9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

El Suprem inadmet el recurs de Vox contra el nomenament de Carmen Calvo com a presidenta del Consell d’Estat

El tribunal considera que la formació política manca de legitimació per a recórrer el nomenament

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem (TS) ha acordat inadmetre el recurs que va presentar Vox i la Fundació per a la Defensa de la Nació Espanyola (DENAES) contra el Reial decret pel qual es va nomenar a Carmen Calvo com a presidenta del Consell d’Estat, en considerar que cap dels dos compta amb la legitimació necessària per a recórrer el nomenament.

Els magistrats de la Sala contenciosa administrativa han adoptat esta decisió en coincidir amb les al·legacions de l’Advocacia de l’Estat, que defensava esta falta de legitimació.

Els recurrents sostenien que Calvo no podia tenir la consideració de “jurista de reconegut prestigi”, entre altres qüestions, perquè la seua tesi doctoral a la Universitat de Còrdova no va obtenir l’esment ‘Cum Laude’ ni va ser “objecte de publicació” i perquè “no ostenta la condició de Catedràtica”.

El tribunal no entra en el fons de l’assumpte atès que inadmet el recurs per falta de legitimació. En el cas de Vox, el Suprem recorda que la seua jurisprudència nega la legitimació dels partits polítics per a qüestionar judicialment actes l’anul·lació dels quals no els reportaria cap avantatge específic ni els evitaria cap perjudici concret que els qualifique, la qual cosa consideren que concorre en este cas.

El TS incidix que este partit ha presentat diversos recursos que s’han saldat amb no reconèixer-li legitimació activa per a impugnar nomenaments, el més recent el que va impugnar el nomenament d’un magistrat del Tribunal Constitucional a proposta del Congrés dels Diputats.

En la sentència referida a este cas, recorden ara els magistrats, el TS va destacar que a Vox no li assistia cap dret ni interès legítim que es vera afectat per l’eventual estimació del recurs més enllà de l’interès comú per una determinada entesa de la legalitat, idea que considera aplicable a la designació de la presidenta del Consell d’Estat i amb major fonament, doncs ara no es tracta d’una designació parlamentària.

En el cas de la Fundació DENAES, que ha actuat en esta causa amb la mateixa defensa i representació processal que Vox, el Suprem assenyala que no és determinant de la seua falta de legitimació la seua relació amb este partit polític, sinó l’examen de les seues finalitats fundacionals i les seues activitats, que no han permès al tribunal apreciar un dret o interès legítim per a justificar l’accés a la jurisdicció.

Últimes notícies

Juan Romero, pioner de les fotocòpies a València, tanca la seua botiga després de més de 50 anys

Als 91 anys, Juan Romero Alonso ha tancat la botiga amb la qual va introduir la primera fotocopiadora a València. El seu local, referent per a milers d'estudiants, va marcar una època en la zona universitària.

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.