El Requiem de Mozart: Un Concert Solidari per les Víctimes de la Dana a València

El Palau de la Música de València acollirà, el pròxim dia 18 de novembre a les 11.30 hores, un concert benèfic amb el Requiem de Mozart. Aquesta interpretació, a càrrec de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (UV) i el Cor Jove de l’Orfeó Català, rendirà homenatge a les víctimes de la dana que va colpejar el sud de València el 29 d’octubre de 2024.

La recaptació de la venda d’entrades, que es poden adquirir al web del Palau, es destinarà als Programes d’Ajuda i Recuperació Postdana de la Universitat. Amb la ferma convicció que «la música alimenta l’esperit», el director de l’Orquestra Filharmònica UV, Hilari Garcia Gázquez, s’encarregarà d’un concert de gran complexitat que fusionarà amb harmonia els elements orquestrals, veus corals i veus solistes valencianes com Blanca Ruiz (soprano), Isabel Marí (mezzosoprano), Gonzalo Manglano (tenor) i Vicente Antequera (baríton).

El Requiem, K. 626, en la versió de Süssmayr, sonarà en un context emblemàtic, tant pel seu caràcter emocional i afectiu de suport a les víctimes, com per commemorar el 30 aniversari de la creació de l’Orquestra de la Universitat de València, que compta amb la participació de 80 músics joves.

Per a celebrar aquesta efemèride, l’Orquestra Filharmònica UV ha preparat un programa d’activitats que inclou l’intercanvi cultural amb el Cor Jove de l’Orfeó Català, amb una nova actuació programada al Palau de la Música Catalana a Barcelona, el 24 de maig.

Ambdós grups es distingeixen pel talent dels seus joves membres, que comparteixen una missió: enriquir la formació musical i humana dels seus integrants amb un repertori d’alta qualitat preparat per professionals especialitzats. Com explica Hilari Garcia, la música del Requiem és «realment extraordinària per a moments de record i d’emoció». Aquesta obra atemporal explora temes universals com la vida, la mort i la redempció, amb una expressivitat que ha captivat audiències durant segles.

El concert se preveu com un dels més simbòlics de l’any, reflectint una profunda emoció que connecta amb l’audiència, oferint un missatge d’esperança i solidaritat en moments de tragèdia.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.