El PSPV urgix a Mazón a ‘prendre exemple del Govern’ i resoldre les convocatòries d’ajudes a l’habitatge

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El PSPV de Les Corts reclama al president de la Generalitat, Carlos Mazón, «que desperte del seu ensomni, resolga de forma urgent les convocatòries d’ajudes a l’habitatge pendents i prenga exemple del Govern d’Espanya».

En un comunicat, el portaveu socialista d’Habitatge, Benjamí Mompó, lamenta que en un moment en el qual els preus del lloguer i la compra d’habitatge estan pels núvols, «el Consell es negue a fer de l’habitatge un dret i només vulga convertir-la en un negoci», per la qual cosa acusa a Mazón de «robar als valencians el dret a accedir a un habitatge digne».

«Mazón té començar a prendre exemple del Govern, que sí que creu en l’habitatge com un dret i té el total compromís de destinar recursos perquè tots els espanyols puguem accedir a un habitatge digne i assequible», reitera.

El diputat del PSPV insta al cap del Consell a aplicar la Llei de l’Habitatge a la Comunitat Valenciana mitjançant «un pla que dona resultats, com hem vist a Catalunya on si que hi ha un govern responsable».

A més, critica que «el Consell ha dit ‘no’ a limitar els preus del lloguer i a posar mesures perquè l’habitatge públic quede en mans d’especuladors» i que, enfront d’això, «el seu pla siga pujar els preus dels mòduls d’habitatge protegit i deixar la pilota en mans dels ajuntaments».

Per tot això, els socialistes valencians exigixen a Mazón «que siga conscient de la realitat que viuen milers de valencians que no poden accedir a un habitatge per culpa d’un PP que ha decidit bloquejar-los el futur».

Últimes notícies

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.