El Requiem de Mozart: Un Concert Solidari per les Víctimes de la Dana a València

El Palau de la Música de València acollirà, el pròxim dia 18 de novembre a les 11.30 hores, un concert benèfic amb el Requiem de Mozart. Aquesta interpretació, a càrrec de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (UV) i el Cor Jove de l’Orfeó Català, rendirà homenatge a les víctimes de la dana que va colpejar el sud de València el 29 d’octubre de 2024.

La recaptació de la venda d’entrades, que es poden adquirir al web del Palau, es destinarà als Programes d’Ajuda i Recuperació Postdana de la Universitat. Amb la ferma convicció que «la música alimenta l’esperit», el director de l’Orquestra Filharmònica UV, Hilari Garcia Gázquez, s’encarregarà d’un concert de gran complexitat que fusionarà amb harmonia els elements orquestrals, veus corals i veus solistes valencianes com Blanca Ruiz (soprano), Isabel Marí (mezzosoprano), Gonzalo Manglano (tenor) i Vicente Antequera (baríton).

El Requiem, K. 626, en la versió de Süssmayr, sonarà en un context emblemàtic, tant pel seu caràcter emocional i afectiu de suport a les víctimes, com per commemorar el 30 aniversari de la creació de l’Orquestra de la Universitat de València, que compta amb la participació de 80 músics joves.

Per a celebrar aquesta efemèride, l’Orquestra Filharmònica UV ha preparat un programa d’activitats que inclou l’intercanvi cultural amb el Cor Jove de l’Orfeó Català, amb una nova actuació programada al Palau de la Música Catalana a Barcelona, el 24 de maig.

Ambdós grups es distingeixen pel talent dels seus joves membres, que comparteixen una missió: enriquir la formació musical i humana dels seus integrants amb un repertori d’alta qualitat preparat per professionals especialitzats. Com explica Hilari Garcia, la música del Requiem és «realment extraordinària per a moments de record i d’emoció». Aquesta obra atemporal explora temes universals com la vida, la mort i la redempció, amb una expressivitat que ha captivat audiències durant segles.

El concert se preveu com un dels més simbòlics de l’any, reflectint una profunda emoció que connecta amb l’audiència, oferint un missatge d’esperança i solidaritat en moments de tragèdia.

Últimes notícies

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.