El Suprem inadmet el recurs de Vox contra el nomenament de Carmen Calvo com a presidenta del Consell d’Estat

El tribunal considera que la formació política manca de legitimació per a recórrer el nomenament

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem (TS) ha acordat inadmetre el recurs que va presentar Vox i la Fundació per a la Defensa de la Nació Espanyola (DENAES) contra el Reial decret pel qual es va nomenar a Carmen Calvo com a presidenta del Consell d’Estat, en considerar que cap dels dos compta amb la legitimació necessària per a recórrer el nomenament.

Els magistrats de la Sala contenciosa administrativa han adoptat esta decisió en coincidir amb les al·legacions de l’Advocacia de l’Estat, que defensava esta falta de legitimació.

Els recurrents sostenien que Calvo no podia tenir la consideració de «jurista de reconegut prestigi», entre altres qüestions, perquè la seua tesi doctoral a la Universitat de Còrdova no va obtenir l’esment ‘Cum Laude’ ni va ser «objecte de publicació» i perquè «no ostenta la condició de Catedràtica».

El tribunal no entra en el fons de l’assumpte atès que inadmet el recurs per falta de legitimació. En el cas de Vox, el Suprem recorda que la seua jurisprudència nega la legitimació dels partits polítics per a qüestionar judicialment actes l’anul·lació dels quals no els reportaria cap avantatge específic ni els evitaria cap perjudici concret que els qualifique, la qual cosa consideren que concorre en este cas.

El TS incidix que este partit ha presentat diversos recursos que s’han saldat amb no reconèixer-li legitimació activa per a impugnar nomenaments, el més recent el que va impugnar el nomenament d’un magistrat del Tribunal Constitucional a proposta del Congrés dels Diputats.

En la sentència referida a este cas, recorden ara els magistrats, el TS va destacar que a Vox no li assistia cap dret ni interès legítim que es vera afectat per l’eventual estimació del recurs més enllà de l’interès comú per una determinada entesa de la legalitat, idea que considera aplicable a la designació de la presidenta del Consell d’Estat i amb major fonament, doncs ara no es tracta d’una designació parlamentària.

En el cas de la Fundació DENAES, que ha actuat en esta causa amb la mateixa defensa i representació processal que Vox, el Suprem assenyala que no és determinant de la seua falta de legitimació la seua relació amb este partit polític, sinó l’examen de les seues finalitats fundacionals i les seues activitats, que no han permès al tribunal apreciar un dret o interès legítim per a justificar l’accés a la jurisdicció.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.