El Requiem de Mozart: Un Concert Solidari per les Víctimes de la Dana a València

El Palau de la Música de València acollirà, el pròxim dia 18 de novembre a les 11.30 hores, un concert benèfic amb el Requiem de Mozart. Aquesta interpretació, a càrrec de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (UV) i el Cor Jove de l’Orfeó Català, rendirà homenatge a les víctimes de la dana que va colpejar el sud de València el 29 d’octubre de 2024.

La recaptació de la venda d’entrades, que es poden adquirir al web del Palau, es destinarà als Programes d’Ajuda i Recuperació Postdana de la Universitat. Amb la ferma convicció que “la música alimenta l’esperit”, el director de l’Orquestra Filharmònica UV, Hilari Garcia Gázquez, s’encarregarà d’un concert de gran complexitat que fusionarà amb harmonia els elements orquestrals, veus corals i veus solistes valencianes com Blanca Ruiz (soprano), Isabel Marí (mezzosoprano), Gonzalo Manglano (tenor) i Vicente Antequera (baríton).

El Requiem, K. 626, en la versió de Süssmayr, sonarà en un context emblemàtic, tant pel seu caràcter emocional i afectiu de suport a les víctimes, com per commemorar el 30 aniversari de la creació de l’Orquestra de la Universitat de València, que compta amb la participació de 80 músics joves.

Per a celebrar aquesta efemèride, l’Orquestra Filharmònica UV ha preparat un programa d’activitats que inclou l’intercanvi cultural amb el Cor Jove de l’Orfeó Català, amb una nova actuació programada al Palau de la Música Catalana a Barcelona, el 24 de maig.

Ambdós grups es distingeixen pel talent dels seus joves membres, que comparteixen una missió: enriquir la formació musical i humana dels seus integrants amb un repertori d’alta qualitat preparat per professionals especialitzats. Com explica Hilari Garcia, la música del Requiem és “realment extraordinària per a moments de record i d’emoció”. Aquesta obra atemporal explora temes universals com la vida, la mort i la redempció, amb una expressivitat que ha captivat audiències durant segles.

El concert se preveu com un dels més simbòlics de l’any, reflectint una profunda emoció que connecta amb l’audiència, oferint un missatge d’esperança i solidaritat en moments de tragèdia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.