El Requiem de Mozart: Un Concert Solidari per les Víctimes de la Dana a València

El Palau de la Música de València acollirà, el pròxim dia 18 de novembre a les 11.30 hores, un concert benèfic amb el Requiem de Mozart. Aquesta interpretació, a càrrec de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (UV) i el Cor Jove de l’Orfeó Català, rendirà homenatge a les víctimes de la dana que va colpejar el sud de València el 29 d’octubre de 2024.

La recaptació de la venda d’entrades, que es poden adquirir al web del Palau, es destinarà als Programes d’Ajuda i Recuperació Postdana de la Universitat. Amb la ferma convicció que «la música alimenta l’esperit», el director de l’Orquestra Filharmònica UV, Hilari Garcia Gázquez, s’encarregarà d’un concert de gran complexitat que fusionarà amb harmonia els elements orquestrals, veus corals i veus solistes valencianes com Blanca Ruiz (soprano), Isabel Marí (mezzosoprano), Gonzalo Manglano (tenor) i Vicente Antequera (baríton).

El Requiem, K. 626, en la versió de Süssmayr, sonarà en un context emblemàtic, tant pel seu caràcter emocional i afectiu de suport a les víctimes, com per commemorar el 30 aniversari de la creació de l’Orquestra de la Universitat de València, que compta amb la participació de 80 músics joves.

Per a celebrar aquesta efemèride, l’Orquestra Filharmònica UV ha preparat un programa d’activitats que inclou l’intercanvi cultural amb el Cor Jove de l’Orfeó Català, amb una nova actuació programada al Palau de la Música Catalana a Barcelona, el 24 de maig.

Ambdós grups es distingeixen pel talent dels seus joves membres, que comparteixen una missió: enriquir la formació musical i humana dels seus integrants amb un repertori d’alta qualitat preparat per professionals especialitzats. Com explica Hilari Garcia, la música del Requiem és «realment extraordinària per a moments de record i d’emoció». Aquesta obra atemporal explora temes universals com la vida, la mort i la redempció, amb una expressivitat que ha captivat audiències durant segles.

El concert se preveu com un dels més simbòlics de l’any, reflectint una profunda emoció que connecta amb l’audiència, oferint un missatge d’esperança i solidaritat en moments de tragèdia.

Últimes notícies

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.

Alacant impulsa 475 noves vivendes al PAU 5 de la platja de Sant Joan amb un 30% protegit

L'Ajuntament d'Alacant té previst aprovar el projecte d'urbanització del Sector 2 del PAU 5, junt a El Campello, que permetrà construir 475 vivendes noves, de les quals un 30% seran de protecció pública, després de més de 20 anys de tramitació.

El nou Gulliver del Jardí del Túria estarà llest en sis mesos i alçarà nou metres

El nou parc infantil 'El Lilliput de Gulliver' completarà l'oferta lúdica del Jardí del Túria amb una escultura jugable de quasi nou metres, integrada en un espai temàtic d'uns 2.500 metres quadrats entre el Pont de les Arts i el de Glòries Valencianes.

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.