El PSPV proposa imitar a Barcelona i eliminar tots els pisos turístics de València en quatre anys

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El PSPV de València insta a l’alcaldessa, Mª José Catalá, al fet que se sume a la línia marcada per Barcelona i que, en un termini de quatre anys, s’eliminen tots els apartaments turístics de la ciutat i es convertisquen en habitatges.

Així ho trasllada després que l’Ajuntament de Barcelona, governat pel socialista Jaume Collboni, haja plantejat eliminar tots els pisos turístics de la ciutat al novembre del 2028 per a destinar-los a ús residencial.

«A València tenim un problema gravíssim que ha portat al fet que aprovem, entre totes les forces polítiques, una moratòria per a impedir noves obertures», recorda el portaveu adjunt del PSPV de València, Borja Sanjuán.

Davant d’esta situació, els socialistes proposen al govern municipal (PP-Vox) que, en el règim definitiu a aprovar després de la moratòria, «s’incloga un model similar al de Barcelona que faça que, en el termini de quatre anys, es puga començar a eliminar la totalitat dels apartaments turístics de la nostra ciutat i que es revertisquen en habitatges residencials».

Al seu juí, València podria així començar a atallar «el problema més gran que té, que els joves i les famílies de València estan sent expulsades pel preu de l’habitatge».

A més, el portaveu del PSPV critica que «Catalá deixara passar un any mentre es multiplicaven les sol·licituds» de pisos turístics: «La seua inacció ens va abocar a una situació sense precedents. Es va negar a aplicar la moratòria que li deixem preparada els socialistes i els barris han patit la seua deixadesa amb milers d’apartaments nous. Es va veure obligada a aprovar les restriccions, encara que sempre s’hi havia oposat, per la situació descontrol que es viu en la ciutat pel que fa als apartaments».

I subratlla que «en aquest últim any de Catalá s’ha produït una explosió de sol·licituds per a establir apartaments turístics, la qual cosa ha situat a València a les portes de la saturació turística».

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.