12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El supervivent de l’Aquarius Moses Von Kallon, Premi Nacional de Joventut en Drets Humans

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Moses Von Kallon, de 30 anys, fundador de l’associació de supervivents de l’Aquarius, ha rebut el Premi Nacional de Joventut 2024 en categoria de Drets Humans, que concedix l’Institut Nacional de Joventut i Infància (Injuve).

El guardó se li lliura pel compromís social en la defensa dels drets humans; la implicació en favor dels drets laborals, socials i polítics de les persones migrants, especialment de les dones; contra el racisme i la discriminació, i per l’erradicació de la pobresa.

Des de l’activisme social i la incidència política, treballa pels drets i la inclusió de les persones migrants i refugiades, a més d’impulsar la convivència intercultural de tota la societat com a forma de combatre contra els discursos d’odi i racistes.

El jove, natural de Sierra Leone i “valencià de cor”, va arribar a Espanya després de ser rescatat al Mediterrani junt amb altres 628 persones pel vaixell de salvament humanitari Aquarius. Ha fundat i presidix l’ONG Aquarius Supervivents per a donar acompanyament, formació i assessorament gratuïts a persones d’origen migrant.

Realitza activitats en centres educatius amb l’objectiu de sensibilitzar alumnat, professorat i famílies. És membre del Consell Valencià per la Migració, organisme assessor de la Generalitat, i un dels quinze defensors de drets humans seleccionats a tot el món per a cursar el programa formatiu per a Defensors de Drets Humans de l’ONU-UNARC.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.