El Suprem inadmet el recurs de Vox contra el nomenament de Carmen Calvo com a presidenta del Consell d’Estat

El tribunal considera que la formació política manca de legitimació per a recórrer el nomenament

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem (TS) ha acordat inadmetre el recurs que va presentar Vox i la Fundació per a la Defensa de la Nació Espanyola (DENAES) contra el Reial decret pel qual es va nomenar a Carmen Calvo com a presidenta del Consell d’Estat, en considerar que cap dels dos compta amb la legitimació necessària per a recórrer el nomenament.

Els magistrats de la Sala contenciosa administrativa han adoptat esta decisió en coincidir amb les al·legacions de l’Advocacia de l’Estat, que defensava esta falta de legitimació.

Els recurrents sostenien que Calvo no podia tenir la consideració de «jurista de reconegut prestigi», entre altres qüestions, perquè la seua tesi doctoral a la Universitat de Còrdova no va obtenir l’esment ‘Cum Laude’ ni va ser «objecte de publicació» i perquè «no ostenta la condició de Catedràtica».

El tribunal no entra en el fons de l’assumpte atès que inadmet el recurs per falta de legitimació. En el cas de Vox, el Suprem recorda que la seua jurisprudència nega la legitimació dels partits polítics per a qüestionar judicialment actes l’anul·lació dels quals no els reportaria cap avantatge específic ni els evitaria cap perjudici concret que els qualifique, la qual cosa consideren que concorre en este cas.

El TS incidix que este partit ha presentat diversos recursos que s’han saldat amb no reconèixer-li legitimació activa per a impugnar nomenaments, el més recent el que va impugnar el nomenament d’un magistrat del Tribunal Constitucional a proposta del Congrés dels Diputats.

En la sentència referida a este cas, recorden ara els magistrats, el TS va destacar que a Vox no li assistia cap dret ni interès legítim que es vera afectat per l’eventual estimació del recurs més enllà de l’interès comú per una determinada entesa de la legalitat, idea que considera aplicable a la designació de la presidenta del Consell d’Estat i amb major fonament, doncs ara no es tracta d’una designació parlamentària.

En el cas de la Fundació DENAES, que ha actuat en esta causa amb la mateixa defensa i representació processal que Vox, el Suprem assenyala que no és determinant de la seua falta de legitimació la seua relació amb este partit polític, sinó l’examen de les seues finalitats fundacionals i les seues activitats, que no han permès al tribunal apreciar un dret o interès legítim per a justificar l’accés a la jurisdicció.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.