El Requiem de Mozart: Un Concert Solidari per les Víctimes de la Dana a València

El Palau de la Música de València acollirà, el pròxim dia 18 de novembre a les 11.30 hores, un concert benèfic amb el Requiem de Mozart. Aquesta interpretació, a càrrec de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (UV) i el Cor Jove de l’Orfeó Català, rendirà homenatge a les víctimes de la dana que va colpejar el sud de València el 29 d’octubre de 2024.

La recaptació de la venda d’entrades, que es poden adquirir al web del Palau, es destinarà als Programes d’Ajuda i Recuperació Postdana de la Universitat. Amb la ferma convicció que «la música alimenta l’esperit», el director de l’Orquestra Filharmònica UV, Hilari Garcia Gázquez, s’encarregarà d’un concert de gran complexitat que fusionarà amb harmonia els elements orquestrals, veus corals i veus solistes valencianes com Blanca Ruiz (soprano), Isabel Marí (mezzosoprano), Gonzalo Manglano (tenor) i Vicente Antequera (baríton).

El Requiem, K. 626, en la versió de Süssmayr, sonarà en un context emblemàtic, tant pel seu caràcter emocional i afectiu de suport a les víctimes, com per commemorar el 30 aniversari de la creació de l’Orquestra de la Universitat de València, que compta amb la participació de 80 músics joves.

Per a celebrar aquesta efemèride, l’Orquestra Filharmònica UV ha preparat un programa d’activitats que inclou l’intercanvi cultural amb el Cor Jove de l’Orfeó Català, amb una nova actuació programada al Palau de la Música Catalana a Barcelona, el 24 de maig.

Ambdós grups es distingeixen pel talent dels seus joves membres, que comparteixen una missió: enriquir la formació musical i humana dels seus integrants amb un repertori d’alta qualitat preparat per professionals especialitzats. Com explica Hilari Garcia, la música del Requiem és «realment extraordinària per a moments de record i d’emoció». Aquesta obra atemporal explora temes universals com la vida, la mort i la redempció, amb una expressivitat que ha captivat audiències durant segles.

El concert se preveu com un dels més simbòlics de l’any, reflectint una profunda emoció que connecta amb l’audiència, oferint un missatge d’esperança i solidaritat en moments de tragèdia.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.