15.2 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

El PSPV proposa imitar a Barcelona i eliminar tots els pisos turístics de València en quatre anys

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El PSPV de València insta a l’alcaldessa, Mª José Catalá, al fet que se sume a la línia marcada per Barcelona i que, en un termini de quatre anys, s’eliminen tots els apartaments turístics de la ciutat i es convertisquen en habitatges.

Així ho trasllada després que l’Ajuntament de Barcelona, governat pel socialista Jaume Collboni, haja plantejat eliminar tots els pisos turístics de la ciutat al novembre del 2028 per a destinar-los a ús residencial.

“A València tenim un problema gravíssim que ha portat al fet que aprovem, entre totes les forces polítiques, una moratòria per a impedir noves obertures”, recorda el portaveu adjunt del PSPV de València, Borja Sanjuán.

Davant d’esta situació, els socialistes proposen al govern municipal (PP-Vox) que, en el règim definitiu a aprovar després de la moratòria, “s’incloga un model similar al de Barcelona que faça que, en el termini de quatre anys, es puga començar a eliminar la totalitat dels apartaments turístics de la nostra ciutat i que es revertisquen en habitatges residencials”.

Al seu juí, València podria així començar a atallar “el problema més gran que té, que els joves i les famílies de València estan sent expulsades pel preu de l’habitatge”.

A més, el portaveu del PSPV critica que “Catalá deixara passar un any mentre es multiplicaven les sol·licituds” de pisos turístics: “La seua inacció ens va abocar a una situació sense precedents. Es va negar a aplicar la moratòria que li deixem preparada els socialistes i els barris han patit la seua deixadesa amb milers d’apartaments nous. Es va veure obligada a aprovar les restriccions, encara que sempre s’hi havia oposat, per la situació descontrol que es viu en la ciutat pel que fa als apartaments”.

I subratlla que “en aquest últim any de Catalá s’ha produït una explosió de sol·licituds per a establir apartaments turístics, la qual cosa ha situat a València a les portes de la saturació turística”.

Últimes notícies

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.