El PSPV urgix a Mazón a ‘prendre exemple del Govern’ i resoldre les convocatòries d’ajudes a l’habitatge

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El PSPV de Les Corts reclama al president de la Generalitat, Carlos Mazón, “que desperte del seu ensomni, resolga de forma urgent les convocatòries d’ajudes a l’habitatge pendents i prenga exemple del Govern d’Espanya”.

En un comunicat, el portaveu socialista d’Habitatge, Benjamí Mompó, lamenta que en un moment en el qual els preus del lloguer i la compra d’habitatge estan pels núvols, “el Consell es negue a fer de l’habitatge un dret i només vulga convertir-la en un negoci”, per la qual cosa acusa a Mazón de “robar als valencians el dret a accedir a un habitatge digne”.

“Mazón té començar a prendre exemple del Govern, que sí que creu en l’habitatge com un dret i té el total compromís de destinar recursos perquè tots els espanyols puguem accedir a un habitatge digne i assequible”, reitera.

El diputat del PSPV insta al cap del Consell a aplicar la Llei de l’Habitatge a la Comunitat Valenciana mitjançant “un pla que dona resultats, com hem vist a Catalunya on si que hi ha un govern responsable”.

A més, critica que “el Consell ha dit ‘no’ a limitar els preus del lloguer i a posar mesures perquè l’habitatge públic quede en mans d’especuladors” i que, enfront d’això, “el seu pla siga pujar els preus dels mòduls d’habitatge protegit i deixar la pilota en mans dels ajuntaments”.

Per tot això, els socialistes valencians exigixen a Mazón “que siga conscient de la realitat que viuen milers de valencians que no poden accedir a un habitatge per culpa d’un PP que ha decidit bloquejar-los el futur”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barcala reitera que Alacant col·labora amb la Justícia en la investigació de les VPP

Luis Barcala ha assegurat que l'Ajuntament d'Alacant col·labora amb la Justícia en la investigació de les VPP de Platja de Sant Joan. Ha avançat mesures perquè qui no complisca els requisits retorne la vivenda i no quede impune.

València tanca 2025 amb 72 milions de deute i executa 201 milions en inversions

L'Ajuntament ha liquidat 2025 amb un deute del 6,5% i un 90% d'inversions executades; l'oposició qüestiona la taxa d'escombraries i la baixa execució del gasto.

Alliberades 3 dones i 20 detinguts per tràfic; 7 arrestos en la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha detingut a vint persones en una operació contra el tràfic de persones en diverses comunitats i ha alliberat tres dones. Set dels arrestos s'han practicat en la Comunitat Valenciana, amb sis a Vila-real i un a Dénia; tres detinguts han ingressat a la presó.

Febrer s’acomiada en la Comunitat amb possibles pluges i descens de les màximes

El cap de setmana arriba amb intervals nuvolosos, possibles precipitacions en el sud de València i nord d'Alacant i un descens acusat de les màximes a l'interior.

El Consell impulsa el cotxe compartit en sis zones clau de València

La Generalitat ha posat en marxa 'València Compartix Cotxe' per a connectar conductors i passatgers en sis focus d'alta demanda i reduir trànsit i emissions. L'app verifica usuaris, mesura impactes i oferix incentius econòmics per trajecte compartit.

Morant afirma que el gerent del CNIO ha d’anar-se per una conducta reprovable

La ministra de Ciència ha sostingut que el gerent del CNIO ha d'abandonar el seu càrrec per una conducta reprovable vinculada a un cas de presumpte assetjament. El centre va activar el protocol intern des del primer minut, mentres part de la plantilla ha mostrat el seu suport al directiu.

La mort, els incendis i el Riu Brau, entre els Premis Rei d’Espanya de Periodisme

Un pòdcast sobre la mort, un altre sobre els incendis a Portugal, una investigació sobre el Riu Brau, una foto de la dana, la revista Contracultura i Aos Fatos han sigut premiats.

El litoral encara la Setmana Santa amb necessitat de quilòmetres de passarel·les i un milió de m³ d’arena

Els temporals han erosionat platges i danyat passejos i equipaments. Municipis i administracions acceleren aportacions d'arena i reparacions abans de Setmana Santa.