El PSPV proposa imitar a Barcelona i eliminar tots els pisos turístics de València en quatre anys

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El PSPV de València insta a l’alcaldessa, Mª José Catalá, al fet que se sume a la línia marcada per Barcelona i que, en un termini de quatre anys, s’eliminen tots els apartaments turístics de la ciutat i es convertisquen en habitatges.

Així ho trasllada després que l’Ajuntament de Barcelona, governat pel socialista Jaume Collboni, haja plantejat eliminar tots els pisos turístics de la ciutat al novembre del 2028 per a destinar-los a ús residencial.

«A València tenim un problema gravíssim que ha portat al fet que aprovem, entre totes les forces polítiques, una moratòria per a impedir noves obertures», recorda el portaveu adjunt del PSPV de València, Borja Sanjuán.

Davant d’esta situació, els socialistes proposen al govern municipal (PP-Vox) que, en el règim definitiu a aprovar després de la moratòria, «s’incloga un model similar al de Barcelona que faça que, en el termini de quatre anys, es puga començar a eliminar la totalitat dels apartaments turístics de la nostra ciutat i que es revertisquen en habitatges residencials».

Al seu juí, València podria així començar a atallar «el problema més gran que té, que els joves i les famílies de València estan sent expulsades pel preu de l’habitatge».

A més, el portaveu del PSPV critica que «Catalá deixara passar un any mentre es multiplicaven les sol·licituds» de pisos turístics: «La seua inacció ens va abocar a una situació sense precedents. Es va negar a aplicar la moratòria que li deixem preparada els socialistes i els barris han patit la seua deixadesa amb milers d’apartaments nous. Es va veure obligada a aprovar les restriccions, encara que sempre s’hi havia oposat, per la situació descontrol que es viu en la ciutat pel que fa als apartaments».

I subratlla que «en aquest últim any de Catalá s’ha produït una explosió de sol·licituds per a establir apartaments turístics, la qual cosa ha situat a València a les portes de la saturació turística».

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.