El supervivent de l’Aquarius Moses Von Kallon, Premi Nacional de Joventut en Drets Humans

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Moses Von Kallon, de 30 anys, fundador de l’associació de supervivents de l’Aquarius, ha rebut el Premi Nacional de Joventut 2024 en categoria de Drets Humans, que concedix l’Institut Nacional de Joventut i Infància (Injuve).

El guardó se li lliura pel compromís social en la defensa dels drets humans; la implicació en favor dels drets laborals, socials i polítics de les persones migrants, especialment de les dones; contra el racisme i la discriminació, i per l’erradicació de la pobresa.

Des de l’activisme social i la incidència política, treballa pels drets i la inclusió de les persones migrants i refugiades, a més d’impulsar la convivència intercultural de tota la societat com a forma de combatre contra els discursos d’odi i racistes.

El jove, natural de Sierra Leone i «valencià de cor», va arribar a Espanya després de ser rescatat al Mediterrani junt amb altres 628 persones pel vaixell de salvament humanitari Aquarius. Ha fundat i presidix l’ONG Aquarius Supervivents per a donar acompanyament, formació i assessorament gratuïts a persones d’origen migrant.

Realitza activitats en centres educatius amb l’objectiu de sensibilitzar alumnat, professorat i famílies. És membre del Consell Valencià per la Migració, organisme assessor de la Generalitat, i un dels quinze defensors de drets humans seleccionats a tot el món per a cursar el programa formatiu per a Defensors de Drets Humans de l’ONU-UNARC.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.