El PSPV proposa imitar a Barcelona i eliminar tots els pisos turístics de València en quatre anys

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El PSPV de València insta a l’alcaldessa, Mª José Catalá, al fet que se sume a la línia marcada per Barcelona i que, en un termini de quatre anys, s’eliminen tots els apartaments turístics de la ciutat i es convertisquen en habitatges.

Així ho trasllada després que l’Ajuntament de Barcelona, governat pel socialista Jaume Collboni, haja plantejat eliminar tots els pisos turístics de la ciutat al novembre del 2028 per a destinar-los a ús residencial.

«A València tenim un problema gravíssim que ha portat al fet que aprovem, entre totes les forces polítiques, una moratòria per a impedir noves obertures», recorda el portaveu adjunt del PSPV de València, Borja Sanjuán.

Davant d’esta situació, els socialistes proposen al govern municipal (PP-Vox) que, en el règim definitiu a aprovar després de la moratòria, «s’incloga un model similar al de Barcelona que faça que, en el termini de quatre anys, es puga començar a eliminar la totalitat dels apartaments turístics de la nostra ciutat i que es revertisquen en habitatges residencials».

Al seu juí, València podria així començar a atallar «el problema més gran que té, que els joves i les famílies de València estan sent expulsades pel preu de l’habitatge».

A més, el portaveu del PSPV critica que «Catalá deixara passar un any mentre es multiplicaven les sol·licituds» de pisos turístics: «La seua inacció ens va abocar a una situació sense precedents. Es va negar a aplicar la moratòria que li deixem preparada els socialistes i els barris han patit la seua deixadesa amb milers d’apartaments nous. Es va veure obligada a aprovar les restriccions, encara que sempre s’hi havia oposat, per la situació descontrol que es viu en la ciutat pel que fa als apartaments».

I subratlla que «en aquest últim any de Catalá s’ha produït una explosió de sol·licituds per a establir apartaments turístics, la qual cosa ha situat a València a les portes de la saturació turística».

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.