El Suprem inadmet el recurs de Vox contra el nomenament de Carmen Calvo com a presidenta del Consell d’Estat

El tribunal considera que la formació política manca de legitimació per a recórrer el nomenament

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem (TS) ha acordat inadmetre el recurs que va presentar Vox i la Fundació per a la Defensa de la Nació Espanyola (DENAES) contra el Reial decret pel qual es va nomenar a Carmen Calvo com a presidenta del Consell d’Estat, en considerar que cap dels dos compta amb la legitimació necessària per a recórrer el nomenament.

Els magistrats de la Sala contenciosa administrativa han adoptat esta decisió en coincidir amb les al·legacions de l’Advocacia de l’Estat, que defensava esta falta de legitimació.

Els recurrents sostenien que Calvo no podia tenir la consideració de «jurista de reconegut prestigi», entre altres qüestions, perquè la seua tesi doctoral a la Universitat de Còrdova no va obtenir l’esment ‘Cum Laude’ ni va ser «objecte de publicació» i perquè «no ostenta la condició de Catedràtica».

El tribunal no entra en el fons de l’assumpte atès que inadmet el recurs per falta de legitimació. En el cas de Vox, el Suprem recorda que la seua jurisprudència nega la legitimació dels partits polítics per a qüestionar judicialment actes l’anul·lació dels quals no els reportaria cap avantatge específic ni els evitaria cap perjudici concret que els qualifique, la qual cosa consideren que concorre en este cas.

El TS incidix que este partit ha presentat diversos recursos que s’han saldat amb no reconèixer-li legitimació activa per a impugnar nomenaments, el més recent el que va impugnar el nomenament d’un magistrat del Tribunal Constitucional a proposta del Congrés dels Diputats.

En la sentència referida a este cas, recorden ara els magistrats, el TS va destacar que a Vox no li assistia cap dret ni interès legítim que es vera afectat per l’eventual estimació del recurs més enllà de l’interès comú per una determinada entesa de la legalitat, idea que considera aplicable a la designació de la presidenta del Consell d’Estat i amb major fonament, doncs ara no es tracta d’una designació parlamentària.

En el cas de la Fundació DENAES, que ha actuat en esta causa amb la mateixa defensa i representació processal que Vox, el Suprem assenyala que no és determinant de la seua falta de legitimació la seua relació amb este partit polític, sinó l’examen de les seues finalitats fundacionals i les seues activitats, que no han permès al tribunal apreciar un dret o interès legítim per a justificar l’accés a la jurisdicció.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.