10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El Suprem inadmet el recurs de Vox contra el nomenament de Carmen Calvo com a presidenta del Consell d’Estat

El tribunal considera que la formació política manca de legitimació per a recórrer el nomenament

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem (TS) ha acordat inadmetre el recurs que va presentar Vox i la Fundació per a la Defensa de la Nació Espanyola (DENAES) contra el Reial decret pel qual es va nomenar a Carmen Calvo com a presidenta del Consell d’Estat, en considerar que cap dels dos compta amb la legitimació necessària per a recórrer el nomenament.

Els magistrats de la Sala contenciosa administrativa han adoptat esta decisió en coincidir amb les al·legacions de l’Advocacia de l’Estat, que defensava esta falta de legitimació.

Els recurrents sostenien que Calvo no podia tenir la consideració de “jurista de reconegut prestigi”, entre altres qüestions, perquè la seua tesi doctoral a la Universitat de Còrdova no va obtenir l’esment ‘Cum Laude’ ni va ser “objecte de publicació” i perquè “no ostenta la condició de Catedràtica”.

El tribunal no entra en el fons de l’assumpte atès que inadmet el recurs per falta de legitimació. En el cas de Vox, el Suprem recorda que la seua jurisprudència nega la legitimació dels partits polítics per a qüestionar judicialment actes l’anul·lació dels quals no els reportaria cap avantatge específic ni els evitaria cap perjudici concret que els qualifique, la qual cosa consideren que concorre en este cas.

El TS incidix que este partit ha presentat diversos recursos que s’han saldat amb no reconèixer-li legitimació activa per a impugnar nomenaments, el més recent el que va impugnar el nomenament d’un magistrat del Tribunal Constitucional a proposta del Congrés dels Diputats.

En la sentència referida a este cas, recorden ara els magistrats, el TS va destacar que a Vox no li assistia cap dret ni interès legítim que es vera afectat per l’eventual estimació del recurs més enllà de l’interès comú per una determinada entesa de la legalitat, idea que considera aplicable a la designació de la presidenta del Consell d’Estat i amb major fonament, doncs ara no es tracta d’una designació parlamentària.

En el cas de la Fundació DENAES, que ha actuat en esta causa amb la mateixa defensa i representació processal que Vox, el Suprem assenyala que no és determinant de la seua falta de legitimació la seua relació amb este partit polític, sinó l’examen de les seues finalitats fundacionals i les seues activitats, que no han permès al tribunal apreciar un dret o interès legítim per a justificar l’accés a la jurisdicció.

Últimes notícies

Acaba l’avís costaner a Alacant, però seguix l’alerta groga per vent

Emergències ha alçat l'alerta groga per fenòmens costaners en la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent a Castelló, València i Alacant.

El Museu Faller de València reunix en un únic espai els cartells més antics de les Falles

El Museu Faller de València ha reunit en una sola sala els cartells de les Falles de 1929 a 1940, ordenats per anys per a oferir una lectura històrica de la festa.

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.