertit que “el Consell de Mazón pretén modificar un Decret de forma il·legal a través d’una instrucció” i ha anunciat que “els socialistes valencians estudiarem esta modificació per a plantejar possibles accions judicials, una instrucció no pot estar per sobre dels drets que emparen les lleis”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.