El PSPV proposa imitar a Barcelona i eliminar tots els pisos turístics de València en quatre anys

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El PSPV de València insta a l’alcaldessa, Mª José Catalá, al fet que se sume a la línia marcada per Barcelona i que, en un termini de quatre anys, s’eliminen tots els apartaments turístics de la ciutat i es convertisquen en habitatges.

Així ho trasllada després que l’Ajuntament de Barcelona, governat pel socialista Jaume Collboni, haja plantejat eliminar tots els pisos turístics de la ciutat al novembre del 2028 per a destinar-los a ús residencial.

«A València tenim un problema gravíssim que ha portat al fet que aprovem, entre totes les forces polítiques, una moratòria per a impedir noves obertures», recorda el portaveu adjunt del PSPV de València, Borja Sanjuán.

Davant d’esta situació, els socialistes proposen al govern municipal (PP-Vox) que, en el règim definitiu a aprovar després de la moratòria, «s’incloga un model similar al de Barcelona que faça que, en el termini de quatre anys, es puga començar a eliminar la totalitat dels apartaments turístics de la nostra ciutat i que es revertisquen en habitatges residencials».

Al seu juí, València podria així començar a atallar «el problema més gran que té, que els joves i les famílies de València estan sent expulsades pel preu de l’habitatge».

A més, el portaveu del PSPV critica que «Catalá deixara passar un any mentre es multiplicaven les sol·licituds» de pisos turístics: «La seua inacció ens va abocar a una situació sense precedents. Es va negar a aplicar la moratòria que li deixem preparada els socialistes i els barris han patit la seua deixadesa amb milers d’apartaments nous. Es va veure obligada a aprovar les restriccions, encara que sempre s’hi havia oposat, per la situació descontrol que es viu en la ciutat pel que fa als apartaments».

I subratlla que «en aquest últim any de Catalá s’ha produït una explosió de sol·licituds per a establir apartaments turístics, la qual cosa ha situat a València a les portes de la saturació turística».

Últimes notícies

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.